Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 382 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: All

Description

The project proposal envisages the modernization of four schools and six kindergartens in the Karlovo Municipality. Will be upgraded following sites: High School "Vasil Levski", "Sv. Sv. Cyril and Methodius" primary school, "Hristo Prodanov" High school, "Raino Popovich" Primary school, Kindergarten "Parvi Iuni", kindergarten "Gina Kuncheva", kindergarten "Vasil Levski", kindergarten"Slance", Kindergarten" Zornitsa" and kindergarten "Ana Kozinarova" in the village of Rosino. The main activities of the project are related to the construction or reconstruction of sports grounds and playgrounds in the yards of educational institutions. In the High school "Vasil Levski"  the main building will be reconstructed,  the existing gymnasium will be expanded by restructuring the existing premises in support rooms and building new premises that allow for practicing many different sports. The swimming pool at the primary school "Hristo Prodanov" will be restored  and energy efficiency measures of the building in which it is situated will be put in places. An expansion  of the kindergarten "Ana Kozinarova" in the village of Rosino will allow two new children's groups to be created to cover all the children in the settlement.
The project includes activities for construction supervision, activities to promote the OPRG contribution to its implementation and independent financial audit of the implementation.
After its implementation, the project will create better education conditions for 3922 children in Karlovo municipality, of which 644 representatives of marginalized groups.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление и изпълнение на проекта: За осъществяване на всички задачи по организацията и управлението на проекта ще отговаря екипът за изпълнение на проекта, в който са включени следните позиции: - Ръководител проект; - Координатор; - Счетоводител; - Инвеститорски контрол. За да се постигнат очакваните цели, резултати и ползи, основополагащи принципи при организирането и управлението на проекта, ще бъдат:  - оптимално използване на наличните човешки ресурси;  - ясно дефинирани правила и ред за комуникация и отчитане;  - ограничаване на рисковете пред успешната реализация на проекта;  - ясно структуриране и разпределение на задачите по реализацията на проекта във времето;  - ясно разграничаване на функциите и отговорностите на всеки един член на екипа;  - равенство, координация и партньорство между всички участници в управлението на проекта. За гарантиране спазването на тези принципи и с цел качественото, в рамките на заложените времеви и финансови параметри за изпълнение на проекта, след стартирането на му екипът:  - ще се запознае с условията и приложимите процедури за изпълнението на проекта;  - ще се запознае с определението за нередност, както и с правилата за докладване и отчитане на нередности;  - ще приеме подробен план за изпълнението на проекта с адаптирането му, към реални дати и ясно разпределение на конкретните задачи на всеки член на екипа във времето; - ще приеме разработените описания на задълженията, отговорностите и организационните взаимоотношения за всяка една длъжност в екипа по проекта;  - ще обсъди графика за провеждане на обществени поръчки и съществуващите рискове за изпълнението му; - ще се запознае с изискванията за отчитане и работа в системата ИСУН, като администрирането и отчитането ще бъдат осъществявани от Ръководителя на проекта и проектния екип в пълно съответствие с изискванията на договора за безвъзмездна помощ; - ще бъде докладва своевременно за възникнали нередности, както и за случаи, в които може да се предполага, че са налице нередности; - ще гарантира спазването на разпоредбите на действащото законодателство, отнасящо се до управлението и изпълнението на проекта, възлагането на обществени поръчки и осигуряването на равни възможности.  - ще се осигури пълна прозрачност и проследимост на извършените по проекта дейности и направените разходи, като пълен достъп до информацията за проекта ще имат представителите на представители на Договарящия орган, Сертифициращия орган, Одитиращия орган, други одитиращи органи и органи на Европейската Комисия. За да се постигнат очакваните цели, резултати и ползи за целевите групи, основополагащи принципи при организирането и управлението на проекта, ще бъдат: - ясно структуриране и разпределение на задачите по реализацията на проекта във времето; - ясно разграничаване на функциите и отговорностите на всеки един член на екипа; - оптимално използване на наличните човешки ресурси; - ясно дефинирани правила и ред за комуникация и отчитане; - ограничаване на рисковете пред успешната реализация на проекта; - равенство, координация и партньорство между всички участници в управлението на проекта. Ролите и задачите на всеки един член на екипа са посочени в т.9 от формуляра. 61 317.12 31 384.77
Организиране и провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки: Бенефициентът на проекта община Карлово е публична организация, която не разполага с необходимите ресурси да изпълни предвидените дейности самостоятелно е необходимо те да бъдат възложени на външни изпълнители. За целта е необходимо да бъдат подготвени и проведени процедури за избор на изпълнител в съответствие с изискванията на закона за обществените поръчки. Подготовката на качествена тръжна документация и провеждането на последващата процедура за избор на изпълнител са от изключително значение както за навременното стартиране на всички дейности по проекта, така и за минимизирането на рисковете от последващи финансови корекции наложени за грешки при провеждането на процедурите за избор на изпълнител. Предвижда се да бъдат подготвени тръжни документации за провеждане на следните процедури: 1) изпълнение на СМР ; 2) строителен надзор; 3) авторски надзор; 4) одит; 5) дейности за публичност и визуализация; При подготовката на проекта е проведена процедура за проектиране на обектите: Изготвяне на работни инвестиционни проекти в рамките на Инвестиционна програма за изпълнение на Интегриран план за градско възстановяване и развитие (ИПГВР) на град Карлово, финансиран по Оперативна програма „Региони в растеж 2014 – 2020 г.”. 0.00 0.00
Извършване на строително монтажни работи: Предвижда се да бъдат изпълнение следните СМР: Изпълнение на предвидените в енергийното обследване мерки за енергийна ефективност, разширяване чрез добавяне на нов обем към съществуващата сграда на основното застрояване, включително фитнес зала и игрище за тенис, изграждането в съществуващия салон на съблекални, санитарни възли, кабинет за учителите и склад за инвентар във физкултурния салон на СОУ "Васил Левски" и реновиране на съществуващата спортна площадка и околното пространство на училището, включително това към сградата за начален етап на обучение. Изграждане на двуетажна сграда, с еднотипно разпределение на етажите, в свързано застрояване със съществуващата сграда за разширяване на материалната база на филиал на ЦДГ "Ана Козинарова" в с. Розино и изпълнение на предвидените в енергийното обследване мерки за енергийна ефективност на старата сграда. В ново изградената сграда ще бъдат доставени и монтирани необходимото за пускане в експлоатация и нормалното функциониране на обекта оборудване. Ще бъде монтирано кухненско оборудване (стелажи, печки и др.), оборудване за осигуряване на целодневна грижа за децата (легла, шкафчета и др.), оборудване за санитарни възли и др. Площадките за игра и спорт и прилежащите дворни пространства в учебните заведения обект на интервенция (с изключение на СОУ "Христо Проданов" са в лошо състояние и се нуждаят от реновиране. Предвижда се демонтиране на съществуващите съоръжения за игра или изграждане на нови такива и организиране на детските площадки в детските заведения обект на интервенция със съоръжения, които са сертифицирани и съобразени с развиването на различни умения в децата в градинска възраст чрез основни видове игри и/или занимания: люлеене, пързаляне, въртене, експериментиране, учене, общуване – колективни игри и др. Предвижда се реконструкция, модернизация и възстановяване на детските площадки и околно пространство в детската градина така, че за осигурят възможност за развитие на децата в подходяща естетическа среда и гаранция за сигурност. За обновяване на пространството ще бъдат доставени и монтирани необходимите уреди за игра, съгласно проектното решение. Изграждането на нови площадки съобразно възрастта и броя на децата в детските заведения ще осигури максимален брой занимания с висока игрова стойност и ново обемно-пространствено решение на дворните пространства. С изпълнението на предвидените дейности спортните площадки ще бъдат приведени в съответствие с изискванията на Предвижда се да бъде извършена реконструкция и модернизация на плувен басейн в СОУ "Христо Проданов" в съответствие с одобрения работен проект: осигуряване на достъп на лица в неравностойно положение, реновиране на сградата и на самият басейн, реновиране на съблекални, въвеждане на мерки за подобряване на енергийната ефективност. С ремонта на басейна ще бъде завършена цялостната модернизация на учебното заведение. Сградите на всички детски и учебни заведения обекти на интервенция в настоящия проект (с изключение на СОУ Васил Левски и ЦДГ "Ана Козинарова“ (град Клисура) в село Розино) са реновирани и в тях са изпълнени необходимите мерки за енергийна ефективност, предписани в обследванията за енергийна ефективност. Предвидените в проектното предложение мерки са продължение на вече предприетите такива за подобряване на образователната услуга предоставена от учебните заведения. Те ще доведат до завършване на цялостна реконструкция на сградите обект на интервенция и прилежащите им дворни пространства и до качествено подобряване на учебния процес. С финансирането на тези частични дейности включени в проектното предложение ще бъде завършена цялостна реконструкция на съответните сгради и прилежащите дворни пространства. Описаните СМР се извършват от избрания по реда на ЗОП изпълнител съгласно одобрения инвестиционен проект, спазвайки Техническите спецификации, изискванията по Договора и Законовите разпоредби. 6 334 348.00 6 507 713.24
Строителен надзор: При извършване на строително-монтажните работи ще бъде избран консултант, който ще бъде отговорен за: - законосъобразното стартиране на строителните работи; - съответствието на изпълняваните строителни работи с одобрените технически проекти; - контрола на продуктите, влагани при изпълнението на строителните работи; - спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; - недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - коректното изпълнение на работите свързани с осигуряване на достъп на хора с увреждания; - пълнота и правилно съставяне на всички актове и протоколи по време на строителството съгласно наредбата на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите; - годността на строежа за въвеждане в експлоатация. След приключване на строително-монтажните работи упражняващият строителен надзор ще изготви окончателен доклад до възложителя, както и ще съгласува констативния акт по чл.176, ал.1 от ЗУТ за предаване на строежа от строителя на възложителя. 316 117.40 260 638.56
Авторски надзор: Авторският надзор ще се осъществява от проектанта изготвил работния проект, съгласно сключен договор за проектиране на обекта, с който е възложено и упражняването на авторски надзор по време на строителството, съгласно Закона за устройство на територията и действащите подзаконови нормативни актове. Авторският надзор по време на изпълнение на строително-монтажните работи на обекта ще се осъществява от проектанта на работния проект в пълно съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията, на подзаконовите актове по прилагането му и с условията на договора за извършването на авторски надзор. Проектантът на проекта осигурява необходимата техническа и договорна помощ през периода на изпълнение и узаконяване на обекта. Проектантът осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част при следните случаи: • При подписване на протоколи и актове; • При обсъждане и промяна на конструктивните решения; • При одобряване на конструктивни решения; • При изготвяне на ревизирани чертежи/проекти; • При изменение на проектни части по време на работа; • Проектантът осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част на площадката за всички етапи на изпълнение на проекта; • Проектантът осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част при аварийни или спешни ситуации след уведомяване от Възложителя или упълномощено от него лице; • Проектантът проследява заедно със Строителя и Консултанта, упражняващ строителен надзор спазването на условията за безопасност съгласно проекта за организация на строителството, при извършване на определен вид дейност; • Проектантът проследява заедно със Строителя и Консултанта, упражняващ строителен надзор спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд и ВОД (временна организация на движението); • Проектантът съгласува екзекутивни чертежи, съгласно ЗУТ; • Проектантът уведомява своевременно Възложителя за промяна в изпълнението на одобрените проекти, при замяна на материали или възникнали допълнителни работи/дейности по време на строителството, които водят до промяна на приетите КСС; • При необходимост изготвя ревизирани чертежи или изменения на проектите по време на работа; 35 998.80 35 998.80
Информация и публичност на проекта: В съответствие с правилата на ЕС за информация и комуникация предвидени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд , Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014 г. бенефициентът на помощта следва да популяризира на получената финансова подкрепа по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г. чрез Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР). При изпълнението на проекти, съфинансирани от фондовете на ЕС е необходимо постигане на широка информираност на обществеността за целите и резултатите на проекта, както и подчертаване ролята на Общността за реализацията на проекта и обществените ползи от него, постигане на прозрачност и публичност при реализиране на проекта. Мерките за информация и публичност следва да се изпълняват съгласно изискванията на единния наръчни на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. С оглед популяризиране на проекта и в съответствие с изискванията на Насоките за кандидатстване ще бъдат: - проведени начална и заключителна пресконференция за представяне на проекта; - проведени две събития "първа копка" по проекта и две събития "откриване на обекта" по едно в гр. Карлово и в с. Розино; - закупени и разпространени 3300 комплекта рекламни материали (тефтер, химикал, брошура); - закупени 2 вътрешни банера със стойка и калъф; - в съответствие с изискванията за информация и публичност ще бъдат поставени 11 временни билборда (4/3 м) по време на изпълнение на проекта, които ще бъдат заменени с 11 постоянни табели (50/70 см) оповестяващи финансовия принос на ЕФРР; - публикувани 6 платени прессъобщения в регионални медии. В съответствие с единния наръчник бенефициентът ще публикува редовни прессъобщения за напредъка по проекта на интернет страницата си. 69 805.20 37 776.00
Независим финансов одит на проекта: Извършването на независим одит на проекта е задължително изискване съгласно изискванията за кандидатстване. Освен това, изразяването на независимо одиторско мнение по всички съществени аспекти на финалния финансов отчет на проекта ще удостовери допустимостта, целесъобразността и законосъобразността на разходите, както и отчитането им с релевантни разходооправдателни документи. Независимият одиторски доклад е и своеобразна оценка за качественото и финансово отговорното управление на проекта. Одитът на проекта ще бъде извършен от квалифициран одитор, физическо или юридическо лице, като докладът за фактически констатации ще бъде приложен към окончателното искане за плащане. 36 000.00 35 280.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).