Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 382 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: All

Description

The project proposal aims to increase energy efficiency and extend the life cycle of a public building of the State Administration. In the building is located the Regional Police Department of Zlatograd which is a part of the Regional Directorate of the Ministry of Interior – Smolyan. The building was built in 1971. It has three floors, a cellar with the total area of 219 sq. m. Since its construction the building is not repaired and renovated, except a part of the first floor, where is located the “Passport Service”, the windows have been replaced and access for people with special needs has been provided. The building has been selected for interventions because on Zlatograd territory this is the public administration building with larger needs of renovation.
It is apparent from the reports that in the building is necessary to be introduced measures to increase energy efficiency and implement measures for structural strengthening to ensure the extension of the life cycle. At present, the building has class of energy “C”. To extend the life cycle of the building the mandatory measures have been prescribed such as roof repairs, replacement of wiring, change of layout of the building, so as to ensure fire safety and etc. The prescribed measures to improve energy efficiency of a public building are as follows: thermal insulation of exterior walls, roof and floor, replacement of metal and wooden windows with PVC. The implementation of these measures will enhance the class of energy consumption of the building to class “B”.
The Municipality of Zlatograd is the lead organization in the project proposal for the renovation of the building of the RPD of Zlatograd. Regional Directorate of the Ministry of Interior – Smolyan which is the secondary administrator with budget funds is a partner in the project proposal.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Сформиране на екип за организация на проектните дейности. Управление и отчетност на проекта.: Ръководителят на проекта ще предложи останалите членове на екипа по проекта. След съгласуване с ръководството, ще бъдат сключени договори с членовете на екипа. Длъжностите, предвидени по проекта са следните: ръководител на проекта, експерт «Инвеститорски контрол» и счетоводител. В началото ще бъдат дефинирани правилата за действие и разпределени задълженията и отговорностите между членовете от екипа. Предвижда се по време на реализацията на проекта да се провеждат ежемесечни срещи на сформирания екип, на които да се вземат решения по текущи въпроси с цел спазване на сроковете за изпълнение на планираните дейности. При възникване на някаква трудност или пречка за реализация на дейностите по проекта, членовете на екипа ще имат възможност да свикват и работни срещи извън предвидените ежемесечни срещи. При необходимост, ръководителят на проекта ще има възможност да организира и срещи с ръководството на Община Златоград. Ръководителят на проекта ще следи за цялостното изпълнение на проекта в срок, както и за изпълнение на отделните задачи на всеки член от екипа. На разположение на екипа за управление на проекта ще бъдат всички необходими, за нуждите на проекта, технически средства и административни помещения на Общинска администрация Златоград. За оптимизиране дейността на управленския екип, Община Златоград ще предостави работно помещение, автомобил за посещаване на работните площадки, достъп до интернет, телефони и факс техника, принтер, при възникване на необходимост и други ресурси. 3 225.25 3 025.43
Подготовка на документацията за възлагане на обществени поръчки и провеждане на процедури за избор на изпълнители, сключване на договори. : Всички процедури за възлагане на обществени поръчки за строителство или услуги, свързани с изпълнението на проектните дейности ще съблюдават равнопоставеността на всички заинтересовани лица, независимо от техния пол, раса и националност. Ще бъдат строго съблюдавани принципите на прозрачност и необвързаност при избора на изпълнители. Експерти от администрацията ще подготвят тръжните документации за избор на изпълнители, в рамките на проекта. Предвидените процедури за избор на изпълнители са 4 на брой. В рамките на проекта ще бъде проведена една процедура за възлагане на инженеринг (проектиране, заедно с авторски надзор и строителство), една процедура за избор на изпълнител, който да осъществява строителния надзор и оценка на съответствието на проекта, една процедура за избор на изпълнител на мерките за информация и публичност и една процедура за избор на изпълнител, който да извърши външен одит. Редът по който ще бъдат избрани изпълнителите ще бъде съгласно Закона за обществените поръчки. За усвояване на целия финансов ресурс, определен за Община Златоград по ОПРР, ще е необходимо Община Златоград да подготви и кандидатства с няколко проектни предложения. В рамките на тези проекти ще бъдат избрани изпълнители на основните дейности, които са еднакви за всички проекти. Това предполага обединяване на стойностите на процедурите за избор на изпълнители и обявяването им по най-високия праг, който ЗОП допуска. Тази дейност ще е една от първите дейности, които ще стартират в рамките на проекта. За изпълнение на дейността е предвиден срок от 10 месеца, в рамките на проекта. Срокът е по-дълъг защото е възможно да има обжалване при провеждане на някоя от заложените процедури. 0.00 0.00
Изработване на работен проект, извършване на строително-монтажни работи и осъществяване на авторски надзор (инженеринг). : Тази дейност обхваща три отделни поддейности. Изработването на работен проект ще се извършва въз основа на вече изготвените, на етап кандидатстване с проектното предложение, енергийно и техническо обследване. Всички задължителни мерки, описани в техническото обследване ще бъдат отразени и в работния проект. Когато работният проект бъде приет от Общинска администрация Златоград, той ще бъде съгласуван с необходимите държавни институции, след което ще бъде издадено разрешение за строеж за обекта. След това ще бъде преминато към извършване на СМР дейностите, които да гарантират удължаване на жизнения цикъл на сградата и въвеждане на мерки за енергийна ефективност. Мерките, които ще бъдат изпълнени по сградата са: - изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградите в обследванията за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление «С»; - изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническото обследване на сградата (съгласно Техническия паспорт на сградата); - изпълнение на останалите мерки, които са предписани като задължителни в техническото обследване; - изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба №4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания; Предвид това, че сградата не постига 60 енергийни спестявания, разходите за дейностите, които не са свързани с конструктивното възстановяване/усилване на сградата, но са предписани като задължителни в техническото обследване за сградата, ще бъдат финансирани със средства на Община Златоград и партньора по проекта - ОД на МВР град Смолян. Строителството ще бъде съблюдавано, освен от избраната да упражнява строителен надзор външна фирма, така и от специалист "инвеститорски контрол", служител на Общинска администрация Златоград и член на екипа за управление на проекта. По време на извършване на строителните дейности ще бъде извършван и текущ авторски надзор, който да гарантира изпълнението на дейността, съгласно изготвения работен проект за сградата. За изпълнение на тази дейност е предвиден срок от 15 месеца, за да има достатъчно време за изработване на работния проект, съгласуването му от съответните институции, а също така и защото би могло да се случи неподходящо време за изпълнение на дейностите за СМР, например зимен сезон. Предвиждането на по-дълъг срок за изпълнение на тази дейност ще осигури възможност да се избере най-подходящото време за стартиране на строителството и възможност за завършване на дейността в срок. 152 038.67 190 911.01
Извършване на строителен надзор и оценка на съответствието на работния проект: Изготвеният работен проект, след съгласуване с всички необходими институции, ще премине и оценка на съответствието. Тази дейност ще бъде извършена от фирмата, която е избрана в рамките на проекта и която ще се занимава с осъществяването и на строителен надзор в процеса на реализиране на СМР дейностите. На база доклада, който ще бъде изготвен, главният архитект на Община Златоград ще издаде разрешително за строеж на обекта, който ще бъде реализиран в рамките на настоящия проект. Строителният надзор ще съставя и подписва всички актове и протоколи по време на строителството и ще отговаря конкретно за започване на строително-монтажните работи (СМР) и другите дейности, съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ). Освен за правилността и пълнотата на актовете и протоколите, съставяни по време на изпълнение на дейностите, строителният надзор ще следи и за изпълнение на дейностите, съобразно одобрения работен проект и изискванията на чл.169, ал.1 и 2 от ЗУТ. Гарантиране на качеството на вложените материали също ще следва да се осигури от строителния надзор. Спазването на изискванията за безопасни условия на труд и недопускане увреждането на трети лица и имоти, вследствие на строителството също влиза в задълженията на фирмата, която ще осъществява строителен надзор. Накрая, след приключване на дейностите за СМР, ще бъде изготвен окончателен доклад за годността на обекта, съгласно чл.168, ал. 1, т.6 от ЗУТ. Ангажиментите на фирмата ще приключат с успешното въвеждане на обекта в експлоатация. 6 850.00 6 477.42
Въвеждане на обекта в експлоатация.: Основната дейност в настоящото проектно предложение е обновяване на сградата на Районното управление. Обектът попада в ІV категория строежи, за които не се разрешава да се ползват преди да са въведени в експлоатация от компетентен орган. В зависимост от своите характеристики, значимост, сложност и рискове при експлоатация, строежите са разпределени в шест категории, като в първа категория са строежите с най-висока степен на значимост. Категорията на строежа се определя съгласно Наредба №1/30.07.2003 г. за номенклатурата на видовете строежи. Строежите от първа, втора и трета категория се въвеждат в експлоатация въз основа на разрешение за ползване, издадено от Дирекцията за национален строителен контрол (ДНСК). Компетентният орган за строежите от 1, 2 и 3 категория по чл.177 ЗУТ е Началникът на РДНСК . Акт 16 е документ, който финализира всяко строителство, тъй като удостоверява, че обектът, за който се отнася е годен да бъде въведен в експлоатация. Иначе казано, той „дава” разрешение за ползване на даден строеж или сграда. Липсата му е знак, че съществува проблем в строителната документация на конкретния имот, като например несъответствие между одобрените проекти и реално изпълненото строителство. Макар терминът Акт 16 да се използва изключително често като синоним на „Разрешение за ползване”, между двете понятия съществува разлика. Акт 16 се издава (от съответната държавна приемателна комисия) за строежи от І-ва до ІІІ-та категория (автомагистрали и пътища, хидротехнически съоръжения, производствени предприятия, сгради и съоръжения за обществено обслужване и други). Той е пряко свързан с установяването на годността за ползване на строежа и без него обектът не подлежи на експлоатация. Въз основа на този ключов документ съответната регионална дирекция за национален строителен контрол издава „Разрешение за ползване” на обекта. За строежи от ІV категория се издава Удостоверение за въвеждане в експлоатация, който е еквивалентният документ на Разрешение за ползване на строежа. Правно основание за издаването на Удостоверението за въвеждане в експлоатация е чл.177, ал.3 от ЗУТ, където е посочено, че в 7-дневен срок от постъпване на искането, органът, издал разрешението за строеж, след проверка на окомплектоваността на документите, регистрира въвеждането на строежа в експлоатация и издава удостоверение за въвеждане в експлоатация. За въвеждането в експлоатация на сградата на Районно управление Златоград се предвижда срок от 1 месец, разчетен в рамките на проекта. Обектът е строеж от ІV категория, което определя, че завършването му ще се удостовери с издаването на Удостоверение за въвеждане в експлоатация от главния архитект на Община Златоград. 500.00 0.00
Публичност и информиране с цел популяризиране дейностите и източниците на подкрепа по проекта: Всеки проект финансиран със средства но Общността е необходимо да осигури мерки за популяризиране на източника на финансова помощ. В рамките на настоящия проект също са предвидени дейности, които да укажат и популяризират произхода на финансирането на проекта. Община Златоград ще предприеме всички необходими стъпки за популяризиране на факта, че проектът се съфинансира от Европейския фонд за регионално развитие. Предвидените в проекта мерки ще са съобразени с правилата за информиране, комуникация и реклама, предвидени в чл.115 § 4 от Регламент 1303/2013 г. и в чл.3, чл.4, чл.5 и Приложение ІІ от Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията. По време на реализацията на проектните дейности ще бъдат организирани следните ПР събития: - Официален старт на проекта. В рамките на пресконференция ще бъде анонсиран старта, като публично ще бъдат представени всички подробности и параметри, свързани с реализацията на проекта. - Обръщение към медиите – публикации – 2 бр. С цел предоставяне на актуална информация, регулярно ще бъдат подготвяни прессъобщения, предназначени за местни и регионални медии и водещи Интернет сайтове, с които да се информира за напредъка по реализацията на проекта; - Край на проекта - Ще бъде организирана пресконференция за представяне на резултатите и извършените дейности при реализация на проекта, както и отчет за финансовия и експертен ресурс, въвлечен в проекта. На официалната интернет страница на Община Златоград периодично ще бъдат публикувани статии за напредъка на проекта. На мястото на обекта на интервенция ще бъде поставена постоянна обяснителна табела, която да указва стойността и произхода на финансирането на обекта. Табелата ще бъде изработена върху плочи с цветен печат. Размерът им ще бъде съобразен с изискванията на Програмата и ще съдържат необходимата информация за приноса на ЕС и държавата. Табелите, с цел популяризиране на помощта на ЕС сред обществеността на Община Златоград, ще съдържат, освен логото на ЕФРР и името на проекта, името и логото на оперативната програма, флагът на ЕС и названието „Европейски съюз”, както и вида и името на дейността (25 % от общата площ). При отчитане на изпълнението на проекта, на УО ще бъде предоставен доказателствен материал за предприетите мерки за осигуряване на информация и публичност на дейностите по проекта. 1 400.00 1 680.00
Извършване на външен одит на проекта. : Присъединяването на България към Европейския съюз дава нови възможности на общините да привличат проектно финансиране за реализация на заложени приоритети в плановете им за развитие. Осигуряването на модерна инфраструктура, подобряване на качеството на живот и устойчиво местно развитие са приоритети, които си поставя за цел да постигне и Община Златоград. Правилата за управление на проекти, финансирани от Структурните фондове изискват осъществяване на независим финансов одит на финансовите отчети, извършен от регистриран одитор, член на Института на дипломираните експерт-счетоводители или от фирма за одит, като докладите за одит се прилагат към искането за окончателно плащане по проекта. Одиторският ангажимент в рамките на настоящия проект включва проверка на окончателния финансов отчет за съответствие с всички изисквания на Договарящия орган, съгласуване на счетоводната система, която ще се прилага при изпълнението на проекта, уточняване на всички реквизити на първичните счетоводни документи. Осъществяваният одит, в рамките на проекта, ще даде възможност да се изключи варианта за допускане на грешки с неблагоприятни последици върху изпълнението му. 1 600.00 1 920.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).