Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 399 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: All

Description

The project "Implementation of energy efficiency measures in multifamily residential buildings on the territory of Botevgrad - Stage 1" is under Priority Axis 2 "Support for Energy Efficiency in Supporting Centers in Peripheral Areas" of OPRD. Within the framework of the project are included 2 buildings from the residential infrastructure of the city of Botevgrad (Balkan, “Tsar Osvoboditel” blvrd. No 16, entr. A,B,V,G,D and “Osvobozhdenie 11”, “Osvobozhdenie” Square, No 11, entr. A, B), as for each one of the building the following works will be carried out:
- all the energy efficiency measures prescribed in the energy performance audit of each building;
- constructive recovery / reinforcement activities as prescribed in the technical passport of the buildings;
- Construction and repair works, covering the renovation and reconstruction of different parts of the building (for buildings that achieve at least a class of energy consumption "C" and a minimum of 60% energy savings of primary energy), which are prescribed as mandatory in the technical passport of the building;
- Accompanying construction and installation works related to the implementation of the energy efficiency measures and restoration of the initial condition damaged as a result of the renovation;
- Improving accessibility for disabled people to the above-mentioned buildings.
For each of the buildings will be prepared an investment project, author supervision, assessment of the compliance of the investment project and construction supervision. The necessary information and publicity measures, as well as highly efficient project management will be ensured.
As a result of the project implementation, 2 buildings will be renovated, the annual primary energy consumption of buildings will be reduced with 2 379 192 kWh/year, annual greenhouse gas emissions equivalent to 605,05 tons of CO2 and 121 households will be introduced to a higher class of energy consumption.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнители, съгласно изискванията на ЗОП: За успешното изпълнение на проектното предложение Бенефициентът – Община Ботевград ще сключи договори с изпълнители за осъществяването на дейностите по проекта. При избора на изпълнители Община Ботевград ще приложи Закона за обществените поръчки и съответните нормативни актове по прилагането му. Ще бъдат проведени 3 обществени поръчки за избор на изпълнители за следните дейности: 1. Изпълнение на инженеринг (проектиране, авторски надзор и строителство); 2. Изпълнение на оценка на съответствие на инвестиционните проекти и изпълнение на строителен надзор по време на строителството 3. Избор на изпълнител на мерки за информация и публичност. Предмет на интервенция по настоящия проект са 2 сгради от жилищната инфраструктура на гр. Ботевград ("Балкан“, бул. "Цар Освободител 16“, вх. А, Б, В, Г, Д и „Освобождение 11“, пл. „Освобождение“ № 11, вх. А и Б). Процедурата за избор на изпълнители на инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор) ще бъде една с две обособени позиции – по една за всяка сграда. Ако съответната обществена поръчка е включена в план – графика на Община Ботевград за съответната година ще се пристъпи към провеждането й. Ако поръчката не е включена в план-графика на община Ботевград при необходимост ще бъде взето решение за нейното възлагане. Решението за възлагане на обществената поръчка и обосноваването на необходимостта от провеждането й се взима от Кмета на общината по предложение на ръководителя на проекта. Подготовката и провеждането на всяка конкретна процедура започва с изготвяне на технически спецификации, пълно описание на обекта на поръчката, както и прогнозната стойност на обществената поръчка, определена съгласно разпоредбите на чл. 21 от ЗОП. Прогнозната стойност на обществената поръчка се определя към датата на решението за нейното откриване и включва всички плащания без ДДС към бъдещия изпълнител на поръчката. Ръководителят на проекта определя вида на процедурата съгласно ЗОП и изготвя документацията за участие, обявлението за обществената поръчка, решението за откриване на обществена поръчка и проект на договор. Съгласно чл. 31 от ЗОП документацията за участие има следното задължително съдържание: 1. техническите спецификации; инвестиционните и други проекти, когато се изискват за подготовката на офертата; методиката за определяне на комплексната оценка на офертата, когато е приложимо; образци на документи, както и указание за подготовката им; проект на договор. Ръководителят на проекта ще отговаря и организира своевременното изпращане на документите, в зависимост от вида на процедурата в „Официален вестник” на Европейския съюз, Регистъра на обществените поръчки и качването им в профила на купувача. В случай, че са поискани писмено разяснения по условията на процедурата при спазване на разпоредбата на ЗОП, ръководителят ще отговаря и организира своевременното им изпращане. След изтичане на крайния срок за получаване на оферти, със заповед възложителят назначава комисия по реда на чл.103 от ЗОП. Действията на комисията се протоколират, като резултатите от работата й ще се отразяват в доклад. В 10-дневен срок от утвърждаване на доклада възложителят ще издаде решение за определяне на изпълнител. Община Ботевград сключва договора в едномесечен срок след влизане в сила на решението за определяне на изпълнител, но не преди изтичане на 14-дневен срок от уведомяването на заинтересованите участници за решението за определяне на изпълнител. 0.00 0.00
Изготвяне на работен проект, изпълнение на СМР и упражняване на авторски надзор за многофамилна жилищна Балкан", гр. Ботевград, бул. "Цар Освободител" № 16, вх. А, Б, В, Г, Д : Предварително извършените дейности на етап подготовка на проектното предложение включват изготвянето на енергийно обследване и сертифициране на сградата, издаването на технически паспорт по реда на чл. 176а от ЗУТ, изготвяне на доклад за установяване на техническите характеристики на сградата, както и направата на архитектурно заснемане. Резултатите от енергийното и техническо обследване ще послужат като основа за изготвяне на техническото задание за изпълнение на инженеринг на обекта. Община Ботевград е възложила дейностите за изготвяне както на обследване за енергийна ефективност, така и на техническо обследване на многофамилна жилищна сграда „Балкан“. Разходите за предварително извършените дейности са включени в бюджета на проектното предложение и в стойността на настоящата дейност, но не са част от план-графика на проекта. В рамките на дейността избраният изпълнител по договора за инженеринг ще изготви инвестиционен проект във фаза работен проект за строителство. Работният проект ще бъде изработен въз основа на заданието за проектиране, изготвения доклад от обследване за ЕЕ и технически паспорт на сградата. РП ще включва проектни части, съгласно Наредба №4 за обхват и съдържанието на инвестиционните проекти, вкл. част ЕЕ. Частта ЕЕ на инвестиционния проект ще бъде подложена на оценка за съответствие за икономия на енергия и топлосъхранение на инв. проект във фаза РП от физически и юридически лица, които отговарят на изискванията на ЗЕЕ и са вписани в публичния регистър, посочен от същия закон. РП ще бъде съгласуван и одобрен от главния архитект на общината и ще послужи за издаване на разрешение за строеж. В рамките на дейността ще бъдат изпълнени следните дейности: - всички мерки за енергийна ефективност, които са предписани в обследването за енергийна ефективност на сградата; - дейности по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани в техническия паспорт на сградата; - СМР, които обхващат ремонт и реконструкция на различни части на сградата (сградата постига клас на енергопотребление „В“ и над 60% енергийни спестявания на първична енергия), които са предписани като задължителни в техническия паспорт на сградата; - Съпътстващи строителни и монтажни работи, свързани с изпълнението на мерките за енергийна ефективност и възстановяване на първоначалното състояние, нарушено в резултат на обновяването; - дейности за подобряване достъпа за лица с увреждания до сградата. След изпълнението на тези мерки от клас „E” на енергопотребление сградата ще принадлежи към клас на енергопотребление „В”, ще бъдат спестени емисии СО2 в размер на 383,38 т/год. Енергийните спестявания на база първична енергия ще бъдат 60,29 %. 1 019 007.53 987 236.21
Изготвяне на работен проект, изпълнение на СМР и упражняване на авторски надзор за многофамилна жилищна сграда "Освобождение 11“, гр. Ботевград, пл. „Освобождение“ № 11, вх. А, Б : Предварително извършените дейности на етап подготовка на проектното предложение включват изготвянето на енергийно обследване и сертифициране на сградата, издаването на технически паспорт по реда на чл. 176а от ЗУТ, изготвяне на доклад за установяване на техническите характеристики на сградата, както и направата на архитектурно заснемане. Резултатите от енергийното и техническо обследване ще послужат като основа за изготвяне на техническото задание за изпълнение на инженеринг на обекта. Община Ботевград е възложила дейностите за изготвяне както на обследване за енергийна ефективност, така и на техническо обследване на многофамилна жилищна сграда „Освобождение 11“. Разходите за предварително извършените дейности са включени в бюджета на проектното предложение и в стойността на настоящата дейност, но не са част от план-графика на проекта. В рамките на настоящата дейност избраният за изпълнител по договора за инженеринг ще изготви инвестиционен проект, на фаза работен проект за строителство. Работният проект ще бъде изработен въз основа на заданието за проектиране, изготвения доклад от обследване за ЕЕ и технически паспорт на сградата. РП ще включват проектни части, съгласно Наредба №4 за обхват и съдържанието на инвестиционните проекти, вкл. ЕЕ. Частта ЕЕ на инвестиционния проект ще бъде подложена на оценка за съответствие за икономия на енергия и топлосъхранение на инв. проект във фаза РП от физически и юридически лица, които отговарят на изискванията на ЗЕЕ и са вписани в публичния регистър, посочен от същия закон. РП ще бъде съгласуван и одобрен от главния архитект на общината и ще послужи за издаване на разрешение за строеж. В рамките на дейността ще бъдат изпълнени следните дейности: - всички мерки за енергийна ефективност, които са предписани в обследването за енергийна ефективност на сградата; - дейности по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани в техническия паспорт на сградата; - СМР, които обхващат ремонт и реконструкция на различни части на сградата (сградата постига клас на енергопотребление „В“ и над 60% енергийни спестявания на първична енергия), които са предписани като задължителни в техническия паспорт на сградата; - Съпътстващи строителни и монтажни работи, свързани с изпълнението на мерките за енергийна ефективност и възстановяване на първоначалното състояние, нарушено в резултат на обновяването; - Подобряване достъпа за лица с увреждания до сградата. След изпълнението на тези мерки от клас „F” на енергопотребление сградата ще принадлежи към клас на енергопотребление „В”, ще бъдат спестени емисии СО2 в размер на 221,67 т/год. Енергийните спестявания на база първична енергия ще бъдат в размер на 64,22 %. 601 745.80 593 655.52
Изготвяне на оценка на съответствието на инвестиционния проект, изпълнение на строителен надзор и въвеждане на обектите в експлоатация: След изготвянето на инвестиционните проекти за отделните сгради от изпълнителя на инженеринга избраният консултант на строителен надзор и оценка на съответствието ще изготви доклад за оценка на съответствието на инвестиционните проекти, подписан от управителя на фирмата консултант и от всички квалифицирани специалисти, извършили оценката. На базата на този доклад се издава разрешението за строеж от главния архитект на Общината за всяка от сградите, включени в проекта. След влизането в сила на разрешението за строеж консултантът, избран да упражнява строителен надзор, ще състави актове за законосъобразно започване на строежите, с които строителството по сградите може да започне. По време на изпълнението на строително-монтажните работи, строителният надзор, въз основа на писмения договор с възложителя ще: 1. Осъществява контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; 2. Ще спира строежа, когато той не се изпълнява при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ; 3. Осъществява контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; 4. следи за недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; Лицето, упражняващо строителен надзор, подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. Като част от изпълнението на дейността лицето, което упражнява строителен надзор ще изготви нов технически паспорт на сградата. Техническият паспорт е документ, който включва техническите характеристики на елементите на строежа, свързани с изпълнението на съществените изисквания към строежите по чл. 169, ал. 1 и ал. 3 на ЗУТ, инструкции за експлоатация, обслужване, обследване, поддържане и ремонт и отразява всички извършени строителни и монтажни работи след въвеждането на строежа в експлоатация. След приключване на строително-монтажните работи лицето, упражняващо строителен надзор изготвя окончателен доклад до възложителя за всеки един от обектите на интервенция. Същите ще послужат на Гл. Архитект на община Ботевград за издаване на удостоверение за ползване на обектите, съгласно чл.177, ал.3 от ЗУТ. Инвеститорският контрол ще се извърши от експерти на Община Ботевград. 29 136.11 26 124.00
Изпълнение на дейности по информация и комуникация: Настоящата дейност по информация и комуникация ще гарантира прозрачност при разходването на средствата и максимална информираност на обществеността за финансирането от ЕФРР. всички дейности за информация и комуникация ще бъдат , в съответствие с изискванията на Единния наръчник за информация и комуникация, В рамките на дейността ще бъдат изработени и разпространени следните информационни материали: • Изработка на временни табели/билборди – една временна табела/билборд с малки размери и една временна табела/билборд с големи размери, както и постоянни обяснителни табели – 2 бр. Временните билбордове /голям и малък/ се поставят на видно място по време на строителството. Постоянните обяснителни табели се поставят след приключването на обектите. И двете ще бъдат за външен монтаж. • Плакат с информация за проекта – 100бр. Плакатите ще бъдат поставени на видно място в сградите на общинската администрация, местата за информационни афиши в града. Той ще информира за целите, дейностите и резултатите от проекта и ще гарантира максимална публичност на местно ниво. • Заснемане и обработка на репортаж за изпълнението на проекта - максимум 3 мин – 1бр. Телевизията е най-масовият канал за разпространение на информация. Поради тази причина възложителят ще предвиди изработката на рекламен репортаж за изпълнението на проекта с кадри от самия обект, интервюта, кадри от събития по проекта и др. • Излъчване на рекламен репортаж в местна телевизия – изработеният рекламен репортаж ще бъде излъчен минимум 3 пъти в местна телевизия; • Изработка на банер за събития по проекта – в рамките на проекта ще бъде изготвен и доставен 1бр. рекламен банер, който ще се ползва за провеждане на публични събития по проекта и ще стои на партера на сградата на Община Ботевград • Брандирани тениски – 100% памук – 190 бр. тениските ще бъдат разпространени сред жителите на сградите • Брандирани шапки с козирка, тип бейзболни – унисекс, за възрастни,с регулиране на размера, материал полиестер и памук – 190 бр. - ще бъдат разпространени сред жителите на сградите. • В рамките на дейността ще бъдат изпълнение откриваща пресконференция за 20 души и закриваща пресконференция за 20 души. Пресконференциите ще се проведат в зала на общината и ще бъдат отворени за журналисти, местни НПО и заинтересовани лица. 6 450.00 0.00
Организация и управление на проекта: За безпроблемно изпълнение и координация на дейностите по проекта „Въвеждане на мерки за енергийна ефективност в многофамилни жилищни сгради на територията на град Ботевград – етап 1” е необходимо създаването на екип, който ще извърши организацията и управлението на проекта. Екипът за управление ще се легитимира със заповед на Кмета на община Ботевград. Дейността има за цел да обезпечи ефективното изпълнение на проекта. С оглед ефективното и качествено изпълнение на настоящия инвестиционен проект и осигуряване на ясно разделение на функциите и задачите, свързани с провеждането на обществени поръчки, верификации, осчетоводяване и разплащания, мониторинг и докладване ще бъде обособен екип за управление на проекта. Ще бъдат приложени следните механизми за вътрешна оценка и контрол: 1. Предвиждане и своевременно дефиниране на възможните рискове в процеса на изпълнение на дейностите; 2. Вътрешната координация и администрирането на задачите, разработването на индивидуален времеви график за изпълнение на проекта, архивиране на документацията; 3. Проследяване законосъобразността и целесъобразността на разходването на средствата, изготвяне на подробни финансови справки и обработка на първични счетоводни документи; 4. Изготвяне на регулярни отчети за напредъка по изпълнение на дейностите по проекта, вътрешен мониторинг и контрол. Цялостната грижа за изпълнението на проекта ще поеме екипът за управление на проекта. В екипа за управление (ЕУ) участват вътрешни експерти, представители на община Ботевград: Ръководител на проекта, който ще следи за цялостното изпълнение на дейностите по проекта и ще координира работата на останалите членове от екипа; счетоводител, служител на общината, който ще отразява разходите в счетоводството на общината и ще следи за правилното разходване на средствата по програмата; координатор, които ще подпомагат екипът по проекта в подготовката на задължителната информация до УО на Оперативна програма „Региони в растеж” и технически експерт, който ще извършва проверка на извършените строително-монтажни дейности по проекта. Ще се прилагат следните инструменти за координация: • Регулярни работни срещи на екипа. • Работни срещи на екипа с изпълнителите на външни услуги. •Преглед на документацията - за ранно идентифициране на проблемите и съответно своевременното предотвратяване е необходимо документите по изпълнение на проекта да се разглеждат в най - ранния момент след получаването им в общинската администрация. Ще бъдат разработени детайлни и конкретни процедури във връзка с управлението, мониторинга и контрола по отношение на настоящия проект в т.ч.;правила и процедури за извършване на дейности по документални верификации в рамките на проекта; правила и процедури във връзка с извършване на проверки на място за целите на проекта; правила и процедури във връзка с методите за администриране и докладване на нередности по проекта; правила и процедури във връзка със съхранение на документи в рамките на проекта. Дейността ,,Организация и управление на проекта“, макар и да не допринася пряко за постигане на заложените в проекта цели, поставя основи за успешното осъществяване на дейностите, както и за доброто управление и планиране на необходимите ресурси. Дейността ще създаде условия за успешната и навременна реализация на дейностите, което от своя страна ще доведе до постигане на заложените цели и резултати. 26 547.79 32 607.55

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).