Identification

UMIS Number BG05SFPR002-2.002-0149-C01
Project Name Strengthening the capacity of Krumovgrad Municipality
Beneficiary 000235913 MUNICIPALITY OF KRUMOVGRAD
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 14.03.2023
Start Date 14.03.2023
End Date 14.03.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Кърджали (BG425), Крумовград

Description

Brief description
Проект "Укрепване капацитета на община Крумовград" предвижда подкрепа в изпълнението на правомощията на община Крумовград по Закона за социалните услуги (ЗСУ), Закона за хората с увреждания (ЗХУ) и Закона за лична помощ (ЗЛП). Подкрепата ще се състои в наемане на нови служители, обучение и супервизии. 
Към  момента, община Крумовград в качеството си на доставчик предоставя услугата "Лична помощ" и услугата "Асистентска подкрепа". Общината има задължение да организира и ръководи дейностите по предоставянето на двете услуги - провеждане на разяснително-информационна дейност; сключване и прекратяване трудови договори с асистентите; поддържане индивидуално досие на всеки ползвател; представяне на отчет за предоставената лична помощ, въз основа на отчетите на асистентите на личната помощ; поддържане на актуален списък за кандидатите за асистенти и проф. им опит; поддържане на регистър за жалбите и сигналите; посредничество за уреждане на споровете между ползвателя на съответната услуга и неговия асистент; извършване на мониторинг на услугите; заплащане на асистентите възнагр. въз основа на брой отработени часове; изготвяне на отчети за броя на ползвателите по възраст, местоживеене и брой ползвани часове и размера на средствата за заплащане; предоставяне на отчета на изпълнителния директор на Агенцията за социално подпомагане ежегодно до 31 януари. 
По ЗСУ общината отговаря за спазване на стандартите за качество на социалните услуги на територията на общината, които се финансират със средства от държавния и общинския бюджет, извършва насочване и осъществява контрол и мониторинг.
За подпомагане на дейностите по изпълнение на задълженията по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП, по проекта ще бъде нает допълнителен персонал. На трудов договор ще бъдат назначени двама нови служители за срок от 22 месеца.
В рамките на проекта ще бъдат организирани и проведени обучения, вкл. супервизия. В тях ще участват 8 служители.
Activities
  • Activity: Наемане, обучение и супервизия на персонала: Основната цел на дейността е подкрепа реформирането на системата на социалните услуги и улесняването на прехода към новите механизми на местно ниво, чрез развитие и укрепване на общинския капацитет. Подкрепата се състои в наемане на нови служители, оборудване на работните места и провеждане на обучение и супервизия на персонала за качествено предоставяне на услугите по Закона за социалните услуги (ЗСУ), Закона за лична помощ (ЗЛП) и Закона за хората с увреждания (ЗХУ). Етапи за изпълнение на дейността: 1. Подбор на персонал - нови служители, ангажирани с политиките в социалната сфера. 2. Сключване на трудови договори с лицата. Разписване на задълженията и отговорностите в длъжностна характеристика. 3. Оборудване на новите работни места. 4. Дейности по изпълнение на задълженията по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. 5. Провеждане на обучения и супервизии. По закона за социалните дейности, общината отговаря за спазване на стандартите за качество на социалните услуги на територията на общината, които се финансират със средства от държавния и общинския бюджет и осъществяват контрол и мониторинг на тези услуги. Служители на общината и служители на центровете за социални услуги на територията на общината извършват консултиране и информиране във връзка с насочването за ползване на социални услуги. Задълженията и отговорностите на община Крумовград по социалната услуга „Асистентска подкрепа“ и механизма за лична помощ, съгласно Закона за личната помощ са възложени на служители от дирекция "Образование и социални дейности", които са ангажирани и с други социални дейности и изпитват сериозни затруднения при администриране на двете социални услуги. Това налага назначаването на допълнителен персонал по проекта за по-плавно и безпроблемно въвеждане на реформите в областта на социалните услуги и личната помощ. За целта ще бъде създаден фронт-офис с две работни места. Във фронт-офиса ще бъдат назначени на трудов договор за срок от 22 месеца двама служители: 1 социален работник и 1 сътрудник "Социални дейности". През първия месец ще се извърши подбор на новите специалисти. Предвижда се публикуване на информация за кандидатстване на официалната интернет страница на общината. Екипът за организация и управление на проекта ще разработи критериите за подбор. Възнагражденията на новите служители ще се формират на база Наредба за стандартите за заплащане на труда на служителите, осъществяващи дейности по предоставяне на социални услуги, които се финансират от държавния бюджет. Фронт-офисът ще бъде оборудван с: - бюро - 2 броя - шкаф - 2 броя - компютърна конфигурация - 2 броя - офис стол - 2 броя - принтер - 1 брой. За повишаване на общинския капацитет ще бъдат организирани и проведени обучения и супервизии на новите служители и на служителите, които участват в изпълнението ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. В обученията ще бъдат включени общо 8 служители: трима служители на дирекция "Образование и социални дейности", зам.-кмет с ресьор "Образование и социални дейности", директор на Дом за стари хора, директор на Комплекс за социални услуги и двама новоназначени служители по проекта. Планираните обучения на служителите ще бъдат свързани с изпълнението на правомощията им по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Темите, които се включват в обученията ще се определят спрямо идентифицираните нужди, като темите по ЗСУ ще бъдат единствено в частта насочване. На обучението ще се очертаят основните права, задължения и отговорности на всеки служител, участващ в дейността. С цел оказване на организационно-методическа подкрепа на персонала, се предвижда провеждането на супервизии. Дейностите по обучения и супервизии ще бъдат възложени на външен изпълнител. , Contracted Amount: 84 412.00 , Reported Amount: 50 068.27

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 8.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Employed persons who have increased their competences, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 8.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 84 412.00 BGN
Grant 84 412.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 66 950.67 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN