Identification

UMIS Number BG16RFOP001-1.030-0005-C01
Project Name Energy efficiency in multifamily residential buildings
Beneficiary 000261517 Kyustendil Municipality
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 25.09.2017
Start Date 27.09.2017
End Date 10.02.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, Кюстендил, Кюстендил, гр.Кюстендил

Description

Brief description
Проектното предложение е насочено към повишаване на енергийната ефективност и удължаване на жизнения цикъл на  многофамилни жилищни сгради в град Кюстендил. 

Това са блокове както следва:

1.  бл. 43  на ул. "Гладстон" № 21;
2.  блок находящ се на ул. "Климент Охридски" № 5; 
3.  бл. 48 на ул. "Александър Димитров" № 41;
4.  бл. 121  ул. "Цар Освободител" № 328;
5.  бл. 120 ул. "Цар Освободител" № 326.

На база предварително разработени доклади от обследване за енергийна ефективност и техническите характеристики на
сградите, в проектното предложение са заложени  мероприятия, чрез които да се осигури повишаване на енергийните характеристики на сградите, намаляване на разходите за енергия, подобряване цялостния облик, създаване на по-добри условия за живот и топлинен комфорт на гражданите на гр. Кюстендил. 

Инвестициите в мерки за енергийна ефективност, освен енергоспестяващ ефект, ще служат като пример за добра практика на местно ниво и ще насърчат прилагането на подобни мерки, финансирани както от националния бюджет, така и от други източници. Мерките ще имат и допълнителен ефект, тъй като ще осигурят рентабилна експлоатация на жилищните сгради, което ще позволи устойчиво да продължи управлението и поддръжката им.
Activities
  • Activity: Дейност 1:Организация и управление на проекта: Дейността цели да гарантира изпълнение на проекта при спазване на графика, изразходване на средствата според изискванията на програмата и постигането на заложените цели. По проектът ще бъдат назначени четирима експерти: Ръководител на екип, Координатор, Счетоводител и Юрист. Назначението на екипа и определянето на възнагражденията ще бъде съобразено с изискванията на № 189 ОТ 28 юли 2016 г. свързани с изпълнението на дейностите по сключени договори и указанията на Управляващия орган. Дейността предвижда: - Сформиране на екип на проекта, отговорен за осъществяване на проектните цели и за гарантиране на успешната реализация на дейностите; - Разпределение на отговорностите на членовете на екипа и конкретни задачи; - Провеждане на работни срещи за уточняване на логистични въпроси, свързани с изпълнението на проекта и обсъждане и уточняване на механизми за наблюдение и текущ контрол върху изпълнението на проекта; Отговорностите на конкретните членове на екипа и минималните изисквания за заемане на длъжността, са подробно разписани в т.9 "Екип" от формуляра за кандидатстване., Contracted Amount: 40 322.55 , Reported Amount: 40 067.60
  • Activity: Дейност 2: Публичност и визуализация на проекта: Всеки проект финансиран със средства на Общността е необходимо да осигури мерки за популяризиране на източника на финансова помощ. В рамките на настоящия проект също са предвидени дейности, които да укажат и популяризират произхода на финансирането на проекта. Община Кюстендил ще предприеме всички необходими стъпки за популяризиране на факта, че проектът се съфинансира от Европейския фонд за регионално развитие. Предвидените в проекта мерки ще са съобразени с правилата за информиране, комуникация и реклама, предвидени в чл.115 § 4 от Регламент 1303/2013 г. и в чл.3, чл.4, чл.5 и Приложение ІІ от Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията. По време на реализацията на проектните дейности ще бъдат организирани и осигурени следните събития и съответно материяли : Стартова пресконференция с осигурен кетъринг за 40 участника - 1 бр. Финална пресконференция с осигурен кетъринг за 40 участника - 1 бр. Поставяне на временен билборд - 5 бр. Поставяне на обяснителна табела - 5 бр. Събитие първа копка с осигурено озвучаване, кетъринг и снимков материал - 5 бр. Изработване на рекламни материали, в това число: - рекламни чадъри с извита дървена дръжка - 1000 бр. , - мобилно зарядно подходящо за брандиране - 100 бр. - информационни брошури - 500 бр. На официалната интернет страница на Община Кюстендил ще бъдат публикувана информация за напредъка на проекта. Изработката на всички рекламни материали ще бъде съобразено с изискванията на Програмата и ще съдържат необходимата информация за приноса на ЕС и държавата. Табелите, с цел популяризиране на помощта на ЕС сред обществеността на Община Кюстендил, ще съдържат, освен логото на ЕФРР и името на проекта, името и логото на оперативната програма, флагът на ЕС и названието „Европейски съюз”, както и вида и името на дейността (25 % от общата площ). При отчитане на изпълнението на проекта, на УО ще бъде предоставен доказателствен материал за предприетите мерки за осигуряване на информация и публичност на дейностите по проекта., Contracted Amount: 20 161.29 , Reported Amount: 11 496.00
  • Activity: Дейност 3:Подготовка на документацията за възлагане на обществени поръчки и провеждане на процедури за избор на изпълнители, сключване на договори.: Всички процедури за възлагане на обществени поръчки за строителство или услуги, свързани с изпълнението на проектните дейности ще съблюдават равнопоставеността на всички заинтересовани лица, независимо от техния пол, раса и националност. Ще бъдат строго съблюдавани принципите на прозрачност и необвързаност при избора на изпълнители. Експерт от администрацията, член на екипа за управление на проекта, ще подготви тръжните документации за избор на изпълнители, в рамките на проекта. Предвидените процедури за избор на изпълнители са 4 на брой. В рамките на проекта ще бъде проведена една процедура за възлагане на инженеринг (проектиране, заедно с авторски надзор и строителство), една процедура за избор на изпълнител, който да осъществява строителния надзор и оценка на съответствието на проекта, една процедура за избор на изпълнител на мерките за информация и публичност и една процедура за избор на изпълнител, който да извърши независим финансов одит. Редът, по който ще бъдат избрани изпълнителите, ще бъде съгласно Закона за обществените поръчки. Тази дейност ще е една от първите дейности, които ще стартират в рамките на проекта. За изпълнение на дейността е предвиден срок от 6 месеца, в рамките на проекта. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 4: Изпълнение на инженеринг - проектиране; авторски надзор и изпълнение на дейности по СМР: Тази дейност обхваща три отделни поддейности. - Проектиране, Авторски надзор и дейности по СМР. Изработването на работни проекти за петте сгради, включени в настоящото проектно предложение, ще се извършва въз основа на вече изготвените, на етап кандидатстване с проектното предложение, енергийни и технически обследвания. Всички задължителни мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническите обследвания на сградите ще бъдат отразени и в работните проекти. Работните проекти ще бъдат съгласувани с необходимите държавни институции, след което ще бъде преминато към извършване на СМР дейностите. В края на тези процеси обновените сгради трябва да постигнат най-малко клас на енергопотребление "С" и да бъдат изпълнени дейности за удължаване на жизнения цикъл на сградите. Основните мерки, които ще бъдат изпълнени по сградите са: - изпълнение на енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни и съпътстващи за сградите в обследванията за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление "С"; - изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническите обследвания на сградите (съгласно Техническия паспорт на сградата); - при необходимост изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите, в съответствие с Наредба №4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания; Строителството ще бъде съблюдавано, освен от избраните да упражняват строителен надзор външни фирми, така и от специалисти "инвеститорски контрол", служители на Общинска администрация Кюстендил. По време на извършване на строителните дейности ще бъде извършван и текущ авторски надзор, който да гарантира изпълнението на дейностите, съгласно работните проекти за сградата. За изпълнение на тази дейност е предвиден срок от 15 месеца, защото би могло да се случи неподходящо време за изпълнение на дейностите за СМР, например зимен сезон. Залагането на по-дълъг срок осигурява възможност за избор на подходящо време за стартиране на строителството и гарантиране завършването на дейностите в срок., Contracted Amount: 2 356 858.29 , Reported Amount: 2 814 038.57
  • Activity: Дейност 5: Упражняване на строителен надзор и въвеждане на обектите в експлоатация: Изготвените работени проекти, след съгласуване с всички необходими институции. На база съгласуваните работни проекти, главният архитект на община Кюстендил ще издаде разрешителни за строеж на обектите, които ще бъдат реализирани в рамките на настоящия проект. Строителният надзор ще съставя и подписва всички актове и протоколи по време на строителството и ще отговаря конкретно за започване на строително-монтажните работи (СМР) и другите дейности, съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ). Освен за правилността и пълнотата на актовете и протоколите, съставяни по време на изпълнение на дейностите, строителният надзор ще следи и за изпълнение на дейностите, съобразно одобрения работен проект и изискванията на чл.169, ал.1 и 2 от ЗУТ. Гарантиране на качеството на вложените материали също ще следва да се осигури от строителния надзор. Спазването на изискванията за безопасни условия на труд и недопускане увреждането на трети лица и имоти, вследствие на строителството също влиза в задълженията на фирмата, която ще осъществява строителен надзор. Накрая, след приключване на дейностите за СМР, ще бъдат изготвени окончателни доклади за годността на обектите, съгласно чл.168, ал. 1, т.6 от ЗУТ. Ангажиментите по строителния надзор ще приключат с успешното въвеждане на обектите в експлоатация. , Contracted Amount: 15 000.00 , Reported Amount: 18 880.00
  • Activity: Дейност 6: Извършване на финансов одит на проекта : Правилата за управление на проекти, финансирани от Структурните фондове изискват осъществяване на независим финансов одит на финансовите отчети за всички проекти на стойност над 200 000 лв, извършен от регистриран одитор, член на Института на дипломираните експерт-счетоводители или от фирма за одит, като докладите за одит се прилагат към искането за окончателно плащане по проекта. Одиторският ангажимент в рамките на настоящия проект включва проверка на окончателния финансов отчет за съответствие с всички изисквания на Договарящия орган, уточняване на всички реквизити на първичните счетоводни документи и др. Осъществяваният одит, в рамките на проекта, ще даде възможност да се изключи варианта за допускане на грешки с неблагоприятни последици върху изпълнението му. Изпълнението на тази дейност ще бъде съобразено с: • спазване на приложимите международни и национални счетоводни и одитни стандарти; • извършване на проверки на дейностите по проекта, в съответствие с принципите за добро финансово управление; • извършване на проверки, удостоверяващи, че всички декларирани разходи са действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на европейското и национално законодателство относно допустимост на разходите по програмата; • извършване на проверки на наличността и валидността на първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и др.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност; • проверка за спазване на изискванията поддържане на адекватна одитна пътека; • проверка и удостоверяване, че всички дейности са надлежно документирани и всички документи за разходите се съхраняват и са на разположение на националните и европейските контролни органи при поискване; • извършване на проверка на докладваните нередности; • удостоверяване, че исканията за средства, подадени от община Кюстендил, са точни, пълни и във формат, изискван от УО на ОПРР; • проверки за удостоверяване, че неправомерно изплатените суми са възстановени по надлежния ред; • проверки на счетоводните системи и осчетоводявания; • проверки за двойно финансиране; • проверки за спазване на законодателството в областта на държавните помощи; , Contracted Amount: 20 161.29 , Reported Amount: 6 360.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Vanya, Contracted Amount*: 8 414.55 , Reported Amount**: 8 389.26
  • Contractor: ET Diyana Miladinova, Contracted Amount*: 14 880.00 , Reported Amount**: 14 880.00
  • Contractor: Odit konsult MD EOOD, Contracted Amount*: 6 360.00 , Reported Amount**: 6 360.00
  • Contractor: DNSK, Contracted Amount*: 4 000.00 , Reported Amount**: 4 000.00
  • Contractor: Pautalia Stil EOOD, Contracted Amount*: 457 200.00 , Reported Amount**: 475 889.58
  • Contractor: Jivka, Contracted Amount*: 6 200.32 , Reported Amount**: 6 180.82
  • Contractor: eng., Contracted Amount*: 17 714.90 , Reported Amount**: 17 709.61
  • Contractor: DI EM AI DIVELOPMANT EOOD, Contracted Amount*: 11 100.00 , Reported Amount**: 11 100.00
  • Contractor: Pro Dizain Konsult EOOD, Contracted Amount*: 396.00 , Reported Amount**: 396.00
  • Contractor: Obedinenie GDS - RUEN DZZD, Contracted Amount*: 435 447.26 , Reported Amount**: 435 754.14
  • Contractor: Marina, Contracted Amount*: 7 992.78 , Reported Amount**: 7 787.91
  • Contractor: Bulplan Invest OOD, Contracted Amount*: 966 000.00 , Reported Amount**: 1 416 779.46
  • Contractor: Stroitelna firma-Rila EOOD, Contracted Amount*: 476 160.00 , Reported Amount**: 486 478.14
Subcontractors None
Members of the Consortium
  • Member of the Consortium: 'Ruen Holding'' AD, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: ''Georgiev Dizain Studio'' EOOD, Contracted Amount*: 0.00

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Estimated annual decrease of GHG, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 524.27 , Reached amount: 680.28
Indicator 2 Decrease of annual primary energy consumption of public buildings, Measure Unit: kWh/година, Base Value: 0.00 , Target amount: 0.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Енергийна ефективност: Брой обновени сгради, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 5.00 , Reached amount: 5.00
Indicator 4 Number of households with improved energy consumption classification, Measure Unit: домакинства, Base Value: 0.00 , Target amount: 165.00 , Reached amount: 165.00

Financial Information

Total Project cost 1 794 602.32 BGN
Grant 1 794 602.32 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 2 123 945.17 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 22 860.00 0.00 22 860.00 "Пауталия Стил" ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 23 808.00 0.00 23 808.00 "Строителна Фирма-Рила" ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 21 772.36 0.00 21 772.36 Обединение "ГДС - РУЕН" ДЗЗД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 26 640.00 0.00 26 640.00 "Булплан Инвест" ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 21 660.00 0.00 21 660.00 "Булплан Инвест" ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 636.00 0.00 636.00 "Одит Консулт МД" ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 0.00 0.00 0.00 "Пауталия Стил" ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 84 391.33 0.00 84 391.33 Обединение "ГДС - РУЕН" ДЗЗД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 0.00 0.00 0.00 "Булплан Инвест" ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 0.00 0.00 0.00 "Булплан Инвест" ООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: "Изпълнение на инженеринг - проектиране, упражняване на авторски надзор и изпълнение на СМР за многофамилни жилищни сгради в гр. Кюстендил", Estimated Amount: 2 356 858.29
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1
    Contractor: Pautalia Stil EOOD
    Contract total funded value: 457 200.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2
    Contractor: Stroitelna firma-Rila EOOD
    Contract total funded value: 476 160.00
  • Differentiated position 3: обособена позиция 3
    Contractor: Obedinenie GDS - RUEN DZZD
    Contract total funded value: 435 447.26
  • Differentiated position 4: обособена позиция 4
    Contractor: Bulplan Invest OOD
    Contract total funded value: 532 800.00
  • Differentiated position 5: обособена позиция 5
    Contractor: Bulplan Invest OOD
    Contract total funded value: 433 200.00
Procedure 2 Subject to due process: „Извършване на оценка на съответствието на инвестиционния проект съгласно чл.142, ал.6, т.2 от ЗУТ и упражняване на строителен надзор при изпълнение на СМР, по обособени позиции", Estimated Amount: 12 500.00
  • Differentiated position 1: обособена позиция 3
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 3 Subject to due process: Избор на изпълнител за извършване на финасов одит, финансирани по ОПРР 2014-2020 по три обособени позиции", Estimated Amount: 16 801.08
  • Differentiated position 1: обособена позиция 3
    Contractor: Odit konsult MD EOOD
    Contract total funded value: 6 360.00
Procedure 4 Subject to due process: Извършване на оценка на съответствието на инвестиционния проект съгласно чл.142, ал.6, т.2 от ЗУТ и упражняване на строителен надзор при изпълнение на СМР, Estimated Amount: 12 500.00
  • Differentiated position 1: обособена позиция 5
    Contractor: ET Diyana Miladinova
    Contract total funded value: 14 880.00
Procedure 5 Subject to due process: Назначен екип с Заповед на кмета на Община Кюстендил, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: инж. Росица Добрева Плачкова
    Contractor: eng.
    Contract total funded value: 17 714.90
  • Differentiated position 2: Ваня Милчова Михайлова
    Contractor: Vanya
    Contract total funded value: 8 414.55
  • Differentiated position 3: Марина Димитрова Цекова - Христова
    Contractor: Marina
    Contract total funded value: 7 992.78
  • Differentiated position 4: Живка Димитрова Такова
    Contractor: Jivka
    Contract total funded value: 6 200.32
Procedure 6 Subject to due process: Публичност и визуализация, Estimated Amount: 42 102.15
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 6 Публичност и визуализация по проект "Енергийна ефективност в многофамилни жилищни сгради"
    Contractor: DI EM AI DIVELOPMANT EOOD
    Contract total funded value: 11 100.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 7 Изработване на брошури по проект "Енергийна ефективност в многофамилни жилищни сгради"
    Contractor: Pro Dizain Konsult EOOD
    Contract total funded value: 396.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN