Identification

UMIS Number BG16RFOP001-1.019-0006-C04
Project Name Reconstruction and repair of municipal housing in modern social housing to accommodate vulnerable groups and other disadvantaged groups
Beneficiary 000193115 Municipality of Vratsa
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 11.05.2020
Start Date 11.05.2020
End Date 25.12.2023
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Terminated (termination date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Враца (BG313), Враца, гр.Враца

Description

Brief description
Проектът отговаря на идентифицирана в град Враца потребност от социални жилища. Неговата основна цел е осигуряване на равен достъп до съвременни жилищни условия и създаване на предпоставки за социална интеграция и мотивация за активно включване в социалния живот на хора от уязвими групи от населението и други групи в неравностойно положение. Специфичните цели са осигуряване на равен достъп до съвременни жилищни условия на уязвими и необлагодетелствани групи от населението; намаляване броя на жилищните сгради в град Враца, които са в лошо състояние; осигуряване на достъп на хора с увреждания до социалните жилища и създаване на предпоставки за социална интеграция на хора от уязвими групи от населението и други групи в неравностойно положение. Целеви групи по проекта са бездомни хора или хора, живеещи в лоши битови условия, родители с деца, вкл. деца с влошено здраве и деца с увреждания, хора в риск от бедност и социално изключване. Проектните дейности са свързани с изготвяне на финансов анализ; провеждане на обществени поръчки; изпълнение на СМР; упражняване на строителен надзор; доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане; въвеждане на обекта в експлоатация; одит на проекта; организация, управление и осигуряване на информация и комуникация по проекта. Предвидени са СМР за преустройство, обновяване и оборудване на 30 социални жилища в жилищна сграда в гр. Враца, бул.“Васил Кънчов“ 2Б, от които 28 ще са двустайни и 2-тристайни апартаменти.
Очакваните резултати са свързани с осигуряване на условия и възможности за социализация и интеграция на уязвими, малцинствени и социално слаби групи от населението и други групи в неравностойно положение на територията на град Враца и задоволяване на потребностите им от подслон и социално включване. Последващите цели са едновременно с настаняването в социално жилище да се изпълнят специфичните социални условия, включени в т.нар. „социален пакет”.
Activities
  • Activity: Подготовка на проектното предложение : Дейността, свързана с подготовка на проектното предложение, включва 3 поддейности: Поддейност 1: Изготвяне на финансов анализ Проектното предложение на Община Враца за изграждане на социални жилища включва мерки, представляващи държавна помощ и задължително следва да бъде придружено от финансов анализ по отношение на обектите, за които е налице компенсация за услуга от общ икономически интерес /УОИИ/. Съгласно Насоките за кандидатстване по процедура BG16RFOP001-1.001-039 „Изпълнение на интегрираните планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020 г.“ на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г.“, Приложение О1 „Приложими режими по държавни помощи при предоставянето на безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020“ и Приложение О2 „Указания за оценка на съответствието на проектните приложения с приложимия режим по държавни помощи по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020“, всяко проектно предложение, което има потенциал да генерира приходи и тези приходи могат да бъдат оценени към момента на кандидатстване, следва да бъде придружено от финансов анализ. Социалните жилища, финансирани по ОПРР, се разграничават от общия общински жилищен фонд, като подходът при определянето на наема на социалните жилища е различен и се базира на принципа за осигуряване на достъп до жилище на най-крайно нуждаещи се социални групи на социално приемлива цена, което позволява освен ползване на социално жилище и задоволяване на всички останали битови потребности на лицата. С оглед гарантиране съответствие с правилата в областта на държавните помощи, финансовият анализ доказва, че размерът на наема няма да превишава разходите за поддръжка и осигуряване функционирането на сградите и прилежащите им пространства. Изпълнението на посоченото условие гарантира, че в размера на компенсацията са включени само нетните разходи за осъществяване на дейността. Поддейност 2: Изготвяне на обследвание за установяване на техническите характеристики на обекта по проекта Изготвянето на обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с удовлетворяване на изискванията по чл.169, ал.1, т.1–5 и ал. 2 от ЗУТ и технически паспорт в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите, е необходимо за последващото изпълнение на дейността за изпълнение на проектиране, СМР и осъществяване на авторски надзор. Поддейност 3: Изготвяне на обследване за енергийна ефективност Изготвянето на обследването за енергийна ефективност е необходимо за последващото изпълнение на дейността за изпълнение на проектиране, СМР и осъществяване на авторски надзор., Contracted Amount: 12 796.40 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Провеждане на обществени поръчки и избор на изпълнители: Дейността включва изготвяне на документации за възлагане на обществени поръчки за избор на изпълнители, отправяне на покани към потенциални изпълнители, оценка на предложенията, избор на изпълнители и подписване на договори. Нейната основна цел е постигане на оптимално изпълнение целите на проекта. Подготовката и провеждането на необходимите процедури за възлагане на поръчки на външни изпълнители ще бъде чрез провеждането на обществени поръчки по ЗОП. Като краен резултат с определените изпълнители ще бъдат подписани съответните договори за изпълнение. Ще се подготвят документи за провеждане на процедури по ЗОП и ще се проведат съответните процедури за избор на изпълнител на следните дейности: 1) Изпълнение на проектиране, СМР и осъществяване на авторски надзор; 2) Доставка на оборудване и обзавеждане; 3) Упражняване на строителен надзор; 4) Дейности за информация и комуникация по проекта; 5) Извършване на одит на проекта; 6) Геодезическо заснемане на самостоятелни обекти в сграда., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Изпълнение на проектиране, СМР и осъществяване на авторски надзор: Дейността включва изготвяне на технически/работни проекти, изпълнение на СМР и осъществяване на авторски надзор за 30 социални жилища. Нейната цел е обособяване на социални жилища, подобряване на жилищната среда и осигуряване на достъпна среда за хора с увреждания. Съществуващите помещения - 32 броя апартамента, които ще се преустройват, представляват самостоятелени обекти в съществуваща многофамилна пет етажна жилищна сграда с административен адрес: гр. Враца, бул. „Васил Кънчов“ № 2 Б, въведена в експлоатация през 1980 г. Всеки апартамент се състои от стая, кухня и сервизно помещение. На последния пети етаж се предвижда да се обединят четири гарсониери в два тристайни апартамента. Функционално помещенията са използвани за общински жилища, които са в лошо експлоатационно състояние. Вътрешното им преустройство в „Съвременни социални жилища за настаняване на уязвими групи от населението и други групи в неравностойно положение” предвижда вътрешен ремонт на всички самостоятелни помещения, доставка и полагане на ламиниран паркет в спалните помещения, доставка и монтаж на теракот в дневната и кухнята, ремонт санитарни възли (доставка и монтаж на фаянс и теракот), подмяна на съществуваща дървена дограма с PVC – 5 камерна (бяла, К – стъкло и 50 % отваряемост), подмяна на вътрешните врати с интериорни, подмяна на вътрешната електрическа инсталация (ново окабеляване, разпределителни табла, контакти, ключове, осветителни тела), подмяна на вътрешната „ВиК“ инсталация. Отоплението на жилищата е предвидено да се осъществи от електрически конвектори. Вентилацията в кухненския бокс ще се осъществява от абсорбатор с капацитет – 250 куб. м/ч. Вентилацията в дневната и спалните помещения е естествена, от прозоръчните отвори. Вентилацията в тоалетните е принудителна с индивидуални вентилатори, извеждани с въздуховоди на покрива. В общите части на сградата (коридори и стълбища) се планира частично да се изкърпи компромртираната мазилка, да се подмени електрическата инсталация и осветлението, да се пребоядисат стените и таваните и да се подмени настилката на пода. На цялата сграда ще се изпълнят енергоспестяващи мерки, топлоизолиране на външни стени, топлоизолиране покрив и подмяна дограма по външни ограждащи елементи. За постигане изискването за достъпна среда, съгласно Наредба № 4 / 1 юли 2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания, ще бъде изграден асансьор и рампа за преодоляване на различни височини, вследствие на разликата между нивата на терена. За постигане на изискванията за евакуация при пожар, ще бъде изградена външна метална евакуационна стълба по фасадата на сградата., Contracted Amount: 978 422.20 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Строителен надзор : Ще се извърши строителен надзор от лицензирана фирма- консултант съгласно чл. 168, ал. 2 от ЗУТ. Тази дейност е задължителна, с оглед на спецификата, качественото и законосъобразно изпълнение на строителството и въвеждането на обекта в експлоатация. Тя ще се извърши от фирма изпълнител, избрана съгласно изискванията на ЗОП. Обхвата на договора за строителен надзор включва: • упражняване на пълен контрол по време на строителството и въвеждането в експлоатация; • изготвяне на технически паспорт, съгласно чл.176а от ЗУТ и Наредба № 5 от 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите; • заверяване на екзекутивна документация; • изпълнение на функциите на координатор по безопасност и здраве в етапа на СМР; • извършване на оценка на съответствието; • контролиране цялостния строителен процес; • отговорност за качеството на използваните материали; • изготвяне на окончателен доклад за въвеждане в експлоатация и представяне на всички необходими документи за приемане на обекта; Упражнавянето на строителен надзор е предпоставка за изпълнението на проекта качествено и в срок, в съответствие с изискванията на Оперативна програма "Региони в растеж" 2014 - 2020 и заложените в обществената поръчка критерии за изпълнение на строителството., Contracted Amount: 7 800.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане: Доставката и монтажът на оборудването и обзавеждането за социалните жилища, като част от цялостното им обновяване, има за цел създаване на подходящи условия за обитаване на настанените лица. За всяко социално жилище са предвидени стандартни кухненски шкафове с долен и горен ред шкафове с по три отваряеми врати, ламаринена мивка и смесителна батерия, електрическа готварска печка и абсорбатор, хладилник с камера, перална машина, спалня, двукрилен и трикрилен гардероб, трапезна маса и 4 трапезни столове, ъглови легла с ракла, 2 еднолицеви матраци с размери 82/190, еднолицев матрак с размери 164/190, 2 конвекторни печки. Дейността е необходима, тъй като целевата група по проекта - уязвими, малцинствени и социално слаби групи от населението и други групи в неравностойно положение, не е в състояние да закупи основно жилищно обзавеждане и оборудване. Чрез реализиране на дейността ще се създаде удобна, уютна и естетична среда и ще се осигурят основни битови условия на живот на обитателите на социалните жилища. , Contracted Amount: 92 224.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Въвеждане на обекта в експлоатация: Завършването на строителството и въвеждането на обекта в експлоатация се извършва по реда на ЗУТ. , Contracted Amount: 1 800.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Одит на проекта: Изпълнението на тази дейност се налага от изискването за извършване на независима външна преценка на допустимостта и правотата на направените проектни разходи на проект. Целта на независимия одит е чрез съвкупност от необходими и взаимосвързани процедури, определени от Международните одиторски стандарти, да се изрази независимо мнение относно достоверността във всички аспекти на същественост (достоверност и валидност) на финансовите отчети, изготвени в съответствие с българското счетоводно законодателство при осъществяването на горе цитирания проект. Осъществяването на независим одит на проектните дейности, обхванати от предмета на поръчката, като независима и обективна дейност за предоставяне на увереност и консултации, има за цел да подпомогне Възложителя чрез прилагането на систематичен и дисциплиниран подход за оценяване и подобряване ефективността на процесите на управление на риска, контрол и управление. Извършеният одит ще изразява независимо одиторско мнение относно достоверното представяне във всички аспекти на същественост при изпълнение на проекта, като тази дейност се отчита с изготвяне на одитен доклад, в съответствие с международните одиторски стандарти и следва да включва: 1. Проследяване ефективното прилагане на националното законодателство и правото на ЕС при изпълнение и отчитане на проекта от страна на Възложителя. 2. Проследяване ефективното прилагане от страна на Възложителя на правилата, разписани от органите, отговорни за управление, наблюдение и контрол на Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020. 3. Осигуряване на допълнителен контролен механизъм за проследяване изпълнението на всички правила за изпълнение на дейностите и отчитане на разходите по проекта., Contracted Amount: 4 200.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Организация и управление на проекта: Компетентното управление на проекта е една от най-важните предпоставки за постигане на неговите цели. Екипът за управление на проекта (ЕУП) ще бъде съставен от служители на Община Враца и ще бъде отговорен през целия период на проекта за провеждането на дейностите. "Организация и управление на проекта" включва дейности, които Община Враца е предвидила, за да обезпечи ефективното и качествено управление на АДБФП, включително по отношение на мониторинг и докладване, верификации, разплащания и осчетоводяване на разходите, провеждане на мерки за информация и публичност. Ще се осигури екип за управление с подходяща квалификация и опит, съобразно спецификата на проекта. ЕУП ще се състои от следните експерти: Ръководител; Координатор, Счетоводител и Експерт Обществени поръчки. Подробно описание на задълженията на всеки един експерт са разписани в т.9 ЕКИП. Ще се създаде система за контрол, гарантираща в най-висока степен успешното реализиране на възложените задачи и функции на експертите. Контролът ще бъде съчетан с непосредствена комуникация между членовете на ЕУП, имаща за цел постигане на възможно най-добри резултати от изпълнението на поставените задачи и тяхното своевременно завършване. Екипът ще докладва на Ръководителя на екипа. Ще се създадат графици за всички договори с външни изпълнители, а напредъкът по изпълнението ще се следи постоянно. Ще се въведат механизми за контрол при извършването на мониторинг на изпълнението на проекта, основаващи се на трите основни цели: качество, разходи и срокове. Процесът на мониторинг се основава на: Съвместна работа между експертите; Събиране и анализиране на информацията; Преглед на докладите за напредъка и документите, свързани с изпълнението на проектните дейности; Сравняване на информацията и докладваните данни с целите, очакваните резултати, дейности и индикаторите за изпълнение на договора. Ръководителят на проекта ще осъществява официална кореспонденция с изброените заинтересовани страни, като ще се предоставят копия до Възложителя. Документите и кореспонденцията ще се съхраняват при Координатора в архива по проекта. При изпълнението на проекта ще се разчита на постоянен контакт чрез телефон и електронна поща между всички заинтересовани лица., Contracted Amount: 15 930.46 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Информация и комуникация по проекта: Изпълнението на дейността е съгласно изискванията на „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020 г.“, които се основават на Регламент (ЕС) № 1303 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. Чл.50. (1). Предвидените комуникационни средства включват провеждане на пресконференции, на официалнo събитиe, публикуване на прессъобщения в медии, поставяне на 1 временен билборд и 1 постояннa обяснителнa табелa, изготвяне на плакати и брошури, които да популяризират проекта и да откроят финансовия принос на Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР), предоставен чрез Оперативна програма „Региони в растеж”. Планирано е провеждане на две пресконференции (в началото и в края на изпълнение на проекта). По време на откриващата пресконференция обществеността ще бъде запозната с целите, дейностите и бюджета на проекта. Резултатите от изпълнението ще бъдат представени на закриваща пресконференция. Ще се организира и проведе официалнo откриване на социалните жилища. Публичните събития ще се анонсират чрез разпространение на пресинформация до средствата за масово осведомяване. Ще бъдат поканени да присъстват представители на регионални медии и кореспонденти на национални медии.След края на всяко от мероприятията ще бъдат изпратени прессъобщения. Всяка от информациите навременно ще се публикува и на официалната интернет страница на Община Враца (www.vratza.bg). Предвидени са две платени публикации в регионални медии и 300 броя информационни брошури/листовки, които да популяризират проектните дейности и постигнатите резултати. В близост до ремонтираната сграда, където ще са социалните жилища, ще бъде монтиран временен билборд. След приключване на проекта, ще бъде монтирана постоянна обяснителна табела. Плакатите ще бъдат на видно място в сградата на Община Враца, а след осъществяване на СМР – и в ремонтираната сграда, обект по проекта. Съдържанието на плакатите, брошурите, табелите и билборда ще е съобразено с изискванията на „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020 г.“. Посочените по-горе дейности са необходими, за да се постигне информиране на заинтересованите от проекта страни и изграждане на доверие между тях. Дейността цели да се засили разбирането на обществеността от община Враца за ролята ЕС, ЕФРР българската държава и ОПРР за сигуряване на равен достъп до съвременни жилищни условия и създаване на предпоставки за социална интеграция и мотивация за активно включване в социалния живот на хора от уязвими групи от населението и други групи в неравностойно положение., Contracted Amount: 3 040.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Sustainable Consulting LTD, Contracted Amount*: 9 360.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Kalin, Contracted Amount*: 4 200.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Sitistroi 2000 Ltd., Contracted Amount*: 766 547.87 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: DMI DEVELOPMENT LTD, Contracted Amount*: 252.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: CONTROL 21, Contracted Amount*: 1 200.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: „IV DESIGN STUDIO”LTD, Contracted Amount*: 3 396.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: BOGOEV CONSULT, Contracted Amount*: 2 360.28 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: UNIFACTOR LTD, Contracted Amount*: 694 345.21 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: LIFE ENERGY LTD, Contracted Amount*: 8 195.40 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: PROFI TRADE Ltd., Contracted Amount*: 110 669.76 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: VVV CONSULTING LTD, Contracted Amount*: 4 800.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors
  • Subcontractor: Architectural studio Marinovi Ltd., Contracted Amount*: 49 200.00
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Rehabilitated housing in urban areas, Measure Unit: жилища, Base Value: 0.00 , Target amount: 30.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Representatives from marginalised groups, including roma, with improved housing conditions, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 89.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 0.00 BGN
Grant 0.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 0.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Липса на добро финансово управление 359 521.44 0.00 359 521.44 Project-level financial correction

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Инженеринг - проектиране, упражняване на авторски надзор и изпълнение на СМР във връзка с процедура ВG16RFOP001-1.019 „Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020“, и реализацията на проект ВG16RFOP001-1.019-0006 „Реконструкция и ремонт на общински жилища в съвременни социални жилища за настаняване на уязвими групи от населението и други групи в неравностойно положение“, Estimated Amount: 676 739.31
  • Differentiated position 1: „Инженеринг - проектиране, упражняване на авторски надзор и изпълнение на СМР във връзка с процедура ВG16RFOP001-1.019 „Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020“, и реализацията на проект ВG16RFOP001-1.019-0006 „Реконструкция и ремонт на общински жилища в съвременни социални жилища за настаняване на уязвими групи от населението и други групи в неравностойно положение“
    Contractor: Sitistroi 2000 Ltd.
    Contract total funded value: 766 547.87
Procedure 2 Subject to due process: Геодезическо заснемане на самостоятелни обекти в сграда, Estimated Amount: 450.00
Procedure 3 Subject to due process: Доставка и монтаж на обзавеждане, Estimated Amount: 84 968.40
  • Differentiated position 1: Доставка и монтаж на обзавеждане
    Contractor: PROFI TRADE Ltd.
    Contract total funded value: 65 819.16
Procedure 4 Subject to due process: Доставка и монтаж на оборудване, Estimated Amount: 49 475.70
  • Differentiated position 1: Доставка и монтаж на оборудване
    Contractor: PROFI TRADE Ltd.
    Contract total funded value: 44 850.60
Procedure 5 Subject to due process: Извършване на одит на проекта, Estimated Amount: 4 200.00
Procedure 6 Subject to due process: Информация и комуникация по проекта, Estimated Amount: 3 440.00
Procedure 7 Subject to due process: Реконструкция и ремонт на общински жилища в съвременни социални жилища за настаняване на уязвими групи от населението и други групи в неравностойно положение по Оперативна програма "Региони растеж" 2014-2020 година, Estimated Amount: 762 335.81
  • Differentiated position 1: Реконструкция и ремонт на общински жилища в съвременни социални жилища за настаняване на уязвими групи от населението и други групи в неравностойно положение по Оперативна програма "Региони растеж" 2014-2020 година.
    Contractor: UNIFACTOR LTD
    Contract total funded value: 694 345.21
Procedure 8 Subject to due process: Упражняване на строителен надзор, Estimated Amount: 13 133.33

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN