Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.002-0197-C01
Project Name Developing management capacity and growth of Linea Pack Ltd.
Beneficiary 127557722 Linea Pack Ltd.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 06.03.2017
Start Date 06.03.2017
End Date 15.05.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Шумен, Шумен, гр.Шумен

Description

Brief description
"Линеа Пак" ООД е българска фамилна компания, ориентирана в маркетинга и производството на опаковъчни материали за винарската и хранително-вкусовата промишленост, специализирана в производство на декоративни PVC и полиламинатни капсули за бутилки за вино, високоалкохолни и безалкохолни напитки, олиа и др., Многообразието на производството и богатата номенклатура изискват наличие на складови запаси, закупуване на материали и суровини, наемане и менажиране на персонал; управление на паричните потоци, маркетинг и реклама, работа с клиенти и доставчици, управление на рекламации и др. Всичко това, в обемите, с които "Линеа Пак" ООД работи, често води до разпиляване на информацията, от което произтичат неточни управленски решения, връщане на клиенти, невъзможност за бързо изпълнение на определени поръчки, забавяния и цялостно оскъпяване на производствения процес от допълнителните оперативни разходи. Това изправя фирмата пред нуждата от изграждане на единна, ползваща обща база данни софтуерна система, която да обхваща всички бизнес процеси – планиране, бюджетиране и контрол в областта на производството, доставките, продажбите, складовото стопанство, ресурсите, счетоводната дейност. За да се отговори на тази идентифицирана нужда е необходимо да се внедри ERP система - 1 бр. , която ще обхваща всички бизнес процеси и ще предложи богата гама от функционалности и ще доведе до изградена високо-ефективна иновационна вътрешно-фирмена организация, подобрени пазарни позиции, увеличени приходи от износ. Едновременно с това, във връзка с необходимостта от управление на отпадъците и елиминиране на потенциалните рискове  за околната среда в производството,  ще бъде въведена Система за управление БДС EN ISO 14001. С въвеждането й  в  "Линеа Пак" ООД  и сертифицирането по този стандарт, ще бъде осигурено непрекъснато развитие на системата на дружеството за управление на околната среда, което да доведе ще постигане на подобрения в цялостната резултатност от дейността на организацията.
Activities
  • Activity: Дейност за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги (ще бъде постигната чрез разработване и внедряване на ERP система ) : Настоящата дейност е необходима за постигане на заложените проектни цели. Проектът предвижда разработване и въвеждане на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите в "Линеа пак" ООД - ERP система , който ще въведе иновационни управленски практики в дружеството. Основните компоненти на интегрираната система са: "Заявки от клиент", "Доставки" "Производство" , "Експорт", "Финанси" и др.Чрез разработената специално за нуждите на компанията ERP система значително ще се подобрят всички управленски процеси в предприятието и ще се осигури лесно приспособяване при промени в организационната структура, като фокусът ще бъде върху организация на производството. Въведената система ще способства за мащабно оптимизиране на всички бизнес процеси, което чувствително ще се отрази върху възвръщаемостта на активите, на собствения капитал, на коефициентите за ликвидност и най-вече на (Profitability Ratios) коефициентите за рентабилност и експортния потенциал на предприятието. Новата система ще осигури надежден достъп до точна и пълна база данни, с възможност за генериране на разнообразни отчети, които ще носят надлежна и навременна информация за моментната картина в "Линеа пак" ООД . Прилагането на ефективна ERP система за управление на ресурсите ще доведе до следните ползи: - Планиране на ресурсите и дейностите на базата на действителните потребности и възможности за пазарна реализация; Видимост и проследимост на действията в организацията; Оптимизиране на материалните, производствени и финансови ресурси; Повишаване на качеството; Подобрена вътрешна комуникация; Статистика и анализи в реално време; Контрол и мониторинг на бизнес процесите; По-бързо изпълнение на поръчки от клиенти; Намаляване и оптимизация на разходите за суровини, материали и труд; Оптимизиране на складовите наличности; Улеснено проследяване на финансовия резултат по обекти и отдели; Ефективно управление на ресурси – човешки и материални; Увеличаване на продуктивността на персонала; Подобряване отчетността в компанията; Подобряване на обслужването на клиенти; Улесняване на комуникацията между служители, клиенти, доставчици и бизнес партньори; Увеличаване на рентабилността; Намаляване на времето за въвеждане на информация; Намаляване на риска от грешки и /или двойно въвеждане; Повишаване на контрола върху протичащите бизнес процеси в компанията; Улеснено отчитане и проследяване на извършваните дейности; Планиране на производството; Коректно изчисляване на себестойност на произведената продукция; Планиране на доставки с цел оптимизиране на складовия запас; Актуални складови наличности; Сигурност на данните на компанията; Осигуряване на лесен и бърз начин за бюджетиране, прогнозиране и планиране; Богати възможности за справки и отчети (всички данни да са налични в системата); Консолидиране на резултатите от различни дейности с цел получаване на глобален поглед; Намаляване на документооборота и документите на хартиен носител с използването на онлайн форми за бързо въвеждане и обработване на информацията. Въвеждането на интегрирана информационна система за управление на бизнес процесите ще има пряк ефект върху оптимизацията на протичащите в "Линеа пак" ООД процеси, като стандартизира и ускори извършваните дейности, консолидира цялата налична информация и предложи бърз достъп до необходимите данни, като същевременно ще позволи на фирмата своевременен контрол и пренастройка, в отговор на постоянно променящите се условия и пазарните предизвикателства. , Contracted Amount: 151 800.00 , Reported Amount: 151 800.00
  • Activity: Дейност за развитие и укрепване на управленския капацитет (ще бъде постигната чрез Дейности за услуги по въвеждане на Система за управление на околната среда в съответствие със стандарт БДС EN ISO 14001 ). : Като част от дейността ще бъдат изпълнени следните под-дейности: Въвеждане в предприятието на система за управление по отношение на околната среда и подготовка за сертифициране по БДС ISO 14001. Необходимостта от тази проектна дейност произтича от желанието на организацията да извършва дейността си по начин, който да отчита опазването на околната среда в най-висока степен и от обстоятелството, че все повече наши партньри и договаряния с клиенти изискват прилагането на по-екологични методи и решения. Този международен стандарт определя изискванията към система за управление по околна среда, позволяващи на организацията да разработи и внедри политика и общи цели, вземайки предвид законовите изисквания и другите изисквания, които организацията е приела да изпълнява, както и информацията за значимите аспекти на околната среда. Като основни акценти на избраната система за управление могат да бъдат изведени:Ангажимент на фирмата, чрез политиката по околната среда, непрекъснато да подобрява и предотвратява замърсяването, да спазва приложимите законови и други изисквания, отнасящи се управлението на аспектите на околната среда и техните въздействия;Планиране, което по своята същност е непрекъснат процес на идентифициране на аспектите, оценка на тяхната значимост при отчитане на информацията за приложимите законови и други изисквания, определяне на общи и конкретни цели, създаване на програми и модели на поведение за постигане на тези цели; Внедряване и функциониране чрез осигуряване на достатъчно ресурси, необходими за създаването, внедряването, поддържането и подобряването на системата за управление на околната среда; Осигуряване на необходимата компетентност на всички лица, работещи за организацията или от нейно име, които чрез своите действия могат да причинят каквито и да е въздействия върху околната среда; Оперативно управление изразяващо се в създаване на процедури, инструкции за оперативно управление на тези операции, които са свързани с аспекти на околната среда, за да се осигури, че те се извършват при съответните адекватни условия; Поддържане на готовност за действие при извънредни ситуации и инциденти – определяне на потенциалните извънредни ситуации и потенциалните инциденти, които могат да окажат въздействие върху околната среда и как организацията ще реагира на тях; Мониторинг и оценка (оценяване на съответствието) чрез мониторинг на ключови характеристики на операциите и дейностите, които могат да имат въздействие върху околната среда. Периодично оценяване на съответствието с приложимите законови и други изисквания, приети от организацията; Непрекъснато подобряване чрез управление на действителни и потенциални несъответствия и предприемане на подходящи коригиращи и превантивни действия, проследяване и анализ на ефикасността на предприетите действия, извършване на вътрешни одити и прегледи от ръководството за цялостен анализ на резултатността по отношение на околната среда. Системата ще се интегрира като част от цялостната система за управление, включваща:Организационна структура; Дейности по планирането, отговорности;Практики, процедури, процеси и ресурси за разработване, внедряване, прилагане, преглед и поддържане на политиката по ОС. Дейността ще бъде реализирана на следните етапи: - Разработване на документацията , внедряване и подготовка за сертифициране; - Разработване, внедряване и подготовка за сертифициране, включващ първоначална диагностика на настоящите условия във фирмата, определяне на основния пакет документи, разработка на документацията, преглед и одобрение от страна на мениджърския екип на фирмата; - Внедряване на разработената документация, който включва:провеждане на обучения на служителите относно системата за управление и приложението й; - Подготовка за сертификация;Доклад от вътрешен одит и Протокол за преглед от ръководството. - Осигуряване на методическа помощ, писмени разработки и помощни материали, както и взаимодействие при сертифициране на системата., Contracted Amount: 2 400.00 , Reported Amount: 2 400.00
  • Activity: Дейност за развитие и укрепване на управленския капацитет (ще бъде постигната чрез Дейност за услуги по Сертифициране на система за управление на околната среда в съответствие с изискванията на стандарт БДС ISO EN 14001 ). : Като част от дейността ще бъдат изпълнени следните под-дейности: Сертифициране на въведената в предприятието система за управление на околната среда по стандарт БДС ISO 14001. Стандарт БДС ISO 14001 определя изискванията към система за управление по околна среда, позволяващи на организацията да разработи и внедри политика и общи цели, вземайки предвид законовите изисквания и другите изисквания, които организацията е приела да изпълнява, както и информацията за значимите аспекти на околната среда. Целта на внедряването на този стандарт е да се минимизира негативния ефект върху околната среда, който се получава вследствие осъществяване на определена дейност Той се прилага за аспекти на околната среда, които организацията определя, че може да контролира, и за аспекти на околната среда, върху които тя може да влияе. Тази проектна дейност е необходима с оглед на оценка на съответствието и изискванията, отнасящи се към внедрената система за управление на околната среда, която може да се интегрира с други изисквания за управление, за да помогне на организациите да достигнат както икономическите си цели, така и целите, свързани с околната среда. Сертификатът за управление на околната среда ще допринесе за гарантиране на легитимност и правилно отношение към околната среда организацията. Чрез този сертификат "Линеа пак" , като фирма- износител, ще декларира своята грижа за околната среда. Дейността ще бъде реализирана на следните етапи : - Сертифициране на въведената в предприятието система за управление по стандарта БДС ISO 14001: - Извършване на предварителен одит на документите от системата за управление;Извършване на сертификационен одит на внедрената система за управление, предоставяне на Доклади от предварителен и сертификационен одит - Доклад от сертификационен одит; Издаване на сертификат със SAS акредитация., Contracted Amount: 6 400.00 , Reported Amount: 6 400.00
  • Activity: Дейности за визуализация на проекта: Настоящата дейност е необходима с цел осигуряването на информираност и публичност за широката общественост относно финансовото подпомагане получено от „Линеа пак” ООД и отпуснато от фондовете на ЕС за изпълнението на настоящия проект в рамките на ОП “Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020. Фирмата ще приложи подходящи мерки за визуализация, разпространение на информация и популяризиране на проектните дейности, съгласно правилата на Регламент на ЕК 1303/2013 г. за ЕФРР, ЕСФ и КФ. В информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта, ще бъде упоменаван финансовият принос на ЕС. При всички предприети мерки за информация и комуникация изрично ще се указва съфинансирането от ЕС на проекта, чрез поставяне на минимум следната текстова и визуална информация: - Емблема на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС; - Упоменаване на фонда (ЕСФ), който оказва подкрепа на проекта; - Общото лого за програмен период 2014-2020 г. и наименование на финансиращата програма в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. При изпълнението на тази дейност ще бъдат спазвани стриктно условията и изискванията описани в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация“ 2014-2020 г. Върху доставеното по проекта оборудване ще бъдат поставени визуализиращи стикери, които да удостоверяват, че същите са доставени по проект, изпълняван с подкрепата на оперативната програма, съфинансирана от ЕС. На видимо за обществеността място ще бъде поставена информационна табела, която ще указва, че във фирмата се реализира проект, финансиран от ЕС. Ще бъдат отпечатани и разпространени също така информационни брошури с информация за целта на проекта, реализираните дейности и постигнатите резултати. Целта е да се постигне широка информираност относно планираните дейности и постигнатите в последствие резултати по проекта. Информационните материали ще бъдат поставени на възлово място, където има най-голям поток от хора и най-голяма посещаемост. Успешната реализация на целите на проекта е пряко свързана с постигането на максимална информираност на широката общественост относно изпълнението на предвидените проектни дейности и постигнатите резултати., Contracted Amount: 2 000.00 , Reported Amount: 2 000.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: CREDIT CONSULT LTD., Contracted Amount*: 1 680.00 , Reported Amount**: 2 400.00
  • Contractor: IT PARTNET LTD, Contracted Amount*: 106 260.00 , Reported Amount**: 151 800.00
  • Contractor: GLOBAL GRUP LTD, Contracted Amount*: 4 480.00 , Reported Amount**: 6 400.00
  • Contractor: ELFI 1 LTD, Contracted Amount*: 1 400.00 , Reported Amount**: 2 000.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 24 940.81 , Reached amount: 24 941.20
Indicator 3 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 162 600.00 BGN
Grant 113 820.00 BGN
Self amount 48 780.00 BGN
Total actual amounts paid 113 820.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Избор на изпълнител за услугите по визуализация на проекта, Estimated Amount: 2 000.00
  • Differentiated position 1: Информационна табела -1 бр.
    Contractor: ELFI 1 LTD
    Contract total funded value: 1 400.00
  • Differentiated position 2: Публикации - 2 бр.
    Contractor: ELFI 1 LTD
    Contract total funded value: 1 400.00
  • Differentiated position 3: Информационни брошури - 500 бр.
    Contractor: ELFI 1 LTD
    Contract total funded value: 1 400.00
  • Differentiated position 4: Флаш - памет - 30 бр.
    Contractor: ELFI 1 LTD
    Contract total funded value: 1 400.00
Procedure 2 Subject to due process: Избор на изпълнител за услугите по разработване и въвеждане на базирани на ИКТ софтуери за управление на бизнес процесите в предприятията - ERP система в "Херти -М" ООД, Estimated Amount: 151 800.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за услугите по разработване и въвеждане на базирани на ИКТ софтуери за управление на бизнес процесите в предприятията - ERP система в "Херти -М" ООД
    Contractor: IT PARTNET LTD
    Contract total funded value: 106 260.00
Procedure 3 Subject to due process: Избор на изпълнител за услугите по въвеждане на Система за управление на околната среда съгласно стандарт БДС EN ISO 14001 в "Херти-М" ООД, Estimated Amount: 2 400.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за услугите по въвеждане на Система за управление на околната среда съгласно стандарт БДС EN ISO 14001 в "Херти-М" ООД
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 4 Subject to due process: Избор на изпълнител за услугите по сертифициране на Система за управление на околната среда по стандарт БДС EN ISO 14001 в "Херти -М" ООД , Estimated Amount: 6 400.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за услугите по сертифициране на Система за управление на околната среда по стандарт БДС EN ISO 14001 в "Херти -М" ООД
    Contractor: GLOBAL GRUP LTD
    Contract total funded value: 4 480.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN