Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 382 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: All

Description

The project envisages the implementation of energy efficiency measures, major repairs of the building of the Palace of Culture in Pernik, as well as the purchase of equipment and furniture that will achieve the norms of thermal comfort, year-round use of all premises in the building and provision in an accessible environment for the population, including people with disabilities.
All measures prescribed as mandatory in the energy efficiency audit and the report on the inspection of the technical characteristics of the building will be implemented so that the energy consumption class "B" is achieved from energy class "D".
Providing appropriate cost-effective infrastructure that meets the needs of its users and modern regulations will contribute to improving the conditions for access to cultural life and will support the development of the main activities carried out in the palace building by the Municipal Complex "Palace of Culture" , Pernik Art Gallery, „Boyan Danovski“-  Municipal Drama Theater and „Svetoslav Minkov“ - Regional Library.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление: Дейността предвижда създаване на екип за управление на проекта /ЕУП/, който ще бъде сформиран през първия месец от изпълнение на проекта и ще осъществява дейност през целия проектен период.Членовете на екипа за управление на проекта ще отговарят за прилагане на всички необходими мерки за избягване на конфликт на интереси, като уведомяват незабавно Управляващия орган относно обстоятелство, което предизвиква или може да предизвика подобен конфликт; носят отговорност за запазване поверителността на всички поверително предоставени документи, информация или други материали; отговарят и контролират воденето на точна и редовна документация и счетоводни отчети, отразяващи изпълнението на договора, използвайки подходяща електронна система за документация и двустранно счетоводство в съответствие с националното законодателство и вътрешните правила приложими в Община Перник; изготвят междинните и окончателният доклад /техническа и финансова част/ съгласно указаните образци; изготвят исканията за верифициране на разходи и плащания, които се представят на Управляващия орган на ОПРР и финнсовия посредник - Фонд за устойчиви градове /ФУГ/. Отговарят за цялата документация, която се съхранява или под формата на оригинали, или в заверени версии верни с оригинала, на общоприети носители на данни. С оглед на утвърдената и прилагана в Община Перник система по време на изпълнението на проекта, ЕУП създава и поддържа досие, съхранява и архивира документите, като след приключването му (краен срок за изпълнение на дейностите, изплащане на окончателното искане за плащане, счетоводното приключване и приключила проверка от представители на УО и ФУГ), ЕУП предава с приемо-предавателен протокол цялата налична окомплектована документация по проекта на оправомощен служител на общината за архивиране и съхранение, с което ангажиментите на ЕУП приключват. Съхранението се извършва в съответствие с изискванията на Закона за счетоводството като счетоводната система и документация са налични до изтичане на сроковете за съхранение на документацията, указани в чл.140 от Регламент (ЕС) № 1303/2013. ЕУП ще организира и контролира цялостното изпълнение на дейностите по проекта. Екипа ще осъществява ефективна комуникация както с изпълнителите по дейности, така и с ръководството и служителите от отдели и дирекции на община Перник, Общински комплекс “Дворец на културата” гр. Перник, Общински драматичен театър "Боян Дановски” гр. Перник, Регионална библиотека ,,Светослав Минков” гр. Перник и Художествена галерия гр. Перник, при физическото изпълнение на обекта. ЕУП ще се ангажира с набавяне на необходимите разрешителни документи, изискващи се от националното законодателство, включително и свързаните с тях такси, дължими на съответните компетентни органи. Екипът ще се състои от: Ръководител на проекта; Счетоводител; Координатор; Експерт "Обществени поръчки"; Експерт „Строителство“ и „Сътрудник“. Ръководителят на проекта ще управлява цялостно документацията и ще ръководи дейността на всички служители и изпълнители, наети във връзка с проектните дейности. Координаторът ще подпомага работата на Ръководителя на проекта за реализация на проектните дейности като координира текущите задачи по проекта. Счетоводителят ще извършва текуща счетоводна отчетност на осъществяваните дейности и разходи по проекта, ще осъществява контрол върху финансовите параметри на договорите с изпълнители, ще изготвя междинни и краен финансови отчети и искания за плащане. Експерт "Обществени поръчки" ще отговаря за разработването на документации за избор на изпълнители за проектните дейности, за обявяването и провеждането на процедурите до сключване на договори с изпълнители по планираните дейности. Експерт „Строителство“ ще отговаря за законосъобразно и качествено изпълнение на строителните дейности на обекта на интервенция“. Сътрудникът ще подпомага работата на координатора и Експерт „Строителство“. 0.00 0.00
Процедури за избор на изпълнители: Изборът на външни изпълнители на дейностите по проекта ще се осъществи чрез провеждане на съответните приложими процедури по ЗОП с оглед стойностите, предвидени в бюджета на проекта за съответната дейност. Настоящата дейност има за цел да направи подбор на предложения за извършване на строително-монтажни работи за обекта на интервенция, предоставяне на външни услуги за целите на проекта – упражняване на независим строителен надзор, осъществяване на авторски надзор, доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане, прилагане на мерките за информация и публичност и популяризиране приноса на ЕСИФ и по-конкретно на ЕФРР при реализиране на проектните дейности; С публикуването на решения за избор на изпълнители, с избраните кандидати ще бъдат сключени договори за извършване на СМР и външни услуги, които да осигурят ефективно изпълнение на предвидените дейности. 0.00 0.00
Извършване на СМР: Дейността включва изпълнение на строително-монтажни работи в съответствие с частите на представения технически проект и подробни количествено-стойностни сметки. Проектното решение цели привеждане на обекта в съответствие със: • Закона за енергийна ефективност и поднормативната уредба в областта на енергийната ефективност; • Наредба № 4 от 01.07.2009г. за изграждане на достъпна среда, вкл. за хора с увреждания; • Привеждане в съответствие с изискванията на чл. 169 от ЗУТ; • Привеждане на обекта в съответствие с Наредба № Із-1971/ 29.10.2009 г. за строително-технически правила и норми за осигуряване на бeзопасност при пожар. В ремонтните дейности са включени и мерките за енергийна ефективност, които са подробно описани в обследването за енергийна ефективност на сградата. По отношение на изискванията на ЗЕЕ за обекта е изготвен доклад за енергийна ефективност, като е направена оценка на топлотехническите характеристики и състоянието на ограждащите елементи на сградата; системите за топлоснабдяване и БГВ; енергопотреблението на сградата при съществуващото състояние и режим на експлоатация; потенциала за енергоспестяване; възможните енергоспестяващи решения за достигане на нормативните изисквания за топлосъхранение и икономия на енергия; финансовите показатели на разработените енергоспестяващи мерки; екологичния ефект от проекта. Предложен е пакет от мерки, включващ топлинно изолиране по фасадни стени, топлинно изолиране на покрив, подмяна на съществуващата дървена, метална и стара алуминиева дограма с нова дървена дограма със стъклопакет, въвеждане на нови високоефективни системи за вентилация в библиотеката, читалнята и заседателната зала, възстановяване на възможностите за осигуряване на топлина в театъра от съществуващите машини в термопомпен режим, основно обновяване на отоплителната система, въвеждане на енергийно ефективно осветление. С изпълнението на мерките ще постигне икономия на енергия, а това от своя страна ще доведе и до намаляване на вредните емисии, получавани при нейното производство, което е важен фактор по отношение опазването на околната среда. За привеждане на обекта в съответствие с изискванията на чл. 169 от ЗУТ е изготвен технически проект, като са взети предвид всички забележки, поставени в Доклада за обследване, Енергийния доклад и Техническия паспорт на сградата. Техническият проект е решен за изпълнение в два етапа с влезли в сила Разрешение за строеж №35/07.02.2017г., презаверено на 15.05.2020г. и Разрешение за строеж №110/08.05.2018г. I-ви етап – заложени за изпълнение са топлинно изолиране на външни стени по безразрушителна технология; подмяна на врати, прозорци и други прозрачни ограждащи елементи; топлинно изолиране на покрив; реставрация на специфични архитектурни елементи. II-ри етап – осигуряване на достъпна среда за лица с увреждания, ремонт на вътршните помещения и инсталации в сградата. За остойностяване на разходите по извършване на СМР, в т.ч. и прилагане на мерки за енергигна ефективност с цел икономия на енергия и постигане на клас на енергопотребление "В" са представени подробни количествено-стойностни сметки, изготвени от проектантския екип и приложени към финансовата обосоновка. Дейността ще бъде финансирана с комбинирана подкрепа - БФП и финансов инструмент и е в съотношение, както следва: Стойност на СМР с БФП- 762 734.36 лв. без ДДС Стойност на СМР с финансов инструмент от Фонд за устойчиви градове – 2 237 423,12 лв. без ДДС. 762 734.36 915 281.23
Упражняване на независим строителен надзор: Консултантът ще извършва независим надзор по време на строителството върху всички видове СМР, които се изпълняват от строителя на обекта, в съответствие със законовите правомощия и задължения на изпълнителя като лице, упражняващо строителен надзор на строеж. В съответствие с изискванията на Наредба № 3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството изпълнителят следва да участва в съставяне на протокол Образец 1 за предаване и приемане на одобрения инвестиционен проект и разрешение на строеж за изпълнение на конкретния строеж; съставя протокол Образец 2 за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа, при влязло в сила разрешение за строеж. В 3 (три) дневен срок от съставянето на този протокол заверява Заповедна книга на строежа, а в 7 (седем) дневен срок от заверката уведомява писмено общината, специализираните контролни органи и Регионалната дирекция за национален строителен контрол (РДНСК) за заверената заповедна книга; подписва всички актове и протоколи по време на строителството, които се съставят по реда на действащото законодателство, за които е оправомощен да бъде съставител, или лице извършило проверка, или лице в присъствието на което е съставен документът; съставя и организира подаването от името на Възложителя на всички необходими документи, искания, заявления и др. документи пред компетентните органи, с оглед осъществяване на инвестиционния процес без прекъсване; да изготви и представи на Възложителя актуализиран технически паспорт за обекта и Окончателен доклад по смисъла на Чл. 168, ал. 6 ОТ ЗУТ, изготвен в съответствие с Наредба № 2/31 юли 2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени СМР, съоръжения и строителни обекти. В изпълнение на своите задължения Консулантът: ще упражнява непрекъснат строителен надзор върху изпълнението на СМР, съгласно техническите проекти и изискванията на нормативните актове; ще извършва проверка на изпълнените СМР по количества и цени и подписване на протоколи за приемане на изпълнените СМР, изготвени от Изпълнителя /акт обр.19/;ще осигурява спазването на условията за безопасност на труда, съобразно Закона за здравословни и безопасни условия на труд и наредбите към него; ще осъществява контрол по опазване на околната среда по време на изпълнение на строително-монтажните дейности, в съответствие със Закона за опазване на околната среда и Закона за управление на отпадъците и наредбите към тях; ще осъществява контрол върху съответствието на влаганите материали и продукти, съгласно изискванията на Наредбата за съществените изисквания и оценяване на съответствието на строителните продукти (ДВ, бр. 93/2000 п, изм. ДВ, бр. 75/2002 г., 109/2003 г.).; ще следи за недопускане на увреждане на трети лица и имоти в следствие на строителството; по време на изпълнение на строителните и монтажни работи осигурява постоянно присъствие на експертите от своя екип по всички проектни части, като се задължава да използва екип от правоспособни физически лица с доказан професионален опит и технически компетентности, необходими за осъществяване на дейностите, свързани с упражняване на строителен надзор; проверява за/удостоверява присъствието на авторския надзор по съответните части на техническите проекти на обекта по време на изпълнение на строително-монтажните дейности; оказва съдействие на Възложителя, след завършването на строително-монтажните работи и приключване на приемните изпитвания, да направи (регистрира) искане за въвеждането на обекта в експлоатация, като се представят окончателни доклади и други, съгласно изискванията на ЗУТ. 0.00 0.00
Осъществяване на авторски надзор: Целта на тази дейност е да се гарантира спазването на изготвения и одобрен работен проект. Авторският надзор ще бъде изпълняван съгласно изискванията на Закона за устройство на територията. Авторски надзор по проекта ще бъде осъществен от проектантите, изготвили техническата документация по смисъла на ЗУТ, Наредба №4/21.05.2001г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, Наредба №4/01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания. Целта му е да се съблюдават процесите на извършване на строителните дейности, както и спазването на параметрите на работния проект. 0.00 0.00
Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане: За обезпечаване основните дейности в Дворец на културата е предвидено закупуването на оборудване и обзавеждане. Оборудването включва основно техника, свързана с осигуряване на електроакустика, озвучаване, художествено осветление и по конкретно: лазерен мултимедиен проектор; обектив, Моторизиран екран; Пулт за управление на PTZ камери; Видео миксер/стриймър; видео входове, видео изходи; възможност за запис на карти памет; възможност за стрийм в Youtube и Facebook; конвертор SDI-HDMI; HDBT сплитер; монитори за фоайе - Екран с диагонал 65 инча; HDBT приемници; hdbt предавател; монитор в апаратна; стойка за м-ж на стена за монитор; камера моторизирана – различни характеристики – 2 бр.; Система за управление на проектор и екран; кабели (комплект). В част „Озвучаване“ са включени: Двулентови пасивни тела; Пасивни басови модули за комплемент на телата; Пасивни суб-басови модули ; FILL озвучителни тела -пасивни двулентови коаксиални озвучителни тела; Усилватели на мощност; високоговорители ''сценични монитори''; Тринога стойка за озвучително тяло; всички захващащи и регулиращи части да са метални отливки; цифров звуков смесител; сценична кутия. Част Система микрофони включва: микрофон вокален жичен; микрофон инструментален жичен ; цифрова безжична вокална микрофонна система; доставка на цифров безжичен предавател за носене на колан ; миниатюрен микрофон тип ''хедсет''; миниатюрен микрофон тип ''брошка'' ; антенен и захранващ сплитер; uhf диполна пасивна антена; микрофонна стойка с чупещо рамо; Част Оборудване апаратна включва: компютър за просвирване и запис - преносим компютър с дисплей gt; 15''; мониторни слушалки ; мрежов комутатор; LAN маршрутизатор ; безжична точка за достъп; таблет за настройка и управление на системата В Част Кабелна мрежа влизат: кабели тип ШВПС - различни видове; кабел XLR male - female ; Кабел FUTP cat 5e; кабел коаксиален 50 ома терминиран с BNC накрайници ; метален РАК шкаф с височина 24u, ширина 19 инча, за м-ж на апаратура в апаратна; подвижен РАК кейс с височина 3u, ширина 19 инча за м-ж на микрофонна система; разклонител и комплект кабели за опроводяване на рак-шкаф; монтаж и настройка на системите. В Част Художествено осветление са включени: Профилен прожектор; LED технолоия; Френелов прожектор; LED технология; LED ПАР прожектор; Скоби и монтажно аксесоари комплект; Метална стойка за вертикален стенен монтаж; Метална стойка за хоризонтален таванен монтаж; Пулт за управление по DMX протокол; Кабели и конектори (комплект). В Част сценична конструкция са включени: Сценичен модул за зала; размери 200 cm x 100 cm; Крак за сценична конструкция; регулируем 60 до 100 cm16 бр. Оборудването е предвидено предимно за малкия салон и фоайетата, като има възможност за използване и в други зали в сградата при необходимост. За описаното оборудване и обзавеждане е изготвена техническа спецификация, а остойностяването е извършено на база представена оферта. 0.00 0.00
Информация и публичност: Възлагането и изпълнението на тази дейност е свързано с изискванията и правилата на Европейския съюз за информация и комуникация на всеки проект, финансиран със средства от европейските фондове. Мерките за осигуряване на информация и публичност ще бъдат изцяло съобразени с изискванията на ОПРР, ФУГ и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 и гарантират популяризирането и представянето на проекта пред широк кръг лица. По проекта са предвидени следните мерки за информация и комуникация: Начална/откриваща пресконференция, която има за цел да информира обществеността, заинтересованите лица и медиите за целите и дейностите предвидени за изпълнение и финансовата рамка на проекта, целевите групи, към които е насочен; Заключителна пресконференция, която ще се проведе в края на изпълнение на проекта след приключване на предвидените за изпълнение дейности, която има за цел да информира обществеността, заинтересованите лица и медиите с изпълнението и постигнатите реални резултати. В процеса на осъществяване на проекта на информационния сайт на Община Перник ще бъде публикувана информация относно целите и постигнатите резултати, както и финансовата подкрепа на ЕС и ОПРР чрез ЕФРР при реализация на заложените дейности. Степента на изпълнение на проектните дейности ще намери отражение и в местните медии. Дейностите по информация и комуникация ще бъдат съобразени с изискванията за проекти, които включват в същността си финансиране на инфраструктура и строителство. Визуализацията ще бъде осъществена чрез изработване и разпространение на печатни информационни и промоционални материали, a за доставеното оборудване и обзавеждане - информационни стикери. Предвидено е и организиране на официални церемонии – „първа копка“ и церемония по рязане на лента. Дейността ще бъде финансирана от Фонд за устойчиви градове чрез предоставяне на нисколихвен кредит. Стойността за изпълнението на дейностите по информация и публичност възлиза на 15 000 лв. без ДДС и е вписана в Становище относно необходимостта от комбинирана подкрепа и размер на безвъзмездната финансова помощ за осигуряване на финансова жизнеспособност на проект, издадено от Фонд за устойчиви градове. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).