Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.003-2462-C01
Project Name New jobs in "Transpit" Ltd.
Beneficiary 202202586 TRANSPIT - Nikolay Ivanov Ltd.
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 01.03.2017
Start Date 01.03.2017
End Date 01.05.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Варна, Варна, гр.Варна

Description

Brief description
С настоящото проектно предложение се има за цел да се създадат нови работни места в транспортна фирма за четирима шофьори след преминаване на последователно обучение за придобиване на професионална квалификация и чуждоезиково обучение. Предвижда се включване на четири лица от групата на безработни или неактивни лица, търсещи по-добра реализация или начин за повишаване на социалния си статус, които ще бъдат назначени за период от 1 година на длъжност “шофьор”. Половината от обхванатите лица ще бъдат представители на рискови групи  - безработни младежи на възраст до 29 години и лица в предпенсионна възраст - за които новото професионално развитие ще даде стимул за активна трудова дейност, за самоусъвършенстване и самочувствие на работното място. 
Ще се организира обучение за новоназначените лица по професия “Водач на МПС за обществен превоз” за  усъвършенстване познанията за безопасно превозване на пътници и управление на превозно средство, управление на времето и прилагане на нормите при експлоатация. Предвидена е задължителна чуждоезикова подготовка за всички новоназначени, за да се осигури качествено обслужване на чуждестранни пътници, позволяващо им ефективно контактуване и разбиране на основни термини и документи. 
За осигуряване на работните места при сменен режим ще се достави лек автомобил, който ще бъде регистриран и пуснат в експлоатация с лиценз за таксиметрова дейност.
Гарантирана е устойчивост на поне две от работните места за още една година след края на проекта с цел трайно запазване на разширения капацитет и екип на компанията.
Activities
  • Activity: Ефективен проектен мениджмънт: Дейността включва сформиране на екип от специалисти за администриране на проекта и поддържане на проектното досие. Ще се назначат ръководител и счетоводител проект за целия период на проекта, които ще провеждат оперативни заседания, ще попълват месечни отчети за свършена работа, ще подготвят справки, формуляри, описи и други изисквани документи. Ще се подпишат договори с изпълнители за позициите - ръководител и счетоводител, които ще поемат ангажимент по поддържане на проектното досие, преглед на документални доказателства и отчитане на всички постигнати резултати. Ще поддържат връзка с Договарящия орган и ще се съгласуват направените разходи спрямо планирания бюджет, ще се оформят искания за плащане по проекта, междинни и финален технически и финансови отчети. Ще се съблюдават изискванията на ПМС 118 за провеждане на процедури за избор на изпълнител и ще се организира вътрешен мониторинг за степента на успеваемост по проекта, съгласно заложените индикатори и резултати., Contracted Amount: 5 558.00 , Reported Amount: 5 558.00
  • Activity: Дейност 2 - Публичност по проекта: Дейността ще включи подготовка на план за представяне на проекта и неговата публичност сред по-широка общественост. Всяка проектна дейност ще бъде подходящо публично представена пред обществената аудитория, така че възможно по-широк кръг от хора да получат информация за изпълнявания проект, заложените дейности и постигнати резултати. Ще се избере подходяща организация за организиране на публичността на проектните дйности за целия период. По време на набирането на желаещи за участие в проектните дейности и по време на заетостта на новите шофьори ще се разпространяват флаери с данни за проекта, осигурената подкрепа от ЕС и ОП РЧР, с наименование на проекта, слогана “Една посока много възможности”, общото лого на програмния период и наименованието на оперативната програма. Със стартиране на проекта за достигане на информацията по проекта и оказаната подкрепа в рамките на дейността ще се разработи информационен сайт, където ще се публикува текуща информация за стартиралите и приключили дейности, заедно с информация за проекта и разширения екип от облужващи звена към транспортната фирма. Информационният сайт ще съдържа подробни данни за проекта с емблемата на ЕС, упоменаване на ЕС, наименование на ЕСФ и ОПРЧР, логото на програмен период 2014-2020, наименование на проекта, обща стойност на проекта и осигуреното национално съфинансиране. Информационната страница ще бъде популяризирана в интернет пространството с цел достигане до по-широка група заинтересовани лица, а от друга – ще предоставя информация за всяка дейност по назначаване на персонал, професионално обучение и организиране на обучения по ключови компетенции, давайки пример на останали потенциални работодатели за възможностите в подкрепа на работните места. Информационният сайт ще бъде двуезичен с цел информиране и на чуждестранни клиенти и ползватели на транспортните услуги. Върху закупеното оборудване – транспортното средство - ще бъдат поставени автомобилни стикери с визуализирани реквизити - емблемата на ЕС, упоменат принос на ЕС, наименование на ОП РЧР, общото лого на програмния период и номера на договора за БФП. Всички, произтичащи от проектните дейности документи ще бъдат визуализирани с логата на ЕС и ОП РЧР, слогана “Една посока много възможности”., Contracted Amount: 1 000.00 , Reported Amount: 1 000.00
  • Activity: Назначаване на персонал за разкриване на нови работни места: С дейността по назначаване на подходящ брой персонал се цели обезпечаване на организацията с шофьори, необходими за качествено осъществяване на таксиметрови услуги в регион Варна, да се разшири обхвата на услугите с трансфер на туристи и гости на града, да се обслужват фирмени мероприятия и потребности от конкретен превоз на делегати. От друга страна, разкриването на нови работни места ще спомогне частично за намаляване на икономическата неактивност и разрешаване на проблема с безработицата за четири лица. Със стартиране на проектните дейности ще се предприемат дейности по набиране на четирима желаещи да вземат участие в проекта и да бъдат назначени на трудово правоотношение с възможност за трайна заетост. Фирмата ще подаде заявка към Дирекция Бюро по труда гр. Варна за наемането на подходящи кандидати, като предварително ще бъдат посочени и минималните изискванията за заеманата длъжност. Ще се обхванат представители на общо 3 целеви групи, две от които са с рискови показатели и тенденции, за които ще се дадат и предимства: - едно лице от целева група безработни младежи до 29 години; - един представител в предпенсионна възраст над 54 г. и - две лица от групата на неактивни или безработни лица над 30 години, които да бъдат назначени на трудов договор на пълен работен ден на длъжността “Шофьор, такси” с код 83222005. Назначаването на четирите лица ще продължи за период от една година с възможност за трайно запазване на поне две от работните места за още една година след края на проекта. Длъжността изисква познаване на Правилника за движение по пътищата и основно образование с оглед качественото превозване на пътници и туристи в регион Варна и извън него. Новите работни места ще дадат шанс за икономическа активност на безработни или неактивни лица, които да преодолеят затруднения в намиране на подходяща работа, отговаряща на техните квалификации или изисквания, шанс за социална активност и внедряване в екипа на транспортната фирма, а и възможност за усъвършенстване чрез обучения заедно с встъпването на длъжносттта. Назначеният персонал ще осигури нуждите от допълнителни шофьори за таксиметрова дейност и ще осъществява превози на хора до и в рамките на населеното място, ще следи за нормалната експлоатация на автомобилите и ще спазва правилата за безопасност на движението. Ще попълва пътни листи за извършените курсове и ще се отчита ежемесечно за средствата, изразходвани за гориво, смазочни материали и други консумативи за автомобила. От персонала ще се изисква да полага необходимите грижи за нормалното функциониране на моторното превозно средство като проверява изправността на системите на автомобила – налягане и равнище на маслото в двигателя и скоростната кутия, осветление, ходовата част, налягането на гумите и т.н. Да осигурява безаварийно и професионално кормуване, съобразявайки пътната обстановка и избира подходяща скорост за движение. Ще се сключи договор със Служба по трудова медицина за включване условията на труд на новонаетите лица. Дейността е предвидена да бъде с обща продължителност от 14 месеца, като първите два месеца ще бъдат подготвителен период по организация на дейността. Ще бъдат публикувани обяви за работа с минималните изисквания за всяка длъжност и всякаква друга документация свързана с наемането на персонала. Субсидираната заетост ще бъде за период от 12 месеца., Contracted Amount: 26 337.23 , Reported Amount: 26 337.23
  • Activity: Организиране на подходящо квалификационно обучение за новоназначените лица: Основната цел на дейността е провеждане на необходимото обучение за придобиване на професионална квалификация на новонаетия персонал с цел усвояване на необходимите знания и умения в съответствие с изискванията на длъжността на лицата. След наемането на новите служители по проекта, ще се осигури професионално обучение за нужните квалификации, така че чрез придобитите професионални умения служителите ще могат много по-бързо да се адаптират към работната среда и ще започнат да показват резултати в работата и в изпълнение на задълженията си. Ще се организира квалификационно обучение на 4-та новоназначени шофьори по професия „Водач на МПС за обществен превоз” код 840090, специалност “Вътрешни и международни превози на пътници“ код 8400901 за придобиване на Първа степен на професионална квалификация. Обучението ще бъде с продължителност 300 учебни часа по 45 минути като 180 уч.ч. ще съставляват часовете по практика за сметка на 120 уч.ч. теория. За обучение по професията „Водач на МПС за обществен превоз” с придобиване на първа степен на професионална квалификация не се изисква лицата да притежават предишна професионална квалификация или професионален опит, но трябва да притежават документ за правоспособност минимум категория “В”, съгласно Закона за движение по пътищата и Наредба № 37/2002 г. на Министерство на транспорта и съобщенията за условията и реда за обучение на кандидатите за придобиване на правоспособност за управление на моторно превозно средство и условията и реда за издаване на разрешение за тяхното обучение (обн. ДВ). При изпълнение на професионалните си задължения водачът на МПС за обществен превоз работи с технологична документация; извършва демонтаж, монтаж и контрол на техническото състояние на МПС; извършва дейности при техническото обслужване и безопасната експлоатация на МПС, като използва ефективно експлоатационни материали. При изпълнението на ежедневните задачи водачът спазва изискванията за здравословни и безопасни условия на труд, техника на безопасност, хигиена и охрана на труда, пожарна и аварийна безопасност. За ефективно изпълнение на своите професионални задължения и отговорности водачът на МПС за обществен превоз трябва да притежава издръжливост за работа при еднообразна рутинна дейност, умение за вземане на решение (бързо и адекватно, при конкретна ситуация и среда), съобразителност и гъвкавост, умение за оформяне на документи, за работа с хора, за справяне с критични ситуации, отговорност и др. Чрез професионалното обучение ще се усвоят и затвърдят знания и умения за безопасното управление на превозното средство, грижейки се за здравето на пътниците и опазване на околната среда. Обучаваните новоназначени служители ще познават правилата, относно времето за управление, за почивка на водача и режима на почивки, правилата за безопасно превозване на пътници при извършване на таксиметрови превози, а също така, попълване и ползване на документите, изисквани при превоз на пътници на територията на Република България. В края на професионалното обучение ще се организира Държавен изпит по теория и практика на специалността. След завършване на обучението всеки, участник ще получи Свидетелство за първа степен на професионална квалификация за успешно приключил курс., Contracted Amount: 2 400.00 , Reported Amount: 2 400.00
  • Activity: Организиране на обучение по ключова компетентност “Общуване на чужди езици”, съгласно Европейската квалификационна рамка: Новоназначените служители ще упражняват своята професия в непрекъснат контакт с чуждестранни клиенти, посетители и гости на града и страната. По тази причина е от изключителна важност добрата езикова култура на общуване. Особено дискутирана сред обществото е темата за значителните езикови бариери с чужденците, които срещат особено таксиметровите шофьори в страната. Чуждите езици са необходими за работа в чужбина или за работа като шофьори на TIR. Езикът (акцент, лекота на изказа, стил на писане, дискусионни и аргументационни стилове) е предмет на предимно несъзнателна оценка (благоприятна или неблагоприятна) подобно на външния вид и поведението. Много недоразумения са в следствие на недостатъчни познания по чуждия език, неправилната употреба на думи или просто неправилно произношение. Чрез езиковите компетенции по чужд език ще се спомогне за въвеждане на професионален език или работен жаргон, който не затруднява правилното/ефективно изразяване. Ще се спомогне за осигуряване на езиков комфорт по време на трансферите, особено при осъществяване на отделни междулетищни придвижвания на пътниците. Ще се подпише договор с подходяща организация, която да проведе тест за входящо езиково ниво и да обучи новоназначените служители в рамките на 300 уч.ч. по английски език, считан за международен и универсален в контакт с чуждестранни клиенти. Ще се изисква практическите часове да бъдат поне 160 уч.ч. от общо всички часове и при 140 уч.ч. теория, вземайки предвид Европейската езикова рамка. С цел по доброто обслужване и качествено консултиране на клиентите, които често са чуждестранни граждани при летищни трансфери, е нужно служителите да могат да провеждат напълно свободни разговори с тях, да дават компетентна информация относно дестинации, времетраене, престой, местоположение на различни обекти и ценови предложения., Contracted Amount: 2 800.00 , Reported Amount: 2 800.00
  • Activity: Доставка на лек автомобил за таксиметрови услуги: Следвайки основната цел на проекта за създаване на нови работни места чрез разширяване на предлаганите услуги и разширяване дейността на фирмата в гр. Варна, ще се осигури необходимото транспортно средство за обезпечаване на новите работни места и условията за длъжността на новоназначените лица. За да се изискват определени качества на таксиметров шофьор, за да се поставят условия за качествено вежливо обслужване и за да се работи в посока задържане на работните места фирмата следва да създаде условия за комфорт и благоприятна безаварийна обстановка на работа, особено за новите служители, за които длъжността ще изисква определена адаптация и време за навлизане в новите задължения. Именно в тази насока е и политиката на фирмата за закупуване на нов лек автомобил, който да отговаря на техническите изисквания и условия за таксиметров превоз. Ще се спазят условията за провеждане на тръжна процедура за избор на доставчик, ще се изиска оферта и ще се сключи договор с оторизиран дилър, за да се разпишат условията на доставка и технически параметри за ниво на техническо оборудване и комплектовка. Автомобилът ще бъде доставен, регистриран и въведен в експлоатация след контролен преглед от служба по метрология за замерване на пробег и се съблюдават изискванията на ИА "Автомобилнта администрация". След получаване на документите, автомобилът се подготвя за издаване на разрешително от Община Варна, за да стартира експлоатацията му като таксиметров автомобил. Предвид развитието на фирмената дейност и поемането на организирани превози от и до почивни бази, хотелски комплекси и станции, включването в летищни трансфери на пътници и туристи, особено през летния сезон или при планирани международни събития е необходимо закупуване на допълнителен автомобил, който ще се ползва от две или повече от новоназначените лица. Ще се достави лек автомобил с подходящо техническо оборудване за превоз на пътници – граждани, туристи, гости на града, делегати или чуждестранни пътници. Транспортното средство ще бъде ползвано основно от двамата шофьори за осъществяване на навременни и ефективни превози в региона до различни организации, хотели, комплекси, търговски центрове, летища и туристически дестинации. Допустимо е автомобилът, закупен по проекта, да бъде ползван и от останалите новоназначени шофьори при необходимост от заместване и при организация на ротационен принцип на персонала, според нуждите на предприятието. Закупуването на нов лек автомобил ще спомогне за усъвършенстване на транспортната дейност, но и ще способства за ефективното намаляване на извънредните алтернативни разходи по поддръжка на автомобил под наем за таксиметрова дейност. Транспортното средство ще бъде брандирано с поставени стикери по проекта – с данни на програмата, логата на ЕС и Единното лого на програмния период 2014-2020 г., както и текст за осигурената финансова подкрепа в създаването на новите работни места в ЕТ “Транспит”. Автомобилът ще бъде застрахован за периода на проекта с цел подсигуряване на създадените работни места на съответните длъжности., Contracted Amount: 17 503.22 , Reported Amount: 17 503.22

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Euratek Auto Ltd., Contracted Amount*: 16 670.16 , Reported Amount**: 16 670.16
  • Contractor: LEV INS INSURANCE COMPANY, Contracted Amount*: 833.06 , Reported Amount**: 833.06
  • Contractor: THE VYKING LTD., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 840.00
  • Contractor: Office Group Bulgariq Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 58.00
  • Contractor: EMPLOYMENT SERVICE - LTM LTD., Contracted Amount*: 80.00 , Reported Amount**: 80.00
  • Contractor: KALINA, Contracted Amount*: 4 000.00 , Reported Amount**: 4 000.00
  • Contractor: VEA Ltd., Contracted Amount*: 2 400.00 , Reported Amount**: 2 400.00
  • Contractor: Web Shop Bulgaria Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 160.00
  • Contractor: TERRITORIAL CENTER FOR QUALIFICATION AND PRE-QUALIFICATION LTD, Contracted Amount*: 2 800.00 , Reported Amount**: 2 800.00
  • Contractor: A.P.M.- Creative ltd., Contracted Amount*: 1 500.00 , Reported Amount**: 1 500.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията придобиват квалификация, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 4.00 , Reached amount: 4.00
Indicator 2 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията имат работа, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.00 , Reached amount: 3.00
Indicator 3 Безработни и неактивни участници, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 4.00 , Reached amount: 4.00

Financial Information

Total Project cost 55 598.45 BGN
Grant 55 598.45 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 55 598.45 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Избор на изпълнител за доставка на офис материали и консумативи за дейността на екипа за организация и управление на проект BG05M9OP001-1.003-2462-С01, Estimated Amount: 58.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за доставка на офис материали и консумативи за дейността на екипа за организация и управление на проект BG05M9OP001-1.003-2462-С01
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: Избор на изпълнител за доставка на транспортно средство за осъществяване на таксиметрови услуги във връзка с изпълнение на проект BG05M9OP001-1.003-2462-С01 „Нови работни места в ЕТ „Транспит”, Estimated Amount: 13 891.80
  • Differentiated position 1: Доставка на транспортно средство за осъществяване на таксиметрови услуги във връзка с изпълнение на проект BG05M9OP001-1.003-2462-С01 „Нови работни места в ЕТ „Транспит”
    Contractor: Euratek Auto Ltd.
    Contract total funded value: 16 670.16
Procedure 3 Subject to due process: Избор на изпълнител за осигуряване на Служба по трудова медицина за 4 (четири) новоназначени лица, съгласно Закона за Здравословни и Безопасни Условия на Труд, Estimated Amount: 80.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на Служба по трудова медицина за 4 (четири) новоназначени лица, съгласно Закона за Здравословни и Безопасни Условия на Труд
    Contractor: EMPLOYMENT SERVICE - LTM LTD.
    Contract total funded value: 80.00
Procedure 4 Subject to due process: Избор на изпълнител за осъществяване на дейности, свързани с осигуряване на визуализация и публичност по проект BG05M9OP001-1.003-2462-С01 „Нови работни места в ЕТ „Транспит”, Estimated Amount: 926.00
  • Differentiated position 1: Услуга по осигуряване на визуализация и публичност по проект BG05M9OP001-1.003-2462-С01 „Нови работни места в ЕТ „Транспит”
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 5 Subject to due process: Избор на Счетоводител проект за финансово обслужване във връзка с изпълнение на проект BG05M9OP001-1.003-2462-С01 „Нови работни места в ЕТ „Транспит”., Estimated Amount: 1 500.00
  • Differentiated position 1: Избор на Счетоводител проект за финансово обслужване във връзка с изпълнение на проект BG05M9OP001-1.003-2462-С01 „Нови работни места в ЕТ „Транспит”
    Contractor: A.P.M.- Creative ltd.
    Contract total funded value: 1 500.00
Procedure 6 Subject to due process: Организиране на обучения за новоназначени лица по проект BG05M9OP001-1.003-2462-С01 „Нови работни места в ЕТ „Транспит”, Estimated Amount: 5 200.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на професионално обучение, съгласно Европейската квалификационна рамка, за придобиване на първа степен на професионална квалификация
    Contractor: VEA Ltd.
    Contract total funded value: 2 400.00
  • Differentiated position 2: Предоставяне на обучение по ключови компетентности – КК2 „Общуване на чужди езици”
    Contractor: TERRITORIAL CENTER FOR QUALIFICATION AND PRE-QUALIFICATION LTD
    Contract total funded value: 2 800.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN