Identification

UMIS Number BG05SFOP001-3.001-0003-C01
Project Name Implementation of e-justice in the Public Prosecutor's Office of Bulgaria through electronic document exchange, access to open data and electronic services for unified administrative services provided to citizens and institutions.
Beneficiary 121817309 Public Prosecutor's Office
Funding ESF ==> Good Governance
Date of the Contract/Order 17.01.2017
Start Date 03.01.2017
End Date 31.10.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България

Description

Brief description
С настоящия проект предлагаме да се подобри информационното обслужване на ПРБ като се доразвият основните информационни системи на - УИС и ЕИСПП в рамките на 2 основополагащи дейности :
Чрез изпълнението на Дейност 1 ще се подсигури възможност за поетапно преминаване към електронен документооборот в Прокуратурата на РБ чрез надграждане на деловодно-информационната система на ПРБ - УИС вкл. провеждане на обучения на магистрати и служители за безхартиен работен процес. Това ще допринесе за предоставянето на повече и по-качествени електронни услуги за граждани, фирми и държавни институции, което също е заложено в рамките на дейността.  Предвидено е разширяване на обхвата на електронната статистическа очетност в ПРБ и предоставянето на отворени данни за работата на прокуратурата. С оглед на това са заложени и редица мерки по осигуряване на информационната сигурност и оперативната съвместимост. Очакваният резултат е осигурена надеждна среда за безхартиен документооборот и работа с електронно съдържание, работещи електронни услуги и предоставяне на отворени данни.
Чрез изпълнението на Дейност 2, ЕИСПП ще се доразвие в областта на сигурността за автентикация и оторизация на достъпите до ресурсите на ядрото на ЕИСПП. Ще се доразвие с-мата за мониторинг, контрол и отчетност. Ще се разшири информационния обхват на ЕИСПП. Ще се предостави публичен достъп до агрегирана информация от ядрото на с-мата, във вр. с инициативата Open Data. Ще се разработи и внедри системна и технологична архитектура, комуникационна схема и онлайн интерфейс за автоматизиран изход на информацията от ядрото на ЕИСПП и предоставянето на данните към разработени портали за отворени данни в РБ. Ще се създаде механизъм за поддържане на актуално публично описание на отворените интерфейси и отворените формати за данни и др. Ще се предостави КАО, чрез използване на вътрешно административни услуги, ще се осигури ясен, бърз и лесен достъп и до вътрешно-административните електронни услуги от ядрото на ЕИСПП.
Activities
  • Activity: Редизайн на УИС-2 в ПРБ с цел преминаване към използване на електронни документи в рамките на ПРБ и между ПРБ и др. държавни институции. Предоставяне на електронни услуги и информация за граждани.: Поддейност 1: Въвеждане на електронен документооборот в ПРБ Поддрейността предвижда автоматизиране на процесите на обмен на електронни документи в рамките на ПРБ. За тази цел ще бъдат разработени: • Опростен интерфейс за въвеждане на прок. актове и ел. деловодна регистрация на документи. • Маршрутизиране на документите в рамките на ПРБ • Въвеждане на електронен документооборот в следствените отдели - унифициран документоборот с прокуратурите, достъп до данни, търсене, следене на срокове С това ще се ускори процесът на обмен на документи, ще се намалят хартиените документи, ще се намалят допуснатите грешки. В изпълнение на мярката за осигуряване на условия за предоставяне на електронни услуги на граждани и други държавни институции ще се изпълни: • Привеждане на УИС в съответствие с наредбата за вътрешния оборот на електронни документи и документи на хартиен носител в администрациите • Проектиране и реализация интерфейс на УИС към други системи. За осигуряване надежден електронен документооборот ще бъде извършен редизайн на модула за обработка и съхранение на документите, настройване на параметри на обмен, междинно съхраняване на попълнените електронни форми, повишаване на информационната сигурност на УИС-2 Поддейност 2: Предоставяне на електронни услуги за граждани, фирми, държавни институции и ЕИСПП. Поддейността предвижда да се реализират 6 електронни услуги - 2 от 4-то ниво и 4 от 3-то ниво, за което ще се извърши: • Проектиране и реализиране на услуги за граждани и бизнеса и вътрешни електронни административни услуги в единна среда на обмен. • Подготовка на документите за регистриране на услугите и удостоверяване съгласно Наредба за оперативна съвместимост и информационна сигурност С оглед ангажимента на ПРБ по ЗСВ за обмен на данни с ядрото на ЕИСПП ще бъде изпълнено: • Осигуряване на възможност за предаване/получаване на електронен неструктуриран документ на/от органите на наказателно производство, свързани с ЕИСПП. • Импортиране на входящи съобщения свързани с наказателния процес от ЕИСПП до 5 бр. В рамките на дейността ще се реализира модул за използване на вътрешноадминистративни услуги от системите на Булстат, бълг. документи за самоличносст, търг. регистър и свидетелства за съдимост. Също така ще предоставят ел. услуги на други държавни институции при спазване на ЗЕУ. Поддейност 3: Надграждане на хранилището на данни и справочната подсистема на УИС-2 и осигуряване на възможност за предоставяне на отворени данни Тази поддейност предвижда да се актуализира справочния модул на УИС с оглед подобряване на статистическата отчетност и прозрачност на работата на прокуратурата като се предвижда и предоставяне на данни в отворен формат. Дейността включва: • Определяне обхвата на публичните статистически данни, които ще се предоставят като „отворени данни“ • Разработване и внедряване на онлайн интерфейс за достъп до данните • Поддържане на публичен достъп до спецификацията на формата на данните и интерфейса за достъп. • Интеграция с портала за отворени данни • Актуализация на ETL процедури, хранилище от данни, справки, разработени с Oracle BI Поддейност 4: Обучение на магистрати и служители за работа с електронно съдържание. Съобразно проекта на учебна програма са предвидени общо 6 тридневни обучения, с по две нощувки, които ще се проведат в апелативните центрове, както следва: в гр. София – 2 обучения (едното без нощувки); гр. В. Търново – 1; гр. Пловдив – 1; гр. Бургас – 1 и в гр. Варна – 1 обучение както и 2 двудневни обучения за работа с ел. съдържание, с една нощувка, в гр. Велико Търново. На обучението в гр. В. Търново ще се представи ел. документооборот пред аудитория от прокурори и служители. Другите шест тридневни обучения са насочени към служители и ще обхванат ел. документооборот и останалите промени, свързани с въвеждането и извеждането на информация от УИС. Обученията ще се проведат на групи с теоретически и практически занимания. , Contracted Amount: 1 039 473.00 , Reported Amount: 1 050 295.61
  • Activity: „Доразвитие на ЕИСПП и предоставяне на публичен достъп до информация на ядрото на системата, свързан с инициативата Open Data както и при предоставяне на КАО“: Подд-т 2.1: "Доразвитие на ЕИСПП", вкл.: разширяване на зоните на сигурност, доразвитие на ядрото на ЕИСПП, доразвитие на рековери центъра на ядрото на ЕИСПП, осъвременяване на базовия софтуер и хардуер, създаване на платформа за управление на референции към файлове на процесуални документи от електронното дело на наказателните процеси и система за архивиране и възстановяване на данните, във връзка с доразвитие на интеграционните механизми на ЕИСПП по отношение на процесуалните и технологични документи: Целта е повишаване степента на сигурност, чрез въвеждане в експлоатация на КЕП в уеб-услугите и справочната дейност към ядрото на ЕИСПП, както и доразвитие на системата за мониторинг, контрол и отчетност чрез създаване на централизирана система за наблюдение на качеството на IT услугите представяща по ясен и визуален начин взаимовръзката на различните компоненти на ЕИСПП. Доразвитието на рековери центъра и разширяването обхвата на информационните обекти от стандартите на ЕИСПП, както и създаването на платформа за управление на референции към файлове на процесуални документи от електронното дело на наказателните процеси и система за архивиране и възстановяване на данните, във връзка с интеграционните механизми на ЕИСПП по отношение на процесуалните и технологични документи, е конкретна следваща стъпка за повишаване достоверността, интегритета и защитеността на обмена на информация между всички участници в ЕИСПП и значително намаляване риска от загуба на информация, дори и при критични ситуации; Подд-т 2.2: "Предоставяне на публичен достъп до агрегирана информация от ядрото на системата, във връзка с инициативата Open Data". В поддейността е включено изготвянето на доклади с аналитичен характер, поради обстоятелството, че съобразно чл.378 ал.2 от ЗСВ информацията, която се обменя и интегрира е създадена от различни ведомства и институции, участващи в ЕИСПП и чието мнение трябва да се вземе предвид. В рамките на изготвянето на докладите и съгласуване между ведомствата от ЕИСПП ще бъде определена и дефинирана обобщената информация, подлежаща на предоставяне по инициативата Open Data. Последващо ще се изгради система за реализиране на автоматичен обмен към порталите за отворени данни на електронното правителство и/или съдебната система. В рамките на тази поддейност ще бъде проведена работна среща за напредъка на проекта. В срещата ще участват експертите по проекта и представители на заинтересованите страни и участници в ЕИСПП и ще бъдат представени доклади за напредъка по етапите на Д-ст 2, както и решаването на организационни, междуведомствени, технологични и технически проблеми за дефиниране на обощената информация, подлежаща за предоставяне към http://opendata.government.bg. На участниците в работната срещата ще бъдат предоставени рекламни материали. Подд-т 2.3: "Предоставяне на вътрешно административни услуги към институции и ведомства доставчици на КАО, ": В поддейността е включено изготвяне на спецификация на вътрешно-административните услуги, предоставяни от ведомства и институции, следвайки разпоредбите на чл.8, ал.2 от Наредба за ЕИСПП - „За нуждите на наказателния процес информация в ЕИСПП се предоставя и за: съдимост на лицата - от МП и от районните съдилища; за български документи за самоличност - от МВР; за гражданската регистрация на физически лица - от МРРБ чрез национална база данни "Население"; за код по БУЛСТАТ - от МП чрез АВ.“ По предходния проект по ОПАК беше реализиран модул за използване на програмен интерфейс и уеб-услуга към националната база данни „Население“. По аналогия на въведения в експлоатация модул до национална база данни „Население“, следва да се проучи, анализира и реализират модули и за другите услуги, определени в чл. 8, ал.2 от Наредбата за ЕИСПП. В тази поддейност ще се извърши миграция на данни и описване на услуги, предоставяни от ядрото, вписване на услуги в регистрите на ЕУ. Продължава в допълнително прикачен в т.12 документ: „Детайлен план за изпълнение на дейностите", Contracted Amount: 1 362 955.75 , Reported Amount: 1 317 980.69
  • Activity: "Публичност и визуализация." : 1. Организиране на встъпителна пресконференция (със собствени средства на бенефициента). Ще бъде проведена непосредствено след подписване на Договор с ОПДУ. 2. Заключителна пресконференция за отчет на изпълнението на проекта и постигнатите резултати с не по-малко от 60 участника. В конференцията се предвижда участието на ръководството на ПРБ, на представители на съответните органи имащи отношение към ЕИСПП - МП, МВР, ВСС, съдилища, прокуратури, представителството на ЕК, средствата за масово осведомяване, неправителствени организации и др. 3. Периодично публикуване на официалния сайт на прокуратурата на прессъобщения за дейностите, резултатите по някои по-важни направления и публично оповестяване на предстоящи събития-около 12. 4. Пакети с рекламни материали, чрез които да се популяризира приноса на ОПДУ и ЕСФ към реализацията на проекта: Рол-банер табели за визуализация на проекта – 2 броя, ще се използва за 1 конференция, работна среща, заключителна пресконференция, обучения и др. Химикалки – 300 бр., ще бъдат използвани за: конференция 60 бр., работна среща 30бр, заключителна пресконференция 60 бр., за медиите и заинтересованите страни – 150 бр. Бележник – 300 броя, ще бъдат използвани за: конференция 60 бр., работна среща 30бр, заключителна пресконференция 60 бр., за медии и заинтересовани страни 150бр. Информационна брошура с целите на проекта-200бр., ще бъде предоставяна на конференцията за публично обсъждане, на работната среща, на обученията, ще бъде предоставена и на медиите. Информационна брошура с резултатите от проекта - 200бр., ще бъде раздаван на заключителната конференция, на медии, на заинтересованите страни и разпратена до всички териториални звена. Комплект Power Bank - 50 броя., ще бъдат използвани за популяризиране на проекта, като бъде предоставен на работната среща със заинтересованите страни и на медиите. Стикери - 100 броя, за обозначаване на проекта в ПРБ и в териториалните звена. Покани за конференции, пресконференции и работна среща – 200 броя. Подготовката и изпращане на информация до медиите ще се извърши от експерт информация и публичност и служители на прокуратурата. Разработени програми, присъствени списъци, анкети, снимков материал. При изпълнение на дейността ще се спазват всички задължения на бенефициентите за осигуряване на информация и публичност / Приложение 14 /., Contracted Amount: 24 493.63 , Reported Amount: 19 869.48

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Angel, Contracted Amount*: 3 850.00 , Reported Amount**: 3 792.24
  • Contractor: Kamp;M PRINT, Contracted Amount*: 9 186.00 , Reported Amount**: 8 202.00
  • Contractor: Stefana, Contracted Amount*: 4 500.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Adelina, Contracted Amount*: 4 500.00 , Reported Amount**: 1 392.74
  • Contractor: Gravis Bulgaria AD, Contracted Amount*: 360 000.00 , Reported Amount**: 376 200.00
  • Contractor: SIRMA SOLUTIONS, Contracted Amount*: 509 400.00 , Reported Amount**: 532 323.00
  • Contractor: ARGUS TRAVEL INTERNATIONAL, Contracted Amount*: 84 147.60 , Reported Amount**: 70 366.80
  • Contractor: INDEX BULGARIA, Contracted Amount*: 1 165 446.13 , Reported Amount**: 1 205 114.37
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of supported e-services of the judiciary, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 10.00 , Reached amount: 13.00
Indicator 2 Magistrates, court staff and employees of the investigating authorities under CPC who successfully completed training with a certificate, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 261.00 , Reached amount: 261.00
Indicator 3 Trained magistrates, court officials, officials of the investigating authorities under the CPC, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 261.00 , Reached amount: 261.00
Indicator 4 Брой проекти за доразвиване на ЕИСПП, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 2 272 613.68 BGN
Grant 2 272 613.68 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 2 341 553.68 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 0.00 0.00 0.00 0.00 "Гравис България" АД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 0.00 0.00 0.00 0.00 "Сирма Сълюшънс" АД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 0.00 0.00 0.00 0.00 "Сирма Сълюшънс" АД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 0.00 0.00 0.00 0.00 "Индекс България" ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 0.00 0.00 0.00 0.00 "Индекс България" ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 0.00 0.00 0.00 0.00 "Индекс България" ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 0.00 0.00 0.00 0.00 "Индекс България" ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 0.00 0.00 0.00 0.00 "Индекс България" ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 0.00 0.00 0.00 0.00 "Индекс България" ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 0.00 0.00 0.00 0.00 "Гравис България" АД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 0.00 0.00 0.00 0.00 "Сирма Сълюшънс" АД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 0.00 0.00 0.00 0.00 "Сирма Сълюшънс" АД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 0.00 0.00 0.00 0.00 "Гравис България" АД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 0.00 0.00 0.00 0.00 "Сирма Сълюшънс" АД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 0.00 0.00 0.00 0.00 "Сирма Сълюшънс" АД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 0.00 0.00 0.00 0.00 "Индекс България" ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 0.00 0.00 0.00 0.00 "Индекс България" ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 0.00 0.00 0.00 0.00 "Индекс България" ООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: "Извършва организация и осигуряване на административни мерки при изпълнение на технологичния процес при мигриране на данните, след създаване на програмния интерфейс. Участие в изготвянето на техническо задание за възлагане на обществените поръчки, предвидени за изпълнение на дейност 2 по проекта – поддейност 2.3. и др.", Estimated Amount: 4 500.00
Procedure 2 Subject to due process: "Осигуряване на логистика при реализиране на предвидените в Дейност 1 обучения, както и при провеждане и участие в публични обсъждания, конференции, работни срещи и други мероприятия за изпълнение на проекта и осигуряване на дейности по визуализация и публичност на проекта", с две обособени позиции: Обособена позиция № 1: "Осигуряване на логистика при реализиране на предвидените в Дейност 1 обучения, както и при провеждане и участие в публични обсъждания, конференции, работни срещи и други мероприятия за изпълнение на проекта", с прогнозна стойност, в размер на 103 160,00 лева с вкл. ДДС или 85 966,66 лв. без вкл. ДДС. Обособена позиция № 2: "Осигуряване на дейности по визуализация и публичност на проекта, чрез изработка на рекламни материали", с прогнозна стойност, в размер на 9 404,00 лева с вкл. ДДС., Estimated Amount: 112 564.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция № 1: "Осигуряване на логистика при реализиране на предвидените в Дейност 1 обучения, както и при провеждане и участие в публични обсъждания, конференции, работни срещи и други мероприятия за изпълнение на проекта";
    Contractor: ARGUS TRAVEL INTERNATIONAL
    Contract total funded value: 84 147.60
  • Differentiated position 2: Обособена позиция № 2: "Осигуряване на дейности по визуализация и публичност на проекта, чрез изработка на рекламни материали".
    Contractor: Kamp;M PRINT
    Contract total funded value: 9 186.00
Procedure 3 Subject to due process: "Редизайн на УИС-2 в ПРБ с цел преминаване към използване на електронни документи в рамките на ПРБ и между ПРБ и др. държавни институции. Предоставяне на електронни услуги и информация за граждани" с три обособени позиции., Estimated Amount: 880 000.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция № 1: "Въвеждане на електронен документооборот в Прокуратурата на РБ"
    Contractor: Gravis Bulgaria AD
    Contract total funded value: 360 000.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция № 2: "Предоставяне на електронни услуги за граждани, фирми, държавни институции и Единната информационна система за противодействие на престъпността"
    Contractor: SIRMA SOLUTIONS
    Contract total funded value: 294 000.00
  • Differentiated position 3: Обособена позиция № 3: "Надграждане на хранилището на данни и справочната подсистема на УИС-2 и осигуряване на възможност за предоставяне на отворени данни".
    Contractor: SIRMA SOLUTIONS
    Contract total funded value: 215 400.00
Procedure 4 Subject to due process: „Доразвитие на ЕИСПП и предоставяне на публичен достъп до информация на ядрото на системата, свързан с инициативата Open Data както и при предоставяне на КАО“ с три самостоятелно обособени позиции., Estimated Amount: 927 912.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция № 1: "Доразвитие на ЕИСПП";
    Contractor: INDEX BULGARIA
    Contract total funded value: 528 116.40
  • Differentiated position 2: Обособена позиция № 2: "Предоставяне на публичен достъп до агрегирана информация от ядрото на системата, във връзка с инициативата Open Data";
    Contractor: INDEX BULGARIA
    Contract total funded value: 171 000.00
  • Differentiated position 3: Обособена позиция № 3: "Предоставяне на КАО, чрез използване на вътрешно административни услуги".
    Contractor: INDEX BULGARIA
    Contract total funded value: 182 400.00
Procedure 5 Subject to due process: „Доставка на хардуер, комуникационно оборудване и друго оборудване, необходимо за доразвитие на рековери центъра на ядрото на ЕИСПП и закупуване на софтуер“ , Estimated Amount: 324 488.00
  • Differentiated position 1: „Доставка на хардуер, комуникационно оборудване и друго оборудване, необходимо за доразвитие на рековери центъра на ядрото на ЕИСПП и закупуване на софтуер“
    Contractor: INDEX BULGARIA
    Contract total funded value: 283 929.73
Procedure 6 Subject to due process: Правни консултации, свързани с процедурата по извършване на промени в нормативната уредба във връзка с определяне на обхвата на информацията, предвидена за публичен достъп, свързана с инициативата OpenData. , Estimated Amount: 4 500.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN