Identification

UMIS Number BG16RFOP001-5.001-0033-C01
Project Name Construction of a Social Services Center for children
Beneficiary 000133634 Veliko Tarnovo Municipality
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 12.03.2018
Start Date 12.03.2018
End Date 14.08.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Велико Търново, Велико Търново, гр.Велико Търново

Description

Brief description
Проектното предложение предвижда изграждането на подходяща инфраструктура за предоставянето на комплекс от социални услуги за деца на територията на община Велико Търново. 
Включените в него услуги са Дневен център за подкрепа на деца с тежки множествени увреждания и техните семейства,  разширяване на Център за обществена подкрепа и  Преходно жилище за деца от 15 до 18-годишна възраст, като те са определени въз основа на Картата на услугите за подкрепа в общността и в семейна среда и Картата на резидентните услуги. 
С изпълнението на дейностите (строителство, ремонт и доставка на подходящо оборудване), включени в проектното предложение, ще се допринесе за премахването на институционалната грижа за деца и осигуряване на съвременни условия за предоставяне на качествени грижи за децата и младежите, включително за децата с увреждания и с тежки увреждания. 
Проектът е в подкрепа на "Националната стратегия Визия за деинституционализация на децата в Република България" и Актуализирания план за действие за нейното изпълнение.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта: Основната цел на тази дейност е да се осъществи максимално ефективно и прозрачно разходване на средствата по проекта, както и да се координира и контролира постигането на заложените цели. Дейността ще бъде организирана в следните етапи: 1.Сформиране на екип: Екипът ще бъде сформиран от експерти с квалификация и професионален опит, съобразени с изискванията на Насоките за кандидатстване и със спецификата на предвидените роли в екипа. Той ще бъде съставен от: - Ръководител на проекта; - Счетоводител; - Експерт "Инвеститорски контрол"; - Експерт "Обществени поръчки"; - Координатор на проекта. Подробното описание на задълженията и отговорностите на всеки член на екипа е дадено в Раздел 9. Екипът на проекта ще бъде съставен от общински служители. 2. Текущо управление на проекта: - детайлно запознаване на членовете на екипа за управление с Методическите указания на УО на ОПРР за изпълнение на сключените договори; - провеждане на периодични срещи на екипа (ако е необходимо срещите ще бъдат ежемесечни, особено ако са възникнали проблеми, свързани с технически въпроси, разходи, качество или други теми, свързани с ДБФП). За всяка среща ще се води протокол; - актуализиране на план-графика на проекта след текущо отчитане на напредъка; - регулярни срещи с представители на избраните изпълнители и всички други лица, които имат участие в изпълнението на проекта на съответния етап; - при необходимост ще се организират и отделни технически срещи, включително и на място на обекта. 3. Финансово управление на проекта: - вътрешната организация на финансовите документи ще бъде направена така, че да подпомага управлението – ще бъде въведена номерация на платежните нареждания за целите на проекта, номерация на сметките и договорите, така че да предполага лесно архивиране и проследяване. - ще бъдат правени копия на разходно - оправдателни документи за всеки вид разход , за архива на проекта. 4. Провеждане на процедури за избор на изпълнители: - актуализиране и съгласуване с УО графика на обществените поръчки; - организация на изготвянето на документациите за избор на изпълнители; - организация на процедурите за избор на изпълнители; - контрол на процеса по изпълнение на договорите с избраните изпълнители. 5. Вътрешен мониторинг на проекта: - периодично актуализиране на план – графика на проекта и графиците на всяка задача; - 100 % документални проверки – междинни и при извършване на плащане - за качество и за достоверност и допустимост; - доклади за документална проверка - при подписване на приемо-предавателен протокол и оформяне на плащане., Contracted Amount: 13 442.62 , Reported Amount: 12 226.73
  • Activity: Изпълнение на СМР чрез инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор): Изпълнението на строително-монтажните работи по проектното предложение ще бъде възложено и изпълнено чрез инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор). След изготвянето на инвестиционния проект, се предвижда изпълнението на СМР. Имотът представлява сграда на бивша детска ясла с четири корпуса и прилежащо дворно пространство (ПИ с идентификатор № 10447.502.41) с адрес гр. Велико Търново, ж.к. „Кольо Фичето“, ул. „Симеон Велики“ № 3 и в непосредствена близот до градски парк. За нуждите на бъдещия комплекс за социални услуги ще бъде използвана част от сградата, а именно: половината от двуетажния южен корпус, целия източен корпус и половината от едноетажния северен корпус с обща РЗП = 1 130 кв.м. Ще се използва прилежащата част от вътрешния двор за сензорна градина към Дневен център за деца с тежки множествени увреждания. Предвидено е цялостно саниране на частта от сградата, в която ще се разположи комплексът от социални услуги, с оглед намаляване на топлинните загуби от режийни разходи на обекта. Ще бъдат изградени нови преградни стени с оглед новата пространствена организация. Ще бъде изградена и необходимата звукоизолация на помещенията, където това е необходимо. Ще бъде изградена достъпна архитектурна среда за хора с увреждания. Използваните материали и мебели ще са с висока износоустойчивост и лесни за поддръжка. Те ще са удобни, практични и естетически ще създават усещане за топлина и уют. Разположението им ще осигурява лесно преминаване на потребители със затруднена мобилност. Подовите настилки ще бъдат от материали, които лесно се почистват и дезинфекцират. Таваните и прикрепените към тях висящи конструкции и инсталации ще са изработени от материал и монтирани по начин, който не допуска натрупване на замърсяване, кондензация на пари, поява на нежелани плесени или падане на частици. Повърхностите на местата, където се работи с храни и по-специално тези, които са в контакт с храни, ще се изработят от материали, които позволяват лесно почистване (гладка повърхност, покритие от некорозивни и неабсорбиращи материали). Вътрешните и външните врати ще са обезопасени. Те нямат да имат прагове, а бравите им ще се поставят на височина, позволяваща да се ползват от потребители със затруднена мобилност., Contracted Amount: 501 414.15 , Reported Amount: 587 277.18
  • Activity: Изпълнение на строителен надзор: Съгласно разпоредбите на националното законодателство за задължително упражняване на независим строителен надзор за изпълнението на строителни дейности се предвижда осъществяването на строителен надзор по време на цялото СМР. Той ще се извършва от изпълнител, избран след проведена процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет "Осъществяване на строителен надзор". Изпълнителят ще бъде отговорен за изпълнението на всички нормативни изисквания съгласно ЗУТ и подзаконовата нормативна уредба, свързани с надзора на предвидените строителните дейности. Избраният изпълнител за упражняване на строителен надзор ще подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно Наредба за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. След приключване на строително-монтажните работи изпълнителят ще изготви окончателен доклад., Contracted Amount: 16 000.00 , Reported Amount: 5 760.00
  • Activity: Въвеждане на обекта в експлоатация: След приключване на СМР по изграждане на включената в проектното предложение социална инфрастурктура за предоставянето на комплекса от социални услуги, бенефициентът ще пристъпи към въвеждане на обектите в експлоатация съгласно изискванията на Закона за устройство на територията. Ще се изпълнят всички предписани от закона дейности във връзка с въвеждането в експлоатация и ще бъдат издадени всички необходими за това документи., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Доставка на оборудване и обзавеждане: За изпълнението на тази дейност бенефициентът планира да обяви процедура за избор на изпълнител за доставка и монтаж на необходимото оборудване, обзавеждане и инвентар за трите услуги, съгласно приложените към настоящото проектно предложение Списъци на предвиденото за закупуване обзавеждане и оборудване (Приложение Б1). Предвид естеството на предвидените за предоставяне социални услуги, екипът по разработване на проектното предложение е предоставил списък с базовото оборудване и обзавеждане, съобразно функционалните изисквания за различните услуги. Оборудването и обзавеждането, които ще бъдат закупени в рамките на тази дейност включват най-общо: - Мебели, в т.ч. кухненско обзавеждане и инвентар, обзавеждане на спални помещения, общи помещения и др. - Бяла и черна техника; - Специализирано медицинско оборудване за залите за терапия; - Офис обзавеждане и оборудване; - Компютърно оборудване и др., Contracted Amount: 150 717.00 , Reported Amount: 137 314.59
  • Activity: Изпълнение на мерки за информация и комуникация: Съгласно изискванията на Регламент (ЕС) 1303/2013 в проектното предложение са предвидени мерки и дейности за информация и комуникация, чрез които да се информира обществеността за приноса на Общността за изпълнението на заложените интервенции и за ефекта, който те ще имат за развитието на социалните услуги на територията на общината. Всички дейности ще бъдат съобразени с изискванията на Единния наръчник за бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация (Единния наръчник). Мерките за информация и комуникация са насочени към следните групи: - Целеви групи и преки бенефициенти по проекта; - Широка общественост (на общинско и областно ниво); - Разпространители на информация (национални и регионални медии). Изпълнението ще съответства на заложените в Националната комуникационна стратегия принципи, а именно: - Равнопоставеност – изпълнението на мерките за информация и комуникация ще осигури равен достъп до информация както на всички заинтересовани страни, така и на широката общественост като цяло; - Навременност – всички мерки за информация и комуникация са планирани и ще бъдат изпълнени с оглед своевременното задоволяване на идентифицираните нужди на отделните групи и аудитории; - Адаптивност – всички мерки за информация и комуникация са съобразени със специфичните особености както на идентифицираните групи и аудитории, така и на конкретната ситуация, в която се изпълняват; - Партньорство – всички мерки ще се изпълняват в открит диалог и взаимодействие с всички заинтересовани страни; - Прозрачност – ще се предоставя информация за изпълнението на мерките по информираност и публичност, съгласно Единния наръчник за бенефициента. Основна цел на дейността е достигането до различни аудитории с широка гама от активни мерки. Изпълнението има за цел и да повиши публичността и прозрачността на процеса на реализация на проектното предложение. Комуникационни канали, които ще бъдат използвани при реализацията на тази дейност: - Електронни медии; - Онлайн медии (включително социални мрежи); - Областен информационен център - Велико Търново; - Директна комуникация (пресконференции, официални церемонии, информационни дни, разработване на брошури и промоционални материали); - Външна реклама (постоянни обяснителни табели). Съгласно Единния наръчник за бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация при всички мерки, предприети от бенефициента се указва съфинансирането на фондовете на ЕС, чрез поставяне на: - Емблемата на ЕС; - Наименование на съответния фонд (в случая ЕФРР); - Общото лого на програмен период 2014-2020. Всички документи и материали, свързани с управлението на проекта ще съдържат гореописаните реквизити и дизайнът им ще бъде съобразен с изискванията на Единния наръчник., Contracted Amount: 4 000.00 , Reported Amount: 3 252.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: BMB BOGDAN BOGDANOV EOOD, Contracted Amount*: 45 303.60 , Reported Amount**: 45 303.60
  • Contractor: Eng., Contracted Amount*: 2 688.53 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Smsrt Soft Ltd, Contracted Amount*: 16 417.20 , Reported Amount**: 16 417.20
  • Contractor: DMI DEVELOPMENT LTD, Contracted Amount*: 3 252.00 , Reported Amount**: 3 252.00
  • Contractor: Alexander, Contracted Amount*: 2 688.52 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Mariana, Contracted Amount*: 2 688.52 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: "R G B" EOOD, Contracted Amount*: 11 760.00 , Reported Amount**: 11 760.00
  • Contractor: Kooperacia PANDA, Contracted Amount*: 47 988.43 , Reported Amount**: 47 988.43
  • Contractor: SKOLSNAB 2001 Ltd, Contracted Amount*: 15 972.00 , Reported Amount**: 15 972.00
  • Contractor: MINERVA-KL LTD, Contracted Amount*: 5 760.00 , Reported Amount**: 5 760.00
  • Contractor: KIDAT GRUP, Contracted Amount*: 561 481.80 , Reported Amount**: 575 517.18
  • Contractor: SIRIUS VT EOOD, Contracted Amount*: 2 400.00 , Reported Amount**: 2 400.00
  • Contractor: "SMART BUZNES KUMPANI" EOOD, Contracted Amount*: 5 255.12 , Reported Amount**: 5 255.12
  • Contractor: Stella, Contracted Amount*: 2 688.52 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: MALIOWITZA Ltd, Contracted Amount*: 2 272.80 , Reported Amount**: 2 272.80
  • Contractor: Eng., Contracted Amount*: 2 688.53 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: GEOKRAS EOOD, Contracted Amount*: 1 705.44 , Reported Amount**: 1 705.44
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Capacity of supported childcare or educational infrastructure, Measure Unit: persons, Base Value: 0.00 , Target amount: 173.00 , Reached amount: 173.00
Indicator 2 Брой подкрепени обекти на социалната инфраструктура в процеса на деинституционализация – брой обекти, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 3.00 , Reached amount: 3.00

Financial Information

Total Project cost 672 744.48 BGN
Grant 672 744.48 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 672 744.48 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 56 148.18 0.00 56 148.18 "КИДАТ ГРУП" ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 1 440.00 0.00 1 440.00 "МИНЕРВА -КЛ" ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 149.20 0.00 149.20 "СМАРТ БИЗНЕС КЪМПАНИ" ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 113.64 0.00 113.64 "МАЛЬОВИЦА" ЕООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: "Доставка на обзавеждане и оборудване по проект "Изграждане на комплекс от социални услуги за деца" по позиции:Обособена позиция 1 - Доставка на мебели и обзавеждане, Обособена позиция 2 - Доставка на бяла и черна техника, Обособена позиция 3 - Доставка на компютри /настолни и преносими/, периферия и оборудване, Обособена позиция 4 - Доставка на кухненска посуда, запазена на основание чл.80, ал.1 от ППЗОП, Обособена позиция 5 - Доставка на домашни потреби, Обособена позиция 6 - Доставка на инвентар за поддържане на дворни площи, Обособена позиция 7 - Доставка на специализиран модул за сензорна градина, Обособена позиция 8 - Доставка на постелъчен инвентар, запазена на основание чл. 80, ал.1 от ППЗОП, Обособена позиция 9 - Доставка на специализирано оборудване за деца с тежки множествени увреждания, Обособена позиция - 10 Доставка на дидактически материали", Estimated Amount: 150 717.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1 - Доставка на мебели и обзавеждане
    Contractor: Kooperacia PANDA
    Contract total funded value: 47 988.43
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2 - Доставка на бяла и черна техника
    Contractor: SKOLSNAB 2001 Ltd
    Contract total funded value: 15 972.00
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3 - Доставка на компютри /настолни и преносими/, периферия и оборудване
    Contractor: Smsrt Soft Ltd
    Contract total funded value: 16 417.20
  • Differentiated position 4: Обособена позиция 4 - Доставка на кухненска посуда, запазена на основание чл.80, ал.1 от ППЗОП
    Contractor: "SMART BUZNES KUMPANI" EOOD
    Contract total funded value: 2 984.08
  • Differentiated position 5: Обособена позиция 5 - Доставка на домашни потреби
    Contractor: "SMART BUZNES KUMPANI" EOOD
    Contract total funded value: 2 271.04
  • Differentiated position 6: Обособена позиция 6 - Доставка на инвентар за поддържане на дворни площи
    Contractor: GEOKRAS EOOD
    Contract total funded value: 1 705.44
  • Differentiated position 7: Обособена позиция 7 - Доставка на специализиран модул за сензорна градина
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 8: Обособена позиция 8 - Доставка на постелъчен инвентар, запазена на основание чл. 80, ал.1 от ППЗОП
    Contractor: MALIOWITZA Ltd
    Contract total funded value: 2 272.80
  • Differentiated position 9: Обособена позиция 9 - Доставка на специализирано оборудване за деца с тежки множествени увреждания
    Contractor: BMB BOGDAN BOGDANOV EOOD
    Contract total funded value: 33 303.60
  • Differentiated position 10: Обособена позиция - 10 Доставка на дидактически материали
    Contractor: SIRIUS VT EOOD
    Contract total funded value: 2 400.00
Procedure 2 Subject to due process: "Изготвяне на техническа документация по проект "Изграждане на комплекс от социални услуги за деца"- изготвяне на ситуация на обекта, функционални схеми, индикативна КСС и обяснителна записка, Estimated Amount: 9 800.00
  • Differentiated position 1: Изготвяне на техническа документация по проект "Изграждане на комплекс от социални услуги за деца"- изготвяне на ситуация, функционални схеми, индикативна КСС и обяснителна записка
    Contractor: "R G B" EOOD
    Contract total funded value: 11 760.00
Procedure 3 Subject to due process: "Изпълнение на мерки за информация и комуникация по проект "Изграждане на комплекс от социални услуги за деца" по 2 обособени позиции": Обособена позиция № 1- "Изработка и монтаж на постоянни обяснителни табели, изработване на информационен банер и изработване на дипляни и информационни стикери" запазена на основание чл.80, ал.1 от ППЗОП, Обособена позиция № 2 -"Организиране и провеждане на информационни събития и изработка и доставка на промоционални материали", Estimated Amount: 4 000.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция № 1- "Изработка и монтаж на постоянни обяснителни табели, изработване на информационен банер и изработване на дипляни и информационни стикери" запазена на основание чл.80, ал.1 от ППЗОП
    Contractor: DMI DEVELOPMENT LTD
    Contract total funded value: 1 584.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция № 2 -"Организиране и провеждане на информационни събития и изработка и доставка на промоционални материали"
    Contractor: DMI DEVELOPMENT LTD
    Contract total funded value: 1 668.00
Procedure 4 Subject to due process: "Проектиране, строителство и авторски надзор за обект "Изграждане на комплекс от социални услуги за деца", Estimated Amount: 491 614.15
  • Differentiated position 1: "Проектиране, строителство и авторски надзор за обект "Изграждане на комплекс от социални услуги за деца"
    Contractor: KIDAT GRUP
    Contract total funded value: 561 481.80
Procedure 5 Subject to due process: "Упражняване на строителен надзор", Estimated Amount: 16 000.00
  • Differentiated position 1: "Упражняване на Строителен надзор за обект "Изграждане на комплекс от социални услуги за деца"
    Contractor: MINERVA-KL LTD
    Contract total funded value: 5 760.00
Procedure 6 Subject to due process: Доставка на обзавеждане и оборудване по проект "Изграждане на комплекс от социални услуги за деца" - Доставка на специализиран модул за сензорна градина", Estimated Amount: 10 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на обзавеждане и оборудване по проект "Изграждане на комплекс от социални услуги за деца" - Доставка на специализиран модул за сензорна градина"
    Contractor: BMB BOGDAN BOGDANOV EOOD
    Contract total funded value: 12 000.00
Procedure 7 Subject to due process: Екип по проекта, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: инж. Цанко Стоянов Бояджиев - Ръководител проект
    Contractor: Eng.
    Contract total funded value: 2 688.53
  • Differentiated position 2: Стела Цанева Цанкова - Счетоводител проект
    Contractor: Stella
    Contract total funded value: 2 688.52
  • Differentiated position 3: инж. Даниел Антонов Дончев - Експерт "Инвеститорски контрол"
    Contractor: Eng.
    Contract total funded value: 2 688.53
  • Differentiated position 4: Александър Галинов Колев - Експерт "Обществени поръчки"
    Contractor: Alexander
    Contract total funded value: 2 688.52
  • Differentiated position 5: Мариана Малчева Иванова - Координатор проект
    Contractor: Mariana
    Contract total funded value: 2 688.52

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN