Identification

UMIS Number BG-RRP-2.006-0003-C01
Project Name Edible coffee cup and stirrer – a disruptive sustainable alternative of not-degradable massively polluting plastic products
Beneficiary 203075711 Cupffee Ltd.
Funding RRF ==> Recovery and Resilience Plan
Date of the Contract/Order 12.09.2023
Start Date 12.09.2023
End Date 12.09.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България

Description

Brief description
Всеки ден в световен мащаб се използват над 400 мил. пластмасови и хартиени чаши за еднократна употреба, като прибавим към тях и пластмасовите бъркалки и други прибори, които са още около 850 мил. броя, се получава число от над 1,2 млрд. къса отпадък. Това се равнява на приблизително 3 750 т. генериран отпадък дневно.
Взимайки под внимание, че само по-малко от 1% от тях се рециклират успешно, а останалите свършват в почвата и океаните и остават там в продължение на 400+ години, за всички става ясно, че това е дин от най-големите проблеми пред човечеството.
Мерките предприети от ЕС за овладяване на проблема, като например Директива (ЕС) 2019/904 забраняваща използване и пускане на пазара на пластмасови продукти за еднократна употреба, като чаши, прибори за хранене, сламки, бъркалки, не успяват да решат проблема в световен мащаб, тъй-като обхващат само около 10% от световното потребление, но на ред с това пораждат след себе си и нов проблем - нарастващото в застрашителни размери потребление на дървесина, като заместваща суровина.
По-голямата част от пластмасовите чаши и сламки ще бъдат заменени с хартиени с пластмасов филм, всички прибори за хранене, като вилици, лъжици, ножове, бъркалки, клечки и други ще бъдат заменени с дървени.

Къпфи ООД е основана с мисията да предложи решение на проблема със замърсяването, предизвикан от неразградимите пластмасови и ламинирани хартиени чаши за кафе и топли напитки.
Основните иновации, които се разработват в проектното предложение са: 
1) ядлива, биоразградима чаша за еднократна употреба, водоустойчива за 12 часа без използването на никакви покрития;
2) ядлива, биоразградима бъркалка.
Ще се прототипират допълнителни машини за производствения процес, които ще увеличат производствената ефективност и ще обогатят продуктовото портфолио на компанията с ядливите бъркалки. Те ще се произвеждат от отпадъчния продукт на чашите, като по този начин Къпфи ще има екологично чист производствен процес без генериране на отпадъци.
Activities
  • Activity: Разработки и подобрения на прототипно оборудване: Първата основна дейност включва изпълнението на задачи, свързани с оптимизиране на производствения процес и по-конкретно разработка на детайли за по-висока температурна устойчивост и по-лесно отделяне на парата, машини за смилане и смесване на отпадъците от производство на ядливите чаши, оптимизиране на процеса по дозиране, формоване и печене на крайни продукти (бъркалки) и повишаване на цялостния производствен мащаб. , Contracted Amount: 1 026 777.10 , Reported Amount: 938 191.95
  • Activity: Подобряване на качеството на процеса на производство: Като част от подобрението на производствения процес, трябва да намалим всички рискове, свързани със здравето и безопасността на нашите продукти, т.к. ядливите чаши и бъркалки се водят хранителен продукт. За тази цел ще интегрираме последно поколение технологично оборудване за контрол на качеството – компютърно управление на качеството чрез сканиране на продукцията в рамките на производствения процес. Това ще спомогне за откриване на дефектирали продукти в ранен етап. След извършване на подобренията, ще адаптираме технологичния процес до индустриални ниво и ще стартираме пилотно производство на новите продукти., Contracted Amount: 859 342.80 , Reported Amount: 55 331.26
  • Activity: Сертификация и защита на интелектуалната собственост: Дейност 3 е свързана със сертификацията на нашите продукти, защита на интелектуалната собственост и лицензии за създаване на съвместни предприятия в чужбина. Цялото производствено оборудване, както и целият производствен процес, ще бъдат регистрирани, за да отговарят на всички регулаторни изисквания. Ще бъдат получени сертификати за качество и лицензи (FSSC 22000, FDA и Kosher Certification), тъй като те са предпоставка за възможност за доставка на повечето клиенти от Европа. Необходима е допълнителна защита на интелектуалната собственост както за технологията, така и за търговските марки., Contracted Amount: 527 666.60 , Reported Amount: 25 761.31
  • Activity: Бизнес развитие и комерсиализация: Дейност 4 обхваща основно задачите, свързани с комерсиализация и маркетинг. Комерсиализационният план ще бъде преразгледан и завършен в съответствие с последните пазарни тенденции и научени уроци. Обратната връзка от продажбите на пилотните продажби и валидацията ще бъде взета предвид в стратегията за ценообразуване. Ще бъде приета персонализирана стратегия за комуникация, базирана на конкретния сегмент и география на клиента, и маркетинговото съдържание ще бъде генерирано съобразно това. Екипът за продажби и маркетинг ще се фокусира върху първите срещи с насочените към клиенти най-подходящи търговски изложения и събития. Екипът за продажби ще се ангажира с оценка на модела за лицензиране и създаване на съвместни предприятия, като среща потенциални партньори. Оценката ще бъде направена в две посоки - лицензиране на технологията/JV с партньори за местно производство и лицензиране към близки бизнеси/индустрии., Contracted Amount: 1 048 813.36 , Reported Amount: 374 771.39
  • Activity: Управление на проекта: Дейност 5 включва дейности по управление на проекта, финансовите потоци и риска с цел безпроблемно постигане на заложените проектни резултати в рамките на заложения бюджет., Contracted Amount: 168 690.34 , Reported Amount: 37 082.86

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: ANOMALY, Contracted Amount*: 76 648.77 , Reported Amount**: 76 648.77
  • Contractor: The International Bureau of WIPO, Contracted Amount*: 20 000.00 , Reported Amount**: 6 848.22
  • Contractor: FHW Franz Haas Waffelmaschinen GMBH, Contracted Amount*: 264 037.05 , Reported Amount**: 264 037.05
  • Contractor: PLOVDIV WELD, Contracted Amount*: 351 940.00 , Reported Amount**: 351 940.00
  • Contractor: BULGARIAN PATENT OFFICE, Contracted Amount*: 5 000.00 , Reported Amount**: 2 285.00
  • Contractor: ATEXO LLC., Contracted Amount*: 276 743.24 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Miroslav, Contracted Amount*: 158 160.00 , Reported Amount**: 54 420.51
  • Contractor: European Patent Office, Contracted Amount*: 20 000.00 , Reported Amount**: 11 475.83
  • Contractor: CLIO TRAVEL, Contracted Amount*: 85 000.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors
  • Subcontractor: "Clio Travel Group" Ltd, Contracted Amount*: 0.00
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Completed projects by innovative SMEs and higher education institutions and research organisations, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Enterprises supported (of which small – including micro, medium, large), Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 3 631 290.20 BGN
Grant 2 541 903.01 BGN
Self amount 1 089 387.19 BGN
Total actual amounts paid 2 018 558.34 BGN
Percentage of EU co-financing 100.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: "Доставка на прототипно оборудване за контрол на качеството при производството на вафлени чаши Cupffee, състоящо се от: Модул за контрол на теглото на дозиращата машина и Модул за откриване и премахване на дефектни продукти.", Estimated Amount: 276 749.94
  • Differentiated position 1: "Доставка на прототипно оборудване за контрол на качеството при производството на вафлени чаши Cupffee, състоящо се от: Модул за контрол на теглото на дозиращата машина и Модул за откриване и премахване на дефектни продукти."
    Contractor: ATEXO LLC.
    Contract total funded value: 276 743.24
Procedure 2 Subject to due process: “Доставка на оборудване за прототипна линия за производство на ядливи бъркалки, състояща се от: Прототипна машина за смилане и смесване на технологичния отпадък от производството на вафлени чаши, Прототипна машина за порциониране на дози със суровина за производство на ядливи бъркалки, Прототипна машина за изпичане на ядливи бъркалки с охладителен тунел и Опаковъчно оборудване за ядливи бъркалки.” , Estimated Amount: 352 021.85
  • Differentiated position 1: “Доставка на оборудване за прототипна линия за производство на ядливи бъркалки, състояща се от: Прототипна машина за смилане и смесване на технологичния отпадък от производството на вафлени чаши, Прототипна машина за порциониране на дози със суровина за производство на ядливи бъркалки, Прототипна машина за изпичане на ядливи бъркалки с охладителен тунел и Опаковъчно оборудване за ядливи бъркалки.”
    Contractor: PLOVDIV WELD
    Contract total funded value: 351 940.00
Procedure 3 Subject to due process: „Осигуряване на самолетни билети и хотелско настаняване в чужбина по заявка на Възложителя във връзка с изпълнение на договор BG-RRP-2.006-0003-C01“, Estimated Amount: 85 000.00
  • Differentiated position 1: „Осигуряване на самолетни билети и хотелско настаняване в чужбина по заявка на Възложителя във връзка с изпълнение на договор BG-RRP-2.006-0003-C01“
    Contractor: CLIO TRAVEL
    Contract total funded value: 85 000.00
Procedure 4 Subject to due process: Доставка на комплект изпичащи матрици. , Estimated Amount: 264 037.05
  • Differentiated position 1: Доставка на комплект изпичащи матрици.
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 5 Subject to due process: Маркетинг услуги., Estimated Amount: 97 791.50
Procedure 6 Subject to due process: Такси за защита на интелектуалната собственост., Estimated Amount: 49 711.11
Procedure 7 Subject to due process: Такси за сертифициране., Estimated Amount: 49 711.11
Procedure 8 Subject to due process: Такси за участия и щандове в международни изложения. , Estimated Amount: 156 465.92
Procedure 9 Subject to due process: Услуги свързани със защитата на интелектуалната собственост., Estimated Amount: 29 500.00
Procedure 10 Subject to due process: Услуги свързани със сертифициране., Estimated Amount: 29 500.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN