Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.001-0068-C01
Project Name Improving energy efficiency in "PREDSEDNIK" EOOD
Beneficiary 106593359 PREDSEDNIK LTD.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 20.11.2017
Start Date 20.11.2017
End Date 06.12.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Враца, Враца, с.Бели извор

Description

Brief description
Настоящият проект ще бъде изпълнен от „ПРЕДСЕДНИК“ ООД - компания за обработка на естествени скално-облицовъчни материали. Основно се обработва „Врачански варовик“, до следните продуктови групи: слабове, фаши, плочи, стъпала, колони, корнизи и други. 

Проектът предвижда реализирането на мерки за подобряване на енергийната ефективност и повишаване капацитета на предприятието:

1. Мярка 1 - Подмяна на 2 броя амортизирани и неефективни Машини за разкрояване с 1 брой Многодискова мостова режеща машина с цифрово управление;

2. Мярка 2 - Подмяна на 2 броя амортизирани и неефективни Профилиращи машини с 2 броя Профилиращи машини, с диаметър на дисковете до 725 мм. и до 1000 мм.

Конкретните мерки са основани на препоръките от извършено Обследване за енергийна ефективност, одобрено от Агенцията за устойчиво енергийно регулиране (АУЕР), чрез Становище № BG16RFOP-63/20.07.2016г.

Реализирането на проекта и предвидените мерки ще доведат до:
   * Годишни спестявания на енергия в размер на 392 982 kWh;
   * Планирани енергийни спестявания  (ПЕС) в  размер на 36.44 %;
   * Фактор на енергийни спестявания (ESR) общо: 68.33%;
 
Срокът за откупуване на предвидените инвестиции е 5,02 години, при вътрешна норма на възвращаемост от 19,35%.


В рамките на проекта са предвидени дейности по:

Елемент А „Инвестиции“:
   * Инвестиции за изпълнение на предвидените мерки за енергийна ефективност - избор на доставчик, доставка, монтаж и пускане в експлоатация на оборудването. 

Елемент Б „Услуги“:
   * Извършване на обследване за енергийна ефективност;
   * Въвеждане и сертифициране на Система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001;
   * Публичност и визуализация;
   * Одит на проекта;
 
Общата стойност на проекта е 2 352 582,50 лв., без ДДС. Планираната продължителност е 18 месеца.
Activities
  • Activity: Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуването на: Многодискова мостова режеща машина с цифрово управление - 1 бр.): Реализирането на предвидените в Обследването за енергийна ефективност мерки изисква закупуване на следното оборудване: 1. Многодискова мостова режеща машина с цифрово управление - 1 бр. (Мярка 1 от Обследването за енергийна ефективност); Многодисковата мостова режеща машина с цифрово управление ще е с минимум 3 броя режещи диамантени дискове. Инсталираната мощност на машината (без автоматичен робот за товарене и разтоварване на слабовете) ще е максимум 55 kW. Ще е оборудвана с автоматичен робот за товарене и разтоварване на слабовете с инсталирана мощност до 10.5 kW и ще има възможност за различни видове разрязвания - надлъжни, напречни, кръгови, наклонени. Консумацията на охлаждаща вода ще е максимум 3 000 литра на час, а тази на въздух с налягане 3 бара - 600 литра на час. Минималната производителност при слабове с дебелина 2 см ще е минимум 90 кв. метра, тази на слабове с дебелина 3 см. ще е поне 80 кв. м, а при дебелина от 4 см. - не по-малко от 70 кв. метра., Contracted Amount: 2 330 000.00 , Reported Amount: 1 500 000.00
  • Activity: Дейности по въвеждане Система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001: Дейностите по въвеждане Система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001 включват следните подетапи и съответните дейности в тях: 1. Диагностика: - Формиране съвместен екип по проекта; - Провеждане на обучение за запознаване със структурата и изискванията на стандарта ISO 50001; - Провеждане на първоначални интервюта; - Извършване на анализ на настоящото състояние на енергийните характеристики; - Анализ на документите и записите, свързани с енергийните характеристики, определяне на необходимата документация, средства (включително и за мониторинг), персонал и обучения, произтичащи от изискванията на стандарта. 2. Проектиране и разработка на СЕМ: - Извършване на енергиен преглед, в който: * ще се определят настоящите енергийни източници; * ще се оцени миналото и настоящото потребление на енергия; * ще се определят областите на значимо използване на енергия; * ще се идентифицират и определят приоритети на благоприятните възможности, водещи до подобряване на енергийните характеристики. - Изготвяне на детайлен план за разработване и внедряване на СЕМ; - Разработка на документите, свързани със СЕМ. 3. Внедряване на СЕМ: - Провеждане на обучение за запознаване на персонала с изискванията на стандарта ISO 50001; - Изменения и корекции на СЕМ; - Провеждане на вътрешни одити на СЕМ. Между внедряването на СЕМ и стартирането на сертификационния одит, СЕМ ще функционира минимум 6 месеца, като по този начин ще се осигури изискването на сертифициращите органи за наличие на минимална продължителност на работеща Система преди процедура по сертификация от 6 месеца. , Contracted Amount: 7 000.00 , Reported Amount: 6 980.00
  • Activity: Дейности по сертифициране на Система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001: Дейностите по сертифициране на Система за енергиен мениджмънт (СЕМ) в съответствие с изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 в „ПРЕДСЕДНИК“ ЕООД ще включва следните подетапи и съответните дейности в тях: 1. Одит на първи етап: - Преглед и оценка на внедряването на СЕМ на място при „ПРЕДСЕДНИК“ ЕООД за адекватност с изискванията на стандарта; - Уточняване на обхвата, местоположения, процеси на СЕМ, оценка на готовността за провеждане на втори етап от одита. - Изготвяне на доклад от първи етап на одита, получаване и преглед от „ПРЕДСЕДНИК“ ЕООД, планиране на втори етап на сертификационния одит. 2. Одит на втори етап - оценка на внедрената СЕМ: - Събиране на доказателства и оценка на внедряването и ефикасността на СЕМ; - Анализиране на информацията от събраните доказателства от одита и оповестяване на констатациите и заключението от одита; - Документиране на несъответствията (ако бъдат установени); - Определяне на срок за отстраняване на несъответствията (ако бъдат установени); - Изготвяне на доклад от втори етап на одита, получаване и преглед от „ПРЕДСЕДНИК“ ЕООД. Времето между етап 1 и етап 2 зависи от това, дали са открити проблеми в прилагането на СЕМ, които трябва да бъдат отстранени до одита на етап 2. След преглед на документите от одита, при положителен резултат, се взема решение за сертификация и се издават сертификати, които се предават на „ПРЕДСЕДНИК“ ЕООД., Contracted Amount: 6 700.00 , Reported Amount: 6 680.00
  • Activity: Дейности за визуализация: Дейността ще бъде извършена съгласно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Целта е да се постигне широка публичност относно резултатите от проекта и информиране на общността относно ролята на Европейския фонд за регионално развитие (EФРР) чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ (ОПИК) 2014-2020 в неговата успешна реализация. Осигуряването на предвидените в рамките на дейността средства за визуализация на проекта - 2 бр. информационни табели (временна и постоянна) и 3 бр. стикери бъде осъществено чрез външно възлагане. На мястото на изпълнението на проекта - на входа на административно-производствената сграда на предприятието, ще бъдат поставени, в съответствие с графичните стандарти, 2 бр. информационни табели (временна и постоянна), със следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС, упоменаването на „Европейския съюз", ЕФРР, общото лого за програмен период 2014-2020 и наименованието на финансиращата програма - ОПИК, наименованието на проекта и главната му цел, общата стойност на проекта, както и размера на европейското и национално съфинансиране, представени в български лева. На временната табела ще бъдат изписани също и началната и крайната дата на изпълнение на проекта. Временната табела ще бъде монтирана при стартиране на дейностите по проекта, а постоянната табела ще замени временната веднага след приключване на предвидените по проекта дейности. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за широката общественост, ще се посочва че се финансира от ОП „Иновации и конкурентоспособност“ чрез Европейския фонд за регионално развитие. Дейността ще бъде осъществявана по време на цялото изпълнение на проекта и ще продължи общо 18 месеца. Основните стъпки за реализацията й са следните: 1. Утвърждаване на образци на документи, съдържащи средствата за визуализация. 2. Прилагане на правилата за информираност и публичност във всички официални документи, свързани с изпълнението на проекта. 3. Сключване на договор за изработка на 2 информационни табели - временна и постоянна и 3 бр. стикери. 4. Доставка на средствата за визуализация. 5. Монтиране на временна информационна табела на входа на сградата. 6. Монтиране на постоянна информационна табела след края на проектните дейности., Contracted Amount: 82.50 , Reported Amount: 81.00
  • Activity: Извършване на енергиен одит (обследване за енергийна ефективност): В съответствие с Условията за кандидатстване по настоящата процедура, дейността е извършена в подготвителната фаза на проекта. Изпълнителят „ЕнЕфект - Консулт“ ЕООД е вписан в в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност, с номер на Удостоверението за вписване 00025. Извършването на одита включва обследване на предприятието и производствената му дейност, идентифициране на „проблеми“ места и набелязване на мерки за подобряване на енергийната ефективност: * Мярка 1 - Подмяна на 2 броя амортизирани и неефективни Машини за разкрояване с 1 брой Многодискова мостова режеща машина с цифрово управление; * Мярка 2 - Подмяна на 2 броя амортизирани и неефективни Профилиращи машини с 2 броя Профилиращи машини, с диаметър на дисковете до 725 мм. и до 1000 мм. Идентифицираните мерки са подробно анализирани, в резултат на което одитът доказва значителни спестявания, които ще се постигнат при реализацията на проекта: * Годишни спестявания на енергия в размер на 392 982 kWh; * Планирани енергийни спестявания (ПЕС) в размер на 36.44 %; * Фактор на енергийни спестявания (ESR) общо: 68.33%; Освен енергийните спестявания, одитът доказва и икономическата обоснованост от реализацията на проекта: * Вътрешна норма на възвращаемост: 19,35% * Срок на откупуване на инвестицията: 5,02 години. Извършеното Обследване за енергийна ефективност е одобрено от Агенцията за устойчиво енергийно регулиране (АУЕР), чрез Становище № BG16RFOP-63/20.07.2016 г., Contracted Amount: 3 800.00 , Reported Amount: 3 800.00
  • Activity: Финансов одит на проекта: В съответствие с чл. 207 от Делегиран регламент на Комисията (ЕО) № 1268/2012 относно правилата за прилагане на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, за проекти със стойност на безвъзмездната финансова помощ над 750 000 евро (1 466 872,5 лв.) е задължително извършването на финансов одит на проекта, от регистриран одитор. Целта на одита ще бъде да се провери дали декларираните разходи са действително направени и платени, точни и допустими в съответствие с договора. Ще се изготви доклад за заверка на разходите, съответстващ на образец, предоставен от Договарящия орган. За провеждане на одита ще бъде привлечен сертифициран одитор с богат практически опит, включително като одитор на проекти за безвъзмездно финансиране. , Contracted Amount: 5 000.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: TTG PLUS Ltd., Contracted Amount*: 959 850.00 , Reported Amount**: 1 500 000.00
  • Contractor: ENEFECT CONSULT EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 3 800.00
  • Contractor: OTS BULGARIA EOOD, Contracted Amount*: 2 672.00 , Reported Amount**: 6 680.00
  • Contractor: KA DESIGN L ltd., Contracted Amount*: 32.40 , Reported Amount**: 81.00
  • Contractor: ZENIT CONSULT AM EOOD, Contracted Amount*: 2 792.00 , Reported Amount**: 6 980.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 GHG reduction, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 206.20 , Reached amount: 206.20
Indicator 2 Energy audits performed, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Expected energy savings in enterprises as a result of completed projects, Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 251.74 , Reached amount: 251.74
Indicator 4 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 1 517 582.50 BGN
Grant 966 883.00 BGN
Self amount 550 699.50 BGN
Total actual amounts paid 966 866.40 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка, монтаж и пускане в експлоатация на: Многодискова мостова режеща машина с цифрово управление - 1 бр.; , Estimated Amount: 1 500 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка, монтаж и пускане в експлоатация на: Многодискова мостова режеща машина с цифрово управление - 1 бр.;
    Contractor: TTG PLUS Ltd.
    Contract total funded value: 959 850.00
Procedure 2 Subject to due process: Услуги по въвеждане Система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001, Estimated Amount: 7 000.00
  • Differentiated position 1: Услуги по въвеждане Система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001
    Contractor: ZENIT CONSULT AM EOOD
    Contract total funded value: 2 792.00
Procedure 3 Subject to due process: Услуги по осигуряване на публичност и визуализация, Estimated Amount: 82.50
Procedure 4 Subject to due process: Услуги по сертифициране Система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001, Estimated Amount: 6 700.00
  • Differentiated position 1: Услуги по сертифициране Система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001
    Contractor: OTS BULGARIA EOOD
    Contract total funded value: 2 672.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN