Identification

UMIS Number BG16RFOP001-5.002-0031-C04
Project Name “Healthcare Center for people with mental disorders”
Beneficiary 000261517 Municipality of Kyustendil
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 23.11.2020
Start Date 23.11.2020
End Date 15.07.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Кюстендил (BG415), Кюстендил, гр.Кюстендил

Description

Brief description
Проектно предложение „Изграждане на Център за грижа за лица с психични разстройства“ цели да осигури подходяща и ефективна социална инфраструктура, допринасяща за предоставяне на нови качествени социални услуги за лица с психични разстройства в съответствие с Плана за действие за периода 2018 – 2021г. за изпълнение на Националната стратегия за дългосрочна грижа, чрез:
- осигуряване на инфраструктура за социални услуги за хората с увреждания съгласно Актуализираната карта на услугите;
- подобряване качеството на живот за пълноценно физическо, емоционално, познавателно развитие и социално включване на всяко лице в естествената за него среда;
- създаване на условия за независим и достоен живот на лицата с психични разстройства, съобразяване с техните възможности и специфични потребности;
Проектното предложение предвижда изграждане на Център за грижа за лица с психични разстройства на територията на Община Кюстендил. Изграденият обект ще създаде условия за независим и достоен живот на хората с увреждания чрез предоставянето на качествени, достъпни и устойчиви услуги за дългосрочна грижа, съобразени с индивидуалните нужди на потребителите. Оптимизацията и модернизацията на социалната инфраструктура ще доведе до повишаване качеството на живот и ще съдейства за постигане на интегриран подход при грижата за хората с увреждания с ясен социален ефект и въздействие.
Activities
  • Activity: Дейност 1: Организация и управление на проекта: В рамките на проектната дейност се предвижда да бъде сформиран екип за организация и управление на проекта. Екипът по управление ще изпълнява функции по организационни и административни въпроси и ще улеснява цялостния работен процес по управление на проектния цикъл. Членовете на екипа ще обсъждат начините за постигане на най-качествено изпълнение на заложените дейности и тяхната последователност. Дейността цели да се осигури успешно изпълнение на проекта и постигането на заложените проектни цели и резултати, да се оптимизира използването на проектните ресурси, да се постигне ефективна координация и комуникация с всички участници в проектния процес, да се осигури прозрачност в управлението на проекта, както и добра отчетност и контрол върху изпълнението. Екипът на проекта ще се състои от петима членове: - ръководител на проекта; - координатор на проекта; - счетоводител на проекта; - юрист на проекта; - инвеститорски контрол Екипът ще е запознат и ще използва вече използваните в общината процедури за финансово управление и контрол и по този начин ще се даде разумна увереност за спазване на принципите на добро финансово управление на проекта. Дейността на екипа ще гарантира ефикасно и навременно отразяване на всички възможни рискове при изпълнението. Функциите на екипа по организация и управление на проекта включват: - мониторинг и контрол за изпълнение на всички договори с външни изпълнители, осъществяващи дейности по проекта; - изготвяне на доклади по изпълнението на проекта към УО на ОП „Региони в растеж“ 2014- 2020; - финансово управление на проекта; - докладване на нередности; - архивиране; - информиране и публичност по проекта. Община Кюстендил разполага с достатъчен административен капацитет, с които да обезпечи качественото и в срок изпълнение на проекта. Ръководителят на проекта и членовете на екипа за управление ще бъдат служители на общинска администрация, с богат професионален опит. Поради недостатъчния финансов ресурс за изпълнение на проектното предложение не се предвиждат разходи за организация и управление на персонала по администриране на проекта., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 2: Публичност и визуализация на проекта: През целия период на реализиране на проект „Изграждане на Център за грижа за лица с психични разстройства“ ще бъде поставен важен акцент върху необходимостта от осъществяване на публичност на дейностите от проекта с цел още по-голямо популяризиране на резултатите от него и приноса на Оперативна програма "Региони в растеж" 2014 - 2020. Информирането на широката общественост ще популяризира процеса, насочен към създаване на среда, в която институциите, гражданските организации, обществото и семействата зачитат правата на хората с увреждания, осъществяват политики, насочени към развитие, социално включване и достъп до качествени грижи и услуги в общността. Чрез активна и навременна реклама ще се предизвика разбиране у широката общественост към проблема на хората в психични разстройства, което е пряко свързано с цялостното развитие на Община Кюстендил. Мерките за информация и комуникация са насочени към следните групи: - Целевите групи и преките бенефициенти по проекта; - Широката общественост; - Разпространителите на информация. Изпълнението ще съответства на заложените в Националната комуникационна стратегия принципи, а именно: - Равнопоставеност - изпълнението на мерките за информация и комуникация ще осигури равен достъп до информация както на всички заинтересовани страни, така и на широката общественост като цяло; - Навременност - всички мерки за информация и комуникация са планирани и ще бъдат изпълнени с оглед своевременното задоволяване на идентифицираните нужди на отделните групи и аудитории; - Адаптивност - всички мерки за информация и комуникация са съобразени със специфичните особености както на идентифицираните групи и аудитории, така и на конкретната ситуация, в която се изпълняват; - Партньорство - всички мерки ще се изпълняват в открит диалог и взаимодействие с всички заинтересовани страни; - Прозрачност - ще се предоставя информация за изпълнението на мерките по информираност и публичност, съгласно Единния наръчник за бенефициента. Основна цел на дейността е достигането до различни аудитории с широка гама от активни мерки. Изпълнението има за цел и да повиши публичността и прозрачността на процеса на реализация на проектното предложение. Комуникационни канали, които ще бъдат използвани при реализацията на тази дейност: - Електронни медии; - Печатни медии; - Директна комуникация – пресконференции и официална церемония; - Външна реклама - постоянна обяснителна табела. Предвидените в проекта мерки ще са съобразени с правилата за информиране, комуникация и реклама, предвидени в чл. 115 § 4 от Регламент 1303/2013 г . и в чл. 3, чл. 4, чл.5 и Приложение ІІ от Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020г . Поради ограничения финансов ресурс при остойностяване на дейността са заложени единствено разходи за изработване, доставка и монтаж на 1 брой временен билборд и на 1 брой постоянна обяснителна табела. Средствата за организиране и провеждане на официалната церемония - "Първа копка" на обекта и провеждането на двете публични събития - пресконференции (стартова и заключителна) ще се обезпечат от бюджета на Община Кюстендил., Contracted Amount: 480.00 , Reported Amount: 480.00
  • Activity: Дейност 3: Изпълнение на СМР и авторски надзор : Изпълнението на дейност „Изпълнение на СМР и авторски надзор “ ще се осъществи за обект: Център за грижа за лица с психични разстройства - самостоятелно обособена сграда – ново строителство в имот, находящ се в поземлен имот с идентификатор 38474.6.34 по кадастралната карта и кадастрални регистри на село Копиловци, Община Кюстендил с обща площ – 4 175 кв.м., актуван с АЧОС № 5566/09.09.2020 г., определен за изграждане на Център за грижа за лица с психични разстройства с капацитет 15места, съгласно Актуализираната карта на услугите. Дейността се разделя на две водещи направления: (1) Дейности, свързани с изпълнението на Авторски надзор по време на изпълнение на строително - монтажните работи на строежа: Осъществяване на контрол на строителната площадка във връзка с качеството на СМР и тяхното съответствие с оригиналния Технически проект; провеждане на консултации на строителната площадка по време на СМР; извършване на допустими от закона несъществени промени в Техническия проект; изработване на екзекутивна документация във връзка с възникнали несъществени отклонения по време на строителството. (2) Дейности, които са свързани с изпълнението на строително - монтажните работи на строежа: Строителните работи, изпълнявани съгласно изготвения от Изпълнителя и утвърден от Възложителя Технически проект за строежа, Графика за изпълнение на строежа, предписанията и заповедите в Заповедната книга; При необходимост осигуряване на терени за нуждите на строителството в съответствие с разпоредбите – за временно строителство, за складиране на материали и техника и други, във връзка със строителството, установени с Плановете за безопасност и здраве, когато същите са извън територията на обектите; Организиране на дейностите по събиране, транспортиране, обезвреждане и оползотворяване на строителните и другите отпадъци, възникнали в резултат на осъществяване на дейностите, в съответствие с изискването на българското законодателство; Гаранционно поддържане на строежа, включващо отстраняване на проявени дефекти през минималните гаранционни срокове за изпълнените СМР и съоръжения на обекта., Contracted Amount: 879 600.00 , Reported Amount: 879 600.00
  • Activity: Дейност 4: Упражняване на консултантски услуги по реда на чл. 166 от ЗУТ: По време на строителството независима компания, ще упражнява консултански услуги със следния обхват: (1) Извършва проверка и контрол на доставените и влагани в строежите строителни продукти, с които се осигурява изпълнението на основните изисквания към строежите в съответствие с изискванията на наредбата по чл. 9, ал. 2, т. 5 от Закона за техническите изисквания към продуктите; (2) Организира законосъобразно започване на строежите; (3) Осъществява контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; (4) Подписва всички актове и протоколи съставени по време на строителството, с което ще осъществява контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; (5) Издава предписания и заповеди относно изпълнението на строителството с оглед, предотвратяване увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; (6) Уведомява регионалната дирекция за национален строителен контрол, при установяване на нарушаване на техническите правила и нормативи в 3-дневен срок от установяване на нарушението; (7) Изготвя окончателен доклад до възложителя след приключване на строително-монтажните работи; (8) Издава технически паспорт след приключване на строително-монтажните работи на новоизградения обект; (9) Окомплектова цялата документация, необходима на Община Кюстендил за въвеждане на обекта в експлоатация. След завършването на строежа и приключване на приемните изпитвания се предвижда изпълнителят на строителен надзор с оглед въвеждане на обекта в експлоатация да представи: - окончателен доклад по чл. 168, ал. 6; - технически паспорт, документ за собственост /или документи удостоверяващи качеството на възложител на строежите; - акт обр. 14 за приемане на конструкциите, констативни актове по чл. 176, ал. 1 от ЗУТ за установяване годността за приемане на строежите, с приложени протоколи за успешно проведени единични изпитвания, - документи, удостоверяващи съответствието на вложените строителни продукти със съществените изисквания към строежите и др. , Contracted Amount: 8 000.00 , Reported Amount: 8 000.00
  • Activity: Дейност 5: Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане: Дейността цели да се осигури необходимия материален актив за качествено предоставяне на социалната услуга с оглед задоволяване на потребностите на потребителите. За изпълнението на тази дейност бенефициентът планира да обяви процедура за избор на изпълнител за доставка и монтаж на необходимото оборудване, обзавеждане и инвентар за Центъра за грижа за лица с психични разстройства. Оборудването и обзавеждането за ЦГЛПР, които ще бъдат закупени в рамките на тази дейност ще бъдат съобразени с основните композиционни и функционални изисквания и ще включват най-общо обзавеждането на следните помещения: Спални помещения - индивидуални и са за по 2 лица. Пространството ще осигурява уютна атмосфера на лицата и няма да затруднява свободното им придвижване; Санитарни помещения с баня - едно санитарно помещение към всяка спалня; Едно санитарно помещение с баня за персонала; Стая/стаи за персонала - За преобличане и съхраняване на документи; Кухненски бокс (кухня), разливочно и трапезария (кът за хранене)- Кухненския бокс (кухня) ще е обзаведен с необходимото за съхранение и приготвяне на храна и хранене оборудване, домакински електроуреди, съдове и прибори; Дневна стая - Място, където през деня могат се събират всички живущи. В дневната ще са разположени библиотека, аудио-визуална техника, подходящи маси и столове, удобна и мека мебел за разговори и почивка; Втора дневна стая - В нея ще се провеждат срещи на персонала, представители на институции или други официални лица, роднини, гости. Обзаведено е с мека мебел, маса и столове; Стая за терапия, която ще е обзаведена с меки модули и различни форми, с тапицирани стени и под; Мокро помещение - За пране, сушене и гладене; Складови помещения - Обособени за санитарно-хигиенни, перилни и миещи препарати и за други материали и пакетирани хранителни продукти., Contracted Amount: 28 991.56 , Reported Amount: 12 593.45

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: ET DIANA MILADINOVA, Contracted Amount*: 8 000.00 , Reported Amount**: 8 000.00
  • Contractor: SMART SOFT LTD, Contracted Amount*: 4 530.00 , Reported Amount**: 5 436.00
  • Contractor: STROITELNA FIRMA-RILA ltd, Contracted Amount*: 1 383 600.00 , Reported Amount**: 879 600.00
  • Contractor: TOP ELANA OOD, Contracted Amount*: 5 964.54 , Reported Amount**: 7 157.45
  • Contractor: PRO DESIGN CONSULT, Contracted Amount*: 480.00 , Reported Amount**: 480.00
  • Contractor: NAD DIZAIN TLD, Contracted Amount*: 17 591.02 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of supported facilities of social infrastructure in the process of deinstitutionalization, Measure Unit: обекти, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 899 066.60 BGN
Grant 897 906.60 BGN
Self amount 1 160.00 BGN
Total actual amounts paid 897 906.60 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: "Доставка на компютърни и мултифункционални устройства", Estimated Amount: 45 389.08
  • Differentiated position 1: Доставка на компютърни мултифункционални устройтсва
    Contractor: SMART SOFT LTD
    Contract total funded value: 4 530.00
Procedure 2 Subject to due process: Избор на изпълнител за изпълнение на доставки и монтаж на обзавеждане и оборудване, Estimated Amount: 27 615.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция №1 Доставка на обзавеждане по проект "Изграждане на Център за грижа за лица с психични разстройства
    Contractor: NAD DIZAIN TLD
    Contract total funded value: 17 591.02
  • Differentiated position 2: Обособена позиция № 2 "Доставка на черна и бяла техника по проект "Изграждане на Център за грижа за лица с психични разстройства
    Contractor: TOP ELANA OOD
    Contract total funded value: 5 964.54
Procedure 3 Subject to due process: Изпълнение на инженеринг - проектиране; авторски надзор и изпълнение на дейности по СМР., Estimated Amount: 519 991.20
  • Differentiated position 1: „Инженеринг на обект: „Център за грижа за лица с психични разстройства“с. Копиловци, общ. Кюстендил"
    Contractor: STROITELNA FIRMA-RILA ltd
    Contract total funded value: 518 400.00
  • Differentiated position 2: обект: "Център за грижа за лица с психични разстрйства с. Копиловци, Община Кюстендил
    Contractor: STROITELNA FIRMA-RILA ltd
    Contract total funded value: 2 400.00
Procedure 4 Subject to due process: Публичност и визуализация на проекта, Estimated Amount: 480.00
  • Differentiated position 1: Услуги по "Публичност и визуализация"
    Contractor: PRO DESIGN CONSULT
    Contract total funded value: 480.00
Procedure 5 Subject to due process: Упражняване на авторски надзор, съгласно чл. 162, ал. 2 от ЗУТ, Estimated Amount: 2 400.00
Procedure 6 Subject to due process: Упражняване на консултантски услуги по реда на чл. 166 от ЗУТ, Estimated Amount: 8 000.00
  • Differentiated position 1: Извършване на оценка на съответствието и упражняване на строителен надзор
    Contractor: ET DIANA MILADINOVA
    Contract total funded value: 8 000.00
Procedure 7 Subject to due process: Център за грижа за лица с психични разстройства“ с. Копиловци, общ. Кюстендил“ , Estimated Amount: 722 225.00
  • Differentiated position 1: Център за грижа за лица с психични разстройства“ с. Копиловци, общ. Кюстендил“
    Contractor: STROITELNA FIRMA-RILA ltd
    Contract total funded value: 862 800.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN