Identification

UMIS Number BG16RFOP001-3.002-0041-C03
Project Name Repair and renovation of the Professional School of Food Technology "Prof.. Dr. Georgi Pavlov " district Ilinden"
Beneficiary 000696327 Sofia Municipality
Funding ERDF ==> Regions in Growth 2014-2020
Date of the Contract/Order 14.03.2017
Start Date 14.03.2017
End Date 19.08.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Description

Brief description
Проектното предложение е насочено към създаване на нови възможности за професионална квалификация на възпитаниците на Професионална гимназия по хранително-вкусови технологии "Проф. д-р Георги Павлов" на територията на Столична община (СО), както и осигуряване на съвременни условия за провеждане на учебната практика, чрез осигуряване на материална база за това. 
Основните дейности, планирани в проектното предложение, включват изпълнението на строително монтажни-работи за реконструкция на училищната инфраструктура, както и осигуряване на ново обзавеждане и оборудване на лаборатория по професиите и доставка на съвременни програмни продукти и техника за целите на образователния процес.
211 ученици, 16 души педагогически и 6 души непедагогически персонал ще се възползват от постигнатите резултати от изпълнението на проекта, като през следващите учебни години този брой се предвижда да нарасне с оглед на положителната тенденция, която се наблюдава за увеличаване на броя на учащите в професионалното училище и нарасналата атрактивност на учебното заведение в резултат от изпълнението на проекта.
Резултатите, които се очаква да бъдат постигнати, а именно цялостна модернизация на учебната материално-техническа база ще окажат положителен ефект за повишаване атрактивността на професионалното образование сред децата и техните родители и най- вече за създаването на възможности за практическа подготовка на учащите в условия максимално близки до работната среда.
Дейностите, които ще се изпълняват в рамките на проекта са: 
- Проектиране, авторски надзор и изпълнение на СМР в Професионална гимназия по хранително-вкусови технологии "Проф. д-р Георги Павлов";
- Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане;
- Упражняване на строителен надзор;
- Одит на проекта;
- Осигуряване на публичност и информация по проекта.
Със заповед на Кмета на СО ще бъде сформиран екип, който ще отговаря за цялостното изпълнение и управление на проекта.
Activities
  • Activity: Проектиране, авторски надзор и изпълнение на СМР в Професионална гимназия по хранително-вкусови технологии "Проф. д-р Георги Павлов": За Професионална гимназия по хранително-вкусови технологии "Проф. д-р Георги Павлов" няма разработен инвестиционен проект в пълна проектна готовност (вкл. разрешение за строеж), с оглед на което в рамките на проекта ще бъде възложен инженеринг за обекта - извършване на проектиране, изпълнение на СМР, упражняване на авторски надзор по време на строителните дейности. Авторският надзор ще се осъществява съгласно чл.162 от ЗУТ от авторите на работния проект, по съответните му части. Училището се помещава в два корпуса, разположени в УПИ ІІ, като двата корпуса представляват свободностоящи сгради, без връзка една с друга. За две сгради има изготвени отделни обследвания за енергийна ефективност, придружени със сертификати за актуалното състояние на потреблението на енергия. В рамките на проекта ще бъдат изпълнени: всички задължителни енергоспестяващи мерки (ЕСМ), предписани в обследването за енергийна ефективност, в т.ч. мерки за оползотворяване на възобновяеми енергийни източници (при доказана техническа осъществимост и икономическа целесъобразност), които водят до съответствие на сградата с нормативните изисквания за енергийна ефективност - клас на енергопотребление "С"; всички задължителни мерки, предписани в техническото обследване; най-ефективният пакет от енергоспестяващи мерки за сградата, с който се постигат нормативните изисквания за енергийна ефективност - клас на енергопотребление "С"; всички необходими мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда съгласно действащата нормативна уредба, в т.ч. Наредба №4 от 1 юли 2009 г. за преструктуриране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хора с увреждания. Изпълнението на дейността ще започне с подготовката и провеждането на обществена поръчка за избор на изпълнител., Contracted Amount: 1 198 062.50 , Reported Amount: 1 224 609.43
  • Activity: Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане : Модернизирането на образователната инфраструктура целящо подобряване на условията в Професионална гимназия по хранително-вкусови технологии "Проф. д-р Георги Павлов" и повишаване на качеството на образователния процес неминуемо включва и модернизиране на съпътстващата материална база, в т.ч. и лаборатория по професията. За целта в рамките на настоящата дейност след приключване на ремонтните/строително-монтажни работи ще се извърши доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане. Оборудването и обзавеждането ще бъде съгласно приложения към настоящото проектно предложение индикативен остойностен списък, както следва (неизчерпателно описание): заседателна маса 12 модула, посетителски столове, модул дневник и секционни шкафове, бюра, конферентен модул, едноместни ученически маси, столове за ученически маси, стационарен компютър, лаптоп, клавиатура и др. Предвид факта, че учениците се обучават по професията "Техник-технолог в хранително-вкусовата промишленост" в специалностите: "Производство на месо, месни продукти и риба", "Производство на захар и захарни изделия" и "Производство и преработка на мляко и млечни на продукти" ще бъде закупено специфично оборудване за лабораторията по професии, а именно: влагомер за месо, захаромер с рефрактометър по Брикс, поляриметър полуавтоматичен, преносим кондуктометър, бюрета, центрофуга, влагоанализатор, екстрактор, шкаф за химикали, учителско бюро, единични маси, столове и др. Изпълнението на дейността ще започне с подготовката и провеждането на обществена поръчка за избор на изпълнител., Contracted Amount: 69 634.60 , Reported Amount: 83 323.20
  • Activity: Упражняване на строителен надзор : Предвижда се избор на изпълнител за дейностите по независим строителен надзор на обекта - лицензирана фирма (консултант) съгласно чл.168 ал.2 от ЗУТ за интервенции върху строежи от първа до четвърта категория. Изпълнителят ще бъдат избран след провеждането на тръжна процедура, съгласно изискванията на Закона за обществените поръчки, за надзор по време на строителството на обекта включен в обхвата на проекта. С избрания изпълнител ще се сключи договор за услуга, като определения за надзорник ще реализира предвидените в чл. 168 от Закона за устройство на територията дейности, а именно: законосъобразно започване на строежа; пълно и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; контрол на изпълнение на строежите съобразно одобрените инвестиционни проекти; спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; годност на строежа за въвеждане в експлоатация и др. Предписанията и заповедите на лицата, упражняващи строителен надзор, вписани в заповедната книга, са задължителни за строителя, предприемача и техническия ръководител на строежа. След приключване на строително-монтажните работи лицата, упражняващи строителен надзор ще изготвят окончателни доклади до възложителя. Във връзка с изпълнението на дейността и изготвянето на оценка на съответствието на инвестиционния проект, за същият ще издадено Решение на експертен съвет, тъй като обекта е от 4-та категория, съгласно чл. 142, ал. 6 от ЗУТ. Изпълнението на дейността ще започне с подготовката и провеждането на обществена поръчка за избор на изпълнител., Contracted Amount: 25 241.67 , Reported Amount: 8 160.00
  • Activity: Одит на проекта: Осъществяване на финансов и счетоводен одит на проекта от фирма или експерт счетоводител. Одиторът/експерт-счетоводител ще провери дали всички разходи, представени окончателния финансов доклад са реално извършени, точни и допустими. Одиторът ще се задължи да представи отчет за фактическите констатации. Изборът на одитор ще се осъществи още след стартиране на проекта, като по този начин ще се спази изискването на Общите условия на ДБФП, а именно в срок до три месеца от сключване на договора всички обществени поръчки да бъдат обявени. Окончателния одиторски доклад ще се представи към искането за окончателно плащане и ще бъде изготвен в съответствие с Международните одиторски стандарти и съгласно Инструкция за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средства от СКФ на ЕС, като за целта ще му бъде предоставен достъп до цялата първична документация по проекта и съответните разходооправдателни документи, доказващи изпълнението на дейностите. Окончателният одиторски доклад ще включва най-малко следното: 1. въведение, което идентифицира финансовите отчети, които подлежат на независим финансов одит, заедно с рамката за финансово отчитане, която е приложена при тяхното изготвяне; 2. описание на обхвата на независимия финансов одит, заедно с одиторските стандарти, в съответствие с които е извършен одитът; 3. одиторско становище, което ясно изразява становището на регистрирания одитор дали финансовите отчети дават вярно и честно представяне в съответствие с прилаганата рамка за финансово отчитане, а също и дали финансовите отчети отговарят на законовите изисквания; 4. въпроси, на които регистрираните одитори обръщат внимание чрез подчертаването им, без квалифициране на одиторското мнение; 5. становище относно съответствието между доклада за дейността и одитирания финансов отчет за същия отчетен период. Одита на проекта се налага както от изискванията на процедурата, така и от необходимостта да се получи вярна представа за рационалното и точно използване на финансовите ресурси по проекта. Той е предназначен да отстрани евентуално направени грешки и да помогне на общината да верифицира правилно разходите по проекта. Изпълнението на дейността ще започне с подготовката и провеждането на обществена поръчка за избор на изпълнител. Същинската част от окончателния одиторски доклад ще се изготвя през последните 2-3 месеца от изпълнението на проекта, Contracted Amount: 1 485.00 , Reported Amount: 1 782.00
  • Activity: Осигуряване на публичност и информация по проекта: В съответствие с изискванията за осигуряване на публичност на проекти, финансирани от европейски структурни и инвестиционни фондове, се предвижда осъществяването на мерки за публичност и информираност с цел популяризиране на получената финансова подкрепа от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) чрез Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 г. в съответствие с правилата за комуникация и визуализация, предвидени в чл. 8 от Регламент 821/2014г. от 28 Юли 2014 г на Комисията и Приложение 1 към него. Дейността за информация и комуникация по проекта е в съответствие с чл. 6 от Общите условия към финансираните по ОПРР 2014-2020 г. договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Целта е да се осигури публичност и информираност на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта. В рамките на проекта се предвиждат следните дейности за осигуряване на информация и публичност: Провеждане на 2 пресконференции – встъпителна и заключителна, 1 официална церемония "Първа копка", 1 официална церемония по откриване на готовия обект, изработен и монтиран 1 билборд на обекта, 1 постоянна обяснителна табела на обекта след приключване на СМР, изработени и излъчени 2 бр. платени репортажа; изготвяне и отпечатване на 100 брошури за проекта, изработване на плакати с размер А3. Подготовката и изпълнението на дейността ще бъде възложено на външен изпълнител избран по реда на Закона за обществените поръчки. Изключение прави провеждането на встъпителната пресконференция, която ще бъде организирана от екипа за управление на проекта и Столична община, тъй като ще се състои през първия или втория месец от изпълнението на проекта, т.е. преди провеждането на процедурите за избор на изпълнители на дейностите по проекта. За провеждане на пресконференцията ще бъде използвана залата на Областния информационен център. Също така, от екипа за управление на проекта ще бъдат изработени 3 бр. плакати за информираност и публичност с формат А3. Плакатите ще бъдат поставени един в Областния информационен център, един за залата, в която ще се проведе заключителната пресконференция и един за архива на проекта. Плакатът ще съдържа следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС и упоменаването "Европейски съюз", наименованието на съфинансиращия фонд, общото лого за програмен период 2014-2020 г., със съответното наименование на финансиращата програма - ОП "Региони в растеж" 2014-2020 г., наименованието на проекта, общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в лева, начална и крайна дата на изпълнение на проекта. На интернет страницата на Столична община (www.sofia.bg) ще бъде публикувана информация за проекта . Всяка публикация, направена от бенефициента в каквато и да било форма и в каквото и да е средство за масова информация, в това число и в Интернет ще съдържа заявлението: “Този документ е създаден в рамките на проект „Ремонт и обновяване на Професионална гимназия по хранително-вкусови технологии "Проф. д-р Георги Павлов", район Илинден”, който се осъществява с финансовата подкрепа на ОП „Региони в растеж” 2014-2020 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. Цялата отговорност за съдържанието на публикацията се носи от Столична община и при никакви обстоятелства не може да се счита, че този документ отразява официалното становище на Европейския съюз и Управляващия орган на ОПРР 2014-2020 г.” Изпълнението на дейността ще започне с подготовката и провеждането на обществена поръчка за избор на изпълнител., Contracted Amount: 11 000.00 , Reported Amount: 6 360.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: RSM BG Ltd., Contracted Amount*: 1 782.00 , Reported Amount**: 1 782.00
  • Contractor: Veselka, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Nadejda, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Miglena, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: "VML Consult" EOOD, Contracted Amount*: 18 700.00 , Reported Amount**: 18 700.00
  • Contractor: TRAVAL MEDIA GRUP EOOD, Contracted Amount*: 6 360.00 , Reported Amount**: 6 360.00
  • Contractor: DIGITEC, Contracted Amount*: 15 322.80 , Reported Amount**: 15 322.80
  • Contractor: Labimex AD, Contracted Amount*: 49 726.80 , Reported Amount**: 49 726.80
  • Contractor: Elena, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Dimitrina, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Multiplex engineering, Contracted Amount*: 8 160.00 , Reported Amount**: 8 160.00
  • Contractor: TEVA, Contracted Amount*: 1 221 672.76 , Reported Amount**: 1 221 492.76
  • Contractor: BALGARSKA UCHILISHTNA INDUSTRIA, Contracted Amount*: 18 273.60 , Reported Amount**: 18 273.60
Subcontractors None
Members of the Consortium
  • Member of the Consortium: STINI, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: REMING CONSULT, Contracted Amount*: 0.00

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Брой на модернизираните образователни институции, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Representatives from marginalised groups, including roma benefiting from modernised eduicational infrastructure, Measure Unit: persons, Base Value: 0.00 , Target amount: 30.00 , Reached amount: 59.00
Indicator 3 Capacity of supported childcare or educational infrastructure, Measure Unit: persons, Base Value: 0.00 , Target amount: 211.00 , Reached amount: 390.00

Financial Information

Total Project cost 1 296 692.19 BGN
Grant 1 098 780.88 BGN
Self amount 197 911.31 BGN
Total actual amounts paid 1 098 780.88 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 0.00 0.00 0.00 "Лабимекс" АД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 51 524.03 9 559.61 61 083.64 "ТЕВА" ДЗЗД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 0.00 0.00 0.00 0.00 "ТЕВА" ДЗЗД
Липса на добро финансово управление 25.00 274 695.22 49 477.83 324 173.05 Project-level financial correction

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Одит на проекта, Estimated Amount: 11 000.00
  • Differentiated position 1: Извършване на одит по Проекта
    Contractor: RSM BG Ltd.
    Contract total funded value: 1 782.00
Procedure 2 Subject to due process: „Доставка и монтаж на специфично оборудване за лаборатория по професиите”, Estimated Amount: 41 637.60
  • Differentiated position 1: „Доставка и монтаж на специфично оборудване за лаборатория по професиите”
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Доставка и монтаж на специфично оборудване за лаборатория по професиите
    Contractor: Labimex AD
    Contract total funded value: 49 726.80
Procedure 3 Subject to due process: „Осигуряване на публичност, информация и визуализация по проект BG16RFOP001-3.002-0041-C01 „Ремонт и обновяване на Професионална гимназия по хранително - вкусови технологии „Проф. д-р Георги Павлов“, район Илинден“, финансиран по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г., Estimated Amount: 11 000.00
  • Differentiated position 1: „Осигуряване на публичност, информация и визуализация по проект BG16RFOP001-3.002-0041-C01 „Ремонт и обновяване на Професионална гимназия по хранително - вкусови технологии „Проф. д-р Георги Павлов“, район Илинден“, финансиран по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г.
    Contractor: TRAVAL MEDIA GRUP EOOD
    Contract total funded value: 6 360.00
Procedure 4 Subject to due process: Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане , Estimated Amount: 60 119.60
  • Differentiated position 1: 1. Доставка и монтаж на обзавеждане на учебни кабинети.
    Contractor: BALGARSKA UCHILISHTNA INDUSTRIA
    Contract total funded value: 18 273.60
  • Differentiated position 2: 2. Доставка и монтаж на специфично оборудване за лаборатория по професиите.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 3: 3. Доставка и монтаж на компютри и техника.
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 5 Subject to due process: Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане по две обособени позиции: ОП1: Доставка и монтаж на специфично оборудване за лаборатория по професиите ОП2:Доставка и монтаж на компютри и периферни устройства., Estimated Amount: 44 891.60
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Доставка и монтаж на специфично оборудване за лаборатория по професиите
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Доставка и монтаж на компютри и периферни устройства
    Contractor: DIGITEC
    Contract total funded value: 15 322.80
Procedure 6 Subject to due process: Екип по проекта, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Ръководител на проекта - Миглена Георгиева Георгиева
    Contractor: Miglena
    Contract total funded value: 0.00
  • Differentiated position 2: Координатор по проекта - Надежда Иванова Петкова
    Contractor: Nadejda
    Contract total funded value: 0.00
  • Differentiated position 3: Експерт финансово - счетоводна дейност - Димитрина Димитрова Колева
    Contractor: Dimitrina
    Contract total funded value: 0.00
  • Differentiated position 4: Експерт строително монтажни работи( СМР )-Елена Прамакирова Филипова
    Contractor: Elena
    Contract total funded value: 0.00
  • Differentiated position 5: Координатор на проекта Веселка Свиленова Антонова
    Contractor: Veselka
    Contract total funded value: 0.00
Procedure 7 Subject to due process: Изготвяне на конструктивно, енергийно обследване и архитектурно заснемане за съставяне на технически паспорт на Професионална гимназия по хранително-вкусови технологии "Проф.д-р Георги Павлов" - Сграда 1 и Сграда 2, район Илинден, Estimated Amount: 18 700.00
  • Differentiated position 1: Изготвяне на конструктивно, енергийно обследване и архитектурно заснемане за съставяне на технически паспорт на Професионална гимназия по хранително-вкусови технологии "Проф.д-р Георги Павлов" - Сграда 1 и Сграда 2, район Илинден
    Contractor: "VML Consult" EOOD
    Contract total funded value: 18 700.00
Procedure 8 Subject to due process: Инженеринг (проектиране, авторски надзор и изпълнение на СМР) за основен ремонт /реконструкция и въвеждане на мерки за повишаване на енергийната ефективност на сградата на Професионална гимназия по хранително-вкусови технологии "Проф. д-р Георги Павлов", гр. София, район "Илинден", ул. "Хайдут Сидер" №10 , Estimated Amount: 1 198 062.50
  • Differentiated position 1: Инженеринг (проектиране, авторски надзор и изпълнение на СМР) за основен ремонт /реконструкция и въвеждане на мерки за повишаване на енергийната ефективност на сградата на Професионална гимназия по хранително-вкусови технологии "Проф. д-р Георги Павлов", гр. София, район "Илинден", ул. "Хайдут Сидер" №10
    Contractor: TEVA
    Contract total funded value: 1 221 672.76
Procedure 9 Subject to due process: Осигуряване на публичност и информация по проекта , Estimated Amount: 11 000.00
Procedure 10 Subject to due process: Проектиране, авторски надзор и изпълнение на СМР в Професионална гимназия по хранително-вкусови технологии "Проф. д-р Георги Павлов", Estimated Amount: 1 198 062.50
Procedure 11 Subject to due process: Упражняване на строителен надзор , Estimated Amount: 25 241.67
  • Differentiated position 1: Упражняване на строителен надзор
    Contractor: Multiplex engineering
    Contract total funded value: 8 160.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN