Identification

UMIS Number BG05FMOP001-3.002-0150-C06
Project Name Insuring of warm lunch in Sopot municipality
Beneficiary 115816423 Sopot municipality
Funding FEAD ==> Foods
Date of the Contract/Order 20.10.2016
Start Date 01.10.2016
End Date 31.12.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Пловдив, Сопот

Description

Brief description
В рамките на проекта ще се осигури топъл обяд на до 100 човека 8 от 01.03.2018 г  80 лица, попадащи в основната целева група:
•	Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от ППЗСП
•	Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция „ Социално подпомагане”
•	Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии,несвързани с трудови дейности
•	Скитащи и бездомни деца и лица
•	Лица от уязвими групи – граждани на трети страни, по смисъл на §1., т.17 от Допълнителните разпоредби на Закона за убежището и бежанците
Очакван резултат от изпълнението на проекта е осигуряване на топъл обяд на най – нуждаещите се лица на територията на община Сопот и преодоляването на материалното им лишение. Общината ще предоставя топъл обяд в рамките на седем месеца. Програмата ще стартира на 1 октомври 2016 и ще продължи до 31 декември 2019 година. Предоставянето на топъл обяд ще се осъществява в работни дни.
Activities
  • Activity: Определяне на целева група: Определянето на целеви групи по проекта ще бъде извършено на база официални списъци от ДСП - Карлово, като се предвижда крайните бенефициенти да бъдат подбрани от 5 основни групи : • Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от Правилника за прилагане на Закона за социалното подпомагане • Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция „ Социално подпомагане” • Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии – за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност • Скитащи и бездомни деца и лица • Лица от уязвими групи – граждани на трети страни, по смисъл на §1,т.17 от Допълнителни разпоредби от Закон за убежището и бежанците В целевата група за предоставяне на топъл обяд ще бъдат включени всички живеещи, заявили желание, на територията на община Сопот и отговарящи на критериите. Със заповед на кмета на общината ще бъде сформирана комисия, която ще разгледа подадените заявления на желаещите кандидат-потребители и въз основа на долуописаният механизъм за подбор ще бъдат разгледани, оценени и класирани. Списък на класираните ще бъде представен на общодостъпно място в сградата на общината. Предвижда се топъл обяд да се предоставя на до 100 души, прогнозно разпределени по населени места както следва: в гр. Сопот –до 90, с. Анево до 10. В случай, че за определено населено място не може да бъде запълнена прогнозната бройка, то останалите незаети места ще бъдат преразпределени към останалите населени места в зависимост от конкретните им нужди. В случай, че някой от класираните потребители по една или друга причина не е в състояние да продължи участието си в проекта, топлият обяд ще продължи да бъде предоставян на следващия некласиран кандидат-потребител, а в случай че няма такъв, ще се вземат предвид списъците на класирани потребители от допълнителната целева група. В допълнителната целева група влизат: • Лица и семейства , подпомагани от Наредба № РД-07-5 от 2008г. за условията и реда за отпускане на целеви помощи за отопление, за отоплителен сезон, предхождащ предоставянето на помощи • Майки, които получават месечни помощи за отглеждане на дете до навършване на една година по ред чл. 8 ал.1 от ЗСПД • Лица и семейства, получили еднократна целева помощ за покриване част от разходите в началото на учебната година по чл. 10а от ЗСПД С тази дейност се цели определяне на основните бенефициенти, на които да бъде предоставен топъл обяд с цел задоволяване на основни жизнени нужди и преодоляване на бедността на територията на Община Сопот., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на хранителни продукти: Предвидено е закупуването на хранителни продукти и предоставянето на топъл обяд да бъде възложено на външен изпълнител съгласно Закона за обществените поръчки. Основни критерии при избирането му ще бъдат: документи удостоверяващи, че въпросното предприятие е сертифицирано за приготвяне и предоставяне на храна, в съответствие с изискванията на националното законодателство. За да се осигури закупуването по прозрачен начин на хранителните продукти, се предвижда изпълнителят да придружава ежемесечната си фактура с подробна калкулационна ведомост. В началото на всяка седмица изпълнителят ще предоставя подробно меню, съобразено с изискванията на националното законодателство. Предвидено е тази дейност да стартира на 1. 10.2016г. и да приключи на 31.12.2019г. Топъл обяд на територията на община Сопот ще бъде осигурява само в работни дни, в продължение на седем месеца, като общо работните дни са: м. октомври 2016г - 21 работни дни м. ноември 2016г - 22 работни дни м. декември 2016г - 21 работни дни м. януари 2017г - 22 работни дни м. февруари 2017г - 20 работни дни м. март 2017г - 22 работни дни м. април 2017 - 18 работни дни м. май 2017 -20 работни дни; м юни 2017 г - 22 работни дни; м. юли 2017 г- 21 работни дни; м. август 2017 г- 23работни дни; м. септеври 2017 г- 19 работни дни; м. октомври 2017 г - 22 работни дни; м. ноември 2017 г - 22 работни дни ; м. декември 2017 г-18 работни дни; 2018 г- 249 работни дни; 2019 г - 249 работни дни Общият брой на дните, в които ще се осигурява топъл обяд за цялата продължителност на проекта, е 665 работни дни . За по-добра нагледност ще бъдат изготвяни ежемесечни графици за работните дни, в които ще се предоставя топлия обяд. Прогнозно, въз основа на налична информация е определен капацитет от до 100 души за цялата територия на общината, които да се възползват от Операция топъл обяд, разпределени по населени места съгласно дейност "Определяне на целевите групи". Считано от 03.03.2018 г - брой лица 80 бр Считано от 16.12.2019 г - 57 лица. от 01.05.2017 г - 28.02.2018 г - 209 раб. дни х 100 бр лица х 2,50 От 01.03.2018 г 80 бр лица по 456 р. дни х 2,50 2018 г- 207 р. дни, 2019 - 249 р. дни Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа - проведена процедура по ЗОП с Уникален номер на обществената поръчка в РОП - 00770-20187-0001, и № на договор с избран изпълнител - №ОП-1/18 от 04.04.2018г. , Contracted Amount: 124 245.28 , Reported Amount: 125 859.10
  • Activity: Осигуряване на топъл обяд: Дейността по осигуряване на топъл обяд ще се осъществи от външен изпълнител. Услугата ще се извършва в сграда, предоставена от изпълнителя, намираща се на адрес гр. Сопот, ул. "Манастирски лозя" №51. Предоставянето на топъл обяд ще се извършва на база приемо -предавателни списъци. За коректното предоставяне на услугата, ще следят служители , определени от кмета на общината. При възникнала потребност топъл обяд ще бъде предоставян до домовете на лицата, които имат затруднение в придвижването и не могат да отидат до пункта за раздаване на топъл обяд. Останал нераздаден топъл обяд ще бъде пренасочван към следващите в класирането, подали заявления, както от основните, така и от допълнителната целеви групи, така както са посочени съответно в Дейност 1 "Определяне на целевите групи" и в т. 11.4" Механизми за избягване разхищението на хранителните продукти и подход при нераздадена храна" на настоящото проектно предложение. В резултат от изпълнението на тази дейност ще бъде осигурен топъл обяд в рамките на седем месеца за до 100 нуждаещи се потребители, живеещи на територията на община Сопот, с цел задоволяване на основни жизнени нужди и подобряване качеството им на живот. Предвидено е дейността да стартира на 1 октомври 2016 и да продължи до 31 декември 2019 година. Предоставянето на топъл обяд ще се осъществява в работни дни. В началото на всяка седмица изпълнителят ще предоставя подробно меню, съобразено с изискванията на националното законодателство. Обекта, където ще се приготвя храната се състои от две зони - Кухненски блок със складови помещения и подготвителни кътове и търговска зона с налични кафе машина, хладилни витрини за безалкохолни напитки и пиво. В обекта се използват машини и съоръжения, разрешени за хранителни обекти - кафе машина, тестомесачка, кафе мелачка, хладилни витрини, везни, електрическа скара, електрически котлони, електрически фритюрник, ел. фурни, хладилници за разделно съхранение на разфасовки, заготовки и полуфабрикати, работни плотове, мивки, кухненски шкаф, ел. бойлер, аспирационна уредба и други. , Contracted Amount: 6 212.26 , Reported Amount: 6 292.98
  • Activity: Предоставяне на съпътстващи мерки: Реализирането на съпътстващи мерки е една от спецификите на подпомагането от Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица и цели допълването на предоставения топъл обяд по настоящата процедура. Идеята е чрез тази дейност, нуждаещите се хора, получаващи топъл обяд да бъдат извадени от изолация, като им се предоставят допълнителни услуги в зависимост от индивидуалните им нужди. Съпътстващите мерки се изразяват в предоставянето на индивидуални консултации, ползване на административни общински услуги и за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене. , Contracted Amount: 6 212.27 , Reported Amount: 6 292.98

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Teri 09 Ltd, Contracted Amount*: 35 259.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 57.00 , Reached amount: 103.00

Financial Information

Total Project cost 136 669.81 BGN
Grant 136 669.81 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 136 669.81 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Липса на добро финансово управление 239.25 0.00 239.25 Project-level financial correction
Липса на добро финансово управление 1 474.00 0.00 1 474.00 Project-level financial correction

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN