Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.001-0042-C01
Project Name Increasing energy efficiency in "Plam Engineering" Ltd
Beneficiary 125565108 PLAM ENGINEERING LTD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 09.11.2017
Start Date 09.11.2017
End Date 20.07.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Търговище, Търговище, гр.Търговище

Description

Brief description
По настоящия проект ще бъде оптимизирана производствената дейност в „Плам инженеринг“ ООД чрез подмяна на част от съществуващото оборудване, интегриране на система за оползотворяване на отпадна топлина и система за мониторинг на енергопотреблението:
•	Хидравлична абкант преса (мярка 1 от Енергийния одит);
•	Хидравлична гилотинна ножица CNC (мярка 2 от Енергийния одит);
•	Комбинирана хидравлична пресножица с 5 работни станции (мярка 3 от Енергийния одит);
•	Валова хидравлична машина за огъване на листов материал (мярка 4 от Енергийния одит);
•	Хидравлична триролкова огъваща машина (мярка 5 от Енергийния одит);
•	Вентилация с рекуперация за оползотворяване на отпадна топлина (мярка 6 от Енергийния одит);
•	Система за мониторинг на енергопотреблението(СМЕ)(мярка 7 от Енергийния одит).
След интегриране на изброеното по-горе технологично оборудване, производственият капацитет на предприятието ще нарастне значително, което от своя страна ще доведе до поемане на повече поръчки и разрастване на предприятието, както и по-нисък разход на енергия на единица произведена продукция.
Activities
  • Activity: Подмяна на старa абкант пресa с нова с по-висока производителност и по-ниско енергопотребление - 1 брой : Предложената мярка (подмяна на старa абкант пресa) участва в първия етап на производството. Старата абкант преса, с която Бенефициентът работи към момента се характеризира с малък отвор на огъване, недостатъчна дебелина на огъване – до 6 мм, което налага използване на външни услуги при необходимост от по-големи дебелини, невъзможност за изработка на по-големи детайли – малък светъл отвор между колоните. Течовете в цилиндрите налагат честа смяна на масло и настройка, което затруднява експлоатацията на машината, високо е потреблението на енергия, малък капацитет, бавен процес, ниска производителност. Наличната абкант преса е с мощност на мотора 12 kW. Единичната и производителност е направена на база измерване и опита на предприятието, което има на годишна база. Средно през абкант пресата се обработват 60кг./ч. Машината обработва средно метална суровина на годишна база около 53 760 кг. За изчисленията са взети данните за представителната(базова) 2015 г. Разходите за енергия на мярката за годината, избрана за представителна възлизат на 1 032,20 лв. без ДДС. На база основните технически параметри и режима на експлоатация на съществуващата абкант преса е изчислено потребление на енергия в размер на 5 376,0 kWh/г. В конкретния случай с препоръчаната Мярка 1 се предвижда интегриране в производственият процес на ново поколение CNC хидравлична абкант преса, като при конструирането и производството и са внедрени едни от най-добрите към момента налични технологии. С внедряването на новото оборудване ще има възможност да се работи с материал до 10 мм, като по този начин ще отпаднат разходите за външни услуги. Настройките на новата абкант преса ще се правят автоматично, с което ще се намали работата на празен ход. Абкант пресата е със следната окомплектовка: - Управление CNC графично 2D управление, 5 оси (Y1, Y2, X, R, Z) - Дълбочина на отвора в страниците – 410mm - Горен инструмент P.135.85.R08(835 sectioned) - Моторизирани задни ограничители с ход 1000мм – 2бр. - Дължина на огъване - 3100mm - Предна ръчна лазерна защита - Странични крайни изключватели - Хидравлична система - Електрическа система - Челни греди с Т-слот в инч/мм скала – 2бр Новото оборудване е с мощност на мотора 19,25 kW и капацитет 220 тона. Единичната производителност на новата хидравлична абкант преса е в пъти по-голяма (650 кг./ч), което води след себе си много по-нисък разход на енергия за единица произведена продукция. Или средно през машината ще се обработват 585 кг./ч ., а производителността на годишна база ще възлиза в размер на 118 404,0 кг./г. метална суровина. Годишните разходи за ел. енергия се предвижда да възлизат на 6 732,60 лв. без ДДС, а годишната консумация на ел. енергия - 35 065,8 kWh/г. Съпоставяйки потреблението на енергия на старата абкант преса спрямо новата, както и икономическите показатели свързани с мярката, енергийните спестявания се предвижда да възлизат на 83 338,2 kWh/г., фактор енергийни спестявания - 70,38%. Те ще са резултат от по-високата производителност и по-ниския специфичен разход на единица произведена продукция на новото технологично оборудване след въвеждане на мярката. Намалението на вредните емисии СО2 ще бъде в размер на 68,25 т/год. Инвестиционните разходи съгласно направеното предварително проучване се оценяват на 136 908 лв. Стъпки за реализация на дейността 1. Избор на изпълнител (1 до 4 месец); 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец); 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец); 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи. (от 17 до 18 месец)., Contracted Amount: 136 908.00 , Reported Amount: 136 500.00
  • Activity: Подмяна на стара хидравлична гилотина с нова с по-висока производителност и по-ниско енергопотребление - 1 брой: Предложената мярка (подмяна на стара гилотина) участва в първия етап на производството. Старата електромеханична гилотина, която Бенефициентът използва към момента работи с ламарини с дебелина до 6 мм, което налага обработката на материали с по големи дебелини /10,15,20 и нагоре мм/ да се извършва чрез рязане с апарати за ръчно плазмено рязане, което е бавен, неточен, енергоемък и трудоемък процес или чрез газопламъчно рязане, също неефективен и неекологичен метод. Има течове в цилиндрите, които налагат честа смяна на масло и настройка. Човешкият фактор е значителен, което обуславя ниската производителност. Предвид изброените недостатъци и естеството на възложените поръчки се налага използването на външни услуги. Наличната гилотина е с мощност на двигателя 7,5 kW. Единичната и производителност е направена на база измерване и опита на предприятието, което има на годишна база. Средно през гилотината се обработва метална суровина по 28 кг./ч. или на годишна база около 27 104 кг. За изчисленията са взети данните за представителната(базова) 2015 г. Разходите за енергия възлизат на 557,60 лв. без ДДС., а годишното потребление на ел. енергия е в размер на 2 904,0 kWh/г. С препоръчаната Мярка 2 се предвижда интегриране на нова хидравлична гилотинна ножица с променлив ъгъл на рязане и CNC управление. Интегрираната нова машина е с възможност да работи с материал до 16 мм, което ще снижи разходите за труд и външни услуги. Гилотината е окомплектована със следните основни съоръжения и функции: - Автоматичен моторизиран заден ограничител с ход 1000мм - Автоматична система за настройка на разстоянието между ножовете и ъгъла на рязане - Защита на ръцете на оператора вкл.защитни изключватели - Хидравлична система с хидравлична помпа - Електрическа система - Устройство за рязане с настройване на ъгъла 0-180° - Дълбочина на отвора в страниците 350мм - Предна помощна греда с линия и ограничител - Странични и задни предпазители - Захранващо напрежение 380V 50Hz - Горен нож за рязане – 4 режещи ръба, подсилени за рязане на неръждаема стомана - Долен нож – 2 режещи ръба, подсилени за рязане на неръждаема стомана - Автоматична система за централно мазане на възлите и агрегатите Новото оборудване е със следните технически характеристики: ширина на срязване 3100 мм., усилие на хидравличните притискачи-42 тона, мощност на ел. двигател- 30 kW, мощност на ел. двигател-1,1 kW. Единичната производителност на новата хидравлична гилотина е в пъти по-голяма (660 кг./ч) , което води след себе си много по-нисък разход на енергия за единица произведена продукция. Или средно през машината ще се обработват 594 кг./ч ., а производителността на годишна база ще възлиза в размер на 1 202 256 кг./г. Годишните разходи за ел. енергия се предвижда да възлизат на 10 877,1 лв. без ДДС, а годишната консумация на ел. енергия - 56 651,8 kWh/г. Съпоставяйки потреблението на енергия на старата гилотина спрямо новата, както и икономическите показатели, свързани с мярката, енергийните спестявания се предвижда да възлизат на 72 161,4 kWh/г., фактор енергийни спестявания - 56,02%. Те ще са резултат от по-високата производителност и по-ниския специфичен разход на единица произведена продукция на новото технологично оборудване след въвеждане на мярката. Намалението на вредните емисии СО2 ще бъде в размер на 59,1 т/год. Инвестиционните разходи съгласно направеното предварително проучване се оценяват на 148 643 лв. Стъпки за реализация на дейността 1. Избор на изпълнител (1 до 4 месец); 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец); 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец); 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи. (от 17 до 18 месец), Contracted Amount: 148 643.00 , Reported Amount: 147 800.00
  • Activity: Подмяна на стари ръчни отрезни абразивни машини с автоматична комбинирана хидравлична пресножица с 5 работни станции с по-висока производителност и по-ниско енергопотребление - 1 брой: Предложената мярка (подмяна на стари ръчни отрезни машини) участва в първия етап на производството. Старото оборудване, което се използва в момента в предприятието се характеризира с бавен процес и ниска производителност, което налага използване на външни услуги. То се състои от: 1. Ръчна отрезна абразивна машина (ъглошлайф) с ел. мощност 2,4 kW и единична производителност 50кг./ч. - 2 броя 2. Настолна отрезна абаразивна машина (ъглошлайф) с ел. мощност 2,2 kW и единична производителност 80 кг./ч. - 1 брой Единичната производителност на старите ръчни отрезни абразивни машини е направена на база измерване и опита на предприятието, което има на годишна база. Средно през старото оборудване се обработва по 72,0 кг./ч. или на годишна база се обработва средно метална суровина около 64 656 кг. Разходите за енергия за годината избрана за представителна (2015 г.) възлизат на 482,80 лв. без ДДС. На база основните технически параметри и режима на експлоатация на съществуващите ръчни отрезни абразивни машини е изчислено потребление на енергия в размер на 2 514,4 kWh/г. С препоръчаната мярка 3 се предвижда интегриране на комбинирана хидравлична пресножица с 5 работни станции, с внедряването на която ще се снижи ръчния труд, което значително ще увеличи производителността. Новата машина е окомплектована със следното стандартно оборудване: - Матрица и поансон с диаметър ф22мм - Адаптери за поансони - Сменяеми държачи за поансони - Режещ нож с четири режещи страни (смяната става чрез завъртане на ножа) - Ъглово отрязване на профили - 5 работни станции (щанцоване, рязане на профили с плътни сечения, рязане на ламарина, станция за прорязване). Характеристиките и комплектацията на базовата машина са: - Плавни и регулиращи се ходове на станцията за щанцоване и рязане - Мултифункционална втулка с голям капацитет за щанцоване на планки, шини, фланшове и стебла на П–профил и L-профил - Регулируема маса за щанцоване, рязане и рязане на отвори за една и съща височина - Скосяване под ъгъл 45° на фланшове на профили - Защитни работни прегради - Лесна смяна на държача на матрицата - Избутвач за отрязано парче - Правоъгълен щанцоващ инструмент Новото оборудване има следните технически характеристики: - максимална дебелина на срязване-10 мм.; - максимална ширина на срязване- 42 мм.; - максимална дълбочина на срязване- 100 мм.; - капацитет-60 тона - мощност на двигателя-4 kW. Единичната производителност на новата комбинирана хидравлична пресножица с 5 работни станции в сравнение със старите машини е в пъти по-голяма (160 кг./ч), което води след себе си много по-нисък разход на енергия за единица произведена продукция. Или средно през машината ще се обработват 144 кг./ч ., а производителността на годишна база ще възлиза в размер на 291 456 кг./г. Годишните разходи за ел. енергия се предвижда да възлизат на 1 399 лв. без ДДС, а годишната консумация на ел. енергия - 7 286,4 kWh/г. Съпоставяйки потреблението на енергия на старото оборудване спрямо новото, както и икономическите показатели, свързани с мярката, енергийните спестявания се предвижда да възлизат на 4 048,0 kWh/г., фактор енергийни спестявания -35,71%. Намалението на вредните емисии СО2 ще бъде в размер на 3,32 т/год. Инвестиционните разходи съгласно направеното предварително проучване се оценяват на 19 069 лв. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (1 до 4 месец); 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец); 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец); 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи. (от 17 до 18 месец), Contracted Amount: 19 069.00 , Reported Amount: 18 800.00
  • Activity: Подмяна на стар електромеханичен рунд вал с четиривалова хидравлична машина за огъване на листов материал с по-висока производителност - 1 брой: Предложената мярка (подмяна на стар електромеханичен рунд вал) участва в първия етап на производството. Старият електромеханичен рунд вал, с който Бенефициентът работи към момента се характеризира с недостатъчна дебелина на огъване – до 6 мм, което налага използване на външни услуги при необходимост от по големи дебелини, невъзможност за изработка на по-големи детайли – малък светъл отвор между колоните, бавен процес, ниска производителност. Мощността на мотора е 12 kW, а единичната производителност, направена на база измерване и опита на предприятието, което има на годишна база е 120 кг./ч. Средно през старото оборудване се обработва метална суровина по 48,0 кг./ч. или на годишна база това е около 46 064 кг. Разходите за енергия за годината избрана за представителна (2015 г.) възлизат на 846,00лв. без ДДС, потреблението на енергия е в размер на 4 406,4 kWh/г. С препоръчаната мярка 4 се предвижда интегриране на четиривалова хидравлична машина за огъване на листов материал. Избраната машина може да работи с по дебел материал, с което ще отпаднат разходите за външни услуги. Четириваловата хидравлична машина има следната окомплектовка: - Конструирана е за работа със средни и твърди листови стомани за изработване на цилиндри и части от радиуси - Вградена система за балансиране, гарантираща паралелност на валовете и високо качество на изделията - Горният вал е задвижван с хидромотор куплиран с планетарна предавателна кутия(окомплектован със защитна система). Страничните валове са задвижващи. Долният вал е свободен(паразитен) - Задвижване на страничните валове посредством хидравлични цилиндри - Електронни дисплеи 3бр. отчитащи позицията на валовете - Хидравлично освобождаване края на вала за изваждане на цилиндъра - Управлението на функциите на машината се усъществява удобно и самостоятелно от подвижния пулт за управление - Конструкция тип рамка – заварена и освободена от напрежение - Система за огъване на конуси - Хидравлична система: използвани компоненти от мотор-помпена група, хидравлични клапани - Система за безопасност включваща бариера около машината и авариен стоп бутон на пулта за управление - Електрическа система - Редуктор - Индукционно закалени валове: стандартно (58-60 HRC) - Два работни режима управлявани от подвижния пулт за управление - Сертификат ISO 9000 Новото оборудване има следните технически характеристики: - Диаметър на централните валове-280 мм.; - Диаметър на страничните валове- 220 мм.; - мощност на мотора -16,5 kW. - скорост на въртене (огъване)-1,5/5 m/min Единичната производителност на новата четиривалова хидравлична машина за огъване на листов материал в сравнение със стария рунд вал е в пъти по-голяма (460 кг./ч), което води след себе си много по-нисък разход на енергия за единица произведена продукция. Или средно през машината ще се обработват 460 кг./ч ., а производителността на годишна база ще възлиза в размер на 931 040 кг./г. Годишните разходи за ел. енергия се предвижда да възлизат на 5 770,8 лв. без ДДС, а годишната консумация на ел. енергия -30 056,4 kWh/г. Съпоставяйки потреблението на енергия на старото оборудване спрямо новото, както и икономическите показатели, свързани с мярката, енергийните спестявания се предвижда да възлизат на 63 047,6 kWh/г., фактор енергийни спестявания -67,72%. Намалението на вредните емисии СО2 ще бъде в размер на 51,64 т/год. Инвестиционните разходи съгласно направеното предварително проучване се оценяват на 129 085,00 лв Стъпки за реализация на дейността 1. Избор на изпълнител (1 до 4 месец); 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец); 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец); 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи. (от 17 до 18 месец), Contracted Amount: 129 085.00 , Reported Amount: 128 600.00
  • Activity: Подмяна на стар електромеханичен рунд вал с хидравлична триролкова огъваща машина с по-висока производителност - 1 брой: Предложената мярка (подмяна на стар електромеханичен рунд вал) участва в първия етап на производството. Съществуващият рунд вал се използва за една част от дейностите, свързани с тази мярка. За останалата част се използват външни услуги. Характеризира с недостатъчна дебелина на огъване – до 6 мм, което налага използване на външни услуги при необходимост от по големи дебелини, невъзможност за изработка на по-големи детайли – малък светъл отвор между колоните, бавен процес, ниска производителност. Мощността на мотора му е 12 kW, а единичната производителност, направена на база измерване и опита на предприятието, което има на годишна база е 120 кг./ч. Средно през старото оборудване се обработва метална суровина по 24,0 кг./ч., или на годишна база около 20 592 кг. Разходите за енергия за годината, избрана за представителна (2015 г.) възлизат на 395,40 лв. без ДДС. На база основните технически параметри и режима на експлоатация на съществуващия рунд вал е изчислено потребление на енергия в размер на 2 059,2 kWh/г. С препоръчаната мярка 5 се предвижда интегриране на хидравлична триролкова огъваща машина за огъване на тръби с различно сечение, плътни и валцовани профили с голям радиус на огъване. С внедряването на тази машина ще отпаднат разходите за външни услуги. Избраната триролкова огъваща машина е със следната окомплектовка: - Машина с 3-ри задвижващи ролки - Стандартен набор от закалени ролки за огъване на профили - Подвижен контролен панел със старт-стоп педал за управление функциите на машината - Поддържащи направляващи с 3 оси на преместване за ъглово огъване - Спирачка на електродвигателя - Възможност за работа на машината в хоризонтално и вертикално положение - Цифров дисплей за отчитане преместването на долните ролки - Комплект ролки за огъване на тръби размер: ½“, ¾“, 1“, 1 ½“, 2“. Новото оборудване има следните технически характеристики: - Диаметър на горния вал-60 мм.; - Диаметър на долния вал- 50 мм.; - мощност на мотора -3 kW; - скорост на въртене (огъване)-5 m/min. След интегриране на новата хидравлична триролкова огъваща машина се предвижда увеличаване на обема продукция, обработван с новото технологично оборудване. Единичната производителност на новата хидравлична триролкова огъваща машина в сравнение със стария рунд вал е по-голяма (240 кг./ч,), което води след себе си по-нисък разход на енергия за единица произведена продукция. Или средно през машината ще се обработват 216 кг./ч., а производителността на годишна база ще възлиза в размер на 437 184 кг./г. Годишните разходи за ел. енергия се предвижда да възлизат на 1 049,20 лв. без ДДС, а годишната консумация на ел. енергия -5 464,8 kWh/г. Съпоставяйки потреблението на енергия на старото оборудване спрямо новото, както и икономическите показатели, свързани с мярката, енергийните спестявания се предвижда да възлизат на 38 253,60 kWh/г., фактор енергийни спестявания -87,5%. Намалението на вредните емисии СО2 ще бъде в размер на 31,33 т/год. Инвестиционните разходи съгласно направеното предварително проучване се оценяват на 55 017,00 лв., оперативните разходи са изчислени на база на експертна оценка за новото оборудване. Годишните разходи за експлоатация и поддръжка се предвижда да възлизат на 5 355 лв. на година. Разходите за заплати са средно в размер на 4 505 лв./годишно и разходи за ремонт и консумативи в размер на 850 лв./годишно. Стъпки за реализация на дейността 1. Избор на изпълнител (1 до 4 месец); 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец); 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец); 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи. (от 17 до 18 месец), Contracted Amount: 55 017.00 , Reported Amount: 54 800.00
  • Activity: Вентилация с рекуперация за оползотворяване на отпадна топлина - 1 брой: Към настоящия момент в производствените помещения на компанията бенефициент не се използва вентилационна инсталация за оползотворяване на отпадната топлина. За базова линия взимаме вентилация, с обем 500м3/ч, който е еднократен, съгласно чл.306, Раздел III(Механична вентилация) от Наредба №15 от 28.07.2005 г. за технически правила и нормативи за проектиране, изграждане и експлоатация на обектите и съоръженията за производство, пренос и разпределение на топлинна енергия. Източника на енергия, който подгрява въздуха е електрическа енергия. При симулиране на разхода на енергия са отчетени всички параметри съгласно методиката на Наредба №7 за енергийна ефективност на сгради.Обектът се намира в климатична зона 2, гр. Търговище и всички средномесечни температури са взети за съответната зона. На база изразходената електроенегия през годината е направено изчисление за разхода на енергия и е установено, че той възлиза на 5 566 kWh, а генерираните емисии CO2 възлизат на 4,56 t/yr. Настоящата дейност е препоръчана мярка 6 от Енергийния одит. Тя предвижда изграждане на вентилационна инсталация с високоефективна рекуперация за оползотворяване на отпадна топлина от изхвърляният въздух на работната зона. Предимствата на вентилационната система с рекуперация са следните: - Контрол на температурата на подаване на пресният въздух в тесни граници; - Висока енергийна ефективност над 75%; - Нисък разход на енергия за обработване на външният въздух; - Спестени емисии CO2; - Опазване на околната среда; Рекуперацията е процес, при който отработеният въздух се използва за затопляне на пресния въздух. Затопленият въздух преминава през топлообменник и затопля свежия въздух. По този начин се редуцират разходите за отопление, като се подава топлина от затопления вътрешен въздух към пресния, но студен външен въздух през зимата. Проветряването на производствените помещения чрез отваряне на прозорци води до огромни енергийни загуби. Интегрирането на управляеми рекуперативни вентилационни системи ще доведе до намаляване на тези загуби и значителни икономии на електроенергия. Всички тези предимства, заедно с поддържане на комфорта на микроклимата в работната зона обуславят решението да бъде интегрирана такава система в работната зона. На база старите и новите параметри са направени предварителни изчисления, как ще се промени разходът на енергия след ЕСМ. Установено е, че той ще възлиза на 1605 kWh, а генерираните емисии CO2 ще възлизат на 1,31 t/yr., което намаление е в пъти спрямо базовата линия. Предвижда се средногодишните икономии на ел. енергия да възлизат на 3 961,06 kWh/год., енергийните спестявания за единица продукция се прeдвиждат да възлизат в размер на 7,92 kWh/m3/h., фактор енергийни спестявания - 71,16 %. Спестените емисии СО2 ще са в размер на 3,24 t/год. От така направените изчисления е видно, че закупуването, доставката, монтажа и въвеждането в експлоатация на вентилационната инсталация с рекуперация за оползотворяване на отпадна топлина се явява високо енергийно ефективна и оптимизационна мярка – факторът енергийни спестявания на мярката е над 71%. Този извод е подкрепен и от още един факт – при конструирането и производството на новото оборудване са внедрени едни от най-добрите към момента налични технологии. Инвестиционните разходи за настоящата дейност, съгласно направеното предварително проучване се оценяват на 9 125 лв. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение (от 1 до 4 месец); 2. Избор на изпълнител (5 месец) ; 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 6 до 16 месец); 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец)., Contracted Amount: 9 125.00 , Reported Amount: 9 125.00
  • Activity: Въвеждане на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението(СМЕ) - 1 брой: Събирането и съхранението на информация за енергийното потребление на едно предприятие е особено важно за процеса на идентифициране на отклонения от нормалната експлоатация на съоръженията и промените настъпили при консумация на енергия, водещи до нарушаване на енергийната ефективност в предприятието. Важната информация трябва да се събира и анализира през редовни интервали от време. В компанията бенефициент данните за енергийното потребление не се събират за всеки отделен консуматор, като има обща информация за цялото енергопотребление, отчетено от електромер за търговско мерене. Към момента на извършване на одита в компанията няма въведена система за мониторинг и планирано управление на потреблението на енергия, съответно не се проверява потреблението на енергия спрямо базовите стойност. Необходимо е да се осъществява контрол на енергопотреблението, посредством измервателни уреди за тази цел. Предвижда се въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението по отношение на Мярка 2- Подмяна на стара електромеханична гилотина с нова хидравлична гилотинна ножица CNC с по-високо производителна и с по-ниско енергопотребление, която да записва потреблението на енергоносителя и ресурси за основния технологичен процес (конкретно мярка 2), като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление. Необходимо е същевременно системата да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация. Автоматизираната система за мониторинг и контрол на енергопотреблението представлява операторска станция при енергийният мениджър на предприятието, включваща персонален компютър и програмно осигуряване за получаване, обработване, архивиране и визуализиране на разходите на енергия. Операторската станция получава обработената от контролера и локалната система информация и изчислява: - Сумарните разходи по време; - Частта от консумацията в проценти по съоръжения, обособени звена и общо; - Консумирани енергоносители по изработено изделие и единица продукт; - Консумирана енергия по смяна или конретен оператор; - Нормализиране на данните за консумирана енергия спрямо сезонни параметри и външна температура; На база събраната информация ще се извършва ежеседмичен контрол на количествата изразходена енергия и съответно плануване на бъдещото и потребление, чрез дневни графици на работа на технологичното оборудване, съобразени с плануваните количества на производството. Системата за енергиен мениджмънт е съставена от: - Измерващо устройство (електромер, уред за измерване на разход на флуид); - Сървър на който е инсталиран софтуер за запис, визуализация, анализ и изработване на репорти за различните параметри на мониторинга. Основни функции на софтуера са: • Възможност за задаване на максимални нива на консумация и алармиране при превишаването им. • Генериране на клиентски репорти по задание • Съхранение на данните и възможност за генериране на трендове с данни от началото на записите до момента На база функциите на описаната по горе автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението и според някой световни анализатори на такива системи, само по тази линия се получават икономии на енергия от порядък на около 6%. След отчитане на допускането за 6% икономии на енергия от въвеждане на системата за мониторинг на енергопотреблението на мярка 2 се установиха Годишни спестявания на енергия от препоръчаната мярка 7 - СМЕ: 3 399 kWh, а енергийното потребление за свързаните с мярката дейности от препоръчаната Мярка 2 възлиза на 56 651,76 kWh/год. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение (от 1 до 4 месец); 2. Избор на изпълнител (5 месец) ; 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 6 до 16 месец); 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец). , Contracted Amount: 12 300.00 , Reported Amount: 12 100.00
  • Activity: Енергийно обследване по образец, изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти (Приложение Б към Условията за кандидатстване): Дейността по изготвяне на енергийния одит в "Плам инженеринг" ООД е извършена преди подаване на проектното предложение от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Целта на обследването е изчисляване на обобщените енергийни характеристики на енергозахранване и енергопотребление, намиране на енергоемки точки в производството и разработване на енергоспестяващи мерки, както и необходимите капиталови вложения за тях. Изготвянето на доклад за енергийно обследване на фирмата ще служи за управление на рационалното използване на енергийните ресурси във фирмата. Това обуславя извършването на тази дейност като предпроектна, крайният резултат от която е: - По-ресурсно ефективни и по-еколосъобразни производствени процеси в кандидатстващото предприятие; - Повишаване на енергийната ефективност и засилване на конкурентноспособността на предприятието чрез постигане на по-ниски производствени разходи; - Насърчаване на предприятието към инвестиции за повишаване на енергийната ефективност, което ще доведе до намаляване на разходите за производство на единица продукция; - Цялостно подобряване в бизнес и производствените процеси, допринасяйки за подобряване на производителността; Дейността и разходите са извършени преди подаване на проекта и след датата на обявяване на настоящата процедура. Стъпки за реализация на дейността: 1. Събиране на оферти и избор на изпълнител (1 месец); 2. Извършване на услугата (1 - 2 месец)., Contracted Amount: 19 900.00 , Reported Amount: 19 900.00
  • Activity: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт - 1 брой: Дейността включва: - Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление; - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството; Резултатите от изпълнението на дейността: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител (от 1 до 4 месец); 2. Извършване на услугата. Подписване на финален приемно-предавателен протокол (от 5 до 18 месец). , Contracted Amount: 1 000.00 , Reported Amount: 980.00
  • Activity: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт БДС EN ISO 50001 - 1 брой: Сертифицирането на система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включва следните етапи: - провеждане на първоначален одит за документално съответствие на системата с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - провеждане на сертификационен одит за преглед на организационното и технологично съответствие на внедрената система с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - вземане на решение за сертифициране и издаване на оригинален сертификат; Стандартът най-вече се отнася за енергийното управление на енергоинтензивни производствени процеси, електроразпределение, енергийна ефективност на сгради, транспорт и др. Международният стандарт се прилага за всякакъв тип енергийни носители – електроенергия, газообразни, течни и твърди горива, пара, ВЕИ, компресиран въздух, охладена вода, и др. ISO 50001:2011 установява рамка за ефективното използване на енергията в производствените предприятия, търговските вериги, публичния сектор и всяка една организация, решила да се възползва от това. Стандартът също така установява условия за сравняване с най-добрите постижения в областта (benchmarking), измерване, документиране и докладване на подобренията в енергийното управление, респективно за приноса им в намаляването на емисиите парникови газове. Правилното прилагане на стандарта неминуемо води до положителен икономически ефект за бизнеса и околната среда, както и допринася за конкурентоспособността на всяка една компания или организация, внедрила система за енергиен мениджмънт по изискванията му. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител (от 1 до 4 месец); 2. Извършване на услугата. Подписване на финален приемно-предавателен протокол (от 5 до 18 месец). , Contracted Amount: 14 000.00 , Reported Amount: 13 800.00
  • Activity: Визуализация на проекта: Във връзка с изпълнението на дейността по информация и публичност, на уеб-сайта на предприятието ще бъде публикувано кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, в което се откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие и ОПИК, в рамките на два дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ. Със средства по проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, например на входа на сградата, където се изпълнява проектът. Визуализацията на проекта цели популяризиране на резултатите от него на национално и международно ниво. Тя ще бъде съобразена с изискваните мерки за информиране и публичност в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020г. Целите за визуализацията ще бъдат постигнати с помощта на набор от дейности, които са разделени на: (1) създаване на материал за разпространение; (2) разпространение на създадени материали; (3) организиране на мероприятия. В тази връзка се планира: - Разработването и непрекъснато обновяване на уеб сайт; - Изработване на плакати, стикери и табели. Всички информационни материали ще показват резултатите от проекта, както и подкрепата от програмата. На всички закупени активи ще бъдат поставени стикери, указващи подкрепата на ОПИК. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от дружеството задължително ще се указва помощта ОПИК, чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на ЕС; общото лого за програмен период 2014-2020 г.; - Разпространение на резултатите в индустриалната сфера, подготвяне и провеждане на консултации и демонстрации; - Свързване с и взаимодействие с други европейски проекти и групи със сходни интереси. Дейността ще се извършва от ръководителя на проекта и координатора по проекта. Дейността води до изпълнение на общата цел и специфичната цел на проекта. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител (от 1 до 4 месец); 2. Извършване на услугата. Подписване на финален приемно-предавателен протокол (от 5 до 18 месец). , Contracted Amount: 3 000.00 , Reported Amount: 2 830.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Eco Globe Ltd., Contracted Amount*: 17 907.85 , Reported Amount**: 19 900.00
  • Contractor: Transpasific Cert. Ltd., Contracted Amount*: 12 418.51 , Reported Amount**: 13 800.00
  • Contractor: ARAMET ltd., Contracted Amount*: 340 509.17 , Reported Amount**: 486 500.00
  • Contractor: DI EM 2008 Ltd., Contracted Amount*: 2 546.70 , Reported Amount**: 2 830.00
  • Contractor: Link It Ltd., Contracted Amount*: 881.89 , Reported Amount**: 980.00
  • Contractor: Klimatronik Ltd, Contracted Amount*: 6 386.73 , Reported Amount**: 9 125.00
  • Contractor: Daniel Standard Ltd, Contracted Amount*: 8 468.99 , Reported Amount**: 12 100.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Energy audits performed, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 GHG reduction, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 219.66 , Reached amount: 219.66
Indicator 3 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Expected energy savings in enterprises as a result of completed projects, Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 268.21 , Reached amount: 268.21
Indicator 5 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 548 047.00 BGN
Grant 391 166.00 BGN
Self amount 156 881.00 BGN
Total actual amounts paid 389 119.82 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Визуализация на проекта, Estimated Amount: 3 000.00
  • Differentiated position 1: Визуализация на проекта
    Contractor: DI EM 2008 Ltd.
    Contract total funded value: 2 546.70
Procedure 2 Subject to due process: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт - 1 брой, Estimated Amount: 1 000.00
  • Differentiated position 1: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт - 1 брой
    Contractor: Link It Ltd.
    Contract total funded value: 881.89
Procedure 3 Subject to due process: Закупуване на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението - 1 брой, Estimated Amount: 12 300.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението - 1 брой
    Contractor: Daniel Standard Ltd
    Contract total funded value: 8 468.99
Procedure 4 Subject to due process: Закупуване на вентилация с рекуперация за оползотворяване на отпадна топлина - 1 брой, Estimated Amount: 9 125.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на вентилация с рекуперация за оползотворяване на отпадна топлина - 1 брой
    Contractor: Klimatronik Ltd
    Contract total funded value: 6 386.73
Procedure 5 Subject to due process: Закупуване на хидравлична абкант пресa със CNC управление, хидравлична гилотинна ножица със CNC управление, комбинирана хидравлична пресножица с 5 работни станции, четиривалова хидравлична машина за огъване на листов материал и хидравлична триролкова огъваща машина, Estimated Amount: 488 722.00
  • Differentiated position 1: Хидравлична абкант преса със CNC управление - 1 бр.
    Contractor: ARAMET ltd.
    Contract total funded value: 95 538.54
  • Differentiated position 2: Хидравлична гилотинна ножица със CNC управление - 1 бр.
    Contractor: ARAMET ltd.
    Contract total funded value: 103 447.60
  • Differentiated position 3: Комбинирана хидравлична пресножица с 5 работни станции - 1 бр.
    Contractor: ARAMET ltd.
    Contract total funded value: 13 158.42
  • Differentiated position 4: Четиривалова хидравлична машина за огъване на листов материал - 1 бр.
    Contractor: ARAMET ltd.
    Contract total funded value: 90 009.21
  • Differentiated position 5: Хидравлична триролкова огъваща машина - 1 бр.
    Contractor: ARAMET ltd.
    Contract total funded value: 38 355.40
Procedure 6 Subject to due process: Извършване на енергиен одит по образец Приложение Б от Условията за кандидатстване - 1 брой , Estimated Amount: 19 900.00
  • Differentiated position 1: Извършване на енергиен одит по образец Приложение Б от Условията за кандидатстване - 1 брой
    Contractor: Eco Globe Ltd.
    Contract total funded value: 17 907.85
Procedure 7 Subject to due process: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт БДС EN ISO 50001 - 1 брой, Estimated Amount: 14 000.00
  • Differentiated position 1: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт БДС EN ISO 50001 - 1 брой
    Contractor: Transpasific Cert. Ltd.
    Contract total funded value: 12 418.51

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN