Identification

UMIS Number BG16RFOP001-2.001-0091-C03
Project Name "Implementation of energy renovation measures of public buildings in the town of Mezdra - local police station
Beneficiary 000193371 Municipality of Mezdra
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 15.09.2016
Start Date 15.09.2016
End Date 08.03.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Враца, Мездра, гр.Мездра

Description

Brief description
Сградата на Районно управление Мездра е построена през 1965г.  Поради дългия срок на експлоатация и в резултат на естественото овехтяване на материалите, експлоатационните характеристики на сградата са значително занижени. Покривът на сградата по първоначален проект е бил плосък, но впоследствие, върху него е изграден дървен скатен покрив. Дограмата в по-голямата част от сградата е сменена, с изключение на учебната зала и прилежащите към нея помещения. Отоплението на сградата е с газов котел с вътрешни отоплителни чучугени тела и тръбна разводка от метални тръби без топлоизолация. Сградата не отговаря на съвременните изисквания за енергийна ефективност в сградите. В настоящето състояние първичното енергопотребление в сградата е 362840 кWh/у, а сградата попада в клас на енергопотребление D от скала на енергопотреблението. При реализиране на всички предложени енергоспестяващи мерки, общият брутен годишен разход на енергия ще се редуцира с 26,25 % до
267582 кWh/у и сградата ще попада в клас B от скалата на енергопотреблението. Предложеният пакет от енергоспестяващи мерки ще доведе до значителен екологичен ефект: емисиите на въглероден диоксид ще се редуцират с 20,1 тона/год.  Прилагането на заложените енергоспестяващи мерки видимо ще намали експлоатационните  разходи на сградата, значително ще подобри комфорта на обитаване за служителите на съответната администрация и ще повиши готовността им за 24 реакция в случай на екстремна ситуация или природно бедствие.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проектното предложение: Предвид размера на обекта, които ще бъдат предмет на интервенция на настоящия проект, организацията и управлението на проекта ще се осъществяват от екип за управление (ЕУ), включващ 3 експерта: ръководител, счетоводител и координатор на проекта ". Всички експерти са с висше образование и компетенции в областта на управлението и отчитането на инфраструктурни проекти. Функционирането на екипа ще гарантира устойчивото и качествено изпълнение на проекта, организацията и провеждането на процедури за избор на изпълнители, докладването и отчитането на дейностите по проекта, осъществяването на мониторинг и контрол, финансово управление на проекта и документооборота. Автобиографията на предварително избрания ръководител на проекта е приложена към проектната документация. Цялостното изпълнение на проекта ще бъде подпомагано от външен изпълнител, част от ЕУ, изборът на който се осъществява съгласно съответните законови нормативни актове. Координатора на проекта има основната отговорност за наблюдение и контрол по изпълнението на всички дейности., Contracted Amount: 2 400.00 , Reported Amount: 2 098.17
  • Activity: Инженерингова дейност по изпълнение на инфраструктурния проект: В резултат от инженеринговата дейност за обекта, включен в проекта, Община Мездра ще получи пълна техническа документация - работни проекти, с приложени обяснителни записки, КСС, Анализи на цените, становища на главен архитект, разрешителни за строеж, протоколи на ОЕСУТ, скици, схеми, становище. В изготвените проектни документации ще бъдат включени всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградата в обследването за енергийна ефективност и които водят до най- малко клас на енергопотребление "С". Мерките по конструктивно възстановяване/ усилване, които са предписани като задължителни в техническото обследване на сградата (съгласно Технически паспорт на сградата, част "Б" "Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти"; Всички останали мерки, които са предписани като задължителни в техническото обследване, както и мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба 4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддръжка на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания. , Contracted Amount: 121 206.75 , Reported Amount: 145 098.97
  • Activity: Извършване на дейности по оценка на съответстието на инвестиционните проекти: Оценка на съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите, изготвен като комплексен доклад от лицензирана фирма-консултант /независим строителен надзор//, Contracted Amount: 577.18 , Reported Amount: 576.00
  • Activity: Осъществяване на строителен надзор на инфраструктурния проект: Строителният надзор ще носи отговорност за законосъобразно започване на строежа, пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството, изпълнение на обектите , съобразно одобрените инвестиционни проекти и нормативните изисквания (ЗУТ), спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството, недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството, годността на обекта за въвеждане в експлоатация, Contracted Amount: 5 194.58 , Reported Amount: 3 240.00
  • Activity: Дейности по въвеждане на обектите в експлоатация: Софрмирана комисия със заповед по смисъла на ЗУТ с представители на Възложителя и строителния надзор, ще извършат необходимите административни и процедурни действие за подготвката и рапзисването на документите по ЗУТ за въвеждането на сградата в експлоатация., Contracted Amount: 500.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осъществяване на мерки по публичност и информираност: Проектът предвижда изпълнение на комплекс от мерки в съответствие с чл. VI от Общите условия към договора за безвъзмездна финансова помощ и Насоките за осъществяване на мерките за информация и публичност. Мерките включват: 1. Организиране и провеждане на информационни събития – в рамките на проекта ще бъдат организирани 1 брой информационно събитие за популяризиране на проекта сред местната общност с участието на регионални и местни медии, както следва:  Начална конференция - официален старт на проекта - пресконференция за представяне на проекта; 2. Публикации в местни издания - 1 бр. публикация в местни издания за напредъка на проекта. 3. Изработка и поставяне на постоянни обяснителни табели – 1 бр. постоянна табела. 4. Подготовка и отпечатване на информационни брошури за проекта - 100 бр. Листовките ще бъдат в размер А4, пълноцветни, двустранни, и ще съдържат информация за целите, дейностите и очакваните резултати от проекта, снимки. На заглавната страница на брошурата ще се съдържа: логото на ЕФРР; логото на Оперативната Програмата; името на проекта; изречението “Този документ е създаден в рамките на проект „.......................”, който се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. Цялата отговорност за съдържанието на публикацията се носи от lt;наименование на Бенефициентаgt; и при никакви обстоятелства не може да се счита, че този документ отразява официалното становище на Европейския съюз и Управляващия орган на ОПРР 2014-2020 г.” 5. Публикуване на съобщение на уеб- сайта на общината, което съдържа кратко описание на проекта, включително и неговите цели и резултати, като ще бъде откроена финансовата подкрепа на Европейския съюз. , Contracted Amount: 1 212.07 , Reported Amount: 1 376.40
  • Activity: Провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки.: Eкипът за управление по проекта ще изготви документация за избор на изпълнители по планираните за външно възлагане дейности по проекта, Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners
  • Partner: Regional Directorate of the Ministry of Interior Vratsa, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 0.00
Contractors
  • Contractor: ES PI KONSULT BG OOD, Contracted Amount*: 1 376.40 , Reported Amount**: 1 376.40
  • Contractor: Kodas consulting ltd, Contracted Amount*: 3 816.00 , Reported Amount**: 3 816.00
  • Contractor: Daniela, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 805.79
  • Contractor: Rozalina, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 942.38
  • Contractor: TEKHNO - ENERDZHI OOD, Contracted Amount*: 141 365.93 , Reported Amount**: 141 364.98
  • Contractor: SDRUZHENIE "PRO.YUTILITIS KLUB", Contracted Amount*: 350.00 , Reported Amount**: 350.00
  • Contractor: RAFAILOV-PM ENERDGI, Contracted Amount*: 3 733.99 , Reported Amount**: 3 733.99
Subcontractors None
Members of the Consortium
  • Member of the Consortium: RAFAILOV KONSULT, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: PM ENERGY ltd, Contracted Amount*: 0.00

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Енергийна ефективност: Брой обновени сгради, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Estimated annual decrease of GHG, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 20.10 , Reached amount: 51.40
Indicator 3 Decrease of annual primary energy consumption of public buildings, Measure Unit: kWh/година, Base Value: 0.00 , Target amount: 95 258.00 , Reached amount: 189 240.00

Financial Information

Total Project cost 152 389.54 BGN
Grant 152 389.54 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 152 389.54 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Избор на външни експерти (физически лица) към екипа за управление на проекта. , Estimated Amount: 850.00
Procedure 2 Subject to due process: Избор на изпълнител за пълен инженеринг на сградата, обект на интервенция, Estimated Amount: 121 206.75
Procedure 3 Subject to due process: Избор на изпълнител на провеждане на мерки по публичност и информираност, Estimated Amount: 1 212.07
Procedure 4 Subject to due process: Избор на лицензиран консултант за извършване на оценка на съответствие на инвестиционния проекти, Estimated Amount: 577.18
Procedure 5 Subject to due process: Избор на лицензиран консултант за извършване на строителен надзор на сградата, обект на интервенция, Estimated Amount: 5 194.58

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN