Identification

UMIS Number BG16RFOP001-2.001-0021-C01
Project Name Reconstruction , modernization and introduction of energy efficiency measures in the building of Regional Service "Fire Safety and Population Protection" - Cherven Bryag
Beneficiary 000414154 The Municipality of Cherven Bryag
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 14.09.2016
Start Date 14.09.2016
End Date 19.06.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Плевен, Червен бряг, гр.Червен бряг

Description

Brief description
Проектното предложение предвижда въвеждане на мерки за енергийна ефективност в сградата на районна служба „Пожарна безопасност и защита на населението” – Червен бряг. Планираните дейности включват въвеждане на предписаните от консултанта извършил енергийно обследване на сградите енергоспестяващи мерки и прилагане на отразените в техническия паспорт указания и препоръки. Интервенцията ще допринесе за подобряване на  функционалните характеристики на сградата в обхвата на интервенция  и значително ще намали експлоатационните разходи за сградата. Проектът е насочен към изпълнение на следните тематични цели съгласно Общия Регламент №1303/2013: Тематична цел 4 „Подпомагане на преминаването към ниско въглеродна икономика във всички сектори ”. Интервенциите в рамките на проектното предложение ще допринесат за постигане на индикативните национални цели за спестяване на енергия зa 2020 г. съгласно Националния план за действие по енергийна ефективност 2014-2020 г. Чрез подкрепата се цели адекватно адресиране на основния проблем за настоящия кандидат, а именно сравнително ниската степен на енергийна ефективност в сградата на районна служба „Пожарна безопасност и защита на населението“ – Червен Бряг. 
Изпълнението на проекта ще допринесе пряко в запазването на обществените функции и осигуряването на рентабилна и устойчива експлоатация на обществената сграда и ще допринесе за нейното по-ефективно управление. Основните целеви групи, които ще бъдат засегнати пряко и непряко от неговото изпълнение са служителите, работещи в сградата на районна служба „Пожарна безопасност и защита на населението” – Червен бряг и населението на общината. Дейностите за енергийно обновяване едновременно ще удължат живота на сградата, ще подобрят условията на труд и ще намалят разходите за поддръжка. 
Activities
  • Activity: Разработване на документации за обществени поръчки за избор на изпълнители на допустимите дейности по проекта - Инженеринг, Консултант по смисъла на ЗУТ, мерки за публичност и визуализация и одит: Документациите за обществени поръчки ще бъдат изготвени по реда и условията на ЗОП и ППЗОП, изискванията към изпълнителите и условията за изпълнение на дейностите ще са съобразини с указанията и изискванията по Оперативна програма "Региони в растеж 2014-2020, Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Провеждане на обществена поръчка за избор на изпълнител за "Консултант по смисъла на ЗУТ за извършване на оценка на съответствието на инвестиционния проект и осъществяване на независим строителен надзор при изпълнение на"Инженеринг за реконструкция, модернизация и въвеждане на мерки за енергийна ефективност на сградата на районна служба „Пожарна безопасност и защита на населението” – Червен бряг: Провеждане на процедура по ЗОП, Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Провеждане на обществена поръчка за избор на изпълнител за "Инженеринг за реконструкция, модернизация и въвеждане на мерки за енергийна ефективност на сградата на районна служба „Пожарна безопасност и защита на населението” – Червен бряг: Провеждане на процедура по ЗОП, Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Провеждане на обществена поръчка за избор на изпълнител за "Изпълнение на мерки за публичност и визуализация по проект "Реконструкция, модернизация и въвеждане на мерки за енергийна ефективност на сградата на районна служба „Пожарна безопасност и защита на населението” – Червен бряг: Провеждане на процедура по ЗОП , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Провеждане на обществена поръчка за избор на изпълнител за "Осъществяване на одит по проект "Реконструкция, модернизация и въвеждане на мерки за енергийна ефективност на сградата на районна служба „Пожарна безопасност и защита на населението” – Червен бряг: Провеждане на процедура по ЗОП, Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Изпълнение на "Инженеринг за реконструкция, модернизация и въвеждане на мерки за енергийна ефективност на сградата на районна служба „Пожарна безопасност и защита на населението” – Червен бряг: В рамките на настоящата дейност ще бъде изпълнено следното: - Изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградата в обследването за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление "С" - изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническото обследване на сградата (съгласно Техничския паспорт на сградата, част Б "Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти", т.2 "Необходими мерки за поддържане на безопасната ескплоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки" - изпълнение на останалите мерки, които са предвидени в техническото обследване - изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа на лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба №4 от 01.07.20119 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, вкл. за хората с увреждания. Предвид констатацията за спестяванията на първична енергия, които не достигат 60% за настоящия проект, в бюджета на проектното предложение е предвидено собствено участие в размер на 8064,00 лева б. ДДС, което вкл. изпълнението на предвидените в техническия паспорт задължителни СМР, които не спадат към конструктивно възстановяване/укрепване, не са съпътстващи СМР за мерките за ЕЕ и не служат за предпазване/съхраняване на носещата конструкция на сградата, Contracted Amount: 221 201.95 , Reported Amount: 247 526.63
  • Activity: Осъществяване на дейностите по Консултант по смисъла на ЗУТ за извършване на оценка на съответствието на инвестиционния проект и осъществяване на независим строителен надзор при изпълнение на "Инженеринг за реконструкция, модернизация и въвеждане на мерки за енергийна ефективност на сградата на районна служба „Пожарна безопасност и защита на населението” – Червен бряг: В рамките на настоящата дейност избраният Консултант по смисъла на чл. 168 от ЗУТ ще изпълни: 1. Доклад за оценка на съответствието на работния проект за "Инженеринг за реконструкция, модернизация и въвеждане на мерки за енергийна ефективност на сградата на районна служба „Пожарна безопасност и защита на населението” – Червен бряг 2. Независим строителен надзор при реализацията на проект "Инженеринг за реконструкция, модернизация и въвеждане на мерки за енергийна ефективност на сградата на районна служба „Пожарна безопасност и защита на населението” – Червен бряг, в това число ще изпълни следното: - ще контролира законосъобразното започване на строежа. - ще следи за хода на изпълнение на СМР съгласно график на строителя, да оценява забавата и да определя какви мерки трябва да се вземат в това отношение. Съгласувано с Възложителя да нарежда извършването на изменения в графика или да взема решения по такива изменения, предлагани от изпълнителя. - ще контролира качеството на влаганите строителни материали и изделия, като изисква от Изпълнителя на строежа сертификати и протоколи от контролните изпитания за влаганите в строежа материали и съоръжения и съответствието им с нормите на безопасност. - ще контролира пълнотата и правилността на съставяните протоколи и актове по време на строителството, като извършва контролно замерване на видовете СМР и проверка на изготвените от строителя подробни ведомости на извършените видове СМР за съответния период. - ще контролира количеството и качеството на изпълнение на строително-монтажните работи, за да определи дали да се извърши плащане на изпълнителя на СМР, за което той претендира. Плащане на изпълнителя на СМР ще се извършва само ако количествено-стойностната сметка за изпълнените СМР (Акт обр. 19) е парафирана от изпълнителя на строителния надзор. - ще изисква провеждането само в негово присъствие и да контролира правилността, пълнотата и законосъобразността на всички функционални проби, пускови изпитания и пробна експлоатация, доказващи годността на строежа за въвеждане в експлоатация. - след проверка на място ще подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежа, съгласно изискванията за безопасност и законосъобразното им изпълнение, съгласно ЗУТ и Наредбите към него. - съвместно с Изпълнителя на СМР ще подготви и завери екзекутивната документация за строежа съгласно изискванията на чл.175, ал. 2 от ЗУТ, както и да носи отговорност за правилното й комплектоване. - след приключване на строителството ще изготви Окончателен доклад относно законосъобразното изпълнение на строежа и готовността му за въвеждане в експлоатация на основание чл.168, ал.6 от ЗУТ и да го предаде на Възложителя. Както и ще изпълнява и други задължения, не упоменати изрично по-горе, но предвидени в българското законодателство и/или изискванията на ОПРР 2014-2020., Contracted Amount: 10 200.00 , Reported Amount: 11 440.00
  • Activity: Изпълнение на мерки по публичност и визуализация по проект "Реконструкция, модернизация и въвеждане на мерки за енергийна ефективност на сградата на районна служба „Пожарна безопасност и защита на населението” – Червен бряг: Дейността ще бъде изпълнена съобразно Общите условия към финансираните по ОПРР 2014-2020 г. договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. (Приложение З към Насоките за кандидатстване). С оглед осигуряване публичността и информирането на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта проектното предложение предвижда пресконференция/конференция по повод стартирането на проекта, както и подобно събитие при приключване на проекта за оповестяване резултатите от реализацията му. Ще бъдат изготвени един временен билборд по време на строителството и една постоянна информационна табела/билборд след завършване на проекта. Съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., кандидатът в настоящото проектно предложение ще информира обществеността за получената подкрепа като оповести на уеб-сайта си кратко описание на проекта, включващо неговите цели и резултати, и открояващо финансовата помощ от Европейския съюз., Contracted Amount: 2 200.00 , Reported Amount: 2 200.00
  • Activity: Одит на проекта: Съгласно насоките за кандидатстване по обявени процедури за подбор на проекти, респективно покани при процедури на директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, одитът на проекта е задължителна дейност за проектите, финансирани от оперативната програма. Одитът на проекти следва да се извършва по ясно дефинирани стандарти. Приложимите стандарти, по които следва да бъдат извършвани одитите по проекти са Стандартите, издавани от международната организация на върховните одитни институции (INTOSAI), Международните стандарти за професионална практика по вътрешен одит, издавани от Международния институт на вътрешните одитори и Международните одиторски стандарти, издавани от международната федерация на счетоводителите. Общата компетентност на екипа или одитора, който ще извършва одита, следва да е достатъчна за качествено изпълнение на одиторските процедури. Одитът на проекти следва да бъде с ясно дефиниран обхват и да включва като минимум следните проверки: -дейностите по проекта са осъществени в съответствие с принципите за добро финансово управление -проектът е реализиран с необходимите ресурси - всички декларирани разходи да са действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на европейското и националното законодателство относно допустимост на разходите по програми, съфинансирани от Кохезионния фонд и Европейския фонд за регионално развитие на Европейския съюз -първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и пр.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни - напредъкът по проекта, в т.ч. финансов и физически, е проверен от бенефициента, включително чрез проверка на реалното изпълнение на мястото на проекта (когато е необходимо) - спазени са изискванията по отношение на поддържането на адекватна одитна пътека - всички дейности по съответния проект са надлежно документирани като всички документи за разходите се съхраняват и са на разположение на националните и европейските контролни органи при поискване - проверка на докладваните нередности - слабостите, констатирани при извършени одити, са адресирани по подходящ начин - исканията за средства, подадени от бенефициента, са точни, пълни и са във формат,изискван от УО - неправомерно изплатените суми са възстановени по надлежния ред - счетоводни системи и осчетоводявания - проверка за двойно финансиране - мерки за информация и публичност Резултатите от извършения одит на проекта следва да бъдат представени в изчерпателен доклад, Contracted Amount: 2 200.00 , Reported Amount: 456.00
  • Activity: Дейности по организация и управление на проекта: Дейностите на Екипът, отговарящ за организацията и управлението на проекта ще включват без да се ограничават до: • Организация и ръководене на дейностите па проекта • Организация и съдействие при провеждането на процедурите за възлагане на обществени поръчки за дейностите, попадащи в обхвата на проекта • Изготвяне на документациите за провеждане на обществени поръчки • Координира и поддържа контакт с органи и институции, които имат отношение към изпълнението на проекта; • Координация и комуникация с партньорите по проекта ; • Разработване и спазване на вътрешните правила/процедури, имащи отношение към управлението и изпълнението на проекта • Организиция изпълнение на предписанията на одитиращите органи и препоръките, съдържащи се в доклади от проверки на място • Наблюдение и контрол върху изпълнението на сключените договори за обществени поръчки и за подготовката, при необходимост, на допълнителни споразумения към тях; • Отговаря за спазването на графика за изпълнение на проекта., Contracted Amount: 4 400.00 , Reported Amount: 4 298.69
  • Activity: Въвеждане на обекта в експлоатация: След приключване на строителството и представяне на: - документ за собственост (нотариален акт); -разрешение за строеж; - протокол за определяне на строителна линия и ниво, заедно с резултатите от проверките на достигнатите нива; -Заверена заповедна книга на строежа; Акт 14 за приемане на конструкцията; Акт 15 за установяване годността на строежа за въвеждането му в експлоатация (с приложени протоколи за успешно проведени 72-часови проби за доказване на техническите параметри на строежа); -документи, удостоверяващи съответствието на вложените строителни продукти със съществените изисквания към строежите по Чл. 169 от ЗУТ; документ от Агенцията по геодезия, картография и кадастър за предадена екзекутивна документация; договори с експлоатационните дружества (Електро, ВиК, газоснабдяване, топлофикация и други) за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура. -Окончателен доклад от консултанта, извършващ строителен надзор, относно законосъобразното изпълнение на строежа и готовността му за въвеждане в експлоатация на основание чл.168, ал.6 от ЗУТ обектът ще въведен в експлоатация. Издаването на Акт 16 гарантира законосъобразността на извършените ремонтни дейности, както и безопасността на нейните обитатели., Contracted Amount: 500.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners
  • Partner: Main Directorate "Fire Safety and Population Protection" at the Ministry of Interior, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 0.00
Contractors
  • Contractor: Dafinka, Contracted Amount*: 1 000.00 , Reported Amount**: 992.91
  • Contractor: PLANKONTSEPT Ltd, Contracted Amount*: 2 200.00 , Reported Amount**: 2 200.00
  • Contractor: BUILDCONSULT Limited Liability Company, Contracted Amount*: 12 240.00 , Reported Amount**: 12 240.00
  • Contractor: Stoycho, Contracted Amount*: 2 400.00 , Reported Amount**: 2 398.90
  • Contractor: Veselina, Contracted Amount*: 1 000.00 , Reported Amount**: 906.88
  • Contractor: LOST - 90--P- PLAMEN LUBOMIROV SOLE TRADER , Contracted Amount*: 264 026.40 , Reported Amount**: 265 679.71
  • Contractor: BREYN STORM CONSULT OD LTD, Contracted Amount*: 456.00 , Reported Amount**: 456.00
  • Contractor: Company under the Obligations and Contracts "VN Invest-77", Contracted Amount*: 4 406.40 , Reported Amount**: 4 406.40
Subcontractors
  • Subcontractor: VALEO INVEST, Contracted Amount*: 0.00
Members of the Consortium
  • Member of the Consortium: Niki invest 77 Ltd., Contracted Amount*: 0.00

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Енергийна ефективност: Брой обновени сгради, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Estimated annual decrease of GHG, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 28.67 , Reached amount: 26.05
Indicator 3 Decrease of annual primary energy consumption of public buildings, Measure Unit: kWh/година, Base Value: 0.00 , Target amount: 141 251.00 , Reached amount: 148 388.00

Financial Information

Total Project cost 242 755.39 BGN
Grant 242 755.39 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 242 755.39 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 25 596.24 0.00 25 596.24 ЛОСТ-90 - П - ПЛАМЕН ЛЮБОМИРОВ ЕТ

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Изготвяне на обследвания за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл. 169 . ал. 1 (т. 1-5) и ал. 2 от ЗУТ и съставяие на технически паспорти на съществуващи строежи и обследване за енергийна ефективност на сгради на територията на гр. Червен бряг, Estimated Amount: 3 780.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за изготвяне на обследвания за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл. 169 . ал. 1 (т. 1-5) и ал. 2 от ЗУТ и съставяие на технически паспорти на съществуващи строежи и обследване за енергийна ефективност на сгради на територията на гр. Червен бряг
    Contractor: Company under the Obligations and Contracts "VN Invest-77"
    Contract total funded value: 4 406.40
Procedure 2 Subject to due process: "Изпълнение на мерки за публичност и визуализация по проект "Реконструкция, модернизация и въвеждане на мерки за енергийна ефективност на сградата на районна служба „Пожарна безопасност и защита на населението” – Червен бряг"", Estimated Amount: 2 200.00
  • Differentiated position 1: ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ № 4: "Изпълнение на мерки за публичност и визуализация по проект за реконструкция, модернизация и въвеждане на мерки за енергийна ефективност вадминистративна сграда, находяща се на административен адрес: град Червен бряг, ул. „Г. С. Раковски“ № 4 (Районна служба „Пожарна безопасност и защита на населението“).
    Contractor: PLANKONTSEPT Ltd
    Contract total funded value: 2 200.00
Procedure 3 Subject to due process: "Инженеринг за реконструкция, модернизация и въвеждане на мерки за енергийна ефективност на сградата на районна служба „Пожарна безопасност и защита на населението” – Червен бряг, Estimated Amount: 221 201.95
  • Differentiated position 1: "Инженеринг за реконструкция, модернизация и въвеждане на мерки за енергийна ефективност на сградата на районна служба „Пожарна безопасност и защита на населението” – Червен бряг
    Contractor: LOST - 90--P- PLAMEN LUBOMIROV SOLE TRADER
    Contract total funded value: 264 026.40
Procedure 4 Subject to due process: "Консултант по смисъла на ЗУТ за извършване на оценка на съответствието на инвестиционния проект и осъществяване на независим строителен надзор при изпълнение на "Инженеринг реконструкция, модернизация и въвеждане на мерки за енергийна ефективност на сградата на районна служба „Пожарна безопасност и защита на населението” – Червен бряг", Estimated Amount: 10 200.00
  • Differentiated position 1: “Избор на консултант по смисъла на ЗУТ за осъществяване на независим строителен надзор при реализацията на Инженеринг за реконструкция, модернизация и въвеждане на мерки за енергийна ефективност в сградата на Районна служба "Пожарна безопасност и защита на населението" - Червен бряг
    Contractor: BUILDCONSULT Limited Liability Company
    Contract total funded value: 12 240.00
Procedure 5 Subject to due process: "Осъществяване на одит по проект "Реконструкция, модернизация и въвеждане на мерки за енергийна ефективност на сградата на районна служба „Пожарна безопасност и защита на населението” – Червен бряг"", Estimated Amount: 2 200.00
  • Differentiated position 1: Извършване на независим финансов одит и изготвяне на финален доклад по обособена позиция № 2 "Реконструкция, модернизация и въвеждане на мерки за енергийна ефективност в сградата на районна служба „Пожарна безопасност и защита на населението“ в град Червен бряг“, Договор за БФП № BG16RFOP001-2.001-0021-C01
    Contractor: BREYN STORM CONSULT OD LTD
    Contract total funded value: 456.00
Procedure 6 Subject to due process: Организация и управление - координатор, Estimated Amount: 1 000.00
  • Differentiated position 1: Екип за организация и управление
    Contractor: Veselina
    Contract total funded value: 1 000.00
Procedure 7 Subject to due process: Организация и управление - ръководител, Estimated Amount: 2 400.00
  • Differentiated position 1: Екип за организация и управление - Ръководител
    Contractor: Stoycho
    Contract total funded value: 2 400.00
Procedure 8 Subject to due process: Организация и управление - счетоводител, Estimated Amount: 1 000.00
  • Differentiated position 1: Екип за организация и управление - счетоводител
    Contractor: Dafinka
    Contract total funded value: 1 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN