Identification

UMIS Number BG16RFOP001-5.001-0002-C01
Project Name "Modern social infrastructure - better services for children with disabilities and their families in Elena municipality"
Beneficiary 000133762 MUNICIPALITY ELENA
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 19.12.2017
Start Date 19.12.2017
End Date 03.05.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Велико Търново, Елена

Description

Brief description
Основната цел на Проекта е да осигури подходяща и ефективна социална инфраструктура, допринасяща за повишаване на ефективността на предоставяните услуги в съществуващия дневен център за деца с увреждания , чрез неговото преструктуриране и прилагане на обособени програми за надграждане на съществуващите дейности с включване и на: ранна интервенция на уврежданията; индивидуална педагогическа подкрепа; мобилна работа, профилирани дейности за подкрепа на деца с увреждания в семейна среда, посредничество, консултиране, почасова грижа, работа с деца с психични проблеми, извършване на оценка на потребностите, осигуряване на подкрепа за достъп до други услуги, и други.  Предвижда се дейностите по Проекта и реализирането на услугата ЦСРИ да се изпълняват в помещенията на I етаж от сградата на ученическото общежитие на СОУ „Иван Момчилов“в гр. Елена, ул. „Паисий Хилендарски“ №2, АОС №150/18.11.1997 г., с площ 282,4 м2.  Основните дейности включват:  преустройство на две от наличните помещения и обособяването им в психосензорна стая и помещения за почивка на деца с увреждания и кът за трудотерапия ;  ремонт на дворното пространство с подходящи съоръжения за деца с увреждания, съгласно Картата на услугите за подкрепа в общността и в семейна среда; доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане за обособените нови помещения и дворното пространство и като част от цялостното обновяване на оборудването; подобряване достъпа за хора с увреждания до тези помещения и двора. Проектът предвижда тези дейности да се реализира чрез процедура на инженеринг/проектиране, строителство, авторски надзор/, която ще бъде обявена след подписване на Административния договор с УО на ОПРР и  съответствие с изискванията на ЗОП. Доставката на предвиденото оборудване/обзавеждане също ще бъде извършена по ред на ЗОП и ще отговаря напълно на параметрите и техническите изисквания към тях в съответствие с действащите норми и стандарти.
Activities
  • Activity: ОРГАНИЗАЦИЯ И УПРАВЛЕНИЕ: Дейностите за организация и управление имат за цел установяването на система за добро управление на проекта, както и междинни дейности за гарантиране на успешната му реализация и постигане на заложените цели. Дейността включва: • Организиране на цялостното изпълнение на проекта; • Сформиране на екип за организация и управление и изготвяне на подробен план за действие за изпълнението на проекта; • Организирането и провеждането на процедури за възлагане на обществена поръчка; • Управлението на сключените договори – контрол на изпълнението на дейностите, постигането на резултатите и спазването на сроковете; • Следене на индикаторите за изпълнение на проекта; • Управление на рисковете и разрешаване на възникнали проблеми; • Управление на промените; • Контрол на изпълнението на дейностите за информация и публичност; • Следене за нередности и уведомяване на УО на ОПРЧР при констатиране. • Цялостното отчитане на Проекта и кореспонденцията с УО ще бъдеизвършвано в електронната система ИСУН 2020, Contracted Amount: 1 632.32 , Reported Amount: 1 502.63
  • Activity: ИНЖЕНЕРИНГ: Основната цел на дейността е да бъдат създадени условия за преструктуриране и прилагане на обособени програми за надграждане на съществуващите дейности в съществуващия дневен център за деца с увреждания /ДЦДУ/,занимания и игра на открито в съответствие с действащата в страната нормативна уредба . В момента Община Елена реализира в тези помещения Проект „Услуги за ранно детско развитие в община Елена “- договор BG05M9OP001-2.004-0015-С01 финансиран от Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020, който надгражда и развива успешно създадените и реализирани дейности по Проекта за социално включване (ПСВ) и интегрирани услуги за ранно детско развитие. Самите помещения са обособени, ремонтирани и обзаведени също по този проект финансиран от МТСП и Световната банка. Проектът предвижда: - Преустройство на две от наличните помещения и обособяване на психосензорна стая, помещения за почивка на деца с увреждания и обособяване на зона за трудотерапия в помещенията ; - Преустройство и ремонтиране на дворното пространство с подходящи съоръжения за деца с увреждания, с оглед предоставяне на услугата Дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства/ЦСРИ/ съгласно Картата на услугите за подкрепа в общността и в семейна среда; - Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане за обособените нови помещения и дворното пространство и като част от цялостното обновяване на оборудването; - Подобряване достъпа за хора с увреждания до тези помещения и двора. Обособяването на помещенията ще бъдат съобразени с разпоредбите на Закона за устройство на територията (ЗУТ), както и подзаконовите актове в областта на достъпност на сградата и помещенията, санитарно-хигиенни изисквания и осигуряване на безопасност при пожар. , Contracted Amount: 39 500.00 , Reported Amount: 47 400.00
  • Activity: ИЗГОТВЯНЕ НА ДОКЛАД ЗА СЪОТВЕТСТВИЕ: Основната цел на Дейността е извършване на оценка за съответствие на изготвения технически проект със съществените изисквания, съгласно чл. 169, ал. 1 от ЗУТ, при спазване на изискванията на чл. 142, ал. 5 от ЗУТ за обекта, включително проверка за съответствие с: - Предвижданията на подробния устройствен план; - Правилата и нормативите за устройство на територията; - Изискванията на нормативните актове и техническите спецификации съгласно чл. 169 (1) от ЗУТ (в зависимост от съдържанието на проекта за конкретната сграда) - Взаимната съгласуваност между частите на проекта; - Пълнотата и структурното съответствие на инженерните изчисления; - Изискванията за устройство, безопасна експлоатация и технически надзор на съоръжения с повишена опасност, ако в обекта има такива; - Специфичните изисквания към строежа съгласно нормативен акт, ; - Изготвяне на доклад за оценяване на съответствието на инвестиционните проекти, които да отговарят на изискванията на чл.142, ал.6, чл.142, ал.10, чл.166, ал.1,т.1, чл.166, ал.4, чл.169, ал.1-3 от ЗУТ. , Contracted Amount: 500.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: ДОСТАВКА НА ОБЗАВЕЖДАНЕ И ОБОРУДВАНЕ: Основната цел на дейността е доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане за новообособените помещения и зони, като част от цялостното им обновяване. Интериорът на помещенията ще бъде съобразен със спецификата на дейностите, предлагани в услугата; Мебелировката ще осигурява удобство и ще позволява вещите и пособията за занимания да се съхраняват в шкафове и етажерки; Разположението на мебелите ще осигурява лесно преминаване на потребители с намалена подвижност; - В зоната за трудотерапевтични дейности е предвидено оборудване за възстановяване и трениране на дейности от ежедневието и елементи от основни трудови навици; занимателна/игрова терапия – за изграждане на умения за самообслужване под формата на ролеви игри и подобряване на фината моторика. В кабинета се осигуряват различни тематични играчки: дневен кът с мека мебел/пуфаве/; напълно оборудван кухненски кът, вкл. с пералня и сушилня; кът за хранене; кът за работа с компютър; Кухнята ще позволява участието на децата, вкл. в инвалидни колички, в готвенето или наблюдаването на приготвянето на храна; - В помещението за почивка се придвижда: кушетка "Люлка" , " пуфове" за почивка, сгъваем кът за сядане; - В психосензорната зала се предвижда оборудване за мултисензорна стимулация и психомоторика. Универсален софтуер за комуникация, обучение и използване на интернет. за използване на помагащи технологии за допълваща и алтернативна комуникация. Компютри, лартоп и таблети за използване на софтуера., Contracted Amount: 39 800.00 , Reported Amount: 41 251.03
  • Activity: СТРОИТЕЛЕН НАДЗОР: Основната цел на дейността е упражняване на строителен надзор по време на изпълнение на строителните и монтажни работи, контрол на строително-монтажните работи, съставяне на окончателен доклад за строежа на обекта . Дейностите на строителен надзор, съгласно изискванията на чл. 168 от ЗУТ, включват: - отговорност за законосъобразно започване на строежа; - отговорност за пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - отговорност за изпълнението на строежа, съобразно одобрения инвестиционен проект и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ; - отговорност за спазване на изискванията за здравословно и безопасни условия за труд в строителството; - отговорност за недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - отговорност за годността на строежа за въвеждане в експлоатация; - отговорност за оценка за достъпност на строежа от лица с увреждания; - отговорност за оценка на енергийната ефективност; - отговорност за подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството, за актове и протоколите, съставени по време на строителството; - отговорност за уведомление при нарушаване на техническите правила и нормативи на регионалната дирекция за национален строителен надзор в 3-дневен срок от установяване на нарушението; - отговорност за количествено и качествено изпълнение на строително- монтажните работи по одобрената количествено-стойностна сметка за обекта; - отговорност да изготви окончателен доклад , след приключване на строително - монтажните работи; - отговорност за щети, които са нанесени на възложителя и на другите участници във строителството и солидарна отговорност за щети, причинени от неспазване на техническите правила и нормативи и одобрените проекти; - обезпечаване на постоянно присъствие на свои представители на обекта за времето, през което се изпълняват строително монтажни работи. , Contracted Amount: 1 000.00 , Reported Amount: 906.00
  • Activity: ИНФОРМАЦИЯ И КОМУНИКАЦИЯ: Основна цел на дейността е да се информира обществеността, относно получената подкрепа от ЕС за изпълнение на проекта. Всички предвидени дейности са в съответствие с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020 г. и включват: - ИЗРАБОТВАНЕ НА БАНЕР - Информационен банер - изработване и дизайн на 1 бр. информационен банер с размер 200 см. Х 80 см. ; - ИЗРАБОТВАНЕ НА ИНФОРМАЦИОННИ ДИПЛЯНИ - Дипляна -250 бр. -ОРГАНИЗИРАНЕ И ПРОВЕЖДАНЕ НА 2 БРОЯ ПРЕСКОНФЕРЕНЦИИ - Първа пресконференция - Предвижда се първата конференция да се проведе при стартирането на проекта. На нея ще бъдат представени целите, предстоящите дейности и очакваните резултати от проекта, финансиращата програма и екипът за управление. На събитието ще бъдат поканени различни местни и регионални медии, както и представители на целевите групи и други заинтересовани страни. Втора пресконференция - При приключване на проекта ще бъде организирана заключителна пресконференция, на която ще бъдат представени крайните резултати и постигнатия ефект от реализирането на всички заложени дейности и мерки по проекта. - ПУБЛИКУВАНЕ НА ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПРОЕКТА НА ИНТЕРНЕТ САЙТА НА ОБЩИНА ЕЛЕНА- създаване на линк към проекта на сайта на Общината и редовно публикуване на информация за дейностите , напредъка и материали от изпълнението на Проекта., Contracted Amount: 816.16 , Reported Amount: 904.62

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Kima Konsult Ltd., Contracted Amount*: 906.00 , Reported Amount**: 906.00
  • Contractor: Dimitrinka, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Hristo, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: SMART BUSINESS COMPANY, Contracted Amount*: 41 251.03 , Reported Amount**: 41 251.03
  • Contractor: D-MEDIA Ltd, Contracted Amount*: 974.40 , Reported Amount**: 904.62
  • Contractor: NOVABUILD, Contracted Amount*: 47 400.00 , Reported Amount**: 47 400.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Брой подкрепени обекти на социалната инфраструктура в процеса на деинституционализация – брой обекти, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Capacity of supported childcare or educational infrastructure, Measure Unit: persons, Base Value: 0.00 , Target amount: 90.00 , Reached amount: 90.00

Financial Information

Total Project cost 91 912.40 BGN
Grant 91 912.40 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 91 912.40 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане по проект „Модерна социална инфраструктура - по добри услуги за децата с увреждания и техните семейства в община Елена“, изпълняван съгласно сключен Административен договор за предоставяне на Безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020, № от ИСУН BG16RFOP001-5.001-0002-С01, № РД-02-37-161/19.12.2017 г.“., Estimated Amount: 39 800.00
  • Differentiated position 1: Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане по проект „Модерна социална инфраструктура - по добри услуги за децата с увреждания и техните семейства в община Елена“, изпълняван съгласно сключен Административен договор за предоставяне на Безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020, № от ИСУН BG16RFOP001-5.001-0002-С01, № РД-02-37-161/19.12.2017 г.
    Contractor: SMART BUSINESS COMPANY
    Contract total funded value: 41 251.03
Procedure 2 Subject to due process: „Избор на консултант за упражняване на строителен надзор при изпълнение на строително - монтажни работи по проект „Модерна социална инфраструктура - по добри услуги за децата с увреждания и техните семейства в община Елена“, изпълняван съгласно сключен Административен договор за предоставяне на Безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020, № от ИСУН BG16RFOP001-5.001-0002-С01, № РД-02-37-161/19.12.2017 г.“., Estimated Amount: 1 500.00
  • Differentiated position 1: „Избор на консултант за упражняване на строителен надзор при изпълнение на строително - монтажни работи по проект „Модерна социална инфраструктура - по добри услуги за децата с увреждания и техните семейства в община Елена“, изпълняван съгласно сключен Административен договор за предоставяне на Безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020, № от ИСУН BG16RFOP001-5.001-0002-С01, № РД-02-37-161/19.12.2017 г.“
    Contractor: Kima Konsult Ltd.
    Contract total funded value: 906.00
Procedure 3 Subject to due process: Избор на изпълнител на инженеринг - проучване, проектиране, СМР и авторски надзор при реализиране на проект „Модерна социална инфраструктура - по добри услуги за децата с увреждания и техните семейства в община Елена“, изпълняван съгласно сключен Административен договор за предоставяне на Безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020, № от ИСУН BG16RFOP001-5.001-0002-С01, № РД-02-37-161/19.12.2017 г.“., Estimated Amount: 39 500.00
  • Differentiated position 1: инженеринг - проучване, проектиране, СМР и авторски надзор при реализиране на проект „Модерна социална инфраструктура - по добри услуги за децата с увреждания и техните семейства в община Елена“, изпълняван съгласно сключен Административен договор за предоставяне на Безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020, № от ИСУН BG16RFOP001-5.001-0002-С01, № РД-02-37-161/19.12.2017 г.“.
    Contractor: NOVABUILD
    Contract total funded value: 47 400.00
Procedure 4 Subject to due process: ИЗВЪРШВАНЕ НА ОЦЕНКА ЗА СЪОТВЕТСТВИЕ НА ИЗГОТВЕНИЯ ТЕХНИЧЕСКИ ПРОЕКТ, Estimated Amount: 500.00
Procedure 5 Subject to due process: ИНФОРМАЦИЯ И ПУБЛИЧНОСТ, Estimated Amount: 816.16
  • Differentiated position 1: Услуги по предоставяне на информация и комуникация по Проект „Модерна социална инфраструктура - по добри услуги за децата с увреждания и техните семейства в община Елена“, реализиращ се съгласно Административен договор за предоставяне на Безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020, № от ИСУН BG16RFOP001-5.001-0002-С01, № РД-02-37-161/19.12.2017 г.
    Contractor: D-MEDIA Ltd
    Contract total funded value: 974.40
Procedure 6 Subject to due process: ОРГАНИЗАЦИЯ И УПРАВЛЕНИЕ, Estimated Amount: 1 632.32
  • Differentiated position 1: РЪКОВОДИТЕЛ ПРОЕКТ
    Contractor: Dimitrinka
    Contract total funded value: 0.00
  • Differentiated position 2: КООРДИНАТОР ПРОЕКТ
    Contractor: Hristo
    Contract total funded value: 0.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN