Identification

UMIS Number BG-RRP-11.018-0049-C01
Project Name Construction and equipping of 11 new social services in Sofia Municipality
Beneficiary 000696327 Sofia Municipality
Funding RRF ==> Recovery and Resilience Plan
Date of the Contract/Order 11.06.2025
Start Date 11.06.2025
End Date 30.06.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Град (BG411), Столична, гр.София

Description

Brief description
Проектът предвижда изграждане и оборудване на 11 нови социални услуги в Столична община и създаване на адекватни условия на живот и грижа, в подкрепа на лицата с увреждания, осигуряващи пълноценно съществуване и социално включване в обществото.
Дейностите ще включват ново строителство, преустройство на съществуващи сгради и доставка на оборудване и обзавеждане, за осигуряване на подходящи материални условия за създаване на 6 услуги резидентна грижа за пълнолетни лица с психични разстройства, 4 услуги резидентна грижа за пълнолетни лица с интелектуални затруднения  и 1 център за специализирана подкрепа за лица с увреждания и техните семейства.
Изпълнението на проекта ще създаде условия за предоставянето на качествени социални и интегрирани здравно-социални услуги за резидентна грижа и съпътстващи специализирани и консултативни социални услуги за лица с увреждания и техните семейства.
Реализацията на предвидените дейности ще допринесе за подобряване на социалната инфраструктура и ще създаде предпоставка за трайно положително въздействие върху целевите групи и за подобряване на възможностите им за социално включване.
Activities
  • Activity: Ново строителство и строителни дейности за ремонт/реконструкция/обновяване на сграден фонд за социални услуги: Изпълнение на дейността предвижда изграждане на нови сгради и ремонт/реконструкция/обновяване на съществуващи сгради, в които ще бъдат разкрити 11 нови социални услуги: 1. Ново строителство на една триетажна сграда за три броя Резидентна грижа за пълнолетни лица с психични разстройства (РГПЛПР) - Урегулиран поземлен имот УПИ VIII-443, кв.80, с идентификатор 68134.1896.1231, м. „Карпузица“. Имотът е с административен адрес: гр. София, Район „Витоша“, бул. „Цар Борис III“ № 200-202 2.Ново строителство на една триетажна сграда за три броя Резидентна грижа за пълнолетни лица с психични разстройства (РГПЛПР) - Урегулиран поземлен имот УПИ VII-361, кв.80, м. „Карпузица“ с идентификатор 68134.1896.1230. Имотът е с административен адрес: гр. София, Район „Витоша“, бул. „Цар Борис III“ № 200-202 3.Ново строителство на два броя двуетажни сгради за четири броя Резидентна грижа за пълнолетни лица с интелектуални затруднения (РГПЛИЗ) - Урегулиран поземлен имот УПИ III, кв.55, идентификатор 68134.4329.50. Имотът е с административен адрес: гр. София, кв. Горна баня, ул. „Обзор“ № 29; 4. Преустройство и смяна предназначението на съществуваща сграда в „Център за специализирана подкрепа за лица с увреждания и техните семейства“, с административен адрес: гр. София, ж.к. „Славия“, ул. „Маестро Кънев“ № 2 Избраните локации за създаване на новите услуги отговарят на функционалните изисквания по отношение на избора на местоположение на услугите и са в съответствие с Наредбата за качеството на социалните услуги, като местоположението на всяка от услугите е съгласувано с АКСУ. Всички предвидени за изпълнение СМР дейности ще бъдат в съответствие с Функционалните изисквания по отношение на материално-техническата база за съответния вид услуга. Четири броя услуги РГПЛИЗ ще бъдат създадени в УПИ III, кв. 55, идентификатор 68134.4329.50, с административен адрес: гр. София, кв. Горна баня, ул. „Обзор“ № 29. Услугите ще се помещават в две самостоятелни двуетажни сгради с обособен вход/изход. Предвидено е изграждане на достъпна среда, както за потребители, така и за посетители. Дворното пространство ще бъде благоустроено и ще бъдат създадени условия за почивка и организиране на дейности/занимания на открито за потребителите. Всички предвидени за изпълнение СМР дейности ще бъдат насочени към създаване на условия в съответствие с функционалните изисквания и насоки за изграждане на новата инфраструктура, приложение към Условията за кандидатстване. 3 броя услуги РГПЛПР ще бъдат създадени в УПИ VIII-443, кв. 80, с идентификатор 68134.1896.1231, м. „Карпузица“, терен с административен адрес: гр. София, район „Витоша“, бул. „Цар Борис III“ № 200-202 и 3 броя РГПЛПР в УПИ VII-361, кв. 80, м. „Карпузица“ с идентификатор 68134.1896.1230, терен с административен адрес: гр. София, район „Витоша“, бул. „Цар Борис III“ № 200-202. Услугите ще се помещават в самостоятелни триетажни сгради с обособен вход/изход. Предвидено е изграждане на достъпна среда и дворни пространства, които ще се използват за организиране на занимания на открито и отдих на потребителите. За изграждането на ЦСПЛУТС ще бъдат изпълнени СМР за ремонт и частично преустройство на съществуваща сграда с административен адрес: гр. София, ж.к. „Славия“, ул. „Маестро Кънев“ № 2. Предвидените СМР дейности са подробно описани в проектите и количествено-стойностните сметки. След приключване на строителството ще бъдат предприети необходимите процедури за въвеждане на обектите в експлоатация. Изпълнението на дейността ще осигури необходимата материална база и адекватни условия на живот, в подкрепа на лицата с увреждания и ще създаде условия за предоставянето на качествени социални услуги. Дейността е ключова, както за постигане целите на проектното предложение, така и на заложените индикатори., Contracted Amount: 13 581 074.80 , Reported Amount: 17 322.39
  • Activity: Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане: Дейността включва осигуряване на оборудване и обзавеждане за ефективното функциониране на сградите за новите услуги, с цел постигане на среда, която да съдейства за предоставянето на качествени и цялостни социални услуги в общността на хората с увреждания. За целта след приключване на строителните дейности ще се извърши доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване, което е съобразено с нуждите на потребителите на съответния вид услуга. Оборудването на помещенията на новите резидентни услуги ще осигурява домашна атмосфера и домашни условия на живот. Оборудването и обзавеждането включва (неизчерпателно описание): легла, матраци, гардероби, шкафове за лични вещи, кухненски шкафове, мивки, столове и маси за хранене, хладилници, печки, дивани, етажерки, бюра, компютри и др. Оборудването на центъра за специализирана подкрепа за лица с увреждания и техните семейства ще бъде съобразено със спецификата и предназначението на помещенията, като е предвидено доставка на оборудване и обзавеждане на зала за рехабилитация/психомоторика, зала за сензорна терапия, зали за провеждане на групови занимания, зали за индивидуална работа/консултации, спални помещения за заместваща грижа, кухненски кътове, санитарни помещения и др. За оборудването, включено в обхвата на предложението за изпълнение на инвестиция, е изготвен и приложен остойностен списък, в който за всеки артикул е посочена информация за вид, количество, единична цена и стойност., Contracted Amount: 410 472.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Организация и управление на проекта: В тази дейност се включва създаването на екип по проекта, който да осъществява цялостното управление и контрол на дейностите по проекта. Дейността е създадена с цел осигуряване на успешно изпълнение на дейностите и постигане на целите на проекта, ефективно управление на ресурсите и осигуряване на прозрачност, добра отчетност и контрол върху изпълнението на дейностите по проекта. Екипът за управление на проекта ще бъде сформиран след одобрение на проектното предложение и сключване на договор за предоставяне на средства и ще изпълнява следните дейности свързани с управлението и организацията на проекта във всичките му фази – изпълнение, контрол, отчитане, приключване: - осъществява управлението и контрола на дейностите по проекта; - осъществява връзка с лица и организации, които са свързани пряко или не пряко с реализацията на предвидените в проекта дейности; - анализира и обобщава информацията/изготвя отчети за напредъка на проекта в различните му етапи и осъществява комуникацията със СНД; - контролира работата на изпълнителите на дейностите по проекта, приема извършената от тях работа и осъществява проверка на представените документите за разплащане; - осъществява вътрешния мониторинг на проекта - отговаря за извършването на необходимите дейности за осигуряване на информация и комуникация съгласно разпоредбите на чл. 34 на Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост. - отчита изпълнението на проекта пред отговорните институции Всички действия на екипа за управление на проекта трябва да са изцяло съобразени с всички ръководства, насоки, указания на СНД, кмета на общината и ръководителя на проекта., Contracted Amount: 419 746.40 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Electricity Distribution Networks Zapad EAD, Contracted Amount*: 1 005.36 , Reported Amount**: 1 005.36
  • Contractor: SOFIYSKA VODA, Contracted Amount*: 1 657.03 , Reported Amount**: 1 657.03
  • Contractor: CAPITAL REGIONAL HEALTH INSPECTORATE, Contracted Amount*: 260.00 , Reported Amount**: 260.00
  • Contractor: ION CONSULT LTD, Contracted Amount*: 14 400.00 , Reported Amount**: 14 400.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 New facilities providing social services for persons with disabilities, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 11.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 14 411 293.20 BGN
Grant 14 411 293.20 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.13 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN