Identification

UMIS Number BG16FFPR002-6.001-0002-C01
Project Name Material and technical ensuring and information technologies to support the implementation of the activities of the PE 2021-2027
Beneficiary 000697371 Ministry of environment and water, DG "Operational programme Environment", department "Coordination, communication and technical assistance"
Funding ERDF ==> Programme "Environment" 2021-2027
Date of the Contract/Order 22.12.2023
Start Date 22.12.2023
End Date 22.12.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България

Description

Brief description
Бюджетната линия ще подкрепи материално-техническата осигуреност и информационните технологии на дейностите на УО на ПОС 2021-2027 г., с цел ефективното управление и изпълнение на програмата, приключване на ОПОС 2014-2020 г. и подготовка и изпълнение на програмата за следващ програмен период след 2027 г. в съответствие с принципа за добро финансово управление и съгласно разпоредбите на европейското и националното законодателство.  Нивото на материално-техническа осигуреност и информационни технологии,  създаването на съвременна и здравословна среда на работния процес са сред определящите фактори за постигане на ефективно управление и контрол на финансовите ресурси от ЕФСУ.
В обхвата на бюджетната линия са предвидени следните дейности:
1. Осигуряване на материална база, техническо оборудване и консумативи;
2. Осигуряване на IT оборудване;
3. Доставка на 8 фабрично нови пътнически автомобили за нуждите на Главна дирекция “Оперативна програма Околна среда” 
4. Дейностите за видимост, прозрачност и комуникация по бюджетната линия;

Бюджетната линия е в изпълнение на т. 13.2. "Дейности за управление и изпълнение на ПОС 2021-2027 г., приключване на ОПОС 2014-2020 г. и подготовка и изпълнение на програмата за следващ програмен период", подточки 13.2.1. "Осигуряване на материални активи, техническо оборудване, консумативи, информационно, комуникационно, хардуерно, софтуерно оборудване (компютърна и периферна техника и др.), 13.2.2. "Осигуряване на ремонтни дейности, застраховки на движимо и недвижимо имуществоo и др.", "Други дейности, обезпечаващи подготовката, изпълнението, наблюдението, оценката и контрола на ПОС, приключване на ОПОС 2014-2020 г., подготовката и администрирането на програма за следващ програмен период", съгласно Условията за кандидатстване на „Техническа помощ за управление и изпълнение на Програма „Околна среда“ 2021-2027 г.“
Activities
  • Activity: Осигуряване на материална база, техническо оборудване и консумативи (Дейност 1): В изпълнението на дейността са планирани средства за закупуване на материални активи, необходимото техническо оборудване, обзавеждане, доставка на материали и/или консумативи, и/или услуги свързани с материално-техническата осигуреност на сградата на МОСВ на ул. "Уилям Гладстон" № 67 . В рамките на дейността са предвидени разходи за: - осигуряването на материали, предпазни средства и/или консумативи, обезпечаване на медицински тестове, комплексно почистване, дезинфекция, дезинсекция и дератизация на помещенията и други разходи за услуги и доставки, свързани с осигуряването на безопасна, хигиенна и здравословна работна среда в сградата на ул. „Уилям Гладстон“ № 67; -осигуряване на необходимата материално-техническа база, оборудване (закупуване на санитарно оборудване за санитарните помещения, препарати, канцеларски материали, консумативи, кухненско оборудване за сервизните помещения, техническо оборудване за зали, кабинети и др. помещения, стелажи, каси, както и друго оборудване и материали), обзавеждане (закупуване на мебели за зали, кабинети и др. помещения), както и извършване на услуги свързани с цялостната материално-техническата осигуреност на сградата на МОСВ на ул. "Уилям Гладстон" № 67 и обезпечаващи работния процес на служителите на УО на ПОС. - разходи за извършване на ремонтни дейности в административната сграда и архивните помещения на МОСВ, находяща се на ул. „Уилям Гладстон“ № 67, с оглед осигуравяне на необходимите условия за съвременна работна среда на служителите на Управляващия орган на ПОС. След направен анализ и осъществена проверка на всяко едно от помещенията в административната сграда и архивните помещения на МОСВ е установена необходимост от извършване на ремонтни дейности обхващащи сутеренни, партерни помещения (зали, кабинети, фоайе) помещения (зали, работни кабинети, коридори, както и др. помещения) на етажи 1, 2, 3 , 4, 5 на административната сграда и архивните помещения. Предвидените ремонтно-строителни работи са описани в приложена Количествена сметка, към формуляра за кандидатстване. - разходи за застраховки на движимо и недвижимо имущество и др. с цел осигуряване на пълно покритие върху движимо и недвижимо имущество на УО на ПОС. Във връзка с закупуването на 8 фабрично нови пътнически автомобили за нуждите на Главна дирекция “Оперативна програма Околна среда” (Дейност 3) е предвиден разход за застраховка „Каско“ и „Злополука на места“, както и "Гражданска отговорност" на осемте автомобила, както и при възникнала необходимост от застраховка на друго движимо и недвижимо имущество на УО на ПОС. - закупуване на специализирана литература, онлайн издания, абонаменти и др. В ежедневната си работа, свързана с процесите по предоставяне и управление на безвъзмездна финансова помощ, служителите на ГД ОПОС, използват законодателна и вътрешноадминистративна уредба, с оглед на главната цел: ефективно разходване на средствата от Европейските фондове за споделено управление. Във връзка с прилагането на законодателната уредба при осъществяване на последващ контрол за законосъобразност на процедури по възлагане на обществени поръчки и процедури за избор на изпълнител, проведени от бенефициентите на програмата; администриране на сигнали за нередности и администриране на нередности по проекти, финансирани по програмата; процесуално представителство по съдебни дела; извършване на оценка на проектни предложения; програмиране и планиране; задължения по подготовка на технически спецификации, критерии за възлагане и критерии за подбор, работа в комисии за разглеждане и оценка на оферти за избор на изпълнители на обществени поръчки, управление и контрол на сключени договор по ЗОП, е констатирана необходимостта от осигуряване на хартиени издания на някои закони, както и достъп до електронни формати. , Contracted Amount: 1 560 498.00 , Reported Amount: 22 622.68
  • Activity: Осигуряване на IT оборудване (Дейност 2): В рамките на тази дейност е планирано да бъдат извършени доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на компютърна и периферна техника, мрежово оборудване и UPS-и за нуждите на ПОС 2021-2027г.“ . В обхвата на обществена поръчка с предмет „Доставка на компютърна и периферна техника, мрежово оборудване и UPS-и за нуждите на ПОС 2021-2027г.“ са заложени четири обособени позиции, както следва: - Обособена позиция № 1 „Доставка на компютърна техника“; - Обособена позиция № 2 „Доставка на периферна техника“; - Обособена позиция № 3 „Доставка на мрежово оборудване“; - Обособена позиция № 4 „Доставка на непрекъсваеми захранващи устройства., Contracted Amount: 1 581 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Разходи за доставка на 8 фабрично нови пътнически автомобили за нуждите на Главна дирекция “Оперативна програма Околна среда” (Дейност 3): Настоящата дейност има за цел да финансира закупуване на 8 броя фабрично нови пътнически автомобили за нуждите на Главна дирекция “Оперативна програма Околна среда”. Необходимостта от транспортно-обезпечаване на дирекцията е свързана със задължения по изпълнение и управление на програмата при осъществяване на физическо наблюдение и контрол на изпълнението на проектите, работни посещения, информационни кампании, осъществяване на процесуално представителство, участие в различни мероприятия и обучения на бенефициенти в цялата страна и транспортиране на служебна поща и документи между сградите на МОСВ на ул. „Уилям Гладстон“ № 67, бул. „Мария Луиза“ № 22 и архива на ГД ОПОС в кв. „Илиянци“. Идентифицирания брой необходими автомобили е определен съобразно съществуващите към момента в ГД ОПОС 8 броя автомобили, от които 6 броя се стопанисват от служители на ГД ОПОС в сградата на МОСВ на ул. У. Гладстон № 67, 1 брой от служители на ГД ОПОС в Териториално звено Стара Загора и 1 брой от служители на ГД ОПОС в Териториално звено Велико Търново. Превозни средства са с изтекла гаранция за сервизно обслужване. Поради увеличаването на възрастта на автомобилите, изминатия пробег и степента на тяхната амортизация се увеличава рискът от възникване на технически неизправности. Също така по отношение на европейските стандарти за изгорели газове, наличните автомобили не отговарят на най-високите екологични норми към днешна дата. В тази връзка е констатирана необходимостта от закупуването на 8 броя фабрично нови пътнически автомобили, разделени по критерии и брой, както следва: - 2 броя фабрично нови автомобили изцяло електрически, които ще се стопанисват от служители на ГД ОПОС в сградата на МОСВ на ул. У. Гладстон № 67 и ще се ползват за целите на близки разстояния (оперативни срещи, проверки, транспортиране на служебна поща и документи между сградите на МОСВ на ул. „Уилям Гладстон“ № 67, бул. „Мария Луиза“ № 22 и архива на ГД ОПОС в кв. „Илиянци“ и др. в рамките на гр. София и околността); - 2 броя фабрично нови автомобили 4+1 места – пълен хибрид, които ще бъдат предоставени за стопанисване на ТЗ Велико Търново и ТЗ Стара Загора; - 3 броя фабрично нови автомобили 4+1 места със задвижване 4х4, които ще се стопанисват от служители на ГД ОПОС в сградата на МОСВ на ул. У. Гладстон № 67 и ще се ползват за целите командировки в цялата страна, свързана със задължения по изпълнение и управление на програмата; - 1 брой фабрично нов автомобил с висока проходимост със задвижване 4х4“, който ще се стопанисват от служители на ГД ОПОС в сградата на МОСВ на ул. У. Гладстон № 67 и ще се ползват за целите на командировки в страна, в т.ч. проверки на място по проекти осъществявани основно в условие на силно пресечен и труден терен. Във връзка с прилагането на принципа за ненанасяне на значителни вреди, при подкрепата на дейности, свързани със закупуване на превозни средства по процедурата, при подготовка на техническите спецификации на поръчките е предвиден да бъде осигурен най-високия приложим наличен европейски стандарт за ниво на отделени вредни емисии. , Contracted Amount: 1 095 799.00 , Reported Amount: 675 408.00
  • Activity: Дейностите за видимост, прозрачност и комуникация по бюджетната линия (Дейност 5): В изпълнение на изискванията заложени в чл. 50 от Регламент (ЕС)2021/1060 бенефициент следва изпълнява дейности за видимост, прозрачност и комуникация по проекта., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Kia Bulgaria, Contracted Amount*: 150 960.00 , Reported Amount**: 150 960.00
  • Contractor: DDD 2002, Contracted Amount*: 34 800.00 , Reported Amount**: 990.53
  • Contractor: BOTTLING COMPANY-GORNA BANIA Ltd, Contracted Amount*: 43 900.00 , Reported Amount**: 2 175.00
  • Contractor: KUKUDA GROUP, Contracted Amount*: 81 000.00 , Reported Amount**: 612.72
  • Contractor: Vivacom Bulgaria EAD, Contracted Amount*: 403 200.00 , Reported Amount**: 14 354.74
  • Contractor: EURATEC AUTO LTD, Contracted Amount*: 524 448.00 , Reported Amount**: 524 448.00
  • Contractor: TOP ELANA, Contracted Amount*: 27 000.00 , Reported Amount**: 3 575.64
  • Contractor: A1 Bulgaria EAD, Contracted Amount*: 420 000.00 , Reported Amount**: 914.05
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Activities carried out for the implementation and administration of environmental programs (transition region), Measure Unit: Да/Не, Base Value: 0.00 , Target amount: 0.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Activities carried out for the implementation and administration of environmental programs (less developed regions), Measure Unit: Да/Не, Base Value: 0.00 , Target amount: 0.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 4 237 297.00 BGN
Grant 4 237 297.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 857 410.32 BGN
Percentage of EU co-financing 77.09 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: “Доставка на почистващи препарати и санитарно хигиенни материали и на тоалетна хартия и кухненски ролки за нуждите на МОСВ с две обособени позиции, както следва: Обособена позиция № 1 “Доставка на тоалетна хартия и кухненски ролки“ и Обособена позиция № 2 „Доставка на почистващи препарати и санитарно хигиенни материали“, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция № 1 “Доставка на тоалетна хартия и кухненски ролки“
    Contractor: KUKUDA GROUP
    Contract total funded value: 18 000.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция № 2 „Доставка на почистващи препарати и санитарно хигиенни материали“
    Contractor: KUKUDA GROUP
    Contract total funded value: 36 000.00
Procedure 2 Subject to due process: „Доставка на нови пътнически автомобили за нуждите на Главна дирекция „Оперативна програма Околна среда“ с четири обособени позиции: Обособена позиция № 1 „Доставка на 2 броя фабрично нови автомобили изцяло електрически“; Обособена позиция № 2 „Доставка на 2 броя фабрично нови автомобили 4+1 места – пълен хибрид“; Обособена позиция № 3 „Доставка на 3 броя фабрично нови автомобили 4+1 места със задвижване 4х4“; Обособена позиция № 4 „Доставка на 1 брой фабрично нов автомобил с висока проходимост със задвижване 4х4“. За Обособена позиция № 1 „Доставка на 2 броя фабрично нови автомобили изцяло електрически“ , Estimated Amount: 913 165.83
  • Differentiated position 1: Обособена позиция № 1 „Доставка на 2 броя фабрично нови автомобили изцяло електрически“
    Contractor: EURATEC AUTO LTD
    Contract total funded value: 207 816.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция № 2 „Доставка на 2 броя фабрично нови автомобили 4+1 места – пълен хибрид“
    Contractor: Kia Bulgaria
    Contract total funded value: 150 960.00
  • Differentiated position 3: Обособена позиция № 3 „Доставка на 3 броя фабрично нови автомобили 4+1 места със задвижване 4х4“
    Contractor: EURATEC AUTO LTD
    Contract total funded value: 224 604.00
  • Differentiated position 4: Обособена позиция № 4 „Доставка на 1 брой фабрично нов автомобил с висока проходимост със задвижване 4х4“
    Contractor: EURATEC AUTO LTD
    Contract total funded value: 92 028.00
Procedure 3 Subject to due process: Доставка на санитарно-хигиенни материали и почистващи препарати и на кърпи за ръце и салфетки за храна за нуждите на МОСВ, запазена по чл. 12, ал. 1, т. 1 от ЗОП с две обособени позиции, както следва: Обособена позиция № 1 „Доставка на кърпи за ръце и салфетки за храна“ и Обособена позиция № 2 „Доставка на санитарно-хигиенни материали и почистващи препарати“, Estimated Amount: 45 000.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция № 1 "Доставка на кърпи за ръце и салфетки за храна"
    Contractor: KUKUDA GROUP
    Contract total funded value: 27 000.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция № 2 "Доставка на санитарно-хигиенни материали и почистващи препарати“
    Contractor: TOP ELANA
    Contract total funded value: 27 000.00
Procedure 4 Subject to due process: Избор на оператор за предоставяне на телефонни услуги за Министерството на околната среда и водите и структурите му" с две обособени позиции: Обособена позиция № 1 - "Избор на мобилен телефонен оператор за предоставяне на далекосъобщителна услуга чрез обществена далекосъобщителна мрежа по стандарта GSM/UMTS с национално покритие, извършване на специализирани доставки и услуги свързани с тази дейност за нуждите на Министерство на околната среда и водите и неговите структури, Estimated Amount: 350 000.00
  • Differentiated position 1: Избор на мобилен телефонен оператор за предоставяне на далекосъобщителна услуга чрез обществена далекосъобщителна мрежа по стандарта GSM/UMTS с национално покритие, извършване на специализирани доставки и услуги свързани с тази дейност за нуждите на Министерство на околната среда и водите и неговите структури
    Contractor: A1 Bulgaria EAD
    Contract total funded value: 420 000.00
Procedure 5 Subject to due process: Избор на оператор за предоставяне на телефонни услуги за Министерството на околната среда и водите и структурите му" с две обособени позиции: Обособена позиция № 2 - „Избор на оператор за предоставяне на фиксирани телефонни услуги за Министерството на околната среда и водите и структурите му чрез обществена фиксирана далекосъобщителна мрежа при запазване на съществуващия номерационен план" , Estimated Amount: 300 000.00
  • Differentiated position 1: Избор на оператор за предоставяне на фиксирани телефонни услуги за Министерството на околната среда и водите и структурите му чрез обществена фиксирана далекосъобщителна мрежа при запазване на съществуващия номерационен план
    Contractor: Vivacom Bulgaria EAD
    Contract total funded value: 360 000.00
Procedure 6 Subject to due process: Услуги за предоставяне на достъп до Интернет за нуждите на МОСВ-ЦА и териториалните звена на ГД ОПОС , Estimated Amount: 66 666.00
  • Differentiated position 1: Услуги за предоставяне на достъп до Интернет за нуждите на МОСВ-ЦА и териториалните звена на ГД ОПОС
    Contractor: Vivacom Bulgaria EAD
    Contract total funded value: 43 200.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN