Identification

UMIS Number BG16RFOP001-2.001-0152-C03
Project Name "Improving the energy efficiency of 3 civil buildings in town of Popovo"
Beneficiary 000875856 POPOVO MUNICIPALITY
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 17.10.2016
Start Date 17.10.2016
End Date 22.03.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Търговище, Попово, гр.Попово

Description

Brief description
Проектът е насочен към изпълнение на мерки за енергийна ефективност в 3 бр. жилищни сгради. Обектите на интервенция попадат в строителните граници на гр. Попово, който е определен като опорен център от ниво 4 на националната полицентрична система, съгласно Националната концепция за пространствено развитие 2013-2025 г. Проектните дейности ще допринесат пряко за намаляване на крайното потребление на енергия и косвено – за намаляване на емисиите на парникови газове в жилищни сгради, с обща разгъната площ 3 138,40 м2, на адрес:
1)      ж.к."Младост" бл. 11, вх. А-Б - РЗП 1 284 м2;
2)      ж.к. "Русаля" бл. 9 - РЗП 880 м2; 
3)      ж.к. "Младост" бл. 112, вх. А и вх. Б - РЗП 974,4 м2; 

С реализиране на настоящият проект се очаква годишното намаление на първичната електроенергия да бъде около 1 004 465 KWh/год., а емисиите от парникови газове да се редуцират с 113,05 тона CO2/годишно.
Activities
  • Activity: Дейност №1: Организация и управление на проекта: Дейността цели да гарантира изпълнение на проекта при спазване на графика, изразходване на средствата според изискванията на програмата и постигането на заложените цели. По проектът ще бъдат назначени петима експерта: Ръководител на екип, координатор, финансов инвеститорски контрол и експерт „Обществени поръчки”. Назначението на екипа и определянето на възнагражденията ще бъде съобразено с изискванията на ПМС № 119/ 20.05.2014 г. свързани с изпълнението на дейностите по сключени договори и указанията на Управляващия орган. Дейността предвижда: - Сформиране на екип на проекта, отговорен за осъществяване на проектните цели и за гарантиране на успешната реализация на дейностите; - Разпределение на отговорностите на членовете на екипа и конкретни задачи; - Провеждане на ежемесечни срещи за уточняване на логистични въпроси, свързани с изпълнението на проекта и обсъждане и уточняване на механизми за наблюдение и текущ контрол върху изпълнението на проекта; - Изпълнение на процедурите за вътрешен мониторинг чрез регулярни срещи на екипа, и отчетност пред Договарящия орган. Контролът ще се извършва с обичайни методи: Изготвяне на график по дейности и прогноза на финансовия поток, времеви графици на задачите, набиране и обработка на ежемесечна оперативна информация по дейности и разходи; - Осъществяване на инвеститорски контрол от страна Общинска администрация-Попово; Отговорностите на конкретните членове на екипа и минималните изисквания за заемане на длъжността, са подробно разписани в т.9 "Екип" от формуляра за кандидатстване., Contracted Amount: 8 000.00 , Reported Amount: 7 658.61
  • Activity: Дейност №2 "Публичност, визуализация на проекта и информационна кампания за информиране на целевите групи и обществеността".: Целта на тази дейност е популяризиране на проекта, неговите цели и дейности, източника на финансовата помощ, прозрачност при неговото изпълнение, и недопускане на дискриминация. Дейността обхваща и провеждане на информационна кампания за информиране на целевите групи. Изпълнението на дейността ще бъде извършено съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. ДЕЙНОСТТА ОХВАЩА: През периода 10.2015 г.-02.2016 г., Общинска администрация-Попово организира подготовката на мероприятия по информиране на гражданите и всички заинтересовани лица, допустими за кандидатстване по процедурата. Във връзка с това са подготвени, листовки, плакати и комплект информационни материали с основните акценти на програмата, изискванията за кандидатстване и стъпките за учредяване на сдружение на собствениците. Листовките и плакатите бяха разпространени на видни места в града. На 17.11.2015 г. в сградата на „Дом на културата” – гр. Попово се организира и информационна среща с жителите на гр. Попово. На срещата са представени основните акценти и изискванията за кандидатстване на сдруженията, като също са разпространени подготвените информационни материали и документи за учредяване на сдружение на собствениците. На срещата присъстваха над 80 граждани. В Общинска администрация –Попово бе сформирана и работна група, която ежедневно да предоставя информация и разяснения на гражданите относно учредяването и кандидатстването на сдруженията на собствениците. Служителите предоставяха образци на приложенията за кандидатстване и допълнителни информационни материали. Предварителните разходи бяха включени в подаденото към 31.03.2016 г. проектно предложение, с наименование - „Подобряване на енергийната ефективност на 8 броя жилищни сгради в гр. Попово”, с вх. № BG16RFOP001-2.001-0039. По време на изпълнението на проекта се предвижда и още две срещи с членовете на сдруженията на собствениците за сградите, които са обект на интервенция. На срещите ще бъде подготвена презентация и ще се представи информация за вече подготвения работен проект и конкретните мерки в обектите на интервенция съгласно проектната документация. 2. ИНФОРМАЦИЯ И ПУБЛИЧНОСТ ПО ПРОЕКТА 1. Организиране на две пресконференции – при стартиране и при приключване на проекта – минимум по 30 участника - медии, представители на местна и държавна власт, граждани и др.; 2. Презентационни материали за пресконференциите по 60 бр. тефтери (А5), химикалки, рекламни чаши, чантичка и USB 8gb флаш памет - мин. клас 5; 3. Изработване на 50 бр. плакати, формат А3, с информация за проекта - цели, дейности/резултати, стойност.Плакатите ще бъдат разпространени на видни места в града и около обеките на интервенция; 4. Листовки с информация за проекта (100 бр.); 5. Изработка и монтаж на 3 бр. обяснителни табели (50х70см) след приключване на СМР дейностите. Табелите ще бъдат монтирани на единадесетте сгради, обекти на интервенция; 6. Провеждане на церемония "Първа копка" за 30 души, съгласно изискванията на Наръчника; 7. Публикации в регионална и местна преса – 3 бр. Материалите ще съдържат задължителните реквизити за популяризиране на проекта и финансовата подкрепа на ЕС. При провеждането пресконференцията ще бъдат разработени и мултимедийни презентации, чрез които да се визуализират дейностите, целите и очакваните резултати по проекта. Потенциален брой участници за всяка пресконференция –60. Информираността на гражданите ще се извърши, чрез публикувана покана на интернет страницата на Община Попово и публикация в пресата. Организирането на пресконференцията и публикацията на интернет страницата на общината ще се осъществи от екипа по проекта., Contracted Amount: 3 000.00 , Reported Amount: 3 276.00
  • Activity: Дейност №3: "Разработване на инвестиционни проекти и изпълнение на строително-монтажни работи във връзка с изпълнението на задължителните и препоръчителни мерки в докладите от техническото и енергийно обследване": I. ОБЕКТИ НА ИНТЕРВЕНЦИЯ 1)     ж.к."Младост" бл. 11, вх. А-Б - РЗП 1 284 м2; 2)     ж.к. "Русаля" бл. 9 - РЗП 880 м2; 3)     ж.к. "Младост" бл. 112, вх. А и вх. Б - РЗП 974,4 м2; II. ВНЕДРЯВАНЕ НА МЕРКИ ЗА ЕНЕРГИЙНА ЕФЕКТИВНОСТ И СЪПЪТСТВАЩИ СМР ЗА ПРИВЕЖДАНЕ НА СГРАДАТА, СЪГЛАСНО НОРМАТИВНИТЕ ИЗИСКВАНИЯ: - Изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградите в обследванията за енергийна ефективност и които водят до най - малко клас на енергопотребление "С". - Изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническите обследвания на сградите /съгласно техническия паспорт на сградата, част Б "Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти", - Изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба № 4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания. - Изпълнение на останалите задължителни и препоръчителни мерки, предписани в техническото обследване на сградите (съгласно техническите паспорти на сградите, част Б "Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти)., Contracted Amount: 408 000.00 , Reported Amount: 440 314.04
  • Activity: Дейност №4 "Строителен надзор и оценка за съответствие": Съгласно българското законодателство упражняването на независим строителен надзор е задължително за изпълнението на строителните дейности за строежите от първа до четвърта категория, следователно обектите в настоящето проектно предложение, които са трета и четвърта категория, задължително подлежат на строителен надзор. Изпълнителят на тези услуги - ще има за задача да извършва мониторинг (да наблюдава) Изпълнителя на строителните дейности (Строителя) и да докладва на Възложителя при откриване на несъответствия в качеството на използваните материали, техническите характеристики, стандартните норми и други отклонения от предварително договорения обхват и качество на строителните дейности. Дейността включва и изготвяне на доклад за Оценка за съответствие на инвестиционния проект със същественото изискване по чл. 169, ал. 1, т. 6, изготвена на основание чл. 142, ал. 9 от ЗУТ и по реда на Наредба № 7 от 2004 г. за енергийна ефективност, топлосъхранение и икономия на енергия в сгради. Изпълнителят упражняващ строителен надзор ще бъде отговорен за изпълнението на всички изисквания на ЗУТ и поднормативните актове към него, свързани с надзора на строителни дейности. По време на изпълнението на строителството надзорът ще следи основно за: - Законосъобразно започване на строежа; - Пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - Изпълнение на строежите съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията на приложимите нормативни актове и техническите спецификации; - Спазване на условията за безопасност на труда; - Недопускане увреждането на трети лица и имоти вследствие на строителството; - Годността на строежа за въвеждане в експлоатация; - Оценката за достъпност на строежа от лица с увреждания; - Достоверността на данните в изготвените протоколи и актове., Contracted Amount: 10 796.10 , Reported Amount: 6 201.47
  • Activity: Дейност №5 "Въвеждане в експлоатация на обновените обекти": Обновените многофамилни жилищни сгради представляват строежи трета и четвърта категория, съгласно ЗУТ и се въвеждат в експлоатация след издаване на Разрешение за ползване или Удостоверение за въвеждане в експлоатация, съгласно чл. 177 ал. 2 и ал. 3 от ЗУТ. След изпълнението на строително-ремонтните работи, в съответствие с издадените строителни книжа, заверената екзекутивна документация, всички изисквания към строежите съгласно ЗУТ и поднормативната база към него, както и в съответствие с условията на сключения договор/и ,се пристъпва към издаване на съответните документи. Към тях се прилагат изготвените окончателни доклади за всеки един обект от лицето, упражняващо строителен надзор, акт образец No.15 и други документи, съгласно изискванията на ЗУТ и ЗЕЕ. Дейността включва разходи за издаване на удостоверение от „Агенция по геодезия, картография и кадастър”, издаване на окончателни енергийни паспорти, становища, замервания, такси и съгласувателни писма. , Contracted Amount: 9 000.00 , Reported Amount: 777.68
  • Activity: Дейност №6 "Извършване на независим финансов одит": Дейността е необходима с оглед спазването на стриктна финансова дисциплина при разходването на отпуснатите безвъзмездни средства и осигуряване на прозрачност при изпълнението на проекта. При изпълнение на дейността ще се спазва Инструкцията за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средства от Структурните фондове и Кохезионния фонд на ЕС на Сертифициращия орган от м. юли 2013 г. Сертифициран одитор ще изготви доклад за финансов одит на проекта при приключване на проектните дейности., Contracted Amount: 4 000.00 , Reported Amount: 1 920.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Todor, Contracted Amount*: 500.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Nikolay, Contracted Amount*: 1 000.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: KIMTEKS - LS LTD, Contracted Amount*: 6 203.68 , Reported Amount**: 2 481.47
  • Contractor: NORD BUILDING EOOD, Contracted Amount*: 3 720.00 , Reported Amount**: 3 720.00
  • Contractor: "Bau center krasiva Bulgaria"DZZD, Contracted Amount*: 178 746.24 , Reported Amount**: 181 727.62
  • Contractor: Finance odit consult 2002 OOD, Contracted Amount*: 1 920.00 , Reported Amount**: 1 920.00
  • Contractor: Dobrin, Contracted Amount*: 1 000.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: "ENERJYDESIGN" EOOD, Contracted Amount*: 4 202.63 , Reported Amount**: 4 202.62
  • Contractor: Penka, Contracted Amount*: 1 500.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Nayden, Contracted Amount*: 4 000.00 , Reported Amount**: 3 934.77
  • Contractor: DI EM AJ DIVELOPMENT EOOD, Contracted Amount*: 3 276.00 , Reported Amount**: 3 276.00
  • Contractor: Valentin, Contracted Amount*: 1 000.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: "Kvadrant"DZZD, Contracted Amount*: 262 920.00 , Reported Amount**: 254 383.80
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of households with improved energy consumption classification, Measure Unit: домакинства, Base Value: 0.00 , Target amount: 38.00 , Reached amount: 38.00
Indicator 2 Енергийна ефективност: Брой обновени сгради, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 3.00 , Reached amount: 3.00
Indicator 3 Estimated annual decrease of GHG, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 113.05 , Reached amount: 160.75

Financial Information

Total Project cost 431 175.70 BGN
Grant 431 175.70 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 431 175.70 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 8 937.31 0.00 8 937.31 "Бау център - красива България" ДЗЗД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 6 240.00 0.00 6 240.00 "Квадрант" ДЗЗД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 6 906.00 0.00 6 906.00 "Квадрант" ДЗЗД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Обследване и изготвяне на технически и обследване за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради на територията на гр. Попово във връзка с ОПРР 2014-2020г. , Приоритетна ос 2 "Подкрепа за енергийна ефективност в опорни центрове в периферните райони" за 11 /единадесет/ обекта, Estimated Amount: 85 508.30
  • Differentiated position 1: Обследване и изготвяне на технически и обследване за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради на територията на гр. Попово във връзка с ОПРР 2014-2020г. , Приоритетна ос 2 "Подкрепа за енергийна ефективност в опорни центрове в периферните райони" за 11 /единадесет/ обекта
    Contractor: "ENERJYDESIGN" EOOD
    Contract total funded value: 4 202.63
Procedure 2 Subject to due process: „Изготвяне на доклад за съответствие на инвестиционни проекти и упражняване на строителен надзор, във връзка с внедряването на мерки за енергийна ефективност в 3 (три) жилищни сгради по договор за безвъзмездна финансова помощ № BG16RFOP001-2.001-0152-C01 по проект „Подобряване на енергийната ефективност на 3 броя жилищни сгради в гр. Попово”; по процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ № BG16RFOP001-2.001 „Eнергийна ефективност в периферните райони“, финансиран от оперативна програма „Региони в растеж 2014-2020“, съфинансирана от ЕС чрез ЕФРР”, Estimated Amount: 10 796.10
  • Differentiated position 1: „Изготвяне на доклад за съответствие на инвестиционни проекти и упражняване на строителен надзор, във връзка с внедряването на мерки за енергийна ефективност в 3 (три) жилищни сгради по договор за безвъзмездна финансова помощ № BG16RFOP001-2.001-0152-C01 по проект „Подобряване на енергийната ефективност на 3 броя жилищни сгради в гр. Попово”; по процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ № BG16RFOP001-2.001 „Eнергийна ефективност в периферните райони“, финансиран от оперативна програма „Региони в растеж 2014-2020“, съфинансирана от ЕС чрез ЕФРР”
    Contractor: KIMTEKS - LS LTD
    Contract total funded value: 6 203.68
Procedure 3 Subject to due process: „Изпълнение на мерки за публичност, визуализация и информиране на целевите групи по договор за безвъзмездна финансова помощ № BG16RFOP001-2.001-0152-C01 по проект „Подобряване на енергийната ефективност на 3 броя жилищни сгради в гр. Попово”; по процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ № BG16RFOP001-2.001 „Eнергийна ефективност в периферните райони“, финансиран от оперативна програма „Региони в растеж 2014-2020“, съфинансирана от ЕС чрез ЕФРР.” по две обособени позиции: Обособена позиция № 1: „Организиране на информационни събития, публикации в местна преса и изработка и доставка на 3 бр. информационни табели”; Обособена позиция № 2: „Дизайн, изработка и доставка на плакати, листовки, рекламни чанти и тефтери.””, Estimated Amount: 3 000.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция № 1: „Организиране на информационни събития, публикации в местна преса и изработка и доставка на 3 бр. информационни табели”;
    Contractor: DI EM AJ DIVELOPMENT EOOD
    Contract total funded value: 2 604.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция № 2: „Дизайн, изработка и доставка на плакати, листовки, рекламни чанти и тефтери.””
    Contractor: DI EM AJ DIVELOPMENT EOOD
    Contract total funded value: 672.00
Procedure 4 Subject to due process: „Инженеринг – проектиране, изпълнение на строително-монтажни работи и упражняване на авторски надзор при изпълнение на строително-монтажни работи на обекти в рамките на проект: BG16RFOP001-2.001-0152 „Подобряване на енергийната ефективност на 3 броя жилищни сгради в гр. Попово”, по три обособени позиции“ , Estimated Amount: 408 000.00
  • Differentiated position 1: ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ 1: „Инженеринг – проектиране, изпълнение на строително-монтажни работи и упражняване на авторски надзор при изпълнение на строително-монтажни работи в жилищна сграда на ж.к."Младост" бл. 11, вх. А-Б - РЗП 1 284 м2”
    Contractor: "Bau center krasiva Bulgaria"DZZD
    Contract total funded value: 178 746.24
  • Differentiated position 2: ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ 2: „Инженеринг – проектиране, изпълнение на строително-монтажни работи и упражняване на авторски надзор при изпълнение на строително-монтажни работи в жилищна сграда на ж.к. "Русаля" бл. 9 - РЗП 880 м2”
    Contractor: "Kvadrant"DZZD
    Contract total funded value: 124 800.00
  • Differentiated position 3: ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ 3: „Инженеринг – проектиране, изпълнение на строително-монтажни работи и упражняване на авторски надзор при изпълнение на строително-монтажни работи в жилищна сграда на ж.к. "Младост" бл. 112, вх. А и вх. Б - РЗП 974,4 м2”
    Contractor: "Kvadrant"DZZD
    Contract total funded value: 138 120.00
Procedure 5 Subject to due process: Извършване на ангажимент за договорени процедури за проверка на изпълнението на дейностите и отчитането на разходите (одит) по проект „Подобряване на енергийната ефективност на 3 броя жилищни сгради в гр. Попово” по процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ № BG16RFOP001-2.001 „Енергийна ефективност в периферните райони“, финансиран от оперативна програма „Региони в растеж 2014-2020“., Estimated Amount: 4 000.00
  • Differentiated position 1: Извършване на ангажимент за договорени процедури за проверка на изпълнението на дейностите и отчитането на разходите (одит) по проект „Подобряване на енергийната ефективност на 3 броя жилищни сгради в гр. Попово” по процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ № BG16RFOP001-2.001 „Енергийна ефективност в периферните райони“, финансиран от оперативна програма „Региони в растеж 2014-2020“.
    Contractor: Finance odit consult 2002 OOD
    Contract total funded value: 1 920.00
Procedure 6 Subject to due process: Проверка на техническата документация, изготвяне на технически паспорт и съставяне на окончателен доклад по чл. 168, ал. 6 от ЗУТ във връзка с внедряването на мерки за енергийна ефективност в три жилищни сгради по договор за безвъзмездна финансова помощ № BG16RFOP001-2.001-0152-С01 по проект "Подобряване на енергийната ефективност на 3 броя жилищни сгради в гр. Попово" по процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ № BG16RFOP001-2.001-0152 "енергийна ефективност в периферните райони", финансиран от ОПРР 2014-2020, съфинансиран от ЕС чрез ЕФРР", Estimated Amount: 3 100.00
  • Differentiated position 1: Проверка на техническата документация, изготвяне на технически паспорт и съставяне на окончателен доклад по чл. 168, ал. 6 от ЗУТ във връзка с внедряването на мерки за енергийна ефективност в три жилищни сгради по договор за безвъзмездна финансова помощ № BG16RFOP001-2.001-0152-С01 по проект "Подобряване на енергийната ефективност на 3 броя жилищни сгради в гр. Попово" по процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ № BG16RFOP001-2.001-0152 "енергийна ефективност в периферните райони", финансиран от ОПРР 2014-2020, съфинансиран от ЕС чрез ЕФРР"
    Contractor: NORD BUILDING EOOD
    Contract total funded value: 3 720.00
Procedure 7 Subject to due process: Управление на проекта, Estimated Amount: 8 000.00
  • Differentiated position 1: ръководител на проект
    Contractor: Nayden
    Contract total funded value: 4 000.00
  • Differentiated position 2: финансов експерт
    Contractor: Penka
    Contract total funded value: 1 500.00
  • Differentiated position 3: експерт обществени поръчки
    Contractor: Todor
    Contract total funded value: 500.00
  • Differentiated position 4: координатор проект
    Contractor: Dobrin
    Contract total funded value: 1 000.00
  • Differentiated position 5: инвеститорски контрол
    Contractor: Nikolay
    Contract total funded value: 1 000.00
  • Differentiated position 6: инвеститорски контрол
    Contractor: Valentin
    Contract total funded value: 1 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN