Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 401 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: All

Description

A complete renovation of the existing cinema hall and its transformation into a modern multifunctional hall for theatrical erformances, concerts, conferences, performances of amateur dance and singing ensembles, screenings will be carried out. Replacement of the weird, uncomfortable chairs with new ones of the appropriate size is foreseen, which reduces the number of viewers from they become  on the ground floor and on the balcony.Two of the ground floor areas are designed for disadvantaged people. When installing the new chairs, the requirement of Ordinance  on construction and technical rules and fire safety standards is to mply with the distance between the rows to be min.45 sm. They are brought in accordance with the ordinance and evacuation routes. Moving the worn wooden paneling. A new wall cladding  a combination of MDF panels and acoustic panels, textiles is planned to improve the room's acoustics. New stage lighting is installed in appropriate places. New light and acoustic solutions will meet modern standards for multifunctional buildings.A tearresistant carpet with teflon threads against stains and dirt will be laid on the floor. The existing suspended ceiling, which is cleaned and repaired with latex, is retained. The architectural element of the ceiling, where the rooms central lighting was, is restored. All existing gypsum ornaments on the walls, the balcony and the portal on the stage, as well as the main foyer on the st floor, are preserved. They are cleaned and restored where they are compromised on the advice of a technologist and then painted with latex. The fresco in the central lobby is preserved by the painter Vladimir Penev  son of the poet Penyo Penev.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 "Организация и управление на проекта (в т.ч. възнаграждения и командировъчни пари)": Дейността предвижда цялостно управление на проекта, отчетност, мониторинг, финансово, техническо и административно управление. С оглед ефективното и качествено изпълнение на настоящия проект и осигуряване на ясно разделение на функциите и задачите, свързани с провеждането на обществени поръчки, верификации, осчетоводяване и разплащания, мониторинг и докладване и осигуряване на информация и публичност, в рамките на Общината, ще бъде обособен екип от експерти, отговорен за цялостното управление на проекта, който да може изцяло да се фокусира върху ефективната организация, координация и управление на проекта. Екипът за изпълнение на проекта ще бъде сформиран със Заповед на Кмета на общината след одобрение на проектното предложение, с цел осъществяване управлението на проекта в съответствие с изискванията на процедурата и на всички относими нормативни актове и ръководства на Управляващия орган на Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 г. С членовете на екипа ще бъдат сключени трудови договори и/или заповеди за възлагане на допълнителни задължения във връзка с управлението и/или изпълнението на проекта, като при определяне на съответните възнаграждения ще се спазват 49 ал. 2 и 3 от ЗУСЕСИФ и ПМС № 189 от юли 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014-2020 г., изискванията от Насоките за кандидатстване в частта за допустимост на разходите и отчитане на възнагражденията на лицата, наети във връзка с изпълнението на проектите, финансирани по ОПРР. Екипът за управление на проекта ще включва: -ръководител на проекта; -счетоводител (финансист); -инженер - техническо лице (инвеститорски контрол); -технически сътрудник; -експерт по обществени поръчки/юрист. Във връзка с изпълнение на дейността екипът за организация и управление ще провежда ежемесечни работни срещи. На тези срещи ще се обсъждат текущи задачи и изпълнението на дейностите по проекта. За всяка среща ще се съставя протокол, в който ще се описват обсъжданите въпроси и взетите решения. При необходимост ще се провеждат и извънредни екипни срещи. Екипът за организация и управление ще отговаря за провеждането на процедури за възлагане изпълнението на дейности по проекта съгласно ЗОП и нормативните актове по прилагането им. Дейностите по управление на проекта включват подготовка и сключване на договори с класираните изпълнители от процедурите за избор на изпълнители; контрол на изпълнението на договорите; изготвяне на цялата документация, съпътстваща изпълнението на проекта, в т.ч. междинни и окончателни технически и финансови доклади, искания за плащане, докладване на нередности и др. Общината като бенефициент ще носи цялата отговорност за изпълнение на проекта, включително процедурите за определяне на изпълнител. Преди плащане Бенефициентът ще извършва документална проверка за удостоверяване извършването на заявените за плащане дейности, базирана на техническото задание и/или тръжното досие на проекта и/или други приложими документи. Ще се води точна и редовна документация и счетоводна отчетност, отразяващи изпълнението на проекта, използвайки подходяща и адекватна електронна система. Ще се осъществява хронологично, двустранно и аналитично счетоводно записване и съставяне на финансовите отчети в съответствие с изискванията и основните счетоводни принципи на Закона за счетоводството. Дейностите по архивиране и съхранение на счетоводните документи ще се извършват в съответствие с изискванията на Закона за счетоводството и чл. 90 от Регламент (ЕО) №1083/2006. Счетоводната и друг тип отчетност по проекта ще позволява събирането на необходимите данни за осъществяване на финансово управление, мониторинг, верифициране на разходите, одит и оценка. Разходът ще бъде финансиран от финансов инструмент. Дейностите по управление на проекта са на стойност 87 311,00 лв. 0.00 0.00
Дейност 2 "Разходи за строително-монтажни работи (СМР)": Ще се извърши цялостен ремонт на съществуващия киносалон и превръщането му в съвременна многофункционална зала за театрални представления, концерти, kонференции, изяви на самодейни танцови и певчески състави, кинопрожекции. Предвижда се подмяна на овехтелите неудобни столове с нови с подходящи размери, поради което е редуциран броят на зрителите – от 400 те стават 327 /229 на партера и 98 на балкона/. Две от местата на партера са предназначени за хора в неравностойно положение. Приведени са в съответствие с наредбата и евакуационните пътища. Ремонтът на съществуващата сцена включва основно изцикляне и лакиране на съществуващото дюшеме, химическо почистване на ръкавите на сцената подмяна на сценичното облекло, пребоядисване на металните части по технологичните галерии и третиране на дървените части с противопожарен лак.С проекта ще се осигури достъп и условия за пребиваване на зрители с проблеми в опорно-двигателния апарат. Предвижда се преустройство на съществуващите санитарни възли с цел привеждането им в съответствие със съвременните изисквания и обособяването на санитарен възел за инвалиди. Съществуващата малка и неудобна гримьорна до сцената се преустройва в стая за „чакащи артисти“, а на второ ниво съблекалните се преустройват на гримьорни за мъже и жени, които ще са и съблекални към репетиционните. Неизползваемите съществуващи помещения в сутерена се преустройват в нови репетиционни за театралните и танцовите групи. Предвиждат се съблекални за мъже и жени, а така също и за инвалиди. Репетиционната на втори етаж се преустройва в музикален салон, а детската занималня в клуб по дебати. По вътрешните стени на музикалния салон и репетиционните се предвижда предстенна обшивка от перфориран гипсокартон със звукопоглъщане 15/30R с цел осигуряване на акустичен комфорт. Със същата цел в клуба по дебати се предвижда окачен таван от растерен гипсокартон.Проектът предвижда новите входни и вътрешни дървени врати във фоайетата, централните стълбищни клетки и към залата и балкона да бъдат подменени с нови, изпълнени по детайл, взет от съществуващите образци и третирани с тъмен байц като оригиналите. Останалата дограма се предвижда трикамерна PVC с дървесен декор, като тях. Всички фасади се измазват с хоросан на база „трас“ и се оцветяват в автентичния цвят - RAL по рецепта на технолог.Предвижда се цялостна подмяна на сградната отоплителна инсталация и тела. Предвижда се отопление на газ, като се ремонтира съществуващото котелно помещение. Вентилацията и отоплението на самата зала ще се осъществяват от вентилационна камера. По пода на сутерена се предвижда топлоизолация XPS 2см и 8см с цел изравняване на нивата, а по пода на подпокривното пространство – 10см XPS.Проектът предвижда цялостна подмяна на водопроводната и канализационната инсталации. Ще се изградят пожароизвестителна инсталация във всички помещения и пожарогасителна инсталация /дренчерна завеса/ на сцената. Ще се изгради система за видеонаблюдение и оповестителна инсталация. Включено е и облагородяването на зелените плочи, околното пространство на сградата, съществуващата геометрична планировка е доразработена, предвидени са засаждането на иглолистни и широколистни вечнозелени и цъфтящи храсти, по периферията на зелената площ ще се разполагат пейки за сядане. Разходът за извършване на строително-монтажни работи и ДДС върху него ще бъде финансирани изцяло от БФП. В част „Паркоустройство“ център на композицията е съществуваща зелена площ, симетрирана спрямо входа на сградата и декорирана с иглолистни и широколистни вечнозелени и цъфтящи храсти. За повишаване на естетическото въздействие се предвижда засаждането на сезонни цветя и цъфтяща преди разлистване магнолия зад пластиката. Югоизточно от Културен дом "Химик", в настилката, са ситуирани пет японски вишни, а западно от тях и два червенолистни шестила, които ще украсяват площадното пространство. Съществуващият жив плет откъм бул. "Христо Ботев" е продължен, кантирайки последната зелена ивица и служи за "гръб"на пейките. 2 456 540.84 2 655 373.17
Дейност 3 "Осъществяване на авторски надзор": Авторският надзор ще се изпълнява от автора на работния проект, избран в рамките на подготвителните дейности. Целта на тази дейност е осъществяване на контрол по време на изпълнението на СМР с оглед точно изпълнение на работните проекти. Тъй като дейността ще се упражнява от автора на работния проект няма да се провежда процедура по избор на изпълнител, а ще бъде сключен договор с него. Основни дейности и отговорности: 1. Упражнява авторския надзор своевременно и ефективно, като се отзовава на повикванията на Възложителя; 2. Следи за точното и правилно изпълнение на проектната разработка. Консултира Възложителя професионално за необходимостта и целесъобразността от исканите или налагащи се промени, като участва в обсъждането и вземането на решения за тях; 3. Контрол на строителната площадка във връзка с качеството на строителните работи и стриктното спазване на проекта; 4. При всяко посещение на обекта оглежда и установява състоянието му и дава решения на възникналите проблеми. В случай, че даден проблем не може да бъде решен веднага на място, поема задължението във възможно най-кратък срок да направи необходимите проучвания и да направи съответното решение. Всички констатации и решения се записват в заповедната книга на обекта; 5. Взема участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта; 6. Взема участия в комисии и съставяне на протоколи за етапното приемане на строителните работи; 7. Съдействие при избор на материали и изпълнители на строителните работи; 8. Консултации, извършвани на работното място на проектантите или чрез електронните средства за комуникация; 9. Изработване на допълнителни чертежи на детайли; 10. Извършване на допустими от закона промени в проекта, чрез отразяване в екзекутивните чертежи - когато необходимостта от тях е възникнала по време на строителството. Дейностите по авторския надзор са на стойност 16 000,00 лв. без включен ДДС и ще бъдат финансирани от финансов инструмент. Разходите за ДДС ще бъдат финансирани от финансовия инструмент. 0.00 0.00
Дейност 4 "Упражняване на строителен надзор": Съгласно разпоредбите на националното законодателство за задължително упражняване на независим строителен надзор за изпълнението на строителни дейности, се предвижда осъществяването на строителен надзор по време на цялото СМР. Изпълнителят ще бъде отговорен за изпълнението на всички нормативни изисквания съгласно ЗУТ, свързани с надзора на предвидените строителните дейности. Избраният изпълнител за упражняване на строителен надзор ще подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и законосъобразно изпълнение, съгласно наредба за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. След приключването на СМР Изпълнителят ще изготви окончателен доклад до Възложителя. Основни дейности и отговорности: Координира строителния процес до въвеждането на обектите в експлоатация; Наблюдава за спазването на изискванията за здравословните и безопасни условия на труд; Проверява съответствието и подписва количествените сметки представени от изпълнителя на извършените СМР и осигурява предаването им на Възложителя; Осъществява контрол по опазване на околната среда по време на изпълнение на строително-монтажните дейности в съответствие със Закона за опазване на околната среда и Закона за управление на отпадъците и наредбите към тях; Контролира съответствието на влаганите материали и продукти с изискванията на Наредбата за съществените изисквания и оценяване на съответствието на строителните продукти; Следи за осигуряване на необходимите мерки с цел недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; Осигурява присъствието на авторския надзор по съответните части на техническите проекти на обекта по време на изпълнение на строително-монтажните дейности; Дава инструкции за точно и качествено изпълнение на строително-монтажните дейности и взимане на решения по технически въпроси, които не променят техническите проекти; Изготвя и подписва всички актове и протоколи, съгласно изискванията на Наредба № 3 от 31.07.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството ; Комплектова цялата необходима документация по време на строителния процес – актове, протоколи, изпитвания и измервания, сертификати за вложени материали, декларации за съответствие и др. и информиране на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ за липсващи документи, както и съдействие за тяхното набавяне; Осъществява ежедневен контрол на строителния процес за съответствието на Строежа с действащите норми и правила за изпълнение на СМР, за спазване на изискванията по чл.169, ал.1 и 2 от ЗУТ и одобрения инвестиционен проект; Извършва заверка на екзекутивната документация, изготвена по време на и след приключване на строителния процес включително проверява извършеното от изпълнителя по Договора за СМР екзекутивно замерване на теренната основа на Строежа преди началото на строителството и представя, съвместно с Изпълнителя по договора за СМР, за одобрение на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ на протокол, удостоверяващ резултатите от направените измервания; Съдейства за издаване на всички необходими писмени становища от специализираните контролни органи, договорите с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура, както и документ от Агенцията по кадастър за изпълнение на изискванията по чл.175 ал.5 от ЗУТ; Съставя и подписва констативен акт съгласно чл.176 ал.1 от ЗУТ, с който се удостоверява, че Строежът е изпълнен съобразно одобрените инвестиционни проекти, заверената екзекутивна документация, изискванията към строежите по чл.169 ал.1 и 2 от ЗУТ и условията на Договора за обществена поръчка;При необходимост, предприема необходимите мерки за навременно получаване на Разрешение за ползване.Дейностите по упражняване на независим строителен надзор за изпълнението на строителни дейности са на стойност 50 000,00 лв. без включен ДДС и ще бъдат финансирани от финансов инструмент. Разходите за ДДС ще бъдат финансирани от финансовия инструмент. 0.00 0.00
Дейност 5 "Разходи за публичност и визуализация": Мерките за комуникация и публичност на проекта са разработени съгласно чл. 6 от Общи условия към финансираните по ОПРР 2014-2020 г., договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Дейността гарантира популяризирането и представянето на проекта пред широк кръг лица, заинтересовани страни, органи на държавната власт, обществеността и медиите. Реализацията на тази дейност ще повиши информираността на всички заинтересовани страни относно значението на настоящия проект, както и относно възможността за финансиране на полезни проекти в рамките на ОПРР. 0.00 0.00
Дейност 6 "Разходи за одит": Одитът се извършва с цел да се гарантира правилното и коректно разходване на средствата по проекта и изпълнението на бюджета, както и да потвърди правомерността, целесъобразността и ефективността на разходваните средства. За изпълнение на тази дейност след сключване на договора за безвъзмездна помощ, Община Димитровград, в качеството си на бенефициент, ще сключи договор за извършване на одит на проекта с лицензиран одитор, който ще бъде подробно запознат с договора за безвъзмездна помощ, приложенията към него и всички изисквания на Договарящия орган. Общината ще съгласува с Одитора счетоводната система, която ще се прилага при изпълнението на проекта, ще уточни всички изисквания относно попълването на първичните счетоводни документи и ще му предостави достъп до счетоводната документация. На етапа на подготовка на искане за окончателно плащане одиторът ще провери дали декларираните разходи са действително направени, точни и допустими в съответствие с договора за безвъзмездна помощ и ще изготви доклад за одит по проекта, който ще бъде приложен към искането за окончателно плащане. Предвижда се дейността да се осъществява текущо, като в последния месец от изпълнението на проекта ще се изготви финалния доклад за фактически констатации. Основната задача на Одитора включва осигуряване на качествена услуга за своевременна и независима оценка на разходването на бюджетните средства по проекта. Одиторът ще следи за законосъобразността на съответните обществени поръчки; ще проверява дали дейностите по проекта са осъществени в съответствие с принципите за добро финансово управление и по-конкретно дали средствата са изразходени икономично, ефективно и ефикасно. С оглед постигане на увереност, че операциите се изпълняват съгласно изискванията, одиторът следва да оцени системата за вътрешен контрол на бенефициента в контекста на изпълняваните одиторски процедури. Одиторът следва да прецени доколко всички извършени към момента на одита разходи, свързани с изпълнението на проекта, са допустими съгласно изискванията на регламентите на ЕС и националното законодателство, определящи допустимост на разходите. За допустимите разходи одиторът следва да провери дали те действително са извършени. Извършва се и проверка за установяване на съответствието между отчитането от страна на Бенефициента на разходи по дейности, залегнали в одобреното проектно предложение, и реда и правилата за отчитане на съответните разходи, определени и описани от Управляващият орган. Извършва се и проверка относно съответствие между декларираните в разходооправдателните документи разходи и дейностите, залегнали в одобрения проект. Одиторът следва да се увери, че всички документи, на база на които са извършени разходи, са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят за разхода, който следва да оправдават (съответствие между разходите, заявени от бенефициента за възстановяване, и тези, посочени в счетоводните записи и разходооправдателни документи). Одиторът следва да направи проверка дали бенефициентът разполага с необходимите системи и организация, за да поддържа адекватна одитна пътека. За адекватна следва да се счита одитна пътека, която дава възможност за проследяване на всеки разход през детайлния счетоводен запис до първичния документ, пораждащ основание за съответния счетоводен запис, както и до съпътстващите го документи, в контекста на които са извършени разходите (одобрение на помощта и финансирането; документация, свързана с обществените поръчки; доклади за напредъка; доклади от верификации; доклади от проведени одити и пр.). Разходите за одит са на стойност 15 000,00 лв. без включен ДДС и ще бъдат финансирани от финансов инструмент. Разходите за ДДС ще бъдат финансирани от финансовия инструмент. 0.00 0.00
Дейност 7 "Закупуване на оборудване, съоръжения и обзавеждане": Дейността предвижда да бъдат доставени и монтирани оборудване, съоръжения и обзавеждане според нуждите на Културния дом. Начин на финансиране комбинирано (БФП и ФИ), стойност, покрита от БФП 597 430,00 лв. без включен ДДС и от ФИ 191 432,00 лв. без включен ДДС. Пълният размер на разходите за ДДС ще бъдат финансирани от финансовия инструмент. 313 887.13 495 282.70
Дейност 8 "Разходи за разработване на бизнес план": Бизнес планът, включително и финансов анализ, е разработен във връзка с кандидатстването на Община Димитровград за комбинирана подкрепа (БФП и ФИ) по ОПРР за проектното предложение чрез подаването му пред финансовия посредник. При разработване на проектното предложение са следвани Насоките за кандидатстване по процедура на директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ от м.декември 2018 година. Бизнес планът е разработен съгласно логиката на съдържанието на бизнес план, публикувани от Фонда за устойчиви градове (ФУГ). Разходите за изработване на бизнес план са на стойност 12 500,00 лв. без включен ДДС и ще бъдат финансирани от финансов инструмент. Разходите за ДДС ще бъдат финансирани от финансовия инструмент. 0.00 0.00
Дейност 9 "Разходи за присъединяване към електроразпределителната мрежа": Такса към „Електроразпределение ЮГ” ЕАД за откриване на нова партида с проектна предоставена мощност 146.60kW, съгласно работен проект по част „Електро”. Разходите за присъединяване към електроразпределителната мрежа са на стойност 16 720,00 лв. с включен ДДС и ще бъдат финансирани от финансов инструмент. 0.00 0.00
Дейност 10 "Разходи за изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието": Изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционен проект, съгласно чл.142, ал.4 от ЗУТ, в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията /ЗУТ/ и свързаните с него подзаконови нормативни актове. Разходите за изготвяне на комплексен доклад са на стойност 2 400,00 лв. с включен ДДС и ще бъдат финансирани от финансов инструмент. 0.00 0.00
Дейност 11 "Разходи, свързани с въвеждането на обекта в експлоатация": Държавна такса към РДНСК гр.Хасково за назначаване на Държавна приемателна комисия съгласно Тарифа № 14 за таксите, които се събират в системата на Министерство на регионалното развитие и благоустройството и от областните управители. Разходите са на стойност 1 500.00 лв. с включен ДДС и ще бъдат финансирани от финансов инструмент. 0.00 0.00
Дейност 12 "Разходи за технически надзор и регистриране/узаконяване на газов кондензен отоплителен котел": Разходите за технически надзор и регистриране/узаконяване на газов кондензен отоплителен котел включват: - такса към лицензирана фирма за технически надзор на котелната инсталация съгласно чл.186 от Наредбата за устройството, безопасната експлоатация и техническия надзор на газовите съоръжения и инсталации за втечнени въглеводородни газове; - такса към лицензирана фирма за регистриране/узаконяване газовата инсталация съгласно чл.191 от Наредбата за устройството, безопасната експлоатация и техническия надзор на газовите съоръжения и инсталации за втечнени въглеводородни газове. Разходите са на стойност 3 000.00 лв. с включен ДДС и ще бъдат финансирани от финансов инструмент. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).