Identification

UMIS Number BG16RFOP001-1.008-0011-C02
Project Name "Introduction of measures for improvement of energy efficiency in the building of the State Archives Department - Blagoevgrad, Regional State Archives Directorate - Sofia at the State Archives Agency".
Beneficiary 000024695 MUNICIPALITY OF BLAGOEVGRAD
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 27.05.2020
Start Date 27.05.2020
End Date 01.04.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Благоевград (BG413), Благоевград, гр.Благоевград

Description

Brief description
Проектното предложение предвижда въвеждането на комплекс от енергоспестяващи мерки в административната сграда на Отдел "Държавен архив" - Благоевград, както и осигуряване на достъпна среда за хора в неравностойно положение до сградата. Проектът се реализира в резултат от подписано партньорско споразумение № 98-00-237/15.07.2019 г. между Община Благоевград и Държавна агенция "Архиви". С изпълнението на проектните дейности се очаква намаляване на потреблението на енергия и редуциране на енергийните разходи в резултат на повишаване на енергийната ефективност на административната сграда, както и удължаване на нейния жизнен цикъл и подобряване на експлоатационните й характеристики. Дейностите по цялостно енергийно обновяване (външно и вътрешно) на сградния фонд гарантират, че сградата изцяло ще отговаря на съвременните критерии и стандарти в сферата на строителството и екологията, чрез постигането на определено ниво на енергийна ефективност, съкращаване на енергийните разходи и намаляване на вредните емисии на парникови газове в атмосферата. По този начин проектът косвено ще допринесе и за постигане на по-чиста околна среда и по-добри условия на живот за жителите на територията на Община Благоевград.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта.: В рамките на дейността се предвижда сформирането на екип от експерти от Общинска администрация - Благоевград, който ще бъде отговорен за качественото и срочно изпълнение на проектните дейности, за цялостната организация и координация на проектните процеси и за воденето на изискуемата финансово-счетоводна отчетност. Екипът по проекта ще се състои от трима членове, всеки от които с необходимата професионална квалификация, опит и експертни познания, гарантиращи качественото изпълнение на задълженията и отговорностите, които произтичат от заеманата длъжност в екипа за управление на проекта. Екипът ще бъде съставен от Ръководител, Счетоводител и Експерт СМР, като с всеки от членовете ще бъде сключено допълнително споразумение или заповед в зависимост от основното му правоотношение с Община Благоевград (трудово или служебно). Членовете на екипа по проекта ще обсъждат начините за най-качествено изпълнение на проектните дейности и тяхната последователност съгласно заложения план-график в проекта, като ще обезпечават успешната им реализация, постигането на заложените цели и индикатори, оптимизацията на проектните ресурси, осигуряването на прозрачност в управлението, добра отчетност и стриктен финансов контрол. , Contracted Amount: 7 130.00 , Reported Amount: 5 918.32
  • Activity: Подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки по реда на ЗОП и провеждане на процедури за избор на изпълнители.: Изпълнението на дейностите, заложени в проектното предложение, изискват специализирана експертиза, опит и ресурси, поради което се налага те да бъдат възложени за изпълнение на външни организации. При избора на изпълнители за осъществяване на дейностите по проекта ще бъде спазен Законът за обществени поръчки и Правилникът за прилагането му чрез организиране и провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки. Изборът на изпълнител ще бъде осъществен законосъобразно при спазване на принципите за прозрачност, лоялна конкуренция, равно третиране и недопускане на дискриминационни условия в документацията за участие в процедурите. След определяне на типовете процедури, които ще се проведат по проекта, ще бъдат разработени и съответните документации за участие в процедурите. Процесът по разработване на тръжните документи ще се основава на определяне на ясни условия за участие на заинтересованите кандидати, избор на обективни критерии за оценка на получените оферти, детайлна техническа спецификация за обхвата на обществената поръчка и др., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Изпълнение на инженеринг (проектиране, изпълнение на строително-монтажни работи и упражняване на авторски надзор) на сградата на Отдел "Държавен архив" - Благоевград.: В рамките на дейността се предвижда да бъде изготвен инвестиционен проект за подобряване на енергийната ефективност на сградата на Отдел "Държавен архив" - Благоевград, както и за осигуряването на достъпна среда за хора в неравностойно положение. Проектът ще бъде разработен в съответствие с изискванията на ЗУТ, Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и друга свързана подзаконова нормативна уредба. След преминаване през необходимия съгласувателен режим с експлоатационни дружества и други контролни органи, инвестиционният проект ще бъде одобрен от Главния архитект на Община Благоевград. В обяснителните записки по отделните части от проекта, проектантите подробно ще опишат изходните данни, дейности, технико-икономически показатели, спецификации на предвидените за влагане строителни продукти (материали, изделия, комплекти и системи) с конкретни изисквания към продуктите и технология на изпълнение съгласно действащите норми и стандарти в строителството. Като основа за изготвянето на инвестиционния проект служат изготвените обследване за енергийна ефективност и обследване за установяване на техническите характеристики на сградата, които са неразделна част от проектното предложение. Съгласно изискванията, заложени в Насоките за кандидатстване, инвестиционният проект следва да включва само мерки и дейности, допустими за финансиране по процедурата, а именно: -всички предписани като задължителни енергоспестяващи мерки от обследването за енергийна ефективност; - всички дейности по конструктивно укрепване, предписани като задължителни в техническото обследване на сградата; - препоръчителни мерки от техническия паспорт, свързани с ремонт на покрив, ремонт на общи помещения, подмяна на ВиК и др. при постигнат клас на енергопотребление минимум „С“ и постигнат процент на енергийни спестявания минимум 60%. В група "Задължителни мерки - дейности по конструктивно възстановяване/усилване/основен ремонт" съгласно изготвения технически паспорт на сградата попадат дейности по изпълнение на нова мазилка в зони от плочите на балкони над партерния етаж, както и по фасадата на сградата преди полагане на топлоизолация; дейности по обработка с подходящи антикорозийни препарати и бои на стоманените елементи (стълбищно рамо и открити площадки) при които е налице корозия, с цел запазване на тяхната цялост. По отношение на Пожарната безопасност на сградата в задължителните мерки се включват поставяне на инструкции за осигуряване на пожарна безопасност и евакуация и монтаж на димоуплътнени самозатварящи се врати, отделящи стълбищната клетка от етажната площадка към всеки етаж. Достъпната среда за хора в неравностойно положение ще бъде осигурена посредством комплекс от мерки, обхващащ осигуряване на паркоместа за хора с увреждания (съгласно чл. 19, ал. 1 на Наредба 4); изпълнение на санитарни възли – тоалетни кабини (съгласно чл. 33 – т. 1, 2, 3 от Наредбата), осигуряване на достъпни входове и маршрути (съгласно чл. 33, ал. 1, чл. 40, ал. 1 и чл. 42 от Наредбата). Енергоспестяващите мерки ще бъдат изпълнени съгласно изготвеното Обследване за енергийна ефективност и съдържат дейности по подмяна на дървена дограма (прозорци, врати, витрини и др.) с нова от 5 камерен PVC профил с двоен стъклопакет от нискоемисионно "К-стъкло", топлинно изолиране на външните ограждащи елементи на сградата (фасадни стени) и полагане на мазилка, топлоизолиране на покрива на сградата и на подове, подмяна на отоплителни системи (проектиране и изпълнение на етажни, локални системи, базирани на стенни газови кондензационни водогрейни котли, като ще бъдат изградени вътрешни отоплителни инсталации за отделните етажи), цялостна подмяна на осветителна инсталация с нови светодиодни тела (LED осветителни елементи). Препоръчителните мерки от техническия паспорт включват обновяване на общите части на сградата (изкърпване и почистване на външна и вътрешна мазилка, боядисване на стени и тавани, ремонт на стъпала от мозайка), подмяна на спукани керемиди. , Contracted Amount: 335 193.31 , Reported Amount: 414 982.62
  • Activity: Упражняване на строителен надзор и изготвяне на Комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите за обекта на интервенция по проекта.: Съгласно ЗУТ по време на строителство върху обекти от първа до четвърта категория /категоризацията е по Наредба № 1 от 30 юли 2003 г. за номенклатурата на видовете строежи/ е задължително да бъде предвиден независим строителен надзор, осъществяван от лицензиран консултант. Сградата на Отдел "Регионален архив" - Благоевград, която е обект на интервенция по настоящото проектно предложение, представлява строеж IV-та категория и съгласно горецитираните изисквания и с оглед качествено изпълнение на заложените СМР в предвидения обем и срокове, е необходимо за обекта да се упражнява строителен надзор. В рамките на дейността, лицензираният консултант ще изготви и Комплексен доклад за оценка на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите, който ще послужи като база за издаване на разрешение за строеж и за законосъобразно започване на строителния процес. Изпълнението на дейността ще бъде възложено на организация, която притежава необходимата експертиза, лиценз, разрешителни, състав от специалисти с оглед гарантиране на ефективно и ефикасно изпълнение, както и постигането на очакваните резултати. За изпълнение на тази дейност в бюджета на проекта са предвидени средства в размер на 16 700,00 лв. без ДДС или 20 040,00 лв. с ДДС, от които: - За изготвяне на Комплексен доклад за оценка на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите - 2065,00 лв. без ДДС или 2 478,00 лв. с ДДС. - За упражняване на строителен надзор по време на изпълнение на строително-монтажните работи на обекта - 14 635,00 лв. без ДДС или 17 562,00 лв. с ДДС., Contracted Amount: 16 700.00 , Reported Amount: 19 872.00
  • Activity: Въвеждане на обекта в експлоатация.: Предвид категорията на обекта (IV-та категория) въвеждането в експлоатация ще бъде извършено от Главния архитект на Община Благоевград с издаване на Удостоверение за въвеждане в експлоатация. Удостоверението се издава в 7-дневен срок от постъпване на заявлението и след проверка за наличие на пълен комплект от изискуемите документи и извършване на проверка/оглед на място по преценка на компетентния орган, отговорен за издаване на удостоверението. , Contracted Amount: 1 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на публичност и информация по проекта.: В проектното предложение е заложен комплекс от взаимносвързани мерки за повишаване на информираността на населението относно предприетите от Община Благоевград дейности за въвеждане на енергоспестяващи мерки в административни сгради на нейната територия, както и за осигуряване на достъпна архитектурна среда за хора в неравностойно положение. Всички заложени информационни дейности, както и дизайнът на планираните за изработване рекламни материали с цел популяризация на приноса на ЕС, ще бъдат съобразени с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. В рамките на проекта се предвижда организиране и провеждане на 2 пресконференции - встъпителна при стартиране на проектните дейности и заключителна - за оповестяване на постигнатите резултати от изпълнението на проектните дейности. Встъпителната пресконференция ще се проведе след подписване на административния договор за БФП и ще акцентира върху запознаване на обществеността с проекта, неговите цели, дейности и очаквани резултати. На заключителната пресконференция ще бъдат отчетени постигнатите резултати след внедряване на мерките за енергийна ефективност в сградата, очакваните стойности на заложените индикатори по проекта, както и срещнатите трудности в хода на неговото изпълнение. Освен двете пресконференции, се предвижда и организацията на 2 официални събития в присъствието на официални лица, медии, представители на бизнеса и неправителствени организации, граждани и други заинтересовани страни (официална церемония "Първа копка" - преди започване на ремонтните дейности на обекта и Церемония по откриване на обновената сграда на Регионален отдел "Държавен архив" - гр. Благоевград). По време на изпълнението на СМР на обекта ще бъде монтирана временна табела, а след завършването на обекта - постоянна табела с размери: дължина 90 см, ширина 70 см. В рамките на дейността се предвижда и изработването на рекламни материали: информационни брошури, тефтери и химикали, които ще бъдат раздадени по време на медийните събития, както и изработване и разпространение на плакати с информация за наименованието на проекта, общия бюджет и стойността на помощта от ЕС., Contracted Amount: 3 525.00 , Reported Amount: 3 900.00
  • Activity: Одит на проекта.: Дейностите по извършване на одит на проекта ще бъдат извършени с оглед гарантиране на прозрачност, ефективност, целесъобразност и правомерност на направените по проекта разходи. Дейностите по одит се планира да бъдат осъществени от лицензиран експерт одитор - член на Института на дипломираните експерт-счетоводители или от фирма за одит, които ще извършват текущ контрол върху разходването на средства през целия период на изпълнение на проектните дейности. Извършването на окончателна проверка по ангажимента за договорени процедури на проектa е с цел предоставяне на допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасното изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни правила на ЕС. Общата цел на одитния ангажимент е извършване на проверка за констатиране на съответствие (законосъобразност и допустимост) по отношение на всеки разход, извършен във връзка с проекта. Обхватът на одита включва изпълнението на дейностите и извършване на разходите по административния договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. При изпълнението на одитните ангажименти се формират констатации и препоръки, относно достоверното представяне във всички аспекти на същественост при изпълнение на проекта, в съответствие с международните одиторски стандарти, включвайки проверка и констатации по следните въпроси:  Дейностите по Проекта са осъществени в съответствие с принципите за добро финансово управление;  Всички декларирани разходи са реални, действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на регламентите на Европейския съюз, Постановление № 189 от 20 юли 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмния период 2014 – 2020 г., указания от Министерство на финансите и други приложими нормативни актове и Договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ;  Първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и пр.) и документи с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни;  Спазени са изискванията по отношение на поддържането на адекватна одитна пътека;  Всички дейности по Проекта са надлежно документирани, като всички документи за разходите се съхраняват и са на разположение на националните и европейските контролни органи при поискване;  Декларациите за възстановяване на средства, подадени от Бенефициента, са точни, пълни и са във формат, изискван от Управляващия орган;  Проверка на счетоводните системи и осчетоводявания;  Напредъкът по Проекта, в т.ч. финансов и физически, е проверен от Бенефициента, включително чрез проверка на реално изпълнение на мястото на проекта (когато е необходимо);  Изборът за изпълнител по договорите, чрез които се изпълнява Проектът, е проведен в съответствие с изискванията на националното законодателство;  Проверка на докладваните нередности;  Проверка на изпълнението на мерките за информация и публичност;  Проверка за наличието на приходи от дейността., Contracted Amount: 3 620.00 , Reported Amount: 1 440.00

Participating Organizations

Partners
  • Partner: STATE AGENCY ARCHIVES, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 0.00
Contractors
  • Contractor: "DIANA 7" Ltd, Contracted Amount*: 364 974.85 , Reported Amount**: 414 982.62
  • Contractor: "BLAGOEVGRAD INVEST 2016" Ltd, Contracted Amount*: 19 872.00 , Reported Amount**: 19 872.00
  • Contractor: DMI Development EOOD, Contracted Amount*: 3 900.00 , Reported Amount**: 3 900.00
  • Contractor: Finance Audit Consult 2002 Ltd., Contracted Amount*: 1 440.00 , Reported Amount**: 1 440.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Енергийна ефективност: Брой обновени сгради, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Estimated annual decrease of GHG, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 78.70 , Reached amount: 78.70
Indicator 3 Decrease of annual primary energy consumption of public buildings, Measure Unit: kWh/година, Base Value: 0.00 , Target amount: 281 838.00 , Reached amount: 281 838.00

Financial Information

Total Project cost 371 065.53 BGN
Grant 371 065.53 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 371 065.53 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 18 056.80 0.00 18 056.80 "ДИАНА 7" ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 36.00 0.00 36.00 Ди Ем Ай Дивелопмънт ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 318.00 0.00 318.00 Ди Ем Ай Дивелопмънт ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 72.00 0.00 72.00 Финанс одит консулт 2002 ООД
Липса на добро финансово управление 29 176.59 0.00 29 176.59 Project-level financial correction

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Избор на изпълнител за осъществяване на дейности по информация и публичност на проекта., Estimated Amount: 3 525.00
  • Differentiated position 1: Изработване на информационни брошури и плакати
    Contractor: DMI Development EOOD
    Contract total funded value: 720.00
  • Differentiated position 2: Организиране на събития, публикации, изработване на информационни табели, тефтери и химикали
    Contractor: DMI Development EOOD
    Contract total funded value: 3 180.00
Procedure 2 Subject to due process: Избор на изпълнител за осъществяване на одит по проекта., Estimated Amount: 3 620.00
  • Differentiated position 1: Изпълнение на дейности за осъществяване на одит по проекта.
    Contractor: Finance Audit Consult 2002 Ltd.
    Contract total funded value: 1 440.00
Procedure 3 Subject to due process: Избор на изпълнител за упражняване на строителен надзор и оценка на съответствието на инвестиционния проект за обекта на интервенция., Estimated Amount: 16 700.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция №1 Осъществяване на строителен надзор по време на СМР за обекта на интервенция
    Contractor: "BLAGOEVGRAD INVEST 2016" Ltd
    Contract total funded value: 17 472.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция №2 Изготвяне на комплексни доклади за оценка на съответствието на инвестиционните проекти за обекта на интервенция
    Contractor: "BLAGOEVGRAD INVEST 2016" Ltd
    Contract total funded value: 2 400.00
Procedure 4 Subject to due process: Инженеринг – проектиране, авторски надзор и изпълнение на СМР във връзка с реализацията на проект „Въвеждане на мерки за подобряване на енергийната ефективност в сграда на отдел „Държавен архив” – Благоевград, дирекция „Регионален държавен архив” – София в Държавна агенция „Архиви”, Процедура BG16RFOP001-1.001-039 „Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020“, Приоритетна ос 1 „Устойчиво и интегрирано градско развитие“, Инвестиционен приоритет 1 „Енергийна ефективност в административни и жилищни сгради“, Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие“., Estimated Amount: 335 193.31
  • Differentiated position 1: Инженеринг – проектиране, авторски надзор и изпълнение на СМР във връзка с реализацията на проект „Въвеждане на мерки за подобряване на енергийната ефективност в сграда на отдел „Държавен архив” – Благоевград, дирекция „Регионален държавен архив” – София в Държавна агенция „Архиви”, Процедура BG16RFOP001-1.001-039 „Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020“, Приоритетна ос 1 „Устойчиво и интегрирано градско развитие“, Инвестиционен приоритет 1 „Енергийна ефективност в административни и жилищни сгради“, Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие“.
    Contractor: "DIANA 7" Ltd
    Contract total funded value: 364 974.85

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN