Identification

UMIS Number BG16RFOP001-2.001-0093-C01
Project Name "Implementation of energy renovation measures of public buildings in the town of Mezdra - social services entity
Beneficiary 000193371 Mezdra municipality
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 16.09.2016
Start Date 16.09.2016
End Date 11.06.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Враца, Мездра, гр.Мездра

Description

Brief description
Сградата, която се използва за административни нужди, обект на проектното предложение  е построена през 1974г.  Поради дългия срок на експлоатация и в резултат на естественото овехтяване на материалите, експлоатационните характеристики на сградата са значително занижени. Дограмата е алуминиева, в крайно незадоволително състояние. Изключение правят някои прозорци на трети етаж, които са сменени с PVC, но не са предприемани мерки по топлинно изолиране на останалите ограждащи елементи- под, стени и покрив.
 Отоплението на сградата е с газов котел с вътрешни отоплителни тела, и тръбна разводка от метални тръби без топлоизолация.  Сградата не отговаря на съвременните изисквания за енергийна ефективност в сградите. В настоящето състояние първичното енерго-потребление в сградата е 797587 кWh/у, а сградата попада в клас на енерго-потребление D от скала на енерго-потреблението. При реализиране на всички предложени енергоспестяващи мерки, общият брутен годишен разход на енергия ще се редуцира с 50,01 % до  397997 кWh/у и сградата ще попада в клас „B“ от скалата на енерго-потреблението. Предложеният пакет от енергоспестяващи мерки ще доведе до значителен екологичен ефект: емисиите на въглероден диоксид ще се редуцират с 77,9 тона/год.  Прилагането на заложените енергоспестяващи мерки значително ще подобри комфорта на обитаване за служителите на администрацията и видимо ще намали експлоатационните и разходи.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проектното предложение: Предвид размера на обекта, които ще бъдат предмет на интервенция на настоящия проект, организацията и управлението на проекта ще се осъществяват от екип за управление (ЕУ), включващ 4 експерта: ръководител, счетоводител, координатор на проекта и експерт "контрол на договори и нередности". Всички експерти са с висше образование и компетенции в областта на управлението и отчитането на инфраструктурни проекти. Функционирането на екипа ще гарантира устойчивото и качествено изпълнение на проекта, организацията и провеждането на процедури за избор на изпълнители, докладването и отчитането на дейностите по проекта, осъществяването на мониторинг и контрол, финансово управление на проекта и документооборота. Автобиографията на предварително избрания ръководител на проекта е приложена към проектната документация. Цялостното изпълнение на проекта ще бъде подпомагано от външен изпълнител, част от ЕУ, изборът на който се осъществява съгласно съответните законови нормативни актове. Координатора на проекта има основната отговорност за наблюдение и контрол по изпълнението на всички дейности. , Contracted Amount: 4 050.00 , Reported Amount: 2 499.53
  • Activity: Инженерингова дейност по изпълнение на инфраструктурния проект: Поръчка по ЗОП за възлагане на инвестиционно проектиране с авторски надзор и строително-монтжни дейности по въвеждане на енергийно-спестовни мерки и консруктивни мерки в сградата предвиждащи Изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са описани като задължителни за сградата в обследването за енергийна ефективност и които водят до най- малко клас на енергопотребление "С"; - Изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническото обследване на сградата (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б"Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти"); - Изпълнение на останалите мерки, които са предписани като задължителни в техническото обследване; - Изпълнение на мерки, свързани подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба 4 от 01.07.2009 г. за проектиране и изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания., Contracted Amount: 202 772.28 , Reported Amount: 290 176.57
  • Activity: Извършване на дейности по оценка на съответстието на инвестиционните проекти: Оценка на съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите, изготвен като комплексен доклад от лицензирана фирма-консултант /независим строителен надзор/ , Contracted Amount: 1 013.86 , Reported Amount: 1 212.00
  • Activity: Осъществяване на строителен надзор на инфраструктурния проект: Строителният надзор ще носи отговорност за законосъобразно започване на строежа, пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството, изпълнение на обектите , съобразно одобрените инвестиционни проекти и нормативните изисквания (ЗУТ), спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството, недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството, годността на обекта за въвеждане в експлоатация., Contracted Amount: 9 124.75 , Reported Amount: 4 187.92
  • Activity: Дейности по въвеждане на обектите в експлоатация: Софрмирана комисия със заповед по смисъла на ЗУТ с представители на Възложителя и строителния надзор, ще извършат необходимите административни и процедурни действие за подготвката и рапзисването на документите по ЗУТ за въвеждането на сградата в експлоатация. , Contracted Amount: 500.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осъществяване на мерки по публичност и информираност: Проектът предвижда изпълнение на комплекс от мерки в съответствие с чл. VI от Общите условия към договора за безвъзмездна финансова помощ и Насоките за осъществяване на мерките за информация и публичност. Мерките включват: 1. Организиране и провеждане на информационни събития – в рамките на проекта ще бъдет организирано 1 брой информационни събития за популяризиране на проекта сред местната общност с участието на регионални и местни медии, както следва:  Начална конференция - официален старт на проекта - пресконференция за представяне на проекта; 2. Публикации в местни издания - 2 бр. публикации в местни издания за напредъка на проекта. 3. Изработка и поставяне на постоянна обяснителна табела – 1 бр. постоянна табела. 4. Подготовка и отпечатване на информационни брошури за проекта - 100 бр. Листовките ще бъдат в размер А4, пълноцветни, двустранни, и ще съдържат информация за целите, дейностите и очакваните резултати от проекта, снимки. На заглавната страница на брошурата ще се съдържа: логото на ЕФРР; логото на Оперативната Програмата; името на проекта; изречението “Този документ е създаден в рамките на проект „.......................”, който се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. Цялата отговорност за съдържанието на публикацията се носи от lt;наименование на Бенефициента; и при никакви обстоятелства не може да се счита, че този документ отразява официалното становище на Европейския съюз и Управляващия орган на ОПРР 2014-2020 г.” 5. Община Мездра ще публикува съобщение на уеб- сайта на общината, в което ще фигурира кратко описание на проекта, включително неговите цели и резултати, като ще бъде откроена финансовата подкрепа на Европейския съюз., Contracted Amount: 2 027.72 , Reported Amount: 1 320.00
  • Activity: Извършване на одит на инфраструктурния проект: Одитът на проекта ще бъде извършен от лицензиран експерт-счетоводител, като докладът за одит ще бъде приложен към окончателния финансов отчет. Докладът ще бъде изготвен съгласно договора за безвъзмездна помощ, изискванията на националното одиторско законодателство (Закона за независимия финансов одит, Международните одиторски стандарти и Международните стандарти за свързани по съдържание услуги, и по-специално – на МСССУ № 4400). Одиторската проверка, която одиторът ще извърши, ще бъде осъществена при спазване на нормативно определените срокове и ще включва извършването на процедури за проверка на достоверността на представената във финансовия отчет информация чрез наличие на релевантни първични документи; спазването на принципите на счетоводството; ефективния контрол по отношение на отчетността; съответствието между финансовия отчет и техническия доклад за изпълнение на проекта; целевото и правомерно разходване на средствата по проекта и др, Contracted Amount: 2 547.03 , Reported Amount: 1 008.00
  • Activity: Провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки: За избора на изпълнители ще бъде спазена законовата рамка и ще бъде проведена съответния тип процедура ( според спецификата на всяка дейност по проекта). , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners
  • Partner: District Governer of District Mezdra, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 0.00
Contractors
  • Contractor: Tsetsa, Contracted Amount*: 500.00 , Reported Amount**: 499.53
  • Contractor: STREZA, Contracted Amount*: 243 012.18 , Reported Amount**: 283 164.79
  • Contractor: FINANS ODIT KONSULT 2002, Contracted Amount*: 1 008.00 , Reported Amount**: 1 008.00
  • Contractor: DZZD "GID-ARK" , Contracted Amount*: 5 399.93 , Reported Amount**: 5 399.92
  • Contractor: RAFAILOV-PM ENERDGI, Contracted Amount*: 6 912.46 , Reported Amount**: 7 011.78
  • Contractor: DMI DEVELOPMENT LTD, Contracted Amount*: 1 320.00 , Reported Amount**: 1 320.00
  • Contractor: SDRUZHENIE "PRO.YUTILITIS KLUB", Contracted Amount*: 2 000.00 , Reported Amount**: 2 000.00
Subcontractors
  • Subcontractor: Mechkuevi Arhitekti, Contracted Amount*: 0.00
Members of the Consortium
  • Member of the Consortium: RAFAILOV KONSULT, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: ARK DIZAYN EOOD, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: GID - G CONSULT LTD, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: PM ENERGY ltd, Contracted Amount*: 0.00

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Енергийна ефективност: Брой обновени сгради, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Decrease of annual primary energy consumption of public buildings, Measure Unit: kWh/година, Base Value: 0.00 , Target amount: 242 587.00 , Reached amount: 258 280.00
Indicator 3 Estimated annual decrease of GHG, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 53.90 , Reached amount: 58.20

Financial Information

Total Project cost 258 491.22 BGN
Grant 258 491.22 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 258 491.22 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Избор на външни експерти/физически лица, Estimated Amount: 2 000.00
  • Differentiated position 1: Сдружение Про.Ютилитис клуб
    Contractor: SDRUZHENIE "PRO.YUTILITIS KLUB"
    Contract total funded value: 2 000.00
Procedure 2 Subject to due process: Избор на изпълнител за извършване на външен одит на проекта, Estimated Amount: 2 547.03
  • Differentiated position 1: ФИНАНС ОДИТ КОНСУЛТ 2002 ООД
    Contractor: FINANS ODIT KONSULT 2002
    Contract total funded value: 1 008.00
Procedure 3 Subject to due process: Избор на изпълнител за пълен инженеринг на сградата, обект на интервенция, Estimated Amount: 236 276.25
  • Differentiated position 1: Стреза ЕООД
    Contractor: STREZA
    Contract total funded value: 243 012.18
Procedure 4 Subject to due process: Избор на изпълнител на провеждане на мерки по публичност и информираност, Estimated Amount: 2 027.72
  • Differentiated position 1: ДИ ЕМ АЙ ДИВЕЛОПМЪНТ ЕООД
    Contractor: DMI DEVELOPMENT LTD
    Contract total funded value: 1 320.00
Procedure 5 Subject to due process: Избор на лицензиран консултант за извършване на оценка на съответствие на инвестиционния проекти, Estimated Amount: 1 013.86
  • Differentiated position 1: Обединение Гид Арк
    Contractor: DZZD "GID-ARK"
    Contract total funded value: 5 399.93
Procedure 6 Subject to due process: Избор на лицензиран консултант за извършване на строителен надзор на сградата, обект на интервенция, Estimated Amount: 9 124.75
  • Differentiated position 1: Обединение Гид Арк
    Contractor: DZZD "GID-ARK"
    Contract total funded value: 5 399.93

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN