Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.001-0943-C02
Project Name Improving the production capacity at GIP EOOD by introducing automated equipment
Beneficiary 117595379 GIP EOOD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 09.02.2016
Start Date 09.02.2016
End Date 18.08.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Русе, Иваново, с.Мечка

Description

Brief description
„ГИП ЕООД, създадено през 2002 г. в гр.Русе, е български производител на охлаждащи течности: антифриз, летни и зимни течности за чистачки и козметика за вътрешно и външно почистване на автомобили.
Към настоящия моментпредприятието произвежда и предлага на пазара 30 продукта с марки „VEKO“, „GP“ и“ZEROX“, като постига 10% дял на българския пазар.
За да отговори на съвременните конкурентни условия на пазара „ГИП“ ЕООД се нуждае от увеличаване на производствения капацитет и производителността, подобряване на производствения процес и качествените характеристики на произвежданите охладителни течности, разнообразяване на асортимента и подобряване на ресурсната ефективност на производството. 
Настоящото проектно предложение предвижда закупуване и въвеждане в експлоатация на съвременно технологично оборудване, пряко свързано с разширяване и подобряване на нивото на производствените процеси, съхранението на суровини и готова продукция, автоматизиране управлението на производствения процес и контрола на качеството в предприятието.
В рамките на проекта се предвиждат следните инвестиции в дълготрайни материални и  нематериални активи:
•	Технологична инсталация за съхранение на суровини и готова продукция;
•	Автоматизира технологична линия за пълнене на антифриз и течност за чистачки в пластмасови туби и бутилки от 1 л до 4 л.;
•	Мастилено-струен маркиращ принтер; 
•	Лабораторно оборудване; 
•	Софтуер за управление на производствения процес; 
Предвиденото технологичното обновление ще доведе до подобряване на производствения капацитет, повишаване производителността и ефективността на предприятието и респективно на конкурентоспособността му на вътрешния и международните пазари.
Изпълнението на проекта ще осигури конкурентно предимство на „ГИП" ЕООД и ще има непосредствен ефект върху постигането на стратегическата цел на предприятието за устойчив растеж, подобрен експортен потенциал и превръщането му в един от лидерите в България в производството на охлаждащи течности.
Activities
  • Activity: Дейност за подобряване на производствените процеси /ще бъде изпълнена чрез закупуването на Автоматизирана технологична линия за пълнене на антифриз и течности за чистачки в туби и бутилки от 1л до 4л-1 брой, Технологична инсталация за съхранение на суровини и готова продукция-1 брой, Мастиленострунен принтер -1 брой. : Като част от дейността ще бъдат закупени и пуснати в експлоатация Автоматизирана технологична линия за пълнене на антифриз и течности за чистачки в туби и бутилки от 1л до 4л, Технологична инсталация за съхранение на суровини и готова продукция и Мастиленострунен принтер. Технологична инсталация за съхранение на суровини и готова продукция е система включваща 3 броя – 30 куб.м. резервоари са съхранение на постъпващите суровини и 4 броя – 10 куб.м. резервоари за съхранение на готова продукция и технологично предшества линията за пълнене в съответните разфасовки. Връзката между тях се осъществява, чрез система от тръби, холендри, колена, преходи и кранове, като движението на течностите се осъществява чрез мембранни помпи и успокоители. Контролът на обема на суровините и готовата продукция се осъществява от съвременни утразвукови нивомери и разходомери, съобразени с изискванията за производсво от химическата промишленост. Данните от ултразвуковите нивомери и разходомери постъпват в Програмируем логически контролер /PLC/, който чрез комуникационен модул и специализиран софтуер за преобразуване на данни, предава и визуализира, чрез потребителският интерфейс текущата информация на производствения процес. Увеличеният капацитет на инсталацията за съхранение на готови продукти ще даде възможност за гъвкавост на пазара, като продуктите ще могат да се бутилират в разфасовки, съответстващи на нуждите на клиентите. Внедряването на предвидената за закупуване технологична инсталация ще оптимизира нивата на незавършено производство и ще се подобри производствения процес, като намали зависимостта му от недостиг на суровини в момент на пиково търсене и осигури непрекъсваемост на.производствения процес. Автоматизирана технологична линия за пълнене на антифриз и течност за чистачки съдържа следните модули: -Линейна дозираща /пълначна/ машина е предназначена за пълнене на готова продукция в различни по обем разфасовки и е съобразена със специфичната пенливост на продукта, без това да се отразява на производителността и качеството на работа.. -Затваряща машина за пластмасови винтови капачки дава възможност за затваряне на бутилки и туби с 3 вида пластмасови капачки, като пренастройката отнема минимално технологично време. Подаването на капачките става автоматично от бункер-ориентатор, в резултат на което се съкращава значително времето за затваряне. -Линейна етикираща машина осигурява автоматичво залепване на един или два срещуположни етикета на плоски и овални бутилки и туби, без загряване /предвид спецификата на продуктите и опаковките/. -Транспортна система за опаковки служи за интеграция на гореописаните машини и осигурява необходимите задели и синхронизация. -Стреч- опаковъчна машина за европалети осигурява сигурността на вече подготвения за експедиция готов продукт съгласно изискванията за превоз на товари. Въвеждането в експлоатация на Автоматизираната технологична линия за пълнене на антифриз и течност за чистачки в пластмасови туби и бутилки от 1 л до 4 л, ще подобри производствения процес като го оптимизира, премахвайки необходимосста от ръчен труд, повишавайки производителността и намалявайки себестойността. Мастилено-струен маркиращ принтер маркира дата и партиден номер върху бутилки от PET и HDPE, като позволява създаване на лого и баркод от клавиатура. Предвид спецификата на производството, е необходимо той да е влаго- и прахо- устойчив, без подгряване на маркиращата глава. Закупуването му ще елиминира ръчни операции, ще ускори процеса на бутилиране, а в резултата на това ще се подобри производствения капацитет на предприятието. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител /от 1-ви до 3-ти месец/ 2.Сключване на договор с изпълнителя /от 3-ти до 4-ти месец/ 3. Доставка на активите и подписване на приемо-предавателни протоколи /от 4-ти до 10-ти месец/ 4.Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на закупените активи.Подписване на финален приемо-предавателен протокол/и /11-ти месец/ , Contracted Amount: 417 162.00 , Reported Amount: 417 130.00
  • Activity: Дейност за подобряване на съществуващите продукти /ще бъде изпълнена чрез закупуването на Софтуер за управление на производствения процес - 1 брой и Лаборатарно оборудване - 9 броя лабораторни уреди и апарати за физико-химичен анализ/ : Като част от дейността ще бъдат закупени и пуснати в експлоатация Софтуер за управление на производствения процес-1брой.и Лаборатарно оборудване-апарати за физико-химичен анализ-9 броя/ 1. Лабораторно оборудванe е необходимо за извършване на химичен анализ на входящи суровини и готови продукти, както и за текущ контрол при производството на антифриз и течност за чистачки, въз основа на които се издават необходимите сертификати за качество, съпътстващи продуктите. За извършване на анализно-лабораторните изследвания са предвидени за закупуване следните уреди: - Автоматичен Карл-Фишер титратор за кулонометрично титруване /определя водното съдържание в охлаждащи течности чрез титруване с използване на Карл Фишер реактив/; - Сушилен шкаф с микропроцесорен контрол за подготвяне на проби за анализ с температурен обхват : +5 над околната... + 300С; -Уред за измерване на плътността на произвежданите охлаждащи течности; -Цифров рефрактометър /определя концентрацията и точката на замръзване на охлаждащи течности/; -Уред за измерване на рН и проводимост в комплект с рН електрод и кондуктометрична клетка /за определяне на стойности на рН, mV,проводимост, TDS, соленост на охлаждащи течности/; -Аналитична електронна везна; -Магнитна бъркалка с нагряване; -Уред за измерване на точка на замръзване на охлаждащи течности; -Уред за измерване на корозионното действие на антифриз; Закупуването на тези уреди и апарати за физико-химичен анализ е от съществено значение за подобряване на характеристиките на произвежданите продукти, тъй като изграждането на лаборатория на производствената площадка на предприятието, прави възможно вземането на проби за анализ на всеки етап от производствения процес, което ще гарантира постоянно високо качество на продуктите. 2.Софтуер за управление на производствения процес - дава възможност за следене, визуализиране и архивиране на количеството на суровините и последователността на партидите на готовата продукция в резервоарите. Въвеждането на такъв софтуер е от съществено значение за подобряване на характеристиките на произвежданите продукти, тъй като използването му в производствения процес позволява постоятен контрол на химичния състав на продукта според въведената програма и бърза реакция за корекции при констатирани отклонения от зададената рецептура. Това гарантира повторяемост на качествените параметри на всички продукти и пълно съответствие с изискуемите стандарти. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител /от 5-ти до 7-ми месец/ 2.Сключване на договор с изпълнителя /от 8-ми до 9-ти месец/ 3. Доставка на активите и подписване на приемо-предавателни протоколи /от 9-ти до 11-ти месец/ 4.Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на закупените активи. Подписване на финални приемо-предавателни протоколи /12-ти месец/ , Contracted Amount: 82 714.00 , Reported Amount: 82 644.00
  • Activity: Дейност за разнообразяване на асортимента от продукти на предприятието /ще бъде изпълнена чрез закупуването на Автоматизирана технологична линия за пълнене на антифриз и течности за чистачки в туби и бутилки от 1л до 4л -1 брой /: Като част от дейността ще бъдат закупена и пусната в експлоатация Автоматизирана технологична линия за пълнене на антифриз и течности за чистачки в туби и бутилки от 1л до 4л. Техническите възможности на линията за бързо пренастройване за бутилиране на течности с различна концентрация на активното вещество, в различни по обем и вид опаковки, ще даде възможност за разнообразяване на асортимента от предлагани продукти, отговарящи на актуалното търсене и ще осигури гъвкава пазарна политика на дружеството. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител /от 1-ви до 3-ти месец/ 2.Сключване на договор с изпълнителя /от 3-ти до 4-ти месец/ 3. Доставка на активите и подписване на приемо-предавателни протоколи /от 4-ти до 10-ти месец/ 4.Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация.Подписване на финален приемо-предавателен протокол /11-ти месец/, Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност на производствения процес / ще бъде изпълнена чрез закупуването на Автоматизирана технологична линия за пълнене на антифриз и течности за чистачки в туби и бутилки от 1л до 4л.- 1 брой/ : Като част от дейността ще бъдат закупена и пусната в експлоатация Автоматизирана технологична линия за пълнене на антифриз и течности за чистачки в туби и бутилки от 1л до 4л. Линията да включва линейна дозираща/пълначна/ машина, съобразена със спецификата на пенливост при пълнене на продукта, затваряща машина с възможност за автоматично подаване на различни капачки от бункер-ориентатор, линейна етикираща машина за самозалепващи етикети и стреч-опаковъчна машина за европалети. Въвеждането на разработена специално за пълнене на пенливи продукти нова технология, ще допринесе за постигне на отлична деаерация на съда и бързо, хомогенно и без разлив напълване и като резултат от това, значително намаляване броя на дефектиралите опаковки. Използването на тази съвременна ресурсоефективна технология ще доведе до намаляване на количеството генерирани отпадъци от пластмасови опаковки, предвидени за депониране с 80% /от над 100 кг до 20 кг пластмасови опаковки / и количеството вода, употребена за производство на 1 тон охладителни течности и течности за чистачки - от 0,390 до 0,350 м3/. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител /от 1-ви до 3-ти месец/ 2.Сключване на договор с изпълнителя /от 3-ти до 4-ти месец/ 3. Доставка на активите и подписване на приемо-предавателни протоколи /от 4-ти до 10-ти месец/ 4.Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация.Подписване на финален приемо-предавателен протокол /11-ти месец/, Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: PENNANT SERVICES, Contracted Amount*: 51 704.80 , Reported Amount**: 73 864.00
  • Contractor: KZU SHAPKOV, Contracted Amount*: 127 190.00 , Reported Amount**: 181 700.00
  • Contractor: INDEX-6, Contracted Amount*: 159 929.00 , Reported Amount**: 228 470.00
  • Contractor: PROFILE SOFT, Contracted Amount*: 6 146.00 , Reported Amount**: 8 780.00
  • Contractor: Stabil Engineering product Identification and inspection EOOD, Contracted Amount*: 4 872.00 , Reported Amount**: 6 960.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 76 674.77 , Reached amount: 76 659.12
Indicator 2 Изменение на средните генерирани приходи от износ вследствие на инвестицията по проекта, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 42.89 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Намаляване на водопотреблението на подкрепените предприятия – количества потребени води за производството на единица продукт на годишна база, преди/след изпълнение на проекта в кубични метра/год., Measure Unit: м3/год., Base Value: 0.39 , Target amount: 0.34 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Вътрешна норма на възвръщаемост, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 31.91 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 6 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 7 Намаляване на количеството отпадъци, предвидени за депониране – количества генерирани отпадъци на годишна база преди/след изпълнение на проекта в тонове годишно., Measure Unit: т./год., Base Value: 0.10 , Target amount: 0.02 , Reached amount: 0.00
Indicator 8 Повишаване на ефективността на производствените разходи, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 16.40 , Reached amount: 0.00
Indicator 9 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 10 Нарастване на производителността, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.12 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 499 876.00 BGN
Grant 349 913.20 BGN
Self amount 149 962.80 BGN
Total actual amounts paid 349 841.80 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Автоматизирана технологична линия за пълнене на антифриз и течност за чистачки в пластмасови туби и бутилки от 1л до 4л -1 брой“, Estimated Amount: 228 470.00
  • Differentiated position 1: „Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Автоматизирана технологична линия за пълнене на антифриз и течност за чистачки в пластмасови туби и бутилки от 1л до 4л -1 брой“
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: Доставка и пускане в експлоатация на мастиленоструен принтер -1 брой, Estimated Amount: 6 960.00
  • Differentiated position 1: Доставка и пускане в експлоатация на мастиленоструен принтер -1 брой
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Доставка и пускане в експлоатация на мастиленоструен принтер -1 брой
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 3: Доставка и пускане в експлоатация на мастиленоструен принтер -1 брой
    Contractor: Stabil Engineering product Identification and inspection EOOD
    Contract total funded value: 4 872.00
Procedure 3 Subject to due process: Закупуване на Автоматизирана технологична линия за пълнене на антифриз и течност за чистачки в пластмасови туби и бутилки от 1л до 4л-1 брой, Estimated Amount: 228 470.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на Автоматизирана технологична линия за пълнене на антифриз и течност за чистачки в пластмасови туби и бутилки от 1л до 4л-1 брой
    Contractor: INDEX-6
    Contract total funded value: 159 929.00
Procedure 4 Subject to due process: Закупуване на лабораторно оборудване за физико-химичен анализ-9 броя лабораторни уреди и мастиленоструен принтер- 1 брой, Estimated Amount: 80 824.00
  • Differentiated position 1: 9 броя лабораторни уреди за физико-химичен анализ
    Contractor: PENNANT SERVICES
    Contract total funded value: 51 704.80
  • Differentiated position 2: 1 брой мастиленоструен принтер
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 5 Subject to due process: Закупуване на Технологична инсталация за съхранение на суровини и готова продукция-1 брой и софтуер за управление на производствен процес -1 брой , Estimated Amount: 190 582.00
  • Differentiated position 1: 1 брой Технологична инсталация за съхранение на суровини и готова продукция
    Contractor: KZU SHAPKOV
    Contract total funded value: 127 190.00
  • Differentiated position 2: 1 брой Софтуер за управление на производствен процес
    Contractor: PROFILE SOFT
    Contract total funded value: 6 146.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN