Identification

UMIS Number BG05SFPR003-2.001-0001-C07
Project Name Support to Agency for the Social Assistance for the management an implementation of the Program for Food and Basic Material Assistance 2021-2027
Beneficiary 121015056 Agency for the Social Assistance
Funding ESF+ ==> "Food and Basic Material Support" Programme 2021-2027
Date of the Contract/Order 23.11.2022
Start Date 01.03.2022
End Date 31.12.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Contracted
Location of Performance
  • България

Description

Brief description
В рамките на финансовия план ще се реализират дейности, свързани с осигуряване на материално-техническо и административно обезпечаване на качественото управление и изпълнение на Програма за храни и основно материално подпомагане 2021-2027, чрез подпомагане планирането, изпълнението, мониторинга, контрола и оценката на програмата, популяризирането и, включително приноса на фондовете, повишаване на административния капацитет на Управляващия орган (УО) и бенефициентите, и осигуряване на експертен и мотивиран човешки ресурс. Дейностите не се очаква да имат значително отрицателно въздействие върху околната среда поради естеството им.
Activities
  • Activity: ИНФОРМАЦИЯ И КОМУНИКАЦИЯ: В изпълнение на чл. 47 и чл.50 от Регламента за установяване на общоприложимите разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд плюс, Кохезионния фонд, Фонда за справедлив преход и Европейския фонд за морско дело, рибарство и аквакултури, както и финансовите правила за тях и за фонд „Убежище, миграция и интеграция“, фонд „Вътрешна сигурност“ и Инструмента за финансова подкрепа за управлението на границите и визовата политика, Управляващият орган на програмата следва да гарантира изпълнението на мерки за видимост, прозрачност и комуникация. Основната цел е информиране на широката общественост и потенциалните бенефициенти за възможностите за подкрепа, предоставяна от ЕС чрез Програма за храни и основно материално подпомагане, при спазване разпоредбите на чл. 50, параграф 1 от Регламент (ЕС) 2021/1060 и задължителните символи за визуализация от Ръководство за видимост, прозрачност и комуникация по Програма за храни и основно материално подпомагане, съотносими към отговорностите на бенефициентите. Ще се търси по-висока осведоменост на обществеността, както за напредъка по изпълнението на програмата като цяло, така и за постигнатите резултати от проектите. Ще бъде осигурено популяризиране на фондовете на ЕС сред широката общественост с предоставяне на информация по отношение на основните аспекти, свързани с изпълнението на програмата. Дейностите за популяризиране на програмата ще се осъществяват чрез разнообразни комуникационни канали: медии – електронни, печатни, онлайн, информационни агенции; уебсайтове – уебсайт на програмата, Единен информационен портал, ИСУН, АСП и други; социалните мрежи и интернет. Планира се провеждането на информационни събития, изготвяне и разпространение на информационни и рекламни материали, публикации в печатните медии и съобщения в електронните медии, изработка и разпространение на видео и аудио материали, осъвременяване и поддръжка на интернет сайта на ПХОМП и други. Предвижда се провеждането на информационни срещи за запознаване на кандидатите за бенефициенти с планираните процедури за финансиране по ПХОМП 2021-2027 г. и реда и условията за тяхното изпълнение. Предвижда се осъществяването на ежегодни срещи с Европейската комисия (ЕК) за преглед на напредъка в изпълнението на Програма за храни и основно материално подпомагане. Срещите се провеждат с участието на всички заинтересовани страни, в т.ч. регионални, местни и други публични компетентни органи, както и неправителствени организации. Във връзка с ефективното популяризиране на дейностите, финансирани по ПХОМП и за осигуряване на реален резултат от проведените информационни събития и срещи са заложени средства за командировки, наем на зали, техника и кетъринг за провеждане на срещите, публикации в печатните и електронни медии, изработка и разпространение на аудио и видео материали, изработка на информационни и рекламни материали, поддръжка на интернет сайта, техническо обезпечаване на годишните срещи с ЕК и други сходни дейности. Допустими са дейности за популяризиране на фондовете на ЕС чрез предоставяне на информация по отношение на основните аспекти свързани с изпълнение на ОПХ ФЕПНЛ и постигнатите резултати, както и разходите свързани с тях., Contracted Amount: 138 700.00 , Reported Amount: 10 055.50
  • Activity: ПОДГОТОВКА, ИЗПЪЛНЕНИЕ, МОНИТОРИНГ И КОНТРОЛ НА ПРОГРАМАТА: В рамките на дейността се предвижда осигуряване на възнаграждения, осигурителни вноски и допълнителни възнаграждения на служителите на УО на ПХОМП 2021-2027 във връзка с изпълнение на функции по управление и изпълнение на програмата. С РМС №712/06.10.2020г., дирекция МСПЕИ в АСП е определена за УО на ПХОМП 2021-2027. По операция тип 4 „Техническа помощ“ по ОПХ ФЕПНЛ е одобрен финансов план за възнаграждение на служителите на АСП,изпълняващи функции по управление и изпълнение на програмата,със средства по който ще се финансират възнагражденията на служителите от ДМСПЕИ до изчерпване на договорения финансов ресурс. Дейността включва осигуряване на външна методическа и експертната подкрепа:правна експертиза и експертиза в областта на ЗОП;правна защита и процесуално представителство;специфична експертиза, свързана с предмета на провеждане на процедури по реда на ЗОП по отделните видове подпомагане;методическа подкрепа в сферата на държавните помощи и друга експертна подкрепа, необходима в процеса на управление и изпълнение на програмата;участие в комисии за оценка на заявления за предоставяне на БФП;ангажиране на служители на АСП във връзка с изпълнение на Наредба РД-06-53/17.09.2021г. Заложени са средства за възнаграждения на външни експерти и служители на АСП. В рамките на дейността се предвижда организиране и участие на служителите ангажирани с управление,изпълнение и контрол на програмата в обучения,обмяна на опит, работни посещения и срещи в страната и в чужбина,с цел поддържане високи нива на компетентност и обмен на информация; участие на служители на АСП в мероприятия, свързани с управление и изпълнение на програмата,както и в събития, имащи отношение към целите и основните проблеми,към които е насочено изпълнението на програмата и служители на други администрации; регулярни срещи между служителите на УО за осъществяване на вътрешен преглед на изпълнението на програмата. Във връзка с реализиране на дейността са заложени разходи за командировки в страната и чужбина, такси за обучения и услуги, свързани с организиране на събития и мероприятия по ПХОМП и други разходи. Предвидени са дейности за осъществяване на мониторинг и контрол с цел ефективно управление на изпълнението на дейностите по ПХОМП, в съответствие с договорите за предоставяне на БФП и при спазване на правилата на ЕС и националното законодателство, чрез осъществяване на проверки „на място“. Заложени са средства за удостоверяване качеството на доставените хранителни продукти чрез извършване на изследвания и анализи от акредитирани лаборатории и за удостоверяване спазването на стандартите за хигиенните материали и продуктите за новородени. С оглед реализиране на дейностите са заложени разходи за командировки в страната на служителите, ангажирани с дейностите за мониторинг и контрол. С оглед успешното реализиране на дейностите и постигане на целите по програмата е необходимо служителите и звената, изпълняващи функции по програмата да бъдат обезпечени както в материално-техническо, така и в административно отношение. Осигурен е финансов ресурс за закупуване на оборудване, необходимо за постигане целта на операцията и предвид амортизацията на оборудването, което се ползва; експлоатацията на 7 служебни МПС,закупени със средства по ОПХ ФЕПНЛ;такси за книжни и електронни издания и платформи за онлайн връзка, и др.;закупуване на стандарти и пазарна информация;софтуерно обезпечаване, преводачески услуги, командировки на служителите от ДМСПЕИ и други разходи. Заложени са средства за разработване на Интегрирана система (софтуер и хардуер) за автоматизиране и подпомагане на дейностите по подготовка, разпределяне, проследяване и отчитане на помощи по ПХОМП. Предвидени са разходи за дейности свързани с изпълнение на ОПХ ФЕПНЛ. Включените разходи във връзка с изпълнение на дейност „Подготовка, изпълнение, мониторинг и контрол на програмата“ не дублират извършени разходи по операция тип 4 „Техническа помощ“ по ОПХ ФЕПНЛ., Contracted Amount: 11 245 354.78 , Reported Amount: 5 840 472.19
  • Activity: ОЦЕНКА И ПРОУЧВАНИЯ, СЪБИРАНЕ НА ДАННИ: С оглед гарантиране качественото управление и изпълнение на Програма за храни и основно материално подпомагане и с цел въвеждане на подобрени системи за работа, добри практики и подходи се предвижда извършването на структурирано проучване на крайните получатели по отношение на подкрепата, получена от ЕСФ+, резултатите от което, съгласно изискванията на чл.23, параграф 3 от Регламент 2021/1057, следва да бъдат докладвани до 30 юни 2025 г.; извършване на външна оценка на ефективността, ефикасността и въздействието на предоставяната подкрепа по програмата, набиране, обобщаване и анализ на информация и статистически данни, подготовка на експертни доклади, становища и документи, при необходимост. За планираните дейности са предвидени необходимите финансови средства. Допустими са дейности за изготвяне на анализи и други, свързани с изпълнение на операциите по ОПХ ФЕПНЛ, както и разходите свързани с тях., Contracted Amount: 623 200.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: УКРЕПВАНЕ НА КАПАЦИТЕТА НА ОРГАНИТЕ НА ДЪРЖАВИТЕ ЧЛЕНКИ, БЕНЕФИЦИЕНТИТЕ И СЪОТВЕТНИТЕ ПАРТНЬОРИ: Планира се участието, организирането и провеждането в/на обучения, работни срещи, семинари, кръгли маси и обмяна на опит на представители на бенефициентите/кандидатите за бенефициенти и техните партньори, което ще допринесе за повишаване на техния административен капацитет, както по отношение на процеса по кандидатстване за предоставяне на БФП, така и на качественото изпълнение на проектите за постигане на заложените цели и оптимално усвояване на финансовия ресурс. Във връзка с предвидените дейности за укрепване на капацитета на бенефициентите/кандидатите за бенефициенти и техните партньори по отношение на цикъла на кандидатстване и изпълнение на проектите, са заложени средства за командировки на служители от УО, служители на АСП и бенефициентите, наем на зали, техника, кетъринг, логистика и други сходни разходи., Contracted Amount: 308 128.00 , Reported Amount: 1 389.46

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: LUKOIL Bulgaria EOOD, Contracted Amount*: 24 000.00 , Reported Amount**: 4 835.26
  • Contractor: FULDA-BULGARIA LTD , Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 260.36
  • Contractor: OZK-Insurance AD, Contracted Amount*: 14 900.31 , Reported Amount**: 4 566.93
  • Contractor: MIVLAMA OOD, Contracted Amount*: 8 640.00 , Reported Amount**: 5 040.00
  • Contractor: EKO BULGARIA EAD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 3 379.84
  • Contractor: PETROL AD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 079.23
  • Contractor: PRIMA FINANCECONSULTING EOOD, Contracted Amount*: 49 380.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: SOVA 5 AD, Contracted Amount*: 49 600.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: DIWEAR LTD, Contracted Amount*: 3 033.66 , Reported Amount**: 1 374.75
  • Contractor: TEHNOLOGIKA EAD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 185.56
  • Contractor: OMV BULGARIA OOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 3 011.78
  • Contractor: CILINE FILMS EOOD, Contracted Amount*: 3 390.00 , Reported Amount**: 4 068.00
  • Contractor: PRIMA INK EOOD, Contracted Amount*: 3 000.00 , Reported Amount**: 1 750.00
  • Contractor: Bulgarian Telecommunications Company EAD, Contracted Amount*: 82 995.84 , Reported Amount**: 33 724.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Programme evaluations, analyses and studies carried out, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 0.50 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Training, internships, or business trips in which MA officers and/or other administrations were involved , Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 8.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Training, internships, or business trips in which MA officers and/or other administrations were involved , Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 37.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Information events conducted, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 3.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 Programme evaluations, analyses and studies carried out, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 0.50 , Reached amount: 0.00
Indicator 6 Information events conducted, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 12.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 12 315 382.78 BGN
Grant 12 315 382.78 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 6 116 389.39 BGN
Percentage of EU co-financing 90.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Абонаментно обслужване и техническа поддръжка на софтуерен продукт за управление на човешките ресурси HeRMeS, внедрен в Агенция за социално подпомагане., Estimated Amount: 600 000.00
  • Differentiated position 1: Абонаментно обслужване и техническа поддръжка на софтуерен продукт за управление на човешките ресурси HeRMeS, внедрен в Агенция за социално подпомагане.
    Contractor: TEHNOLOGIKA EAD
    Contract total funded value: 0.00
Procedure 2 Subject to due process: Абонаментно поддържане, актуализация, развитие и комплексна системно-техническа помощ, както и обучение на служители в системата на Агенция за социално подпомагане, на счетоводен програмен продукт "Web-версия на счетоводна подсистема на Бизнес Процесор - Конто 66"., Estimated Amount: 337 763.52
  • Differentiated position 1: Абонаментно поддържане, актуализация, развитие и комплексна системно-техническа помощ, както и обучение на служители в системата на Агенция за социално подпомагане, на счетоводен програмен продукт "Web-версия на счетоводна подсистема на Бизнес Процесор - Конто 66"
    Contractor: DIWEAR LTD
    Contract total funded value: 1 487.16
Procedure 3 Subject to due process: Абонаментно поддържане, актуализицаия, развитие и комплексна системно-техническа помощ, както и обучение на служителите в системата на АСП, на счетоводен програмен продукт "Web-версия на счетоводна подсистема на Бизнес Процесор Конто 66"., Estimated Amount: 426 000.00
  • Differentiated position 1: Абонаментно поддържане, актуализицаия, развитие и комплексна системно-техническа помощ, както и обучение на служителите в системата на АСП, на счетоводен програмен продукт "Web-версия на счетоводна подсистема на Бизнес Процесор Конто 66".
    Contractor: DIWEAR LTD
    Contract total funded value: 1 546.50
Procedure 4 Subject to due process: Доставка на автомобилно гориво чрез карти за безналично плащане за нуждите на Агенция за социално подпомагане, във връзка с чл. 2 от сключено Рамково споразумение № СПОР-66/25.08.2023 г. за възлагане на централизирана обществена поръчка с предмет: "Доставка на автомобилно гориво чрез карти за безналично плащане за органите на изпълнителната власт и техните администрации с изискване за териториално покритие"., Estimated Amount: 903 204.00
  • Differentiated position 1: Доставка на автомобилно гориво чрез карти за безналично плащане за нуждите на Агенция за социално подпомагане
    Contractor: EKO BULGARIA EAD
    Contract total funded value: 0.00
  • Differentiated position 2: Доставка на автомобилно гориво чрез карти за безналично плащане за нуждите на Агенция за социално подпомагане
    Contractor: OMV BULGARIA OOD
    Contract total funded value: 0.00
  • Differentiated position 3: Доставка на автомобилно гориво чрез карти за безналично плащане за нуждите на Агенция за социално подпомагане
    Contractor: PETROL AD
    Contract total funded value: 0.00
Procedure 5 Subject to due process: Доставка на автомобилно гориво чрез карти за безналично плащане за нуждите на Агенция за социално подпомагане., Estimated Amount: 200 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на автомобилно гориво чрез карти за безналично плащане за нуждите на Агенция за социално подпомагане.
    Contractor: OMV BULGARIA OOD
    Contract total funded value: 0.00
Procedure 6 Subject to due process: Доставка на автомобилно гориво, чрез карти за безналично плащане за нуждите на Агенция за социално подпомагане, във връзка със сключено Рамково споразумение № СПОР-5/22.03.2021 г., с предмет: "Доставка на автомобилно гориво, чрез карти за безналично плащане, смазочни материали за автомобили и автокозметика за органите на изпълнителната власт", обособена позиция №1 "Доставка на автомобилно гориво, чрез карти за безналично плащане" на ЦОП-МФ., Estimated Amount: 664 928.00
  • Differentiated position 1: Доставка на автомобилно гориво, чрез карти за безналично плащане за нуждите на Агенция за социално подпомагане.
    Contractor: LUKOIL Bulgaria EOOD
    Contract total funded value: 24 000.00
Procedure 7 Subject to due process: Осигуряване на извънгаранционно пълно сервизно обслужване и ремонт на служебните автомобили на Агенцията за социално подпомагане, ползвани от Централно управление на АСП в град София., Estimated Amount: 64 166.67
  • Differentiated position 1: Осигуряване на извънгаранционно пълно сервизно обслужване и ремонт на служебните автомобили на Агенцията за социално подпомагане, ползвани от Централно управление на АСП в град София.
    Contractor: FULDA-BULGARIA LTD
    Contract total funded value: 0.00
Procedure 8 Subject to due process: Предоставяне на далекосъобщителни услуги за нуждите на МТСП, обособена позиция № 1: Предоставяне на далекосъобщителни услуги чрез обществена далекосъобщителна подвижна клетъчна мрежа по стандарт GSM/UMTS/LTE/5G с национално покритие от лицензиран оператор и извършване на специализирани доставки и услуги, свързани с тази дейност, за нуждите на Министерството на труда и социалната политика и второстепенните разпоредители с бюджет към министъра на труда и социалната политика. , Estimated Amount: 720 000.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на далекосъобщителни услуги за нуждите на МТСП, обособена позиция № 1: Предоставяне на далекосъобщителни услуги чрез обществена далекосъобщителна подвижна клетъчна мрежа по стандарт GSM/UMTS/LTE/5G с национално покритие от лицензиран оператор и извършване на специализирани доставки и услуги, свързани с тази дейност, за нуждите на Министерството на труда и социалната политика и второстепенните разпоредители с бюджет към министъра на труда и социалната политика.
    Contractor: Bulgarian Telecommunications Company EAD
    Contract total funded value: 59 356.80
Procedure 9 Subject to due process: Предоставяне на застрахователни услуги за нуждите на АСП в качеството й на Управляващ орган по ОПХ ФЕПНЛ – застраховка „Гражданска отговорност" на автомобилистите и застраховка „Каско“., Estimated Amount: 25 000.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на застрахователни услуги за нуждите на АСП в качеството й на Управляващ орган по ОПХ ФЕПНЛ – застраховка „Гражданска отговорност" на автомобилистите и застраховка „Каско“.
    Contractor: OZK-Insurance AD
    Contract total funded value: 14 900.31
Procedure 10 Subject to due process: Сключване на рамково споразумение с един изпълнител след провеждане на открита процедура по чл. 73, ал. 1 от ЗОП и включва осигуряване на цифрова мобилна телефонна връзка по стандарт GSM/UMTS/LTE, заедно с определен пакет от допълнителни гласови и други услуги, позволяващи реализацията на мобилни комуникации в мрежата на оператора, както и връзки към други мобилни и фиксирани мрежи на територията на Република България за минимум 3000 абоната - служители на МТСП и второстепенните разпоредители с бюджет към министъра на труда и социалната политика, организирани в една корпоративна група., Estimated Amount: 550 000.00
  • Differentiated position 1: Сключване на рамково споразумение с един изпълнител след провеждане на открита процедура по чл. 73, ал. 1 от ЗОП и включва осигуряване на цифрова мобилна телефонна връзка по стандарт GSM/UMTS/LTE, заедно с определен пакет от допълнителни гласови и други услуги, позволяващи реализацията на мобилни комуникации в мрежата на оператора, както и връзки към други мобилни и фиксирани мрежи на територията на Република България за минимум 3000 абоната - служители на МТСП и второстепенните разпоредители с бюджет към министъра на труда и социалната политика, организирани в една корпоративна група.
    Contractor: Bulgarian Telecommunications Company EAD
    Contract total funded value: 23 639.04

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN