Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 382 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: All

Description

The main objective of the project "Vocational School of Agriculture and Forestry in Kardzhali - attractive educational center for young people" is to create conditions for the provision of professional education in the field of agriculture and forestry, corresponding to the modern requirements in these areas.
The specific objectives of the project are:
-	To improve  the quality of educational services provided in the Vocational School of Agriculture and Forestry in the town of Kardzhali through the renovation of buildings and the provision of professional equipment, which in turn will improve the employability of graduates of the school;
-	To enhance the attractiveness of the school for students from the region, by modernizing the educational process, which also will contribute to reducing the rate of drop-out students from the sphere of educational.
Target group of the project are 129 students who are studying at the Vocational School of Agriculture and Forestry in the town of Kardzhali. Indirect beneficiaries of the project are 22 teachers and staff working in the school and 200 parents of students. The main project activities are related to the execution of construction and installation works related to the introduction of energy efficiency measures and finishing the building of the school; Delivery of professional equipment necessary for quality educational process and implementation of construction and supervision. Also, the project envisages activities for technical design, information and publicity, performing financial audits and project management. As a result of the project will be modernized the building of the Vocational School and will be delivered professional equipment needed to conduct quality educational process. The improved educational conditions will make the school more attractive for students from the Region of Kardzhali and the nearby regions of Haskovo, Plovdiv and Smolyan.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Административно управление на проекта: Управлението на проекта ще се извърши от екип, включващ ръководител, координатор „Строителство”, експерт "Тръжни процедури", счетоводител и административен сътрудник. Екипът ще бъде сформиран от служители на Община Кърджали. Община Кърджали ще предостави оборудван офис за нуждите на екипа. Екипът на проекта ще организира своевременно изпълнение на планираните дейности, ще следи за постигането на общата и специфичните цели на проекта, както и на заложените резултати и ще осъществява непрекъснат мониторинг на изпълнението. Техническото и финансово управление и отчитане на изпълнението на проекта ще се извършва съгласно изискванията на ОП "Региони в растеж" 2014-2020 г., приложимата нормативна уредба на европейско и национално ниво, както и на вътрешните правила и процедури от Системата за финансово управление и контрол на Община Кърджали. Основната цел на тази дейност е да се осигури постигането на всички заложени цели и резултати, качествено изпълнение на дейностите, съгласно план графика на проекта, законосъобразно и целесъобразно изразходване на средствата от бюджета на проекта. Съставът на екипа на проекта е подбран така, че да гарантира ефективно управление и отчитане на изпълнението на проекта. Екипът ще има конкретни отговорности, които ще са му вменени със заповедта за работа по проекта, а именно:  Ръководител: - отговаря за цялостното техническо, административно и финансово управление на проекта; - координира и контролира изпълнението на дейностите по проекта; -организира дейността на проектния екип за ефективно управлението на проекта; - координира и контролира спазването на календарния график за изпълнението на проекта и успешното му приключване; - отговаря за наблюдението и контрола за изпълнението на сключените договори; -при необходимост, предлага на ръководството на общината необходимите мерки за преодоляване на възникнали проблеми в процеса на изпълнение на проекта; - Подготвя междинните и финалния технически отчет.  Координатор „Строителство” - Подпомага дейността на ръководителя на проекта; Осъществява инвеститорския контрол, съгласно изискванията на ЗУТ и съпровождащите наредби. -Следи за навременното изпълнение на СМР и въвеждане на обекта в експлоатация. - Проверява и приема документацията за изпълнението на СМР ; - Координират със строителния надзор подготовката и приемането на извършените СМР.  Експерт "Тръжни процедури" - Изготвя документация за възлагане на обществените поръчки; - Организира и координира провеждането на планираните обществени поръчки; -Следи за изпълнение на клаузите на договорите от страна на изпълнителите .  Счетоводител - Отговаря за финансовото изпълнение на договора за безвъзмездна помощ и договорите с изпълнителите; - Води точна и редовна счетоводна отчетност, включително оперира подходяща електронна счетоводна система; - Поддържа финансовата документация по проекта; - Изготвя исканията за плащане, както и междинните и окончателен финансови отчети към ОУ на ОПРР; - Извършва плащания към изпълнителите.  Административен сътрудник - Подпомага ръководителя и координатора на проекта; - Отговаря за комуникацията с изпълнителите и изпълнението на дейностите по информация и комуникация; - Организира поддържането на документацията и архива по проекта; - Подпомага Ръководителя на проекта, координатора " Строителство" и счетоводителя на проекта при изготвянето на междинните, годишните и окончателен технически и финансови отчети. 21 240.00 21 240.00
Подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители: Настоящият проект изисква провеждането на обществени поръчки за възлагане на дейностите, които ще се изпълняват от външни за община Кърджали изпълнители. Поради факта, че се разходват публични средства, изборът на изпълнители ще се извърши съгласно нормативните изисквания на Закона за обществените поръчки /ЗОП/ и Правилника за неговото приложение. Подборът на изпълнители чрез провеждането на обществени поръчки ще гарантира прозрачността на избора и спазването на принципите на равнопоставеност между участниците, безпристрастност и равно третиране на кандидатите. Също така ще позволи да се получат икономически най-изгодните оферти, съчетаващи високо качество и оптимална цена. В рамките на 12 месеца ще се подготвят и проведат 6 процедури за избор на изпълнители, а именно за: - Изготвяне на обследване за установяване на техническите характеристики за обекта на интервенция, вкл. технически паспорт на сградата; -Инженеринг за извършване на строително -монтажните дейности, свързани с въвеждането на мерки за енергийна ефективност и довършителни работи в сградата на Професионална гимназия по селско и горско стопанство в гр. Кърджали, като в обхвата на изпълнение на инженеринга ще бъде включено проектиране, извършване на строително-монтажните дейности и осъществяването на авторския надзор. ; - Доставка на оборудване за учебното заведение, необходимо за образователния процес ; - Извършване на оценка на съответствието на инвестиционния проект и осъществяване на строителен надзор; - Изпълнение на дейностите по информация и публичност и - Извършване на независим финансов одит. Срокът за изпълнение на тази дейност е определен с оглед гарантиране на максимална прецизност на подготовката и провеждането на обществените поръчки, както и е отчетена възможността за тяхното обжалване. Документациите, необходими за провеждането на процедурите ще бъдат подготвени в рамките на 1 месец от експерта "Тръжни процедури" , който е член на екипа за управление на проекта. Видът на процедурите ще е съобразен със стойността на съответните дейности, описани в бюджета на проекта и ще се вземат под внимание всички сходни дейности, които Община Кърджали ще възлага през съответната година. Подготвените документации ще бъдат одобрени, съгласно процедурите от утвърдената Система за финансов контрол и управление на Община Кърджали. В рамките на 3 месеца ще бъдат обявени и проведени процедурите за възлагане на обществените поръчки и избора на изпълнители за изпълнението на по-горе описаните дейности. След получаване на офертите от страна на кандидатите, участващи в отделните процедури, ще бъдат организирани и проведени оценителни комисии, които ще имат за задача да извършат оценка и класация на постъпилите предложения и да изберат най-качествената оферта. В комисиите за оценка ще вземат участие експерти с подходяща експертиза и опит свързани с предмета на съответната процедура (инженери, юристи, икономисти и др.). Тръжните процедури ще бъдат проведени в пълно съответствие с принципите за прозрачност, безпристрастност и равно третиране на кандидатите. Със спечелилите кандидати ще бъдат сключени договори за изпълнение. 0.00 0.00
Изготвяне на обследване за установяване на техническите характеристики за обекта на интервенция и технически паспорт на сградата и изпълнение на Строително монтажи работи в сградата на Професионална гимназия по селско и горско стопанство в гр. Кърджали. : В рамите на 3 месеца избран изпълнител ще изготви обследване за установяване на техническите характеристики за обекта на интервенция и технически паспорт на сградата. Строително -монтажните работи в сградата на Професионална гимназия по селско и горско стопанство в гр. Кърджали ще се извършат на инженеринг от външен изпълнител . Инженерингът ще включва: Изготвяне и съгласуване на инвестиционен проект за въвеждането на мерките за енергийна ефективност, посочени в изготвеното обследване за енергийна ефективност на сградата и в техническия паспорт на обекта, довършителни работи по оградата на училището; Извършване на строително-монтажните работи и Осъществяване на авторски надзор. След сключването на договор в рамките на 4 месеца избраният изпълнител ще разработи и съгласува с компетентните институции технически проект. В инвестиционния проект ще бъдат включени всички мерки от техническия паспорт, мерки за енергийна ефективност, посочени в изготвеното обследване за енергийна ефективност на сградата, също така в проекта ще бъдат включени необходимите мерки за осигуряване на достъп на хора с увреждания до сградата и довършване на оградата на учебното заведение . Инвестиционният проект ще се разработи в обем, съгласно изискванията на ЗУТ и Наредба № 4/21.05.2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти за този тип дейности. При необходимост след извършване на техническо и конструктивно обследване ще се разработят и допълнителни части за извършване на предвидените дейности. Разработеният инвестиционен проект ще бъде съгласуван от компетентните органи и ще му бъде направена оценка на съответствието. Планираните строителни дейности ще се извършат в рамките на 13 месеца, като ще се спазват параметрите, заложени в техническия проект. Строително -монтажите работи ще се извършват при спазване на нормите за изпълнение и влагане на строителни продукти и материали, които осигуряват изпълнението на изискванията към строежите, съгласно ЗУТ и ще отговарят на изискванията на Наредба № РД-02-20-1 от 2015 г. за условията и реда за влагане на строителни продукти в строежите на Република България (ДВ, бр. 14 от 2015 г.), съответно на Регламент (ЕС) № 305/2011. С изпълнение на предвидените СМР ще се постигне цялостна модернизация на сградата и ще осъществят необходимите мерки за осигуряване на достъпна среда. При изпълнението на строително -монтажните дейности ще се използват съвременни методи и технологии, които ще гарантират качеството на извършените работи. Графикът на строителните дейности ще бъде съгласуван с ръководството на учебното заведение, за да се гарантира от една страна безопасността на учениците и учителите, а от друга минимално влияние върху провеждането на учебния процес. След приключването на строително -монтажните работи от клас на потребление "Д" сградата ще постигне клас на потребление на енергия "В". 858 613.58 1 061 098.56
Извършване на оценка на съответствието на инвестиционния проект и осъществяване на строителен надзор при извършване на СМР в сградата на Професионална гимназия по селско и горско стопанство в гр. Кърджали : На подготвеният инвестиционен проект ще бъде извършена оценка на съответствието с изискванията на строежите, която ще се извърши от независим лицензиран консултант. Консултанта ще представи доклад за съответствие с изискванията на ЗУТ. Съгласно изискванията на нормативната уредба и спецификата на обекта по време на извършването на строително -монтажните работи в сградата на Професионална гимназия по селско и горско стопанство в гр. Кърджали ще бъде осъществяван строителен надзор. Избраният Консултант по строителния надзор ще следи и носи отговорност за: 1. Законосъобразното започване на строежа; 2. Пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; 3. Изпълнение на дейностите, съобразно одобрения технически проект и изискванията на Закона за устройство на територията и нормативната уредба; 4. Спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; 5. Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; 6. Годността на строежа за въвеждане в експлоатация. Строителният надзор ще приема всички строително -монтажните работи и ще оформя съответните документи по време на строителството. Той ще координира и контролира изпълнението на строителния процес до въвеждане на обекта в експлоатация. След приключване на строително -монтажните работи, строителният надзор ще изготви окончателен доклад за обекта. Авторският надзор ще се извършва от проектантите, изготвили техническия проект за въвеждането на мерките за енергийна ефективност и довършителните работи. По време на строителството, проектантите ще следят за: 1. Изпълнение на строително-монтажните работи на обекта, съобразно техническия проект и количествено-стойностните сметки. 2. Качество на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите за безопасност. 3. Пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на СМР на обекта. 4. Правилно изпълнение на обекта. 5. Контрол по актуването на действително изпълнените количества от видовете работи. 6. Годност на обекта за въвеждане в експлоатация. При необходимост ще подготвят становища, технически решения за изменения на детайли от техническия проект. Авторският надзор ще се извърши от проектантите, изготвили техническия проект като част от инженеринга за извършване на строително монтажните дейности. Те ще съблюдават процеса на извършване на строително -монтажните работи, съответствието с одобрения технически проект, както и ще следят за спазването на нормативните изисквания. При възникнала необходимост ще одобрява промени в предварително заложените строително -монтажните работи. Те ще съгласуват екзикутивната документация и ще представят доклади за извършената дейност. За изпълнението на дейността са необходими средства в размер: 25 000.00 29 724.49
Въвеждането на обекта в експлоатация : Въвеждането на обекта в експлоатация след извършването на строително -монтажни дейности е нормативно установено изискване. След приключване на строително -монтажните дейности в сградата на Професионална гимназия по селско и горско стопанство в гр. Кърджали, Консултантът по строителен надзор ще подготви необходимата документация, съгласно нормативните изисквания, за приемане на обекта. Окончателният доклад за строежа и съпътстващите документи ще бъдат внесени в РДНСК - Кърджали. Поради факта, че сградата на Професионална гимназия по селско и горско стопанство в гр. Кърджали е ІІІ категория съгласно член 137 от ЗУТ, дейностите ще бъдат приети от Държавна приемателна комисия. След приемането на обекта ще бъде издадено Разрешения за ползване. 3 000.00 0.00
Доставка на оборудване за ПГ по селско и горско стопанство в гр. Кърджали : Осигуряването на модерно професионално оборудване се налага за да се подмени амортизираното оборудване, с което разполага Професионалната гимназия по селско и горско стопанство в гр. Кърджали. За подобряване на качеството на професионалното обучение по отделните специалности в ПГ по селско и горско стопанство ще бъде доставено оборудване, които са подробно описани в Приложение Б „Индикативен списък на предвиденото за закупуване оборудване/обзавеждане”. Изпълнителят ще достави в рамките на три месеца професионалното оборудване съгласно техническата спецификация, в която подробно ще бъдат посочени минималните технически изисквания за всеки вид от оборудването. Ръководителят на проекта и координаторът ще осъществяват непрекъснат контрол по изпълнението на договора с изпълнителя и извършването доставката на оборудването. Преди приемането на оборудването от страна на Община Кърджали, специалистите от Професионална гимназия по селско и горско стопанство ще извършат тестове и ще потвърдят съответствието на доставеното оборудване с техническата спецификация. 125 067.75 142 144.08
Осъществяне на дейности за информация и публичност по проекта: Осигуряването на информация и публичност на дейностите по проекта е задължителна дейност, която ще се изпълнява в продължение на целия проект. Те ще бъдат осъществявани в съответствие с изискванията от Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Нейната основна цел ще е да популяризира сред общността реализацията на значим обществен проект, финансиран с подкрепа от Структурните фондове на ЕС. Планираните дейности по информация и комуникация са насочени към популяризирането на целите, финансирането и резултатите от проекта. В дейността са включени следните под-дейности: • Организиране и провеждане на две пресконференция. С цел осведомяване обществеността за целите на проекта и източниците на финансиране, изпълнението на дейностите и представяне на постигнатите резултати, при стартирането и в края на проекта ще бъдат организирани и проведени по една пресконференция. На пресконференциите ще бъдат поканени представители на регионални и местни печатни медии и телевизионни канали, както и представители на целевите групи. • Изработване на банер, който ще се използва за визуализация на проекта по време на публичните събития. • Изработване на билборд и постоянна обяснителна табела за обозначаване на обекта и визуализация на финансовата помощ от страна на ОПРР и ЕФРР. По време на изпълнението на СМР ще бъде поставен 1 бр. билборд, а след приключване на строителните работи ще бъде поставена 1 бр. постоянна обяснителна табела на подходящо место на сградата на Професионална гимназия по селско и горско стопанство. • Публикации в медиите и на уебсайта на общината - по време на изпълнението на целия проект да бъдат направени общо 2 публикации за проекта в печатни медии. Също така на уебсайта на Община Кърджали регулярно ще бъде публикувана информация за хода на изпълнение на проекта. • Изработване и поставяне на информационни стикери- Ще бъдат изработени 18 бр. постоянни информационни стикери, които ще бъдат поставени на доставеното оборудване. • Официални церемонии – При стартирането на изпълнението на строително-ремонтните работи ще се организира и проведе церемония "Първа копка". След приключване на изпълнението на СМР ще се организира и проведе официално откриване на модернизираната сграда на ПГ по селско и горско стопанство в гр. Кърджали • Отпечатване и разпространение на дипляни с резултатите от изпълнението на проекта. Ще бъдат подготвени и отпечатани 1000 бр. дипляни с резултатите от изпълнението на проекта. Те ще бъдат разпространени сред общността. Избраните методи на информиране на обществеността отчитат спецификата на отделните групи в общността и позволяват за кратко време да се достигне до много широк кръг от потребители. Чрез интернет страницата на община Кърджали, пресконференциите и местните печатни издания, информацията ще е достъпна до всички жители на област Кърджали, независимо от техния пол, възраст, религия и социален статус. Официалните събития ще позволят на различни групи от общността да се запознаят с постигнатите резултати. 10 318.00 8 560.85
Извършване на одит на проекта: По време на изпълнението на проекта ще бъде осъществен независим финансов одит. Избраният одитор ще извършва независима проверка и анализ на управлението на финансовите ресурси и организацията и поддържането на счетоводната отчетност за изпълнението на проекта. Той ще извършва проверки за законосъобразното и целесъобразното разходване на финансовите средства по проекта и на отчетността на изпълнението. Чрез извършването на независим одит ще се осигури допълнителен контролен механизъм за проследяване изпълнението на дейностите и отчитане на разходите по проекта. Одиторът ще проследява ефективното прилагане на националното законодателство и правото на ЕС при изпълнение и отчитане на проекта от страна на Община Кърджали. Също така ще мониторира ефективното прилагане от страна на Община Кърджали на правилата, разписани от органите, отговорни за управление, наблюдение и контрол на Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г. В край на изпълнението на проекта ще бъде извършен финален одит и ще бъде представен независим и компетентен одитен доклад, съдържащ одитно мнение относно цялостно изпълнение на проекта. Одиторът ще извършва заверка на окончателното искане за плащане, за удостоверяване на направените вече разходи. 10 000.00 9 500.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).