Identification

UMIS Number BG16RFOP001-5.002-0001-C01
Project Name Establishment of proper conditions for support in the Community, by construction of Center for care of people with mental disorders in Haskovo.
Beneficiary 000903946 Haskovo Municipality
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 01.11.2018
Start Date 01.11.2018
End Date 05.04.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Хасково (BG422), Хасково, гр.Хасково

Description

Brief description
Проектното предложение  е съвкупност от мерки, чието изпълнение ще осигури подходяща инфраструктура за предоставяне на социални услуги за лица с увреждания и възрастни хора  с психични разстройства. Дейностите по проекта са в съответства с Плана за действие за периода 2018-2021г. за изпълнение на Националната стратегия за дългосрочна грижа, и допринасят за осигуряването на достъп до качествени социални услуги за целевата група. В рамките на проекта се предвижда изграждането на Център за грижа за лица  с психични разстройства в Град Хасково, с капацитет 15 /петнадесет/потребителя. Дейностите, които ще се изпълняват в рамките на проекта са: 
1. Определяне на екип и дейности за управление и отчет на проекта.; 
2. Изготвяне на документация и провеждане на процедури по ЗОП за избор на изпълнители; 
3. Инженеринг за изграждане на Център за грижа за лица  с психични разстройства в Град Хасково; 
4. Упражняване на строителен надзор на обектите на интервенция и извършване на оценка на съответствието на инвестиционните проекти; 
5. Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане за социалните услуги в общността; 
6. Осигуряване на информация и комуникация по проекта.
Activities
  • Activity: Дейност 1: Определяне на екип и дейности за управление и отчет на проекта.: Тази въвеждаща дейност цели да осигури подходяща среда за гладко изпълнение, добър мениджмънт и координация на проектните дейности, както и да се постигне максимално ефективно и прозрачно разходване на средствата. Добрата организация и компетентното управление е предпоставка за положителен резултат от изпълнението на проекта и постигане на заложените индикатори. Настоящата дейност включва следните задачи: - сформиране на екип по проекта и определяне на индивидуални задължения и отговорности; - утвърждаване на принципи за вътрешна и външна комуникация, координация и мониторинг върху изпълнението на дейностите и разходване на средствата; - организиране на регулярни срещи на членовете на екипа за осъществяване на контрол върху техническия и финансов напредък на проекта, отчитане на постигнатите резултати и разрешаване на проблеми, възникнали в процеса на изпълнение; - поддържане на постоянна комуникация с УО на ОПРР, с цел осигуряване на прозрачност на проекта, докладване на нередности и разрешаване на проблеми, изискващи намесата на финансиращият орган; - изготвяне на документации за провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнители на отделните дейности по проекта; - изготвяне на междинни и окончателен технически и финансови доклади, искания за плащане; - приключване на проекта и архивиране; - управление и наблюдение на под-изпълнителите като биват използвани общи техники за скрийнинг като: редовни срещи, посещения на място и други. През целия период на изпълнение на проектните дейности, Община Хасково ще се стреми да осигури ясно и прозрачно изпълнение на проекта. , Contracted Amount: 9 344.13 , Reported Amount: 7 252.69
  • Activity: Дейност 2: Провеждане на процедури по ЗОП. Подготовка на необходимата документация.: Важно предусловие за изпълнение на проектните дейности е своевременното и качествено изготвяне и провеждане на обществени поръчки съгласно българското законодателство в областта на обществените поръчки– ЗОП и ППЗОП, като по този начин ще се гарантира спазването на принципите на прозрачност и публичност, свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане на дискриминация. В рамките на проекта, ще бъдат проведени обществени поръчки със следния предмет на изпълнение: • Инженеринг ; • Строителен надзор и оценка на съответствието на инвестиционните проекти; • Доставка на обзавеждане и оборудване ; • Осигуряване на мерки за информация и комуникация на проекта;, Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 3: Изпълнение на инженеринг.: Реализацията на проекта е свързана с възлагането на инженеринг за изграждането на Център за грижа за лица с психични разстройства(капацитет 15 места. Дейността включва разработване на инвестиционен проект за обект Център за грижа за лица с психични разстройства (кв. 42 УПИ I, Поземлен имот с идентификатор №77195.518.192, по кадастрална карта улица „Болярска“ №2, по предходен план - 515.Изготвянето на проекта се извършва от правоспособни проектанти.Работния проект следва да са с обхват на и съдържание съгласно ЗУТ, Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, Наредба № 4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания и действащата нормативна уредба и е придружен от подробни количествени сметки по приложимите части“. Всеки работен проект трябва да включва следните части: 1. Част Архитектурна 2. Част Архитектурен интериор и обзавеждане с изработване на спецификация на обзавеждане и оборудване 3. Част Благоустрояване и озеленяване 4. Част Конструктивна 5. Част Геодезия 6. Част Електро+пожароизвестяване + сигнална инсталация и др. слаботокови инсталации 7. Част ВиК + пожарогасене 8. Част Енергийна ефективност 9. Част ОВК 10. Част Пожарна безопасност 11. Част ПБЗ 12. Част ПУСО 13. Част СМЕТНА ДОКУМЕНТАЦИЯ – по всички части, в т.ч. подробни количествени сметки и количествено-стойностна сметка за видовете СМР. Проектите следва да бъдат надлежно съгласувани с всички експлоатационни дружества и други съгласувателни органи и одобрени по реда на ЗУТ. Избраният изпълнител, по реда на ЗОП ще упражнява авторски надзор по време на строителството, съгласно одобрената проектна документация. Изпълнението на СМР започва след издаването на разрешение за строеж за обекта от компетентния орган. Изпълнението на СМР се извършва в съответствие с част трета "Строителство" от ЗУТ. Новата социална услуга - Център за грижа за лица с психични разстройства се предвижда да бъде построена, съгласно утвърдени от МТСП Градоустройствени и ситуационни изисквания, в т.ч. изисквания към прилежащата социална инфраструктура (наличие и достъп до лечебни заведения и други социални услуги), минимални отстояния от уличнорегулационната линия на парцела към транспортни артерии с интензивно движение и т.н. Парцелът се намира в кв.Болярово, намиращ се в западната част на града.В квартала преобладават семейни къщи. Локацията на предвидената за изграждане инфраструктура се предпочита поради факта, че жилищния район е най-големият квартал в град Хасково и е изолирано от зони с прекалено интензивно движение и щумови натоварвания. Имота се намира в близост до „СБАЛПФЗ – Хасково“ ЕООД – Специализирана болница активно лечение на пневмо-фтизиатрични заболявания Хасково кв. Болярово, в която се разполага и регионалният център за психично здраве в квартала се намира също лъчетерапефтичен комплекс към "Специализирана болница за активно лечение по онкология”. Центъра ще бъде изграден в северната част на същия парцел., Contracted Amount: 405 480.00 , Reported Amount: 371 871.85
  • Activity: Дейност 4: Оценка на съответствието на инвестиционните проекти: Дейността е в обхват и съдържания съгласно чл. 142, ал.5 и чл. 169 от ЗУТ за привеждане на обектите в съответствие с изискванията за енергийна ефективност. Оценка на съответствието обхваща проверка и одобрение на : - законността на заварените строежи в имота; - законосъобразността на издадената скица (виза за проектиране) с указан начин на застрояване, издадена в съответствие с влязъл в сила подробен градоустройствен план ; - съгласуваността на пред проектни проучвания или идеен проект; - спазването на изискванията на действащите нормативни актове за проучване и проектиране и БДС и Еврокодовете, към момента на изработване на проекта ; - пълнота и структурно съответствие на инженерните и други изчисления съобразно нормативните изисквания, а когато изчисленията са извършени с помощта на софтуерен продукт – пълни входно-изходни данни, както и данни за фирмата изработила лицензирания софтуерен продукт - спазване на изисквания за безопасност на проекта, които включват: носимоспособност, пожарна безопасност, хигиена, опазване на околната среда, топлосъхранение и икономия на енергия, безопасност на труда по време на строителството чрез работен проект за изпълнение на строителството; - съгласуваността на проекта с всички специализирани контролни органи и експлоатационни предприятия в зависимост от вида на строежа ; - съгласуваността между отделните части на проекта ; - проверка на правилно проектиране на инсталации и инженерни системи ; - проверка на пълнота на проектната документация; - проверка на издадените предварителни договори за присъединяване от експлоатационните дружества, Contracted Amount: 4 034.80 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 5: Строителен надзор по проекта.: Целта при осъществяването на строителния надзор е обектът да бъде построен в съответствие с всички нормативи, касаещи качеството му и бъдещата му експлоатационна дълготрайност. Избраният след провеждане на процедура по ЗОП, строителен надзор, подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение по всички части. Услугата за упражняване на строителен надзор цели качествено изпълнение на СМР, контролирано от квалифициран консултант. Строителният надзор ще следи и носи отговорност за: - законосъобразно започване на строежа; - пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - изпълнение на строежите съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ; - спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; - недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - годността на строежа за въвеждане в експлоатация; - оценката за достъпност на строежа от лица с увреждания. Дейностите по извършване на строителния надзор ще приключат след окомплектоване и предаване на пълен комплект документи необходими за въвеждането на обекта в експлоатация и след издаване на съответния документ , при условия и по ред, определени в НАРЕДБА № 2 от 31.07.2003 г, ЗУТ от органите на общинската администрация, за строежите от четвърта категория. , Contracted Amount: 8 069.60 , Reported Amount: 6 360.00
  • Activity: Дейност 6: Информация и комуникация.: Дейността се изразява в популяризиране на получената финансова подкрепа по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г. чрез Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) в съответствие с правилата на ЕС за информация и комуникация предвидени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013г. за определяне на общо приложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд , Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014г. При изпълнението на проекта се цели постигане на широка информираност на обществеността за целите и резултатите на проекта, както и подчертаване ролята на Общността за реализацията на проекта и обществените ползи от него. Прозрачност и широка информираност при изпълнение на проектните дейности, както и за популяризиране помощта на Общността ще бъдат постигнати посредством изпълнението на следните мерки: 1. Встъпителна пресконференция по проекта и церемония за ефективния старт на проекта "първа копка"- 1 бр.; 3. Публикуване на информация за проекта на официалната страница на Бенефициента - периодично; 4. Публикации в медиите - 2 бр.; 5. Банер за многократна употреба с олекотена метална сгъваема стойка и калъф/куфар за пренасяне за целите на медийните събития- 1 бр.; 6. Плакат с информация за проекта /за проекти не надвишаващи 500 000 евро/- 1 бр.; 7. Изготвяне и разпространение на дипляни с информация за постигнати резултати по проекта- 400 бр.; 8. Заключителна пресконференция и официална церемония за приключване и приемане на обекта- 1 бр.; 9. Постоянна разяснителна табела- 1 бр. 10. Рекламни материали, Contracted Amount: 4 500.00 , Reported Amount: 3 204.00
  • Activity: Дейност 7: Обзавеждане и оборудване на социалната инфраструктура: След завършване на строителните процеси и почистване на съответните помещения, ще бъдат доставени и монтирани мебели и оборудване, които ще допринесат за създаване на условия на целевата група за нормално пребиваване в социалната инфраструктура. Предвидените за закупуване видове и количества артикули са в пълно съответствие с утвърдените от МТСП основни композиционни и функционални изисквания и спецификата на изградената социална услуга, както и ще отговарят на стандартните изисквания за хигиена и безопасност. Обзавеждането е съобразено с функциите на отделните помещения и с целевата група, които ще ги ползват. Разположението на мебелите ще бъде предвидено по начин, които да осигурява лесно преминаване на лицата със затруднена мобилност през отделните помещения. Избегнато е закупуването и монтажа на мебели, постелки, драперии и завеси, които позволяват събиране на прах и създават риск от алергии. , Contracted Amount: 45 122.00 , Reported Amount: 53 725.32

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Mariya, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Valeri, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Petya, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Gergana, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: SMART BIZNES KAMPANI Ltd, Contracted Amount*: 53 725.32 , Reported Amount**: 53 725.32
  • Contractor: EN AR CONSULT EOOD, Contracted Amount*: 6 360.00 , Reported Amount**: 6 360.00
  • Contractor: EUROTRANS M 2011 LTD, Contracted Amount*: 375 480.00 , Reported Amount**: 371 611.85
  • Contractor: Lora, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Toni, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Izdatelska kashta "AB" EOOD, Contracted Amount*: 3 504.00 , Reported Amount**: 3 204.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of supported facilities of social infrastructure in the process of deinstitutionalization, Measure Unit: обекти, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 341 583.07 BGN
Grant 341 583.07 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 341 583.07 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 175.20 0.00 175.20 ИЗДАТЕЛСКА КЪЩА АБ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 318.00 0.00 318.00 ЕН АР КОНСУЛТ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 93 870.00 0.00 93 870.00 ЕВРОТРАНС М 2011 ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 3 699.13 0.00 3 699.13 СМАРТ БИЗНЕС КЪМПАНИ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 1 673.40 0.00 1 673.40 СМАРТ БИЗНЕС КЪМПАНИ ЕООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване на социалната инфраструктура, Estimated Amount: 45 122.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1:Доставка и монтаж на оборудване/обзавеждане за обект Център за грижа за лица с психични разстройства в град Хасково с местонахождение кв.42 УПИ ІV – за обществено обслужване, поземлен имот с идентификатор №77195.518.192 по кадастралната карта на гр.Хасково – помещения: спални помещения, дневни помещения, кухня със столова, помещения за персонал, съблекалня, перално, стая за терапия и фоайе
    Contractor: SMART BIZNES KAMPANI Ltd
    Contract total funded value: 36 991.32
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Доставка и монтаж на оборудване/обзавеждане за обект Център за грижа за лица с психични разстройства в град Хасково с местонахождение кв.42 УПИ ІV – за обществено обслужване, поземлен имот с идентификатор №77195.518.192 по кадастралната карта на гр.Хасково” – санитарни помещения, складови помещения, коридори и други
    Contractor: SMART BIZNES KAMPANI Ltd
    Contract total funded value: 16 734.00
Procedure 2 Subject to due process: Избор на екип, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Лора Пенкова Чучулева
    Contractor: Lora
    Contract total funded value: 0.00
  • Differentiated position 2: Петя Николова Колева
    Contractor: Petya
    Contract total funded value: 0.00
  • Differentiated position 3: Тони Георгиев Пасев
    Contractor: Toni
    Contract total funded value: 0.00
  • Differentiated position 4: Валери Бисеров Милков
    Contractor: Valeri
    Contract total funded value: 0.00
  • Differentiated position 5: Мария Бинчева Пейкова
    Contractor: Mariya
    Contract total funded value: 0.00
  • Differentiated position 6: Гергана Димитрова Камбурова
    Contractor: Gergana
    Contract total funded value: 0.00
Procedure 3 Subject to due process: Изпълнение на мерки по информация и комуникация, Estimated Amount: 4 500.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция №1 - „Публичност, информация и комуникация по проект „Създаване на подходящи условия за подкрепа в общността, чрез изграждане на Център за грижа за лица с психични разстройства в град Хасково“
    Contractor: Izdatelska kashta "AB" EOOD
    Contract total funded value: 3 504.00
Procedure 4 Subject to due process: Инженеринг , Estimated Amount: 403 480.00
  • Differentiated position 1: Изпълнение на Инженеринг за обект Център за грижа за лица с психични разстройства в кв.42 УПИ ІV – за обществено обслужване, Поземлен имот с идентификатор №77195.518.192 по кадастралната карта на гр.Хасково, ул. „Болярска”№2
    Contractor: EUROTRANS M 2011 LTD
    Contract total funded value: 375 480.00
Procedure 5 Subject to due process: Оценка на съответствието на инвестиционните проекти и строителен надзор на обекта, Estimated Amount: 12 104.40
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за изготвяне на оценка на съответствието и упражняване на строителен надзор на обект: Център за грижа за лица с психични разстройства в кв.42 УПИ ІV – за обществено обслужване, Поземлен имот с идентификатор №77195.518.192 по кадастралната карта на гр.Хасково, ул. „Болярска” №2
    Contractor: EN AR CONSULT EOOD
    Contract total funded value: 6 360.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN