Identification

UMIS Number BG16RFOP001-8.001-0003-C03
Project Name Technical assistance for Ruse Municipality - Beneficiary under Priority Axis 1 of Operational Programme “Regions in Growth” 2014-2020
Beneficiary 000530632 Ruse Municipality
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 11.03.2016
Start Date 11.03.2016
End Date 20.03.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Русе, Русе

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение е разработено с цел да подпомогне Община Русе в дейностите по управление и изпълнение на Инвестиционната й програма за периода до 2023 г., както и функциите й на междинно звено по Приоритетна ос 1 "Устойчиво и интегрирано градско развитие" на ОПРР 2014-2020. С програмата ще се направи естествен и логичен преход между одобрения Интегриран план за градско възстановяване и развитие на гр. Русе и конкретните проекти, за които ще се предостави безвъзмездна финансова помощ по ОПРР 2014-2020. 
Проектното предложение обхваща следните дейности: 
1. Актуализиране на  системи за финансово управление и контрол с оглед изпълнение и управление на инвестиционните програми на 39 града спрямо функциите им по процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG16RFOP001-1.001-039 „Изпълнение на Интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020”
2. Възнаграждения на екипите за изпълнение на инвестиционни програми по процедура BG16RFOP001-1.001-039 „Изпълнение на Интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020 г.
3. Наемане на външни за Междинните звена оценители и помощник-оценители за оценка на проектни предложения по процедура BG16RFOP001-1.001-039 „Изпълнение на Интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020 г.
4. Техническа помощ за създаване на градски мрежи и участие в прояви на равнище ЕС, свързани с интегрирано градско устойчиво развитие
5. Участие в програми за обмен на опит и добри практики
6. Разходи за публичност и визуализация 
7. Разходи за одит 
С изпълнение на проектното предложение ще се подпомогне реализацията на инвестиционната програма на Община Русе и постигане на етапните цели за 2018 г. за Приоритна ос 1 и крайните цели за 2023 г. по съответните показатели.
Activities
  • Activity: Актуализиране на системи за финансово управление и контрол с оглед изпълнение и управление на инвестиционните програми на 39 града спрямо функциите им по процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG16RFOP001-1.001-039 „Изпълнение на Интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020”: Финансовото управление и контрол в Община Русе е цялостен процес, интегриран в дейността на организацията и осъществяван от ръководството и служителите. Той се осъществява чрез системи за финансово управление и контрол, включващи политики и процедури, въведени от ръководството на общината с цел да осигурят разумна увереност, че целите на организацията са постигнати чрез: - съответствие на законодателството, вътрешните актове и договори; - надеждност и всеобхватност на финансовата и оперативната информация; - икономичност, ефективност и ефикасност на дейностите; - опазване на активите и информацията. Системата за финансово управление и контрол на Община Русе, регламентираща елементите на финансовото управление и контрол, в съответствие със спецификата на администрацията, а именно контролна среда, управление на риска, контролни дейности, информация и комуникация, мониторинг, включва 57 елемента. Съгласно чл. 2 от Анекс № РД-02-37-5(1)/10.11.2015 г. към Споразумение за делегиране на функции по оценка и избор на проекти за финансиране по приоритетна ос 1 на ОП "Региони в растеж", Системата за финансово управление и контрол (СФУК) на Община Русе трябва да бъде актуализирана в рамките на 45 работни дни от сключването му. Във връзка с изпълнението и управлението на инвестиционната програма на Община Русе, спрямо функциите й по процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG16RFOP001-1.001-039 "Изпълнение на Интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020", ще бъде актуализирана системата за финансово управление и контрол., Contracted Amount: 19 999.00 , Reported Amount: 23 976.00
  • Activity: Възнаграждения на екипите за изпълнение на инвестиционни програми по процедура BG16RFOP001-1.001-039 „Изпълнение на Интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020 г.: Екип от трима експерти - ръководител, финансист и технически експерт, ще отговаря за управлението и организацията на дейностите по изпълнение на Инвестиционната програма. Дейността включва определяне на служители от общинската администрация, които да заемат отделните длъжности в екипа. Задачите на екипа за управление се свеждат до: 1. Организиране и координиране на процеса по изпълнение на проектните предложения, част от Инвестиционната програма; 2. Подготовка на искания за промяна на Инвестиционната програма - при възникнала необходимост; 3. Актуализация на одобрената Инвестиционна програма, в т.ч. и списъците с резервни проекти, в случай на настъпили изменения в ОП "Региони в растеж" 2014-2020, законодателството, социално-икономическата среда. 4. Проследяване и мониторинг на изпълнението на заложените индикатори в Инвестиционната програма. При избора на екип ще бъдат спазени изискванията за образование, квалификация и опит, с оглед доказване на капацитет за изпълнение на инвестиционната програма. С членовете на екипа ще бъдат сключени договори. Ръководителят ще отговаря за разпределението на задачите на екипа и ще следи за качеството на тяхното изпълнение; ще следи за законосъобразността и целесъобразността на прилаганите нормативни актове и предлаганите решения, становища и мнения; ще осъществява координация и контролира работата с външни за екипа експерти и изпълнители; ще отговаря за неразпространяване на поверителна информация и документация, която създава и обработва; текущо ще информира Бенефициента и УО за напредъка на проектните предложения; ще взема самостоятелни решения, а в случай на възникнали проблеми ще съгласува решенията с водещата организация; ще изпълнява задачи, възложени от ръководството на бенефициента, съгласно правата и задълженията разписани в сключения с него договор. Финансовият експерт ще следи и контролира финансовите потоци в съответствие с действащото национално законодателство и подзаконови нормативни актове; ще отговаря за неразпространяване на поверителна информация и документация, която създава и обработва; ще следи за качеството и прозрачността на финансовото управление на проектните предложения, част от Инвестиционната програма; ще изпълнява задачи, възложени от ръководството на бенефициента и пряко от ръководителя на проекта; ще комуникира със счетоводителите на отделните проектни предложения, част от Инвестиционната програма, като обобщената информация ще предоставя на УО при нужда; ще планира самостоятелно извършваните дейности, като ги съгласува с ръководителя на проекта; ще изпълнява задачи, възложени от ръководството на бенефициента, съгласно правата и задълженията разписани в сключения с него договор. Техническият експерт ще координира процеса по изпълнение на проектните предложения, част от Инвестиционната програма; ще следи за законосъобразността и целесъобразността на прилаганите нормативни актове при изпълнение на СМР; ще следи за качеството на извършваните СМР като осъществява физически мониторинг на всеки обект; ще контролира изпълнението на СМР на обектите, ще следи за качеството и спазване на сроковете; ще отговаря за неразпространяване на поверителна информация и документация, която създава и обработва; ще комуникира с техническите лица на отделните проектни предложения, част от Инвестиционната програма, като обобщената информация ще предоставя на УО при нужда; ще изпълнява задачи, възложени от ръководството на бенефициента и пряко от ръководителя на проекта; самостоятелно ще планира извършваните дейности, като ги съгласува с ръководителя на проекта; ще изпълнява задачи, възложени от ръководството на бенефициента, съгласно правата и задълженията разписани в сключения с него договор. , Contracted Amount: 84 600.00 , Reported Amount: 57 805.56
  • Activity: Наемане на външни за Междинните звена оценители и помощник-оценители за оценка на проектни предложения по процедура BG16RFOP001-1.001-039 „Изпълнение на Интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020 г.: Очакваният брой проектни предложения, с които ще се кандидатства по процедура BG16RFOP001-1.001-039 "Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020", е 8. Оценката на всяко проектно предложение ще се извършва на един етап от двама или трима оценители. За нуждите на процеса по оценка на проектните предложения по процедура BG16RFOP001-1.001-039 "Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020" ще бъдат наети осем външни оценители и осем помощник-оценители. Изборът на експерти ще бъде извършен при спазване на следните изисквания: - Висше образование по специалност, конкретизирана от Общината в зависимост от необходимата експертиза за оценка; - Минимум 3 години опит в съответната професионална област или опит в оценяването на проекти по програми или оферти по процедури за обществени поръчки; - Допълнителни изисквания (при необходимост). С наетите външни оценители и помощник-оценители ще бъдат сключени договори. , Contracted Amount: 58 080.00 , Reported Amount: 57 000.00
  • Activity: Техническа помощ за създаване на градски мрежи и участие в прояви на равнище ЕС, свързани с интегрирано градско устойчиво развитие: Дейностите за създаване на градски мрежи и участие в прояви на равнище Европейски съюз ще са изключително насочени към тематиката за устойчиво градско развитие по чл. 7 от Регламента за ЕФРР № 1301/2013. Мрежата за градско развитие ще насърчава изграждането на капацитет, свързването в мрежа и обмена на опит на равнище ЕС между градските органи, които отговарят за стратегиите за устойчиво градско развитие. Община Русе ще идентифицира темите за участие в дейности за създаване на градски мрежи и прояви на равнище Европейски съюз в периода на изпълнение на проекта, след което ще бъдат определени и служителите, които ще вземат участие в тези прояви. Относно участията ще бъде информиран и Управляващият орган на програмата. , Contracted Amount: 42 000.00 , Reported Amount: 42 158.80
  • Activity: Участие в програми за обмен на опит и добри практики.: Участие в обучения, семинари, работни групи и други по теми, свързани с изпълнението на дейности за устойчиво градско развитие и чл. 7 от Регламента за ЕФРР 1301/2013. Конкретните теми за участия в програми за обмен на опит и добри практики, включително обучения, ще бъдат идентифицирани в процеса на изпълнение на настоящия проект. Относно участията ще бъде информиран и Управляващият орган на програмата. , Contracted Amount: 40 100.00 , Reported Amount: 37 374.07
  • Activity: публичност и визуализация : Предвижда се доставката на информационни материали за популяризиране изпълнението на настоящия проект. Ще бъдат доставени следните информационни материали: - мултифункционална бизнес чанта - 50 бр.; - подложки за чаши - 100 бр. ; - ключодържатели портмонета - 100 бр.; - комплект карти за игра - 100 бр. ; - калъф за костюм и дрехи - 50 бр.; - кожен визитник с магнит - 100 бр. - ветрило с дървена дръжка - 90 бр. , Contracted Amount: 2 508.25 , Reported Amount: 2 520.00
  • Activity: Одит : Съгласно изискванията на Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 г. за бюджетни линии с размер на предоставената Безвъзмездна финансова помощ над 200 000 лв. се предвижда проверка под формата на ангажимент за договорени процедури (финансов одит). Дейността трябва да бъде извършена съгласно Инструкцията за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, финансирани със средства от Структурните фондове и Кохезионния фонд на ЕС, на ниво бенефициент, издадена от Сертифициращия орган през м. юли 2013 г. , Contracted Amount: 2 510.00 , Reported Amount: 3 012.00
  • Activity: организация и управление : Дейността предвижда сформирането на 3 (три) членен екип за управление и изпълнение на бюджетната линия, подбран като функции, за да осигури администрирането и реализацията на проекта в договорения обем и срокове, съобразно спецификата на обхвата и целта на проекта. Екипът ще включва следните позиции: ръководител, финансист и технически сътрудник. Дейността включва определяне на служители от общинската администрация, които да заемат отделните длъжности в екипа, разработване на граждански договори, с включени ясно разписани права и задължения според позицията им в проектната структура. Запознаване на екипа с конкретните правила за управление на проекта, документооборот, архивиране, финансова, техническа отчетност, процедури за вътрешен и външен контрол, разпределяне на задачите между членовете на екипа. В рамките на дейността ще се провеждат работни срещи на членовете на екипа за оперативно определяне на задачи по текущото изпълнение на проекта, както и срещи при необходимост за вземане на своевременни решения, свързани с реализацията на проекта. Дейността на екипа ще гарантира поддържане на ефективна комуникация с Управляващия орган на ОПРР 2014-2020, както и други свързани институции, подготовката на междинните и финални технически доклади и финансови отчети, мониторинг и контрол, публичност и визуализация, съхранение на документация, и т.н. При изпълнение на дейността ще бъде спазвано ПМС 119/20.05.2014 за приемане на национални правила за допустимост на разходите по оперативните програми, съфинансирани от Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд на Европейския съюз и от Европейския фонд за морско дело и рибарство, за финансовата рамка 2014 – 2020 г. , Contracted Amount: 30 012.00 , Reported Amount: 29 976.73

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Nikola, Contracted Amount*: 11 528.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: TRANS UBER EOOD, Contracted Amount*: 840.00 , Reported Amount**: 840.00
  • Contractor: DUNAV TOURS HOTELS EAD, Contracted Amount*: 15 545.57 , Reported Amount**: 15 545.57
  • Contractor: Lidiya, Contracted Amount*: 8 800.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: VACATION LTD/VAKANCIA OOD , Contracted Amount*: 45 360.00 , Reported Amount**: 27 991.97
  • Contractor: Strahil, Contracted Amount*: 14 340.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Polina, Contracted Amount*: 3 477.78 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Kameliya, Contracted Amount*: 12 688.73 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Martin, Contracted Amount*: 2 032.11 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Zlatomira, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Maya, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Bilyana, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: "Tonus 21" EOOD ("Tonus 21" SPLtd), Contracted Amount*: 23 976.00 , Reported Amount**: 23 976.00
  • Contractor: DMI Development Ltd, Contracted Amount*: 3 000.00 , Reported Amount**: 2 520.00
  • Contractor: Elenka, Contracted Amount*: 12 496.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Svetla, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: KOSTADINOV 05, Contracted Amount*: 280.00 , Reported Amount**: 280.00
  • Contractor: Elena, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Kameliya, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Ani, Contracted Amount*: 4 724.06 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: IVENSIA EOOD, Contracted Amount*: 440.00 , Reported Amount**: 440.00
  • Contractor: Nikolay, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: ODIT KONSULT M EOOD, Contracted Amount*: 3 012.00 , Reported Amount**: 3 012.00
  • Contractor: Daniela, Contracted Amount*: 7 030.68 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Daniela, Contracted Amount*: 7 829.64 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: CONSORTIUM "DD-PROAKTIV" CIVIL PARTNERSHIP UNDER THE OBLIGATIONS AND CONTRACTS ACT, Contracted Amount*: 57 000.00 , Reported Amount**: 57 000.00
  • Contractor: Plamena, Contracted Amount*: 13 094.40 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: SKY TRAVEL LTD/SKY TRAVEL OOD, Contracted Amount*: 44 280.00 , Reported Amount**: 27 232.20
  • Contractor: Strahil, Contracted Amount*: 11 925.76 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium
  • Member of the Consortium: CONSORTIUM "DD-PROAKTIV" CIVIL PARTNERSHIP UNDER THE OBLIGATIONS AND CONTRACTS ACT, Contracted Amount*: 0.00

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Trained people from beneficiaries, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 41.00 , Reached amount: 41.00
Indicator 2 Осигурени заплати за служители на непълен работен ден, включително на граждански или друг договор, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 3.00 , Reached amount: 3.00

Financial Information

Total Project cost 244 713.42 BGN
Grant 244 713.42 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 244 713.42 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 2 268.00 0.00 2 268.00 "ВАКАНЦИЯ" ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 2 214.00 0.00 2 214.00 "СКАЙ ТРАВЕЛ" ООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на информационни материали в рамките на Бюджетна линия „Техническа помощ за Община Русе – Бенефициент по Приоритетна ос 1 на ОПРР 2014-2020 г.“, по две обособени позиции: Обособена позиция №1: Доставка на мултифункционални бизнес чанти; Обособена позиция №2: Доставка на информационни материали., Estimated Amount: 2 508.25
  • Differentiated position 1: Обособена позиция №1: Доставка на мултифункционални бизнес чанти
    Contractor: DMI Development Ltd
    Contract total funded value: 549.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция №2: Доставка на информационни материали
    Contractor: DMI Development Ltd
    Contract total funded value: 2 451.00
Procedure 2 Subject to due process: Актуализиране на системи за финансово управление и контрол с оглед изпълнение и управление на инвестиционните програми на 39 града спрямо функциите им по процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG16RFOP001-1.001-039 "Изпълнение на Интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020". , Estimated Amount: 20 000.00
  • Differentiated position 1: Актуализиране на системи за финансово управление и контрол с оглед изпълнение и управление на инвестиционните програми на 39 града спрямо функциите им по процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG16RFOP001-1.001-039 „Изпълнение на Интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020”
    Contractor: "Tonus 21" EOOD ("Tonus 21" SPLtd)
    Contract total funded value: 23 976.00
Procedure 3 Subject to due process: Екип по проекта, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Страхил Веселинов Карапчански - Ръководител НАПУСНАЛ
    Contractor: Strahil
    Contract total funded value: 11 925.76
  • Differentiated position 2: Даниела Валентинова Желязкова - Експерт, отговарящ за финансовото изпълнение
    Contractor: Daniela
    Contract total funded value: 7 030.68
  • Differentiated position 3: Ани Николова Жекова - Eксперт, отговарящ за техническото изпълнение НАПУСНАЛА
    Contractor: Ani
    Contract total funded value: 4 724.06
  • Differentiated position 4: Камелия Божидарова Радева - Eксперт, отговарящ за техническото изпълнение НАПУСНАЛА
    Contractor: Kameliya
    Contract total funded value: 5 920.25
  • Differentiated position 5: Полина Венциславова Симеонова - отговарящ за финансовото изпълнение НАПУСНАЛА
    Contractor: Polina
    Contract total funded value: 3 477.78
  • Differentiated position 6: Мартин Христов Георгиев - Eксперт, отговарящ за техническото изпълнение
    Contractor: Martin
    Contract total funded value: 2 032.11
  • Differentiated position 7: Златомира Тодорова Стефанова - Ръководител на БЛ НАПУСНАЛА
    Contractor: Zlatomira
    Contract total funded value: 0.00
  • Differentiated position 8: Мая Николова Петрова - Eксперт, отговарящ за техническото изпълнение
    Contractor: Maya
    Contract total funded value: 0.00
  • Differentiated position 9: Елена Веселинова Тодорова - Ръководител на БЛ
    Contractor: Elena
    Contract total funded value: 0.00
Procedure 4 Subject to due process: Извършване на финансов одит, Estimated Amount: 2 510.00
Procedure 5 Subject to due process: Логистична услуга във връзка с пътувания и участие в обучения в рамките на страни от ЕС със следните обособени позиции: Обособена позиция 1: "Създаване на градски мрежи и участие в прояви на равнище ЕС, свързани с интегрирано градско устойчиво развитие"; Обособена позиция 2: "Участие в програми за обмен на опит и добри практики". , Estimated Amount: 82 100.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: „Създаване на градски мрежи и участие в прояви на равнище ЕС, свързани с интегрирано градско устойчиво развитие“
    Contractor: VACATION LTD/VAKANCIA OOD
    Contract total funded value: 45 360.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: „Участие в програми за обмен на опит и добри практики“ в изпълнение на Бюджетна линия „Техническа помощ за Община Русе – Бенефициент по Приоритетна ос 1 на ОПРР 2014-2020 г.“
    Contractor: SKY TRAVEL LTD/SKY TRAVEL OOD
    Contract total funded value: 44 280.00
Procedure 6 Subject to due process: Осигуряване на външни оценители и помощник - оценители за оценка на проектни предложения по процедура BG16RFOP001-1.001-039 "Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020" по ОП "Региони в растеж" 2014-2020 г., Estimated Amount: 58 080.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на външни оценители и помощник - оценители за оценка на проектни предложения по процедура BG16RFOP001-1.001-039 "Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020" по ОП "Региони в растеж" 2014-2020 г.
    Contractor: CONSORTIUM "DD-PROAKTIV" CIVIL PARTNERSHIP UNDER THE OBLIGATIONS AND CONTRACTS ACT
    Contract total funded value: 57 000.00
Procedure 7 Subject to due process: Самолетни билети за служители на Община Русе - ДУНАВ ТУРС ХОТЕЛС ЕАД., Estimated Amount: 0.00
Procedure 8 Subject to due process: Трансфер на служители на Община Русе - ИВЕНСИЯ ЕООД, Estimated Amount: 0.00
Procedure 9 Subject to due process: Трансфер на служители на Община Русе - КОСТАДИНОВ 05 ООД, Estimated Amount: 0.00
Procedure 10 Subject to due process: Трансфер на служители на Община Русе - ТРАНС ЮБЕР ЕООД, Estimated Amount: 0.00
Procedure 11 Subject to due process: Хотелско настаняване на служители на Община Русе - ДУНАВ ТУРС ХОТЕЛС ЕАД, Estimated Amount: 0.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN