Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.024-1730-C02
Project Name Social cohesion to create added value for society
Beneficiary 205422751 ICEBERG-MG LTD.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 12.09.2019
Start Date 12.09.2019
End Date 02.08.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Благоевград (BG413), Благоевград, гр.Благоевград

Description

Brief description
Проектът предвижда реализиране на предприемаческа идея от АЙСБЕРГ-МГ ЕООД в областта на социалните дейности и по-конкретно създаване на консултативен социално психологически център за помощ. Освен основните услуги, предлагани в центъра, ще предлагат строгоспециализирани услуги на лица с нарушени зрение. За целта ще бъдат наети специалисти с педагогическо и психологическо образование и опит, които да оказват адекватна помощ на граждани на Р България като предоставят специализирани консултации и терапии на различни тематики от социалния живот.
Основните услуги, които ще предлага консултативния център са свързани с предоставянето на консултации и терапии, вкл. и он-лайн консутиране. Предвижда се част от услугите да се предлагат заедно с обучителни и информационни материали на конкретна социална тема.
Целевата група, към която е насочена реализирането на предприемаческата идея са всички хора, преживяли травмиращо събитие през живота си и желаят да получат адекватна специализирана помощ за преодоляването на проблемите си. 
Целта на настоящото проектно предложение е създаване на специализиран консултативен социално психологически център за помощ, отговарящ на най-съвременните световни тенденция за предоставяне на адекватна психологична помощ. 
Основните дейности, които ще бъдат изпълнени по настоящото проектно предложение са: 
1. Реализиране на пазара на предприемаческата идея (дейността ще бъде реализиране, чрез наемане на персонал - 3 бр., закупуване на ДМА - 2 бр. и ДНА 1 бр.); 
2. Визуализация на проекта (дейността ще бъде изпълнена съгласно „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020).
Activities
  • Activity: Реализиране на пазара на предприемаческата идея (дейността ще бъде реализиране, чрез наемане на персонал - 3 бр., закупуване на ДМА - 2 бр. и ДНА - 1 бр.) - част 1: За реализиране на пазара на предприемаческата идея ще бъде изграден консултативен социално психологически център за помощ, като в резултат от изпълнението на проекта ще бъдат наети 3 лица висококвалифицирани специалисти в областта на социалните дейности и психологията. Планираните специалисти за реализиране на предприем. идея ще бъдат наети на труд. договор и вкл.: 1. Предприемач в социалната работа с код по НКПД 2635-6021 - както е видно от наименованието на длъжността, това лице ще бъде предприемачът, който ще бъде назначен на 8-ч. раб. ден и ще отговаря пряко за реализ. на предприем. идея на пазара. Предприемачът има валиден ТЕЛК с над 50% трудоустрояване. Негови ще бъдат отговорн. за създаване на висококвалиф. екип с опит, така, че да отговори в максим. степен на поставените цели на консултат. център за помощ. Специализ. функции, които ще изпълнява предприемачът, извън тези свързани с организация и управлението на консултат. център са свързани с: провеждане консултации и групови терапии за подпомагане на лица със соц. и психологически проблеми; анализиране и оценка на резултатите от проведените в центъра дейности; следи навлизането на нови модели и методи на соц. и психолог. помощ, като ги адаптира към конкретната специфика на предлаганите услуги от центъра; прилага психологични и психоаналитични подходи при работа със специф. соц. групи (напр. деца със специални образов. потребонсти; лица с увреждания и пр); изготвя обучителни програми за подпомагане на различни социални и психолог. проблеми, като прилага програмите на практика и следи за тяхното изпълнение и анализира резултатите от това; изготвя заедно с останалите специалисти в центъра консултативни и образов. материали и игрови ситуации, с цел по-адекватно овладяване на конкретни проблеми от социален и психолог. характер на посетителите в центъра. Предприемачът ще има осн. роля при организацията на работа на лица с нарушено зрение. 2. Учител на деца с нарушено зрение с код по НКПД 2635-6007 - 1 лице, което е част от екипа на предприемача и ще бъде назначено на 8-ч. раб. ден. Неговите функции ще включват: провеждане на консултации и груп. терапии на деца и юноши с нарушено зрение; анализиране на проведените консултации и и изготвяне на индивид. експертно психолог. оценка и разработване на план за последваща работа с конкретното лице; изготвяне и прилагане на анкетни карти и въпросници за достигне по-бързо до същността на проблемите и за получаване на обратна връзка с постигнатите резултати от проведените консултации и терапии; подпомага активно предприемача в разработв. на обучителни материали, статии и презентации по предварително определени тематики в областта на нарушеното здрение; предоставя на клиентите си разработените материали, с цел продължаващо самостоятелно усъвършенстване извън консултат. център, като задължително материалите следва да са подходящи за лица с нарушено зрение. 3. Психолог с код по НКПД 2634-6001 - едно лице, което ще бъде наето на етап изпълнение на проекта и не е предмет на оценка по настоящия проект. Планира се психологът да бъде нает на 4-ч. раб.ден. Неговите функции за подпомагане реализирането на предприем. идея включват: провеждане на индивид. консултации, в т.ч. и он-лайн консултации; провеждане на групови терапии на взаимопомощ на лица с проблеми с депресия, зависимости и пр.; анализиране и изготвяне на психологически оценки; адаптиране и прилагане на нови модели за психолог. помощ или такива доказани кат добри практики в областта на психология и психотерапията, с цел постигане на високи резултати пре провеждане на консултациите и терапиите; подпомага екипа при разработв. на учебни и информац. материали, статии и пр. в областта на психологията. Общата стойност на възнаграж. на екипа с вкл. осигур. и за сметка на работодателя за периода на проекта 15 мес. са 114600 лв., от които за Предприемач в соц. работа - 46496 лв., за Учител на деца с нарушено зрение - 46496 лв. и Психолог - 21698 лв., който ще бъде нает по проекта за 14 мес., Contracted Amount: 228 490.00 , Reported Amount: 216 968.48
  • Activity: Реализиране на пазара на предприемаческата идея (дейността ще бъде реализиране, чрез наемане на персонал - 3 бр., закупуване на ДМА - 2 бр. и ДНА - 1 бр.) - част 2: За обезпечаване работата на екипа за реализиране на предприем. идея ще бъдат закупени 3 бр. ДМА на обща стойносст 3200 лв. При планиране на необходимите ДМА по настоящия проект се анализира и оцени необходимостта от тях, така, че консултативният социално психологически център за помощ да може да извършва предоставянето на услугите, качествено, бързо и в съответствие на най-новите практики и методи за работа на лица със соц. и психол. проблеми, отчитайки навлизането на информац. технологии като съществен фактор за успешното реализиране на предприем. идея на пазара. В тази връзка, планираните за обезпечаване консултат. център с технологично оборудване ДМА включват: 1)Преносими компютри - 2 броя, за всяко едно лице от екипа на предприемача. Планираните компютри са основен инструмент в работния процес, за да може екипът на предприемача да извършва своята работа качествено и ефективно. Те ще бъдат използвани във всички етапи на извършване в центъра дейности - от подготовката работния процес, през разработване на учебни и информационни материали, до провеждането на консултации и терапии, за изготвяне на анализите и оценките. Компютрите ще бъдат и основно средство при провеждане на он-лайн консултации, като един модерен метод за връзка с целевата група. Предвид, че фокусът на предприемач. идея към социални и психологични проблеми, за които хората все още трудно вземат решение да потърсят съответната помощ, с навлизането на он-лайн консултирането, доказано в световен мащаб се увеличава наласата за търсене на специализирана помощ, като по-този начин хората се чувстват по-сигурни и по-смели за преодоляване на даден вид проблем., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 9 912.50
  • Activity: Реализиране на пазара на предприемаческата идея (дейността ще бъде реализиране, чрез наемане на персонал - 3 бр., закупуване на ДМА - 2 бр. и ДНА - 1 бр.) - част 3: За осъществяване на он-лайн консултациите, за реализиране на предприемаческата идея се предвижда закупуване на ДНА - 1 бр., именно Софтуерна платформа за видео-конферентни разговори и уебинари на стойност 49700 лв. Необходимостта от закупуването на софтуерната платформа е в резултата на стратегията за пазарна реализация, която се предвижда предоставянето на он-лайн консултации и терапии. Това е обусловено от факта, че сферата, в която е насочена предприемаческата идея, все още представлява тема "табу" за част от хората с изразени социални и психологични проблеми. Това е така, поради страх, че ще бъдат отхвърлени от близките си и от обществото, ако те разберат за техното състояние. Чрез предоставянето на възможността за провеждане на он-лайн консултации и терапии ще може да се достигне точно до тези представители на целевата група, които ще могат да получат адекватна и навременна помощ. Като цяло със предостовяне на он-лайн консултации и терапии, чрез софтуерната платформа ще се предостави възможност за видео и аудио разговори в реално време между двама или повече участника; интерфейсът ще дава възможност за зареждане на картинки, презентации, смяна на слейдове от презентацията, зареждане на word формат, работа по показаното на екрана – подчертаване, ограждане, писане на текст; зареждане на видео или аудио файл с опции за преместване на позицията, в която да се пусне файла, което води до стартиране на записа на всеки участник от посочената позиция, спиране с пауза; зареждане на youtube link; зареждане на прозорец, в който се пише текст, вкл. с възможност за форматиране. Платформата ще дава възможност за размяна на текстови съобщения до всички участници по време на консултацията и ли терапията, или или само до конкретен потребител. Също така, платформата ще спомага за работния процес на екипа на проекта, като ще дава възможност за зареждане на файлове преди провеждане на консултациите, за да могат да бъдат лесно достъпни по време на провеждането им. Не на последно място софтуерната платформа ще предоставя възможност за разделяне на участниците в групи за самостоятелна работа, като участниците във всяка група могат ще могат да се виждат и чуват. За анализиране и оценяване на резултати от проведените он-лайн консултации и терапии ще могат да се прави паралелен запис, който да бъде обстойно обследван след приключване на работната сесия. Всичко това прави софтуерната платформа изключително ефективна по отношение осъществяване на достъп до лица с проблеми, но съществуващи страхове, налагани от нагласите на обществото. В същото време платформата ще е адекватна по ефективност и качество на предлаганите услуги, както при провеждане на лични консултации и терапии. Не на последно място, с внедряване на софтуерната платформа ще може да се осъществява по-лесна връзка с деца и юноши със зрителни нарушения, да се проследява навременно тяхното развитие и по-всяко време да им се предоставя необходимата ресурсна и психолочина помощ. За реализиране на пазара на предприемаческата идея, по настоящия проект са планирани и разходи за: - Наем на помещение в гр. Благоевград за 15 месеца на обща стойност 18000 лв., където ще се помещава консултативния център; - Разработване на маркетингов план за пазарна реализация на предприемаческата идея на обща стойност 19900 лв., чрез което ще се спомогне за по-правилно позициониране на пазара и достигане до крайните потребители; - Създаване на интернет страница на кандидата, чрез която ще се информира обществеността за предлаганите услуги от консултативния център и на която ще се публикуват информационни материали за справяне на различни социални и психологични проблеми. За създаване на интернет страницата са планирана стойност от 5000 лв., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Визуализация на проекта (дейността ще бъде изпълнена съгласно „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020): Дейността е задължителна за осигуряване на максимална информираност и пълна публичност на проекта, с цел създаване на прозрачност при реализацията на проекта и с цел информиране на обществеността за приноса на Европейския фонд за регионално развитие за изпълнение на целите на проекта и респективно на целите на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020.Дейността ще се изпълни при спазване изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020, Условията за кандидатстване по процедура „Насърчаване на предприемачеството“ и изискванията на Управляващия орган на ОПИК. За да се осигури максимална публичност по проекта са предвидени следните дейности: - изработване на 1 бр. плакат с формат А3, показваща финансовата помощ на ЕФРР чрез ОПИК за реализиране на проекта; - изработване и разпространение на 3000 броя листовки за запознаване на обществеността с проекта и проектните дейности, с целите, които той си поставя и резултатите, които ще бъдат постигнати след неговото изпълнение; - изработване на 2 броя стикера, които ще се поставят върху закупените по проекта активи - публикуване на информация за проекта на интернет страницата на кандидата, която ще бъде изработена в резултат изпълнението на проекта и на която периодично ще се публикува актуална информация за отделните етапи от неговото изпълнение., Contracted Amount: 916.00 , Reported Amount: 883.20

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: ET KOKO - NIKOLA LEVAKOV, Contracted Amount*: 18 000.00 , Reported Amount**: 18 785.70
  • Contractor: RESET COMPUTERS, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 3 120.00
  • Contractor: EM PROJECTS Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 24 625.00
  • Contractor: V i T-80 ltd., Contracted Amount*: 18 000.00 , Reported Amount**: 18 232.25
  • Contractor: Infinno, Contracted Amount*: 49 700.00 , Reported Amount**: 49 500.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 166.60 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Number of new enterprises supported (all activities), Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Employment increase in supported enterprises, Measure Unit: Еквивалент на пълно работно време, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Прогнозна стойност на EBITDA, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.55 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 229 406.00 BGN
Grant 183 524.80 BGN
Self amount 45 881.20 BGN
Total actual amounts paid 182 209.17 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на настолни компютри - 2 броя, Estimated Amount: 3 200.00
  • Differentiated position 1: Доставка на настолни компютри - 2 броя
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на софтуерна платформа за видео-конферентни разговори и уебинари - 1 брой, Estimated Amount: 49 700.00
  • Differentiated position 1: Доставка на софтуерна платформа за видео-конферентни разговори и уебинари - 1 брой
    Contractor: Infinno
    Contract total funded value: 49 700.00
Procedure 3 Subject to due process: Доставка на специализирани учебни и помощни материали за лица в неравностойно положение, Estimated Amount: 18 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на специализирани учебни и помощни материали за лица в неравностойно положение
    Contractor: ET KOKO - NIKOLA LEVAKOV
    Contract total funded value: 18 000.00
Procedure 4 Subject to due process: Изработване маркетингов план за пазарна реализация на предприемачески идеи - 1 брой, Estimated Amount: 19 900.00
  • Differentiated position 1: Изработване маркетингов план за пазарна реализация на предприемачески идеи - 1 брой
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 5 Subject to due process: Наем на помещение в гр. Благоевград, Estimated Amount: 18 000.00
  • Differentiated position 1: Наем на помещение в гр. Благоевград
    Contractor: V i T-80 ltd.
    Contract total funded value: 18 000.00
Procedure 6 Subject to due process: Предоставяне на услуги за осигуряване на информация и публичност, Estimated Amount: 916.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на услуги за осигуряване на информация и публичност
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 7 Subject to due process: Създаване на интернет страница - 1 брой, Estimated Amount: 5 000.00
  • Differentiated position 1: Създаване на интернет страница - 1 брой
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN