Identification

UMIS Number BG16RFPR001-1.002-0001-C01
Project Name Implementation of measures for the internationalization of the Bulgarian SMEs by supporting the activities of the Bulgarian Small and Medium Enterprises Promotion Agency (BSMEPA)
Beneficiary 131304835 Bulgarian Small and Medium Enterprises Promotion Agency (BSMEPA)
Funding ERDF ==> Programme "Competitiveness and Innovation in Enterprises" 2021-2027
Date of the Contract/Order 11.08.2023
Start Date 11.08.2023
End Date 11.08.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Град (BG411), Столична, гр.София

Description

Brief description
ИАНМСП подпомага българските МСП, с цел стимулиране на предприемачеството, повишаване на конкурентоспособността, иновационната активност и интернационализацията. Приоритетна дейност на ИАНМСП е интернационализацията на българските МСП, като Агенцията успешно прилага различни инструменти за устойчиво и ефективно присъствие на регионалния, европейския и световния пазари на българските МСП. 
Целта на настоящия проект е да се обхване в пълнота процеса по подпомагане на интернационализацията на българските МСП чрез предоставяне на адекватни инструменти за успешно позициониране на европейския и международни пазари, посредством реализирането на следните дейности: разработване на продуктови и пазарни анализи; организиране и провеждане на обучения за повишаване на експортния потенциал; организиране и провеждане на национални участия на специализирани международни панаири и изложби в чужбина; подпомагане индивидуални участия на  МСП на специализирани международни панаири и изложби  в страната; организиране, провеждане и участие в специализирани събития с институционален щанд на ИАНМСП, с цел промотиране на България и/или сектори от икономиката в страната и чужбина; организиране, провеждане и участие на български МСП производители в търговски мисии в чужбина; организиране и провеждане на бизнес форуми, конференции, контактни борси, и други бизнес събития с двустранни срещи или нетуъркинг между български и чуждестранни фирми в страната; разработване на инструмент за самооценка на експортния потенциал на фирмите; разработване и разпространение на информационни филми, клипове и други медийни събития.
Очакваният ефект е да се подпомогнат българските МСП с обучения, предоставяне на информация под формата на пазарни и продуктови анализи, организиране на различни промоционални прояви в страната и чужбина,  с цел навлизане на МСП на нови пазари, разширяване присъствието на утвърдените вече пазари  и увеличаване на експортния капацитет.
Activities
  • Activity: Разработване на продуктови и пазарни анализи, с цел подпомагане на българските МСП да бъдат успешни износители: Дейността е ключова за успешното подпомагане на българските МСП да придобият конкурентни позиции на европейския и международните пазари. Предоставянето на аналитична информация за стокови групи на съответни пазари е от изключително значение за релевантното определяне на целевите пазари и на каналите за продажби, така че малките и средните предприятия да реализират своя износ. Целта на разработването на продуктови и пазарни анализи е намиране на търговски партньори на българските производители - малки и средни предприятия и придобиване на конкретна информация и знания относно състоянието на даден регионален пазар, реализирането на дадени продукти и стокови групи, конюнктура и специфичните качествени изисквания към отделните групи продукти, търговските техники и методи за разработване и навлизане на конкретни пазари в регионален и продуктов аспект. Проучвания на Агенцията по различни поводи показват, че този инструмент е изключително необходим за подобряване на експортната дейност на МСП, тъй като позволява: 1) Изучаване характеристиките на пазара, потребностите от дадена стока, проучване на конкуренцията, какви са реалните и потенциалните потребители. 2) Проучват се възможностите за въвеждане на даден продукт на съответен пазар, има ли търсене и количествено измерение на това търсене, каква е конкурентната способност на продукта. 3) Проучване на обема на продажбите на стоките, на отношението на купувачите към продукта и към рекламните въздействия. 4) Проучване за обхвата, резултатите и ефективността на конкретни рекламни кампании. 5) Изучаване на социално-икономически характеристики (доходи, семейно положение, семеен бюджет), мотивация и поведение на потребителя при покупка. 6)Проучване на разпознаваемостта и отношението на потребителите към конкретна търговска марка. Правилното определяне на тези параметри е от изключително значение за успешното реализиране на износ. , Contracted Amount: 240 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Организиране и провеждане на обучения за повишаване на експортния потенциал на българските МСП, с цел интернационализация: Малките и средните предприятия са гръбнакът на българската и европейската икономика – 99,8% от всички предприятия в България са МСП. За да оцеляват и да се развиват успешно в тази среда на пост- Ковид възстановяване, високи темпове на инфлация и постоянното покачване на цените на енергийните източници, е необходимо непрекъснато да се обучават предприемачите и да придобиват нови умения и знания за адаптиране към променящата се вътрешна и международна икономическа среда за развитие. Основна дейност на ИАНМСП е да работи за повишаване на знанията на мениджърите и експертния състав на българските МСП. Укрепване и разширяване на присъствието на българските предприятия на Европейския и световните пазари и ефективно използване на предимствата на Европейския пазар от българските предприятия преминава през различни форми на обучения, които успешно Агенцията организира както самостоятелно, така и в партньорство с български и международни организации. Проведените през последните години обучения показват значителен интерес от страна на малкия и средния бизнес към такъв тип на подпомагане на експортната дейност. През 2022 г. са реализирани няколко обучителни програми: 1. Обучителна програма EXPO 2, организирана съвместно с INSME (Международната мрежа за малки и средни предприятия). Проведени са 7 уебинара, 30 онлайн менторски срещи, обучени са 15 фирми, като част от програма за насърчаване на експортния потенциал; 2. Програма Dare to Scale, в партньорство с Ендевър България, като са проведени индивидуални менторски сесии, групови обучения и Demo Day за 12 български компании; 3. Обучителната програма Grow.Global, в изпълнение на проект Go International по програмата за трансгранично сътрудничество Interreg „Гърция-България“ 2014-2020, като са организирани 18 уебинара с регистрирани над 260 участника; 4. Поредица от уебинари на тема „Възможностите за износ в цял свят“, инициатива на Експортен Хъб България – серия специални срещи с българските търговски аташета, с участие на заинтересовани МСП към съответния пазар. Целта на обученията е укрепване и разширяване позициите на българските МСП на съществуващи пазари (ЕС), възстановяване на загубени позиции на пазарите (страни от Африка, Азия и Латинска Америка) и позициониране на български стоки на нови пазари. , Contracted Amount: 32 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Организиране и провеждане на национални участия на специализирани международни панаири и изложби в чужбина: Включването на дейността е продиктуван от факта, че участието на МСП в международни специализирани изложения и панаири предоставя възможност на българските предприятия да представят нови продукти, да разширят пазарите си, да осъществяват контакти с потенциални партньори, да се запознаят с добрите практики и иновациите в бранша. Дейността съответства на принципите на ефективност и ефикасност на ПКИП 2021-2027 и изпълнението и ще надгради вече постигнатите резултати от ИАНМСП. През програмен период 2019-2022, ОП РКБИ подпомогна българския малък и среден бизнес да вземе участие в специализирани международни панаири и изложения в чужбина като от ИАНМСП бяха организирани и проведени 24 национални участия в международни изложения в чужбина, в които се включиха общо 209 фирми. Резултатите от проведен анализ на удовлетвореността от участието на български МСП в промоционални прояви, организирани от ИАНМСП в чужбина, и на въздействието на участието им върху тяхната конкурентоспособност и устойчивост са много високи. Разходите за организация и провеждане на колективно участие на българските предприятия в международни изложения са изчислени на база публично достъпна информация за цени на услуги и включват: дължими такси за регистрация на участниците – регистрационни, медийни и други видове такси според общите условия на изложението; наем на експозиционна площ; изграждане на изложбена конструкция, оборудване и обзавеждане на щанда; комуникации /водна връзка, електрозахранване, интернет връзка и др./, съобразно спецификата на изложението и представения икономически сектор; комунални услуги / почистване, сметосъбиране, охрана и др./. Допустими разходи са разходи за реклама (каталози, рекламно каре в каталога, прес-съобщения), както и разходи за съпътстващи събития. От своя страна, те могат да включват разходи за наем на зали за презентация с необходимото техническо оборудване, преводачи, изготвяне на програма, изготвяне и разпращане на покани, осигуряване на кетъринг и др. Съпътстващите събития са инструмент за привличане на вниманието към участието на българските фирми и запознаване на по-голям кръг от потенциални партньори и клиенти с предлаганите от предприятията продукти и услуги. Основни допустими разходи по дейността във връзка с участието на представители на бенефициента като организатори на национални участия на специализирани международни панаири и изложби в чужбина: пътни, дневни и квартирни разходи, трансфери, вътрешен транспорт, разходи за медицински застраховки, разходи за изследвания/тестове при специфични здравни изисквания за влизане на територията на дадена страна и за издаване на визи за страните, където са необходими такива и др. Следва да се изготви индикативна програма за участие на панаири в чужбина за периода на изпълнение на проекта. Като механизми за вътрешна оценка и контрол са заложени наблюдение на изпълнението на индикативната програма и при необходимост нейната актуализация. Контролът за напредъка на изпълнението ще се осъществява от ръководителя на екипа по проект и/или заместник ръководител по проект , като за мониторинг на напредъка и предприемането на корективни мерки при необходимост ще отговаря координаторът. Дейностите по организация, комуникация, провеждане и отчитане ще са отговорност на екипа за изпълнението и управлението на проекта. Те ще правят отчет на разходите и ще подпомагат лицата, натоварени със задачата за изготвяне на финансови и технически доклади към УО. Екипът е отговорен за прилагането на процедурите за избор на участници в панаири, както и за имплементирането на схемата за прилагане на режима за държавни помощ “de minimis” съгласно регламент ЕС 1407/2013 относно прилагането на членове 107 и 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта de minimis. , Contracted Amount: 4 542 852.00 , Reported Amount: 1 455 884.37
  • Activity: Подпомагане индивидуалните участия на МСП на специализирани международни панаири и изложби в страната: Дейността е обусловена от факта, че участието на специализирани международни панаири и изложения в България е насочено основно към малки и средни предприятия, които имат интерес и искат да натрупат опит за участие в международни изложения. Участието им на панаири и изложения в България ще им даде възможност да създадат контакти и да намерят пазар за своята продукция. Също така ще получат знания и умения за това, какво се изисква от участниците. Следваща стъпка е участие на панаири и изложения в чужбина и създаване на външнотърговски контакти и възможности за износ. Участието на МСП в панаири и изложения в България предоставя възможност на българските предприятия да представят нови продукти, да разширят пазарите си, да представят услуги, фирма или търговската марка, да осъществяват контакти с потенциални партньори. Дейността съответства на принципите на ефективност и ефикасност на ПКИП 2021-2027. За периода м.юни 2019 г. – м.юни 2022 г. от ИАНМСП бяха организирани 10 панаира и изложения в България с 98 предприятия. Съгласно проведен анализ от страна на ИАНМСП, удовлетвореността и полезността от участието на МСП са получили висока оценка. Разходите по организация на участие на МСП на панаири и изложения в България са значително по-ниски от тези в чужбина, но ефектът на въздействие е сравнително висок. Разходите за организация и провеждане на панаири и изложения в България са изчислени на база публично достъпна информация на организатора за цени на услуги: - дължими такси за регистрация на участниците – регистрационни, медийни и други видове такси според общите условия на изложението; - наем на експозиционна площ; - изграждане на конструкция и оборудване на щанд; - комуникации /водна връзка, електрозахранване, интернет и др., съобразно спецификата на изложението и представяния икономически сектор/; - комунални услуги /почистване, сметосъбиране, охрана и др./; - разходи за съпътстващи услуги /при необходимост/. Основни допустими разходи по дейността във връзка с участието на представители на бенефициента като организатори на индивидуалните участия на МСП на специализирани международни панаири и изложби в страната са: пътни, дневни, квартирни, вътрешен транспорт, трансфер и др. разходи. Изготвя се индикативна програма за участие на панаири и изложения в България за периода на изпълнение на проекта, която се актуализира при необходимост и актуалният вариант се публикува на електронната страница на Агенцията. Контролът за напредъка на изпълнението ще се осъществява от Ръководителя по проект и/или заместник ръководител по проект, като за мониторинг на напредъка и предприемането на корективни мерки при необходимост ще отговаря Координаторът по проект. Дейностите по организация, комуникация, провеждане и отчитане ще са отговорност на екипа за изпълнение и управление, които ще подготвят техническите доклади към УО, а отчет на разходите и изготвяне на финансови доклади към УО ще са задължение на финансовия експерт и счетоводителя по проект. Също така членовете на екипа ще са отговорни за прилагането на процедурите за избор на участници в панаири и изложения в България, съгласно вътрешните правила Агенцията за организация на промоционални прояви по проекта, както и за прилагането на Регламента за минимална помощ - Регламент (ЕС) № 1407/2013 относно прилагането на членове 107 и 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта de minimis. Схематично процедурата за подбор на участниците е следната: публикуване на актуална индикативна програма на международни панаири, както и на правила и документи за участие, на официалната страница на ИАНМСП, събиране на заявки за интерес за участие в конкретна проява, оценка за допустимост на получените заявления за участие в рамките на прогнозирания бюджет, сключване на договор, организиране и провеждане на самото участие., Contracted Amount: 133 000.00 , Reported Amount: 12 955.42
  • Activity: Организиране, провеждане и участие в специализирани събития с институционален щанд на ИАНМСП, с цел промотиране на България и/или сектори от икономиката в страната и чужбина: Представителен щанд на ИАНМСП се свързва основно с представянето и промотирането на България като страна, притежаваща добри доставчици на стоки и услуги от различни сектори. Основни разходи са наем на експозиционна площ; изграждане на изложбена конструкция, оборудване и обзавеждане на щанда; комуникации /водна връзка, електрозахранване, интернет връзка и др./, съобразно спецификата на проявата и представения икономически сектор; комунални услуги / почистване, сметосъбиране, охрана и др./. Допустими разходи са разходи за реклама (каталози, рекламно каре в каталога, прес-съобщения), както и разходи за съпътстващи събития. От своя страна, те могат да включват разходи за наем на зали за презентация с необходимото техническо оборудване, преводачи, изготвяне на програма, изготвяне и разпращане на покани, осигуряване на кетъринг и др. Съпътстващите събития са инструмент за привличане на вниманието към участието на българските фирми и запознаване на по-голям кръг от потенциални партньори и клиенти с предлаганите от предприятията продукти и услуги. Основни допустими разходи по дейността във връзка с участието на представители на бенефициента като организатори на специализирани събития с институционален щанд на ИАНМСП: пътни, дневни и квартирни разходи, трансфери, вътрешен транспорт, разходи за медицински застраховки, разходи за изследвания/тестове при специфични здравни изисквания за влизане на територията на дадена страна и за издаване на визи за страните, където са необходими такива и др., Contracted Amount: 2 154 976.85 , Reported Amount: 702 204.72
  • Activity: Организиране, провеждане и участие на български МСП производители в търговски мисии в чужбина: Дейността е насочена към увеличаване обема на българския износ на приоритетни чужди пазари чрез запознаване на място със специфичните качествени изисквания за отделните стокови групи, внедряване на добри производствени и търговски практики, повишаване на експортната култура, трансфер на знания и технологии, адаптиране на стоките и услугите към съответния пазар и др. Чрез посещения на място за българските МСП производители се създава възможност за осъществяване на преки контакти и създаване на бизнес партньорства с потенциални техни партньори. Участниците в търговските мисии са представители на български микро, малки и средни предприятия, търсещи възможности за разширяване на износа си чрез навлизане на нови пазари. Участие ще вземат конкурентни фирми от конкретен сектор/и, произтичащ от секторната насоченост на търговската мисия. В зависимост от броя участници, те ще бъдат съпроводени от един или повече представители на екипът за изпълнението и управлението на проекта. В своята същност търговската мисия включва посещение на международна изложба/конференция/нетуъркинг събития, провеждане на двустранни/нетуъркинг срещи, демонстрации или други прояви, с цел промотиране на български продукти и представяне на търговско-икономическия потенциал на българските предприятия. Търговската мисия може да бъде проведена и независимо от международните изложения и конференции, когато е свързана с организиране на двустранни срещи, посещения на производствени бази и др. прояви, с цел проучване на целевия пазар и установяване на преки контакти с потенциални чуждестранни партньори. Подкрепата за предприятията, предоставяна от страна на ИАНМСП при осъществяването на търговските мисии, се изразява в частично покриване на разходите по посещенията. Изборът на участниците и размерът на собственото финансиране от страна на предприятията-участници ще се определя съгласно разработени от бенефициента и съгласувани с УО на ПКИП правила за участие в търговски мисии, и методика за прилагане на помощ “de minimis” към кандидатите за участие в търговски мисии, организирани и финансирани от ИАНМСП. Основни допустими разходи по дейността са: разходи за пътуване (самолет, влак, автобус); трансфери и вътрешен транспорт; хотелско настаняване; наем зали; техническо оборудване; кетърингови и преводачески услуги; разходи за дегустации/ ревюта/ демонстрации; разходи за входни такси за посещение на изложения/конференции/нетуъркинг събития и друг вид разходи, свързани с основния предмет на търговската мисия; разходи за организация на бизнес срещи и посещения по места; разходи за наемане на местни консултантски фирми, организатори на бизнес срещи; разходи за реклама на мероприятията и публикации в пресата и в електронните медии в страната и чужбина и др. Основни допустими разходи по дейността във връзка с участието на представители на бенефициента като организатори на търговските мисии: пътни, дневни и квартирни разходи, трансфери, вътрешен транспорт, разходи за медицински застраховки, разходи за изследвания/тестове при специфични здравни изисквания за влизане на територията на дадена страна и за издаване на визи за страните, където са необходими такива и др. Дейностите по организация, комуникация, провеждане и отчитане ще са отговорност на екипа за изпълнение и управление, които ще подготвят техническите доклади към УО, а отчет на разходите и изготвяне на финансови доклади към УО ще са задължение на финансовия експерт и счетоводителя по проект. , Contracted Amount: 1 899 518.22 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Организиране и провеждане на бизнес форуми, конференции, контактни борси и други бизнес събития с двустранни срещи или нетуъркинг между български и чуждестранни фирми в страната: Дейността включва провеждането на промоционални прояви като бизнес форуми, конференции, контактни борси и други събития с двустранни срещи или нетуъркинг за създаване на бизнес партньорства, с участието на български и чуждестранни МСП, като по този начин се разкриват допълнителни възможности за насърчаване на търговското и производственото сътрудничество между българските предприятия и техните чуждестранни партньори. Резултатите от проведените мероприятия показват значителен интерес от страна на българските предприятия към този тип подпомагане на експортната дейност. Основните събития са съпроводени от съпътстващи прояви: например провеждане на двустранни срещи или друг тип нетуъркинг събития, като е възможно комбинирането на повече от един тип дейност. Събитията биха могли да се организират като самостоятелни прояви или в рамките на регионални или национални събития, конференции, изложения, панаири и др. От една страна провеждането на бизнес форуми и конференции дава възможност на българските предприятия да се запознаят с икономическия и инвестиционен климат на страната-гост или да получат актуална информация за последните тенденции и научни знания в дадени сфери. От друга страна, организирането на двустранните бизнес срещи, контактните борси и нетуъркинг събитията са ефективен начин за осъществяване на преки бизнес контакти между местни и чуждестранни фирми/организации/институции, за установяване на бизнес сътрудничество и сделки от взаимен интерес. Основни допустими разходи по дейността са: наем на зали; техническо оборудване; разходи за преводачески услуги; разходи за осигуряване на цветя (при необходимост); кетърингови услуги; разходи за вътрешен транспорт за чуждестранните делегации (при необходимост); разходи за маркетингови дейности (каталози, брошури, покани и други печатни материали; банери, винили, постери, билбордове и др. информационни и промоционални материали); реклама на мероприятията в електронни медии и публикации в пресата, в страната и чужбина; разходи за дегустации, демонстрации и др. Основни допустими разходи по дейността във връзка с участието на представители на бенефициента като организатори на проявите в България по дейност 7 са: пътни, дневни, квартирни, вътрешен транспорт, трансфер и др. разходи. Тъй като по проекта не се предвиждат разходи за участие на чуждестранни и български МСП в тези бизнес прояви, същите са общодостъпни и поради този факт се изпитва известно затруднение при селектирането и кокнкурентния подбор на участниците в тях. Дейността ще бъде реализирана като попадаща извън обхвата на държавните и минималните помощи по отношение на предприятията участници. Дейностите по организация, комуникация, провеждане и отчитане ще са отговорност на екипа за изпълнение и управление, които ще подготвят техническите доклади към УО, а отчет на разходите и изготвяне на финансови доклади към УО ще са задължение на финансовия експерт и счетоводителя по проект., Contracted Amount: 337 000.00 , Reported Amount: 128 252.66
  • Activity: Непреки разходи - дейности, свързани с изпълнение и управление на проекта: Необходимостта от дейността по изпълнение и управление на проекта е продиктувана от нуждата от добро планиране на необходимите ресурси, предоставени от ПКИП, както и създаване на система за успешна и навременна реализация на дейностите, което да доведе до постигане на заложените цели и резултати. В тази връзка е необходимо сформирането на екип за изпълнението и управлението на проекта и изграждане на система, гарантираща правилното и ефективно изпълнение и управление на дейностите. Изпълнението, управлението и координацията на проектните дейности ще бъдат възложени на експерти с доказан опит и познания в съответните области. Ето защо още в първия етап от изпълнението и управлението на проекта е важно да се стартира с мобилизация на екипа от експерти, включващи действия, които екипът ще предприеме, за да се определят, изпълняват и управляват ресурсите и процедурите, необходими за осигуряване на високо качество на изпълнението на проекта. Като част от изпълнението и управлението на проекта се предвижда да се осъществява постоянен вътрешен мониторинг, за да бъде определен напредъка му по отношение на заложените цели и оценка, с оглед на ефективното изпълнение. Механизмът за мониторинг е ориентиран към резултатите и дългосрочното въздействие, като крайната цел е не само да се получи информация по текущото изпълнение на проекта, но и да се използва тази информация, в политиката и вземането на решения, за да се осигури оптимално ефикасно управление на ресурсите. При изпълнението и управлението на проекта, ИАНМСП ще изпълнява следните свои основни задължения: - Носи основната отговорност за постигане на неговите цели. В съответствие с най-добрите практики, ИАНМСП ще осигури необходимите ресурси, ефективност, прозрачност и добросъвестност при изпълнението и управлението на предвидените дейности. - Ще се спазва европейското законодателство за държавните помощи съгласно Регламент (ЕС) 1407/2013 и ще се прави проверка за липса на двойно финансиране. - Ще предоставя цялата информация за изпълнението и управлението на проекта на Управляващия орган и/или упълномощени от него лица, Сертифициращия орган, националните одитиращи органи, Европейската комисия, Европейската служба за борба с измамите, Европейската сметна палата и външните одитори, извършващи проверки съгласно Общите условия. - Ще изпълнява дейностите според одобреното проектно предложение и ще предприеме мерки по управление на риска от неизпълнение на част от предвидените дейности, и съответно налагане на финансови корекции от УО на ОПИК. - Ще осигури необходимата публичност и визуализация на финансирането и изпълнението на проекта. При изпълнение и управление на дейностите ще се следват препоръчителните стъпки, които гарантират неговото прозрачно, отговорно и коректно изпълнение и управление към ръководството за изпълнение и управление на договори за БФП по ПКИП 2014-2020 г., а именно: - Изготвяне на подробен план за действие; - Създаване и поддържане на система за комуникация в екипа; - Избор на външни изпълнители; - Изпълнение на заложените дейности по проекта; - Съхранение на документите. В случай, че възникнат трудности или пречки при изпълнението и управлението на договора за безвъзмездна финансова помощ, Агенцията незабавно ще се свърже с УО, за да бъде намерено навременно и подходящо разрешаване на възникналите проблеми и с цел да се избегнат рискове за успешното изпълнение на проекта. , Contracted Amount: 653 754.30 , Reported Amount: 160 950.80

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Fores Media Limited, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 115 393.97
  • Contractor: DZZD "BALGARIYA ER - POSOKA", Contracted Amount*: 19 247.13 , Reported Amount**: 20 193.62
  • Contractor: TIF - HELEXPO S.A., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 17 974.08
  • Contractor: Hannover Fairs Turkey Fuarcilik A.S., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 170 509.26
  • Contractor: DMG EVENTS L.L.C., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 182 408.69
  • Contractor: Mirrormind Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 160.00
  • Contractor: Global Experience Specialists Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 8 443.26
  • Contractor: ATLAS TRAVELS, Contracted Amount*: 2 649 999.96 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Slush Oy, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 54 563.75
  • Contractor: IMPERIAL - TRAVEL, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 50.64
  • Contractor: BENEVENT LTD, Contracted Amount*: 298 590.30 , Reported Amount**: 113 730.00
  • Contractor: "ZOP Plus Magazine" Ltd, Contracted Amount*: 10 000.00 , Reported Amount**: 10 000.00
  • Contractor: Connected Intelligence Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 192 453.67
  • Contractor: INTER EXPO CENTER LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 26 998.08
  • Contractor: RSM BG, Contracted Amount*: 6 960.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: The Grape World Wide Lda, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 95 152.40
  • Contractor: Sun Effects Oy, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 19 480.07
  • Contractor: Deutsche Messe AG, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 232 656.71
  • Contractor: Messe Frankfurt Middle East GmbH, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 232 777.13
  • Contractor: Best Brands Europe Ltd, Contracted Amount*: 29 999.07 , Reported Amount**: 29 999.07
  • Contractor: UNIVERSITET ZA NATSIONALNO I SVETOVNO STOPANSTVO, Contracted Amount*: 32 000.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Koelnmesse GmbH, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 623 846.13
  • Contractor: HYVE UK EVENTS LIMITED, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 169 353.81
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of product and market analyzes developed, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 40.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Number of enterprises that received support for participation in events abroad, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 150.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Enterprises with non-financial support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 0.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Number of trainings conducted, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 20.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 Enterprises supported (of which: micro, small, medium, large), Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 147.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 6 Enterprises with non-financial support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 0.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 7 Number of enterprises that received support for participation in events in the country, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 25.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 8 Enterprises supported (of which: micro, small, medium, large), Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 28.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 9 Number of promotional events held in the country, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 20.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 10 Number of promotional events held abroad, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 33.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 9 993 101.37 BGN
Grant 9 993 101.37 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 4 449 748.20 BGN
Percentage of EU co-financing 82.59 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Консултантски услуги за разработване на документация за предвидените по проекта обществени поръчки, вкл. оценка на получените оферти по проект "Реализация на мерки за интернационализация на българските МСП чрез подкрепа на дейността на Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП)"., Estimated Amount: 10 000.00
Procedure 2 Subject to due process: Организиране и провеждане на обучения за повишаване потенциала на българските МСП, Estimated Amount: 32 000.00
  • Differentiated position 1: „Организиране и провеждане на обучения за повишаване на експортния потенциал на българските МСП, с цел интернационализация“ в изпълнение на проект BG16RFPR001-1.002-0001 „Реализация на мерки за интернационализация на българските МСП чрез подкрепа дейността на Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия“ по Програма „Конкурентоспособност и иновации в предприятията“ (ПКИП) 2021-2027 г.
    Contractor: UNIVERSITET ZA NATSIONALNO I SVETOVNO STOPANSTVO
    Contract total funded value: 32 000.00
Procedure 3 Subject to due process: Разработване на продуктови и пазарни анализи, Estimated Amount: 240 000.00
Procedure 4 Subject to due process: Рамково споразумение СПОР-29/22.11.2019г. за възлагане на централизирана обществена поръчка, Estimated Amount: 34 000 000.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на самолетни билети за превоз по въздух на пътници и багаж при служебни пътувания в страната и чужбина за нуждите на ИАНМСП
    Contractor: DZZD "BALGARIYA ER - POSOKA"
    Contract total funded value: 19 247.13
Procedure 5 Subject to due process: Услуги за осигуряване на визуализация и публичност на проект "Реализация на мерки за интернационализация на българските МСП чрез подкрепа на дейността на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП)"., Estimated Amount: 30 000.00
  • Differentiated position 1: Услуги за осигуряване на визуализация и публичност на проект "Реализация на мерки за интернационализация на българските МСП чрез подкрепа на дейността на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП)".
    Contractor: Best Brands Europe Ltd
    Contract total funded value: 29 999.07
Procedure 6 Subject to due process: Услуги по осигуряване на логистика за провеждане на бизнес прояви – бизнес форуми, конференции, контактни борси и други събития с двустранни срещи или нетуъркинг между български и чуждестранни фирми/организации/институции в страната за създаване на бизнес партньорства., Estimated Amount: 300 000.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 2: Услуги по осигуряване на логистика за провеждане на бизнес прояви – бизнес форуми, конференции, контактни борси и други събития с двустранни срещи или нетуъркинг между български и чуждестранни фирми/организации/институции в страната за създаване на бизнес партньорства в изпълнение на дейностите по Проект № BG16RFPR001-1.002-0001 "Реализация на мерки за интернационализация на българските МСП чрез подкрепа на дейността на Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП)", открита с Решение № F 449837 от 16.11.2023 г. на Възложителя (уникален номер на поръчката в ЦАИС ЕОП 00940-2023-0004)
    Contractor: BENEVENT LTD
    Contract total funded value: 298 590.30
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 1: Услуги по осигуряване на логистика за провеждане на бизнес прояви – бизнес форуми, конференции, контактни борси и други събития с двустранни срещи или нетуъркинг между български и чуждестранни фирми/организации/институции в страната за създаване на бизнес партньорства в изпълнение на дейността на ИАНМСП, както и в изпълнение на дейности по други европейски и международни проекти, по които ИАНМСП е бенефициент или партньор, открита с Решение № F 449837 от 16.11.2023 г. на Възложителя (уникален номер на поръчката в ЦАИС ЕОП 00940-2023-0004)
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 7 Subject to due process: Услуги по осигуряване на одит на проект "Реализация на мерки за интернационализация на българските МСП чрез подкрепа на дейността на Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП)"., Estimated Amount: 7 000.00
Procedure 8 Subject to due process: Услуги по осигуряване на транспорт по въздух, вода и суша, самолетни билети, хотелско настаняване, вътрешен транспорт и трансфер за изпълнение на проект Реализация на мерки за интернационализация на българските МСП чрез подкрепа дейността на Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП). , Estimated Amount: 2 650 000.00
  • Differentiated position 1: „Услуги по осигуряване на транспорт по въздух, вода и суша, самолетни билети хотелско настаняване, вътрешен транспорт и трансфер“ по две обособени позиции: Обособена позиция 1: Услуги по осигуряване на транспорт по въздух, вода и суша, самолетни билети хотелско настаняване, вътрешен транспорт и трансфер за представителите на бизнеса и служителите на ИАНМСП в чужбина и медицински застраховка „Помощ при пътуване в чужбина“ за служителите на ИАНМСП в изпълнение на дейностите по проект BG16RFPR001-1.002-0001 по „Реализация на мерки за интернационализация на българските МСП чрез подкрепа дейността на Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП)“ и Обособена позиция 2: Услуги по осигуряване на транспорт по въздух, вода и суша, самолетни билети, хотелско настаняване, вътрешен транспорт и трансфер за представителите на бизнеса и служители на ИАНМСП в чужбина и медицински застраховки „Помощ при пътуване в чужбина“ за служителите на ИАНМСП в изпълнение на дейности по европейски и международни проекти, по които ИАНМСП е бенефициент или партньор.
    Contractor: ATLAS TRAVELS
    Contract total funded value: 2 649 999.96
Procedure 9 Subject to due process: Хотелско настаняване в страната и чужбина, Estimated Amount: 70 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN