Извършване на енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”) от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност: В рамките на тази дейност съгласно изискванията на настоящата процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ фирма Адива ЕООД възложи изготвянето на енергиен одит на предприятието на външен изпълнител. Обследването за енергийна ефективност е извършено по образец Приложение Б към Условията за кандидатстване от регистриран одитор - Енерджи ефект ЕООД, гр. Ямбол. То се основава на данни за производството на предприятието и годишното потребление на енергия за предходен тригодишен период (2013-2015 г.), като за представителна година е избрана 2015 г. В резултат на направеното обследване в одита са препоръчани две мерки за повишаване на енергийната ефективност в предприятието, които се отнасят до етапите на производствения процес шиене и кроене. Препоръчаните мерки се изразяват в подмяна на старо физическо и морално остаряло технологично оборудване и замяната му с нови, енергоефективни и високо производителни машини. Внедряването на нови машини трябва да доведе до подобряване на основни производствени процеси, като кроене и шиене, и разширяване на производствения капацитет на предприятието. След изпълнение на пакета от препоръчани мерки планираните енергийни спестявания за цялото предприятие следва да бъдат 24,9 %, спестените въглеродни емисии - 27,198 tCO2/год., а срокът за откупуване на цялата инвестиция - 1,12 години.
Стъпки за изпълнение на дейността:
1. Избор на изпълнител за извършване на енергиен одит по образец за целите на процедурата.
2. Сключване на договор с избрания изпълнител - Енерджи ефект ЕООД, гр. Ямбол.
3. Извършване на енергийно обследване на Адива ЕООД и изготвен доклад на 06.08.2016 г.
4. Представяне на енергийния одит на Адива ЕООД за разглеждане от АУЕР на 09.08.2016 г.
5. Получаване на искане за преработка на енергийния одит на 27.08.2016 г.
6. Отстраняване на констатираните несъответствия и подаване на преработен енергиен одит към АУЕР на 09.09.2016 г.
7. Получаване на Становище за съответствие на енергийния одит с вписано одобрение на енергийния одит на 17.09.2016 г. |
20 000.00
|
20 000.00
|
Придобиване на нова технологична линия от 9 бр. нови шевни машини съгласно Мярка 1 „Подмяна на стара технологична линия от 9 бр. стари шевни машини, с нова технологична линия от 9 бр. нови шевни машини“ от енергийния одит (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуване на ДМА по бюджетно перо 2.1.) : Изпълнението на дейността ще допринесе за постигане на заложените цели на проекта, свързани с повишаване на енергийната ефективност в предприятието и увеличаване на неговия производствен капацитет в съчетание с намалено екологично въздействие.
В тази връзка като част от дейността ще бъде закупена и пусната в експлоатация нова технологична линия, състояща се от 9 бр. нови шевни машини, както следва:
- Едноиглова права машина с долен и променлив горен транспорт – 4 бр.
- Последно поколение електронна двуконечна копчешиеща машина – 2 бр.
- Илична машина за различни типове и видове илици – 1 бр.
- Илична машина за различни типове и видове илици – 2 бр.
Съществуващият начин за изработка на основните продукти на предприятието - ризи мъжки и дамски блузи, се извършва със стара технологична линия от 9 бр. шевни машини, различни модели, чиито технически характеристики се отличават с висок разход на енергия, ниска производителност и незадоволително ниво на ресурсна ефективност.
Новото шевно оборудване ще осигури възможност за изпълнение на основни операции от етап шиене в производствения процес – направа на подгъв, прикачване на ръкав, зашиване на копче с лого, ушиване на илици. Едновременно с това те ще обезпечат производство на двойно повече продукция при намалено с 1,65 пъти енергийно потребление за свързаните с мярката дейности в резултат на нейното въвеждане.
Чрез въвеждането на новата линия за шиене в производството ще се реализират енергийни спестявания в размер на 12 455 kW/год. и неенергийни спестявания (от разходи за експлоатация и поддръжка) в размер на 103 420, 43 лв./год.
Представените в количествен вид ползи за предприятието от въвеждането на енергоефективната мярка ще доведат до увеличение на производствения капацитет, намаляване на производствените разходи, подобряване на ресурсната ефективност. Новите машини, които притежават съвременни технологични характеристики, ще осигурят качествена и прецизна изработка на изделията, които фирмата произвежда и високо качество на готовата продукция в съответствие със съвременните норми и стандарти. Описаните ползи от реализиране на препоръчаната мярка 1 от енергийния одит на Адива ЕООД в съвкупен вид ще допринесе за повишаване на конкурентоспособността, възможностите за привличане на нови клиенти и устойчив растеж на предприятието.
В допълнение към икономическите ползи, в резултат на изпълнението на настоящата дейност ще бъдат реализирани и такива, свързани с опазване на околната среда и социални ползи.
По отношение на опазване на околната среда в следствие на въвеждане на енергоефективни нови активи, замърсяването на околната среда се намалява, тъй като ще бъдат спестени въглеродни емисии в размер на 10,201 tCO2/год.
По отношение на социалните ползи в следствие на въвеждане на енергоефективни нови активи, ще се подобрят здравословните и безопасни условия на труд и ще бъдат създадени по-комфортни условия за работа на операторите. Поддържането на по-висок жизнен тонус ще доведе до по-малко грешки и бракувана продукция, както и по-висока мотивация за работа и удовлетвореност на служителите от полагания труд.
Реализацията на инвестицията, която се отнася към препоръчана Мярка 1 от одобрения енергиен одит, ще постигне фактор на енергийни спестявания 72,8%.
Срокът за откупуване на инвестицията по Мярка 1 е 0,81 год.
Стъпки за изпълнение на дейността:
1. Сформиране на екип по проекта (месец 1)
2. Избор с публична покана на изпълнител за доставка на производствено оборудване (месец 2-5)
3. Сключване на договор с избрания изпълнител за доставка на нова технологична линия за шиене, състояща се от 9 бр. нови шевни машини (месец 6)
4. Доставка, инсталация и пускане в експлоатация на новата технологична линия за шиене (месец 7-18) |
86 013.10
|
86 010.00
|
Придобиване на нова кроялна линия от нова високотехнологична система за плотиране с робот за кроене съгласно Мярка 2 „Подмяна на стара система от 3 бр. стари машини за кроене, с нова кроялна линия от нова високотехнологична система за плотиране с робот за кроене“ от енергийния одит (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуване на ДМА по бюджетно перо 2.2): Изпълнението на дейността включва закупуване и пускане в експлоатация на нова кроялна линия от нова високотехнологична система за плотиране с робот за кроене, състояща се от:
- Последно поколение, високотехнологична, автоматизирана и модулна CAD система, състояща се от 3 работни места за предкроялната подготовка–1 бр.
- Дигитайзер за преобразуване на основна кройка от графичен в цифров вид–1 бр.
- Иновативно поколение плотер–1 бр.
- Система за автоматично разкрояване, включваща робот за кроене с основна настилачна маса (12 м) и подвижна платформа за обслужване от кътера на две маси и 2 комплекта стойка за подложна хартия и устройство за отрязване края на настила; допълнителна настилачна маса; компресорна станция за подаване на въздух; иглена маса съоръжена–1 бр.
Съществуващият начин за изработка на кройки се извършва със стара система за кроене от 3 бр. идентични модели банциг. Поради своите технически характеристики те се отличават с ниска производителност, недостатъчна точност в изрязването на детайлите, времеемкост. Тъй като наличното оборудване не е автоматизирано, то налага използването на много ръчен труд. Често допусканите човешки грешки поради наличието на ръчен труд, водят до по-голямо количество производствен брак, необходимост от повторна обработка на продуктите и повече време за тяхната изработка. Проблемите, които произтичат от остарялата система за кроене, са свързани с много разходи за енергия и разходи за експлоатация и поддръжка.
Новата система за плотиране и кройка ще интензифицира етапите в производствения процес изготвяне на кройки, настилане на плата и кроене. Възможностите на високотехнологичната, автоматизирана и модулна CAD система ще ускорят значително процеса на създаване и модифициране на кройки, градиране на размери, създаване на маркери, създаване на плот и кът файлове и управление на данни. С дигитайзера ще могат да се въвеждат в системата основни кройки от хартиен носител, а с плотера да се разпечатват изработени в дигитален вид файлове. Системата за автоматично разкрояване ще осигури бързина, прецизност и ефективност на процеса.
Новата кроялна линия ще обезпечи производство на шест пъти повече продукция в сравнение с преди въвеждането на мярката, като ще се реализират енергийни спестявания в размер на 20 754 kW/год. и очаквани неенергийни спестявания (от разходи за експлоатация и поддръжка) в размер на 321 109, 66 лв./год.
Въвеждането на енергоефективната мярка ще доведе до значително увеличение на производствения капацитет, намаляване на производствените разходи, качествена изработка на изделията и съкращаване на сроковете за изпълнение. Описаните ползи ще допринесат за повишаване на конкурентоспособността на предприятието, възможностите за привличане на нови клиенти и устойчив растеж.
Освен икономическите ползи, в резултат на изпълнението на дейността ще бъдат реализирани и такива, свързани с опазване на околната среда. В следствие въвеждането на енергоефективни нови активи за кроене, замърсяването на околната среда се намалява, тъй като ще бъдат спестени въглеродни емисии в размер на 16,997 tCO2/год.
В резултат от изпълнението на мярката се предвижда и рециклиране на остатъчен продукт от изрязването на кройките и плотирането на материалите. Генерираният отпадъчен материал от основното производство–изрезки от високо качествени памучни платове, ще се използва за производство на вторични продукти (модни аксесоари, заготовки на пачуърк изделия).
Реализацията на инвестицията ще постигне фактор на енергийни спестявания 48,7%, а срокът за нейното откупуване е 1,23 год.
Стъпки за изпълнение:
1. Сформиране на екип по проекта (м 1)
2. Избор с публична покана на изпълнител за доставка на производствено оборудване (м 2-5)
3. Сключване на договор с избрания изпълнител за доставка на нова кроялна линия (м 6)
4. Доставка, инсталация и пускане в експлоатация на нова кроялна линия (м 7-18) |
400 967.07
|
400 965.00
|
Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (като част от дейността ще бъдат извършени следните услуги: въвеждане на БДС EN ISO 50001:2011 и сертифицирането му): Въвеждането на система за управление на енергията (СУЕ) съгласно ISO 50001:2011 се обуславя от следното:
-нужда от ясно дефиниран подход за рационално управление на енергията. Стандартът предоставя стратегическа рамка за мониторинг, управление и контрол на енергопотреблението. Прилагайки ISO 50001:2011, Адива ЕООД ще идентифицира най-енергоемките процеси и ще предприеме мерки по ограничаване потреблението на енергия и енергийни ресурси;
-нужда от подобряване на енергийната ефективност във всички аспекти на дейността. Въвеждането на СУЕ ще осигури предпоставки за: по-добро енергийно управление на производствените процеси и електроразпределението; подобряване на енергийната ефективност на сградата на Адива ЕООД; оптимизация на транспортните дейности и редуциране потреблението на горива; оптимизация на снабдяването.
В рамките на дейността ще бъдат реализирани следните под-дейности:
I. Разработване и въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на ISO 50001:2011. За тази цел ще бъде избран консултант, който ще има следните задачи:
1. Енергийно планиране
-определяне обхвата и физическите граници на СУЕ
-анализ на процесите в организацията и определяне на енергоемките процеси, подлежащи на мониторинг и контрол
-разпределение на отговорности и роли във връзка с поддръжката на СУЕ
-разработване на енергийна политика
-залагане на общи и конкретни енергийни цели и разработване на програми за постигането им;
2. Документиране на Системата
-изготвяне на писмени процедури, инструкции, формуляри и наръчник за управление на енергията
-идентифициране и оценка на съответствието с приложимите законови и други изисквания във връзка с управлението на енергията
-определяне на енергийна базова линия; на енергийните характеристики и показателите им
-извършване на енергиен преглед
-създаване на записи към СУЕ
3. Интегриране на документацията в Адива ЕООД
-информиране на служителите за целите на СУЕ
-разпространение на формуляри, инструкции, наръчник сред работните места, на които са необходими
4.Оценка на съответствието с ISO 50001:2011 и ефикасността на СУЕ
-Провеждане на вътрешен одит от квалифициран одитор и изготвяне на доклад от него
-Провеждане на Преглед от ръководството и изготвяне на доклад от него
5. Подобрение на СУЕ чрез предписване и изпълнение на коригиращи и превантивни действия, повдигнати във връзка с констатации от одити и преглед на ръководството
II. Сертифициране на СУЕ в съответствие с изискванията на ISO 50001:2011
Тази поддейност ще бъде изпълнена от сертифициращ орган, акредитиран съгласно ISO/IEC 17021:2011. Сертифициращата организация ще проведе сертификационен одит на 2 етапа, както следва:
1. Одит на етап 1: На този етап сертифициращата организация ще оцени: адекватността на разработената документация във връзка със СУЕ: съответствието с ISO 50001:2011 и степента на готовност на Адива ЕООД за провеждане на одит на Етап 2. Ще бъде разработен одитен доклад, в който ще бъдат документирани наблюденията и констатациите на одиторите, изискващи отстраняване преди етап 2.
2. Одит на етап 2 (сертификационен одит): На този етап ще се оцени внедряването и ефикасността на СУЕ на база на събраната информация и доказателства за съответствие с всички клаузи на ISO 50001:2011 и свързаните с приложната област на системата законови и други изисквания. След успешно преминаване на одита ще бъде издаден сертификат, удостоверяващ съответствието на Адива ЕООД с изискванията на ISO 50001:2011.
Стъпки за изпълнение на дейността:
1. Сформиране на екип по проекта (месец 1)
2. Избор на изпълнители на услуги по въвеждане и сертифициране на СУЕ съгласно ISO 50001:2011 (месец 2-4)
3. Сключване на договори с избраните изпълнители (месец 5)
4. Разработване и въвеждане на СУЕ в съответствие с ISO 50001:2011 (месец 5-10)
5. Провеждане на одит на етап 1 (месец 11)
6. Провеждане на одит на етап 2 (месец 12)
7. Издаване на сертификат за съответствие с ISO 50001:2011 (месец 13) |
23 000.00
|
22 800.00
|
Публичност и визуализация: Изпълнението на тази дейност има за цел да осигури визуализация и публичност на финансирането от ЕФРР чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 (ОПИК). Те включват:
- упоменаване на финансовия принос на ЕФРР чрез ОПИК във всички документи, изготвени по проекта;
- изработване и поставяне на 2 плаката (размер минимум А3) на видимо място в предприятието, където се изпълняват дейностите по проекта;
- изработване и поставяне на 1 информационна табела на входа на сградата, където се изпълняват дейностите по проекта. Табелата ще оповестява в дългосрочен план приносът на ЕС за реализацията на проекта пред представители на различни заинтересовани страни – служители на фирмата, клиенти, местната общност и други.
- изработване и отпечатване на 100 бр. листовки, представящи подробна информация за проекта – цели, дейности, очаквани резултати, както и всички задължителни реквизити съгласно Регламент (ЕС) № 1303/2013;
- изработване и отпечатване на 30 бр. стикери, които ще бъдат поставени върху новозакупените ДМА по проекта.
Всички предвидени мерки за визуализация по настоящия проект ще бъдат изпълнени в съответствие с „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“, както и с изискванията на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г.
В допълнение на това, финансирането по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020“ ще бъде оповестявано във всички документи, свързани с изпълнението на проекта, в това число документация за избор на изпълнител и други.
Във всички мерки за информация и комуникация, които ще бъдат предприети от Адива ЕООД по настоящата процедура, изрично ще се указва съфинансирането от фондовете на ЕС на проекта чрез поставяне на:
*емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на Европейския съюз;
*упоменаване на Европейски фонд за регионално развитие;
*общото лого за програмен период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност.
При отчитането на дейностите по визуализация и публичност на проекта на УО ще бъде предоставен доказателствен материал за осъществените мерки, като ще бъдат предоставени копия, снимки, линкове и екземпляри от произведените материали.
Стъпки за изпълнение на дейността:
1.Сформиране на екип на проекта (1месец)
2.Публикуване на съобщение за набиране на ценови предложения за избор на изпълнител за изработка на информационни материали (2 месец)
3.Оценка на оферти и сключване на договор с избрания изпълнител (2 месец)
4.Изработка, поставяне и разпространение на информационни материали - 2 бр. плакати, 100 бр. информационни брошури, 30 бр. стикери върху новото оборудване и 1 бр. информационна табела в сградата на дружеството (3-18 месец) |
620.00
|
590.00
|