Identification

UMIS Number BG16RFOP001-2.001-0094-C01
Project Name Improving the energy efficiency of the building of the House of Culture in Sandanski
Beneficiary 000024955 Municipality of Sandanski
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 20.09.2016
Start Date 20.09.2016
End Date 18.05.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, Благоевград, Сандански, гр.Сандански

Description

Brief description
Проекта предвижда прилагане на мерки за енергийна ефективност в публична общинска сграда от културната инфраструктура, а именно в основната таква за град Сандански -  Дома на културата, съгласно процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG16RFOP001-2.001 "Енергийна ефективност в периферните райони", Приоритетна ос 2 "Подкрепа за енергийна ефективност в опорни центрове в периферните райони" на ОПРР 2014-2020.
В рамките на проекта ще бъдат реалзиран пакет от  енергоспестяващи мерки,  в резултат на което  сградата от енергиен клас F ще достигне енергиен клас В.
Домът на културата в град Сандански е основната и най-важна сграда на културната инфраструктура на територията на община Сандански. От нейното създаване и откриване в края на 70-те години на миналия век, тя се е утвърдила като културно средище.   Основна част от културните събития на град Сандански се провеждат тук - концерти, театри, представления и т.н.  В миналото Домънт на културата е бил домакин и на международни културни прояви, като например Златната антена - форум за телевизионни филми и продукции.  Днес обаче лошото му материално-техническо състояние не само, че не позволява провеждането на такива събития, но и изкключително силно затруднява функционирането на базови дейности - като репетициите на фолклорни и певческите групи, предоставяне на билблиотечни услуги, ит.н.  както и не позволява изобщо в зимните месеци да се провеждат официални събития в голямата зала, поради ниските температури, близки до нулата. Домът на културата на територията на община Сандански е сградата с най-голяма нужда от обновяване и същевремнно ще е сградата която реализира най-големи енергийни спестявания.  С реализиацията на проекта, ще се постигне качествен прелом в културната инфраструктура на общината и региона, и ще стане възможно връщането на община Сандански на националната и международната карта на културните събития, което е важно за местните заинтересовани страни, но и за туристически ни облик.
Activities
  • Activity: Управление и отчитане на проект: Управлението на проекта се осъществява от специално назначен за целта проектен екип. Бенефициентът община Сандански определя ръководител проект и екип проект за управление на проекта, като екипът се сформира изцяло от служители на бенефициента. Екипът включва: - Ръководител проект; - Счетоводител; - Технически асистент / Инвеститорски контрол. Екъпът отговаря за общото управление на проекта и на бюджета, за спазването на правилата и процедурите на Оперативната програма, организира изпълнението на проекта, неговото докладване и отчитане. Подробно описание на задълженията на всеки от членовете на екипа е изложено в т. 9 Екип за организация и управление на проекта от настоящия документ. Подготовка на тръжни документации и провеждане на тръжни процедури. Екипа по проекта с подкрепа от други експерти от Общинска администрация - Сандански ще подготви всички тръжни досиета по процедурите за избор на изпълнители, като спазва нормативната база, уреждаща съответните обществени поръчки и вземе под внимание актуалните разпоредби към момента на ЗОП. Тръжните процедури ще бъдат обявени и проведени съгласно ЗОП. Оценителни комисии назначени със заповед на кмета на община Сандански ще извършат оценка на получените оферти за изпълнение на проектни дейности. Избор на изпълнители. След направената оценка, назначените комисии ще предложат фирми за сключване на договори. Подписване на договори между избраните изпълнители и община Сандански Отчитане на проекта и проектните дейности ще бъде изпълнявано съгласно актуалните изисквания за порцедурата по ОП Региони в растеж 2014 - 2020 г. и ще включва текущо отчитане и окончателно отчитане., Contracted Amount: 33 400.00 , Reported Amount: 26 880.63
  • Activity: Инженеринг - изготвяне на работни проекти, осъществяване на авторски надзор и изпълнение на СМР: Дейността включва три взаимосвързани обособяващи се под дейности: Изготвяне на работни проекти Избраният изпълнител пристъпва към изпълнение на първата поддейност, която е изработването на работни проекти. Той ще бъде комплектуван с всички необходими проектни части съгласно Наредба № 4 от 21.05.2001 год. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и съдържа съответните части, кореспондиращи с предписанията от докладите на конструктивните и енергийни обследвания. За изготвените работни проекти, се изготвя доклад за оценка на съответствието и се издава Разрешение за строеж (описана по долу като дейност 4). След което се пристъпва към едновременно изпълнение на следващите две обособени поддейности: Изпълнение на авторски надзор Авторският надзор се изпълнява с цел гарантиране на точното изпълнение на проекта, съблюдаване на техническите и конструктивните правила и норми. Проектантите, изготвили проектите на обекта, ще осъществяват контрол над изпълнението на строително монтажните работи чрез периодични посещения на работните площадки, за да наблюдават и при необходимост да коригират работата на изпълнителя на СМР. При необходимост се изготвят екзекутивни чертежи, дават се предписания в заповедната книга за строежа и други. Авторският надзор приключва с въвеждане в експлоатация на обекта. - изпълнение на СМР в сградата на Дома на културата Изпълнение на СМР: Предвидени са следните мерки за СМР : - Изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградите в обследванията за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление „С”; - Изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване / усилване, които са предписани като задължителни в техническите обследвания на сградите (съгласно Технически паспорт на сградата, част Б „Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти” - Изпълнение на останалите мерки, които са предписани като задължителни в техническите обследвания - Изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба №4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания - Изпълнение на препоръчителни мерки, предписани в техническото обследване на сградата (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б „Мерки за поддържане на строежа и сроковете за извършване на ремонти” т.2 „Необходими мерки за поддържане на безопасна експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки”) Използваните в сградата за стопанска дейност помещения за кафе-сладкарница и кухня към нея с обща площ 200 кв.м. , както и помещение от 8 кв.м., което се ползва за офис и се намира на първия етаж на сградата (до централния вход) (при общо РЗП за сградата 5 327 кв.м.) са отдадени под наем, спазвайки националното законодателство и общинската наредба в тази област. Само и единствено тези помещения в сградата на Дома на културата не се ползват за културни дейности, поради което са недопустими за финансиране чрез БФП и ще бъдат финансирани при изпълнение на инженеринга със средства от бюджета на община Сандански и поради това са включени като собствен принос на община Сандански по настоящето проектно предложение., Contracted Amount: 1 571 500.00 , Reported Amount: 1 876 932.91
  • Activity: Съгласуване на изготвени работни проекти, изготвяне на доклад за оценка на съответствието и издаване на Разрешение за строеж: Екземпляри от изготвените работни проекти се предоставят на вниманието на съответните инстанции (РИСОСВ, други) и експлоатационни дружества (ВиК оператор, ЧЕЗ България, Рила Газ, БТК и др.) за тяхното съгласуване за което Възложителя заплаща съответната такса. След което се възлага издаването на доклад за оценка на съответствието с инвестиционните проекти, съгласно чл. 142, ал. 5 на ЗУТ. Издаването на този доклад е необходима предпоставка за издаване на Разрешение за строеж от Главния архитект на община Сандански., Contracted Amount: 3 000.00 , Reported Amount: 3 540.00
  • Activity: Строителен надзор: С цел гарантиране качествено изпълнение на строително-ремонтните дейности, и в изпълнение на разпоедбите на ЗУТ, община Сандански ще проведе процедура и ще избере изпълнител – фирма, която ще упражнява независим строителен надзор. Строителният надзор изпълнява дейности до провеждането на държавна приемателна комисия и въвеждане на обекта в експлоатация. , Contracted Amount: 40 072.00 , Reported Amount: 47 640.00
  • Activity: Въвеждане в експлоатация: За издаване на разрешение за ползване и въвеждане на обекта в експлоатация ще бъде подготвена и подадена документация за обекта в ДНСК. Ще бъде сформирана и проведена държавна приемателна комисия, която ще приеме обекта и ще подпише Акт Образец 16. След това ще бъде издадено разрешение за ползване., Contracted Amount: 2 400.00 , Reported Amount: 1 500.00
  • Activity: Дейности по информираност, публичност и комуникации: Тази дейност е необходима, за да се гарантира максимална публичност и прозрачност на проекта. По този начин ще се създаде широка обществена подкрепа за реализацията на дейностите и гарантиране на устойчивостта на резултатите на проекта. Предложените дейности за информираност, публичност и комуникации са съобразени с Единния наръчник за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020 и включват всички задължителни мерки за проекти с публично финансиране, надвишаващо 500 000 евро, както и няколко допълнителни такива., Contracted Amount: 12 600.00 , Reported Amount: 9 180.00
  • Activity: Одит на проекта: Одитът на проекта се извършва от регистриран експерт-счетоводител или фирма за одит, като докладът за одит се прилага към окончателния финансов отчет на проекта. Целта на дейността е чрез осъществения контрол да се гарантира, че проектните дейности и управлението на финансовите ресурси и ефективно и ефикасно според заложените проектни цели. Проверка на съвместимост към изискванията на финансиращата програма при спазване на принципите за законосъобразност, целесъобразност и ефективност на вложените средства., Contracted Amount: 10 000.00 , Reported Amount: 11 760.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: "Audit Expert - Stoyanova" LTD, Contracted Amount*: 11 760.00 , Reported Amount**: 11 760.00
  • Contractor: Vasil, Contracted Amount*: 10 000.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Ivan, Contracted Amount*: 13 200.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Society under the Law of Obligations and Contracts "INCORPORATION VASBILD, Contracted Amount*: 1 871 269.94 , Reported Amount**: 1 865 058.41
  • Contractor: ELIT CONSULT - 67 LTD, Contracted Amount*: 47 640.00 , Reported Amount**: 47 640.00
  • Contractor: Directorate for National Construction Control (DNKK), Contracted Amount*: 1 500.00 , Reported Amount**: 1 500.00
  • Contractor: DZZD "BUILD CONSULT-2016", Contracted Amount*: 3 540.00 , Reported Amount**: 3 540.00
  • Contractor: Evelina, Contracted Amount*: 10 200.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Depp elite Ltd, Contracted Amount*: 58 833.60 , Reported Amount**: 58 833.60
  • Contractor: "Struma" LTD, Contracted Amount*: 9 180.00 , Reported Amount**: 9 180.00
Subcontractors
  • Subcontractor: Depp elite Ltd, Contracted Amount*: 79 800.00
Members of the Consortium
  • Member of the Consortium: BUILD COMERS - KRASMIR ANGELOV ET, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: KONSULT EXPERT BG LTD, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: "BULSTROY GROUP" LTD, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: "BULSTROY HOLD" LTD, Contracted Amount*: 0.00

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Decrease of annual primary energy consumption of public buildings, Measure Unit: kWh/година, Base Value: 0.00 , Target amount: 1 659 474.00 , Reached amount: 1 824 160.00
Indicator 2 Estimated annual decrease of GHG, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 495.09 , Reached amount: 497.99
Indicator 3 Енергийна ефективност: Брой обновени сгради, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 1 546 737.91 BGN
Grant 1 546 737.91 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 1 545 932.19 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 2 941.68 0.00 2 941.68 ДЕП - ЕЛИТ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 93 477.16 0.00 93 477.16 ДЗЗД "ОБЕДИНЕНИЕ ВАСБИЛД"
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 354.00 0.00 354.00 ДЗЗД "БИЛД КОНСУЛТ-2016"
Нарушения в документацията за обществени поръчки 0.00 0.00 0.00 0.00 ЕЛИТ КОНСУЛТ-67 ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 918.00 0.00 918.00 "Струма" ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 1 176.00 0.00 1 176.00 "Одит Експерт - Стоянова" ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 373 908.63 0.00 373 908.63 ДЗЗД "ОБЕДИНЕНИЕ ВАСБИЛД"

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Избор на изпълнител за извършване на независим финансов одит при реализацията на проекти за повишаване на енергийната ефективност на обществени и жилищни сгради на територията на град Сандански, осъществявани по ОПРР 2014-2020, по 7 /седем / обособени позиции” Обособена позиция № 1 - Избор на изпълнител за извършване на независим финансов одит при реализацията на проект ”Енергийна ефективност на сградата на Детска градина Първи юни, град Сандански”. Обособена позиция № 2 - Избор на изпълнител за извършване на независим финансов одит при реализацията на проект „Подобряване на енергийната ефективност на сградата на Дома на културата в град Сандански”. Обособена позиция № 3 - Избор на изпълнител за извършване на независим финансов одит при реализацията на проект “Енергийна ефективност на административна сграда- Общинска администрация Сандански, община Сандански”. Обособена позиция № 4 - Избор на изпълнител за извършване на независим финансов одит при реализацията на проект........, Estimated Amount: 10 000.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция № 2 - Избор на изпълнител за извършване на независим финансов одит при реализацията на проект „Подобряване на енергийната ефективност на сградата на Дома на културата в град Сандански”.
    Contractor: "Audit Expert - Stoyanova" LTD
    Contract total funded value: 11 760.00
Procedure 2 Subject to due process: „Избор на консултант по смисъла на ЗУТ за упражняване на строителен надзор, включително контрол на количествата, качеството и съответствието на изпълняваните строителни и монтажни работи и влаганите материали при реализацията на „Инженеринг – проектиране и изпълнение на СМР за внедряване на мерки за енергийна ефективност по проект „Проект повишаване на енергийната ефективност на обществени и жилищни сгради на територията на град Сандански”, осъществяван по ОПРР 2014 – 2020 г., по 10 Обособени позиции Обособена позиция 1: Сграда на Общинска администрация - Сандански с административен адрес бул. Свобода 14; Обособена позиция 2: Сграда на РУП с административен адрес ул. Малешевска 2 и Сграда РСПБЗН с административен адрес ул. Малешевска 2 Обособена позиция 3: Сграда Дом на културата в град Сандански с административен адрес пл. България; ......, Estimated Amount: 40 072.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 3: Сграда Дом на културата в град Сандански с административен адрес пл. България;
    Contractor: ELIT CONSULT - 67 LTD
    Contract total funded value: 47 640.00
Procedure 3 Subject to due process: „Изготвяне на обследвания за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл. 169, ал. 1 (т. 1 - 5) и ал. 2 от ЗУТ и съставяне на технически паспорт на съществуващи строежи и обследване за енергийна ефективност на сгради общинска собственост на територията на гр. Сандански“, Estimated Amount: 280 525.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 4: Дом на културата в град Сандански
    Contractor: Depp elite Ltd
    Contract total funded value: 58 833.60
Procedure 4 Subject to due process: Oценка на съответствие на инвестиционни проекти при реализация на "Повишване на енергийната ефективност на обществени и жилищни сгради на територията на град Сандански" осъществяван по ОПРР 2014 - 2020, по 7 обособени позиции Обособена позиция № 1 - Избор на изпълнител за изготвяне на комплексен доклад за оценка за съответствието на инвестиционен проект ”Енергийна ефективност на сградата на Детска градина Първи юни, град Сандански”; Обособена позиция № 2- Избор на изпълнител за изготвяне на комплексен доклад за оценка за съответствието на инвестиционен проект „Подобряване на енергийната ефективност на сградата на Дома на културата в град Сандански”; Обособена позиция № 3- Избор на изпълнител за изготвяне на комплексен доклад за оценка за съответствието на инвестиционен проект “Енергийна ефективност на административна сграда- Общинска администрация Сандански, община Сандански”; Обособена позиция № 4- Избор на изпълнител за изготвяне на комплексен доклад за оценка за съответствието на , Estimated Amount: 3 000.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 2: Избор на изпълнител за изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционен проект "Подобряване на енергийната ефективност на сградата на Дома на културата в град Сандански
    Contractor: DZZD "BUILD CONSULT-2016"
    Contract total funded value: 3 540.00
Procedure 5 Subject to due process: Екип по проект от служители на община Сандански, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Ръководител на проект Иван Иванов Гюров
    Contractor: Ivan
    Contract total funded value: 13 200.00
  • Differentiated position 2: Счетоводител на проект - Евелина Катранджиева
    Contractor: Evelina
    Contract total funded value: 10 200.00
  • Differentiated position 3: Технически асистент и инвеститорски контрол - Васил Хърков
    Contractor: Vasil
    Contract total funded value: 10 000.00
Procedure 6 Subject to due process: Инженеринг – проектиране и изпълнение на СМР за внедряване на мерки за енергийна ефективност по проект „Повишаване на енергийната ефективност на обществените сгради на територията на град Сандански” осъществяван по ОПРР 2014 – 2020, по 4 обособени позиции: Обособена позиция 1: Сграда на Общинска администрация - Сандански с административен адрес бул. Свобода 14; Обособена позиция 2: Сграда на РУП и РСПБЗН с административен адрес ул. Малешевска 2; Обособена позиция 3: Сграда Дом на културата в град Сандански с административен адрес пл. България; Обособена позиция 4: Сграда на ДГ 1 Първи юни с административен адрес: ул. Георги Казепов 9;, Estimated Amount: 1 571 500.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 3: Сграда Дом на културата в град Сандански с административен адрес пл. България
    Contractor: Society under the Law of Obligations and Contracts "INCORPORATION VASBILD
    Contract total funded value: 1 871 269.94
Procedure 7 Subject to due process: Събиране на оферти с обява: Осъществяване на дейности за информираност, публичност и комуникация по проекти финансирани от Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020. по обособени позиции: Обособена позиция № 1 - Осъществяване на дейности за информираност, публичност и комуникация по проект BG16RFOP001-2.001-0072-C01”Енергийна ефективност на сградата на Детска градина Първи юни, град Сандански Обособена позиция № 2- Осъществяване на дейности за информираност, публичност и комуникация по проект BG16RFOP001-2.001-0094-C01 „Подобряване на енергийната ефективност на сградата на дома на културата в град Сандански” Обособена позиция №3-Осъществяване на дейности за информираност, публичност и комуникация по проект BG16RFOP001-2.001-0076-C01” Енергийна ефективност на административна сграда- общинска администрация Сандански, община Сандански Обособена позиция №4 -Осъществяване на дейности за информираност, публичност и комуникация по проект BG16RFOP001-2.001-0174-C01”Повишаване..., Estimated Amount: 12 600.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция № 2- Осъществяване на дейности за информираност, публичност и комуникация по проект BG16RFOP001-2.001-0094-C01 „Подобряване на енергийната ефективност на сградата на дома на културата в град Сандански”
    Contractor: "Struma" LTD
    Contract total funded value: 9 180.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN