Identification

UMIS Number BG05SFPR002-2.001-0125-C04
Project Name ,,Home care in Tryavna Municipality"
Beneficiary 000215946 OBSHTINA TRYAVNA
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 29.12.2022
Start Date 01.02.2023
End Date 01.01.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Габрово (BG322), Трявна

Description

Brief description
Проектното предложение е насочено към осигуряване на подкрепа в домашна среда на лица с увреждания и възрастни хора, зависими от грижа на територията на общината, като ще бъдат разширени възможностите за предоставяне на социални и интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда, вкл. и в контекста на пандемични ситуации. Предвидените в Проекта дейности ще обхванат минимум 97 лица, представители на целевата група - възрастни в невъзможност за самообслужване и хора с увреждания.
Проектът ще надгради реализираните дейности и постигнатите резултати по успешно изпълнените проекти на общината по процедури "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания" и "Патронажна грижа +" като за представителите на целевите групи ще бъде осигурена подкрепа чрез реализиране на следните дейности:
1.	Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа.
2.	Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги със средства на потребителите.
3.	Предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации с диетолог и други специалисти при необходимост.	
4. Обучение и супервизия на назначения персонал.
Осъществяването на дейностите ще бъде реализирано чрез сформиране на Екип от специалисти, включващ домашни помощници, медицински лица, психолог и други в зависимост от индивидуалните потребности на лицата. Назначените лица ще бъдат подкрепени чрез провеждане  на обучение (въвеждащо и надграждащо) и супервизия (индивидуална и групова). Предоставянето на услугата ще бъде подпомогнато чрез осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите от/до домовете на лицата.
Activities
  • Activity: Предоставяне на грижа в дома: Дейността е насочена към предоставяне на социални и интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда, включително и в контекста на пандемични ситуации, като ще бъдат обхванати минимум 97 лица, представители на целевата група. Ще бъде осигурена подкрепа чрез реализиране на следните дейности: 1. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа. 2. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги със средства на потребителите. 3. Предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации с диетолог и други специалисти при необходимост. Предоставянето на услугите ще стартира след изготвяне от Сътрудник „СД“ в Екипа за управление на услугата на индивидуални оценки на потребностите на кандидат- потребителите. Същите ще включват оценка на физическото и психическо състояние, способността за справяне с ежедневни дейности, социалната активност и интереси, взаимоотношенията със семейството и. Целта е за всеки потребител да бъдат предложени адекватни здравни, социални и други услуги. Грижата в дома е мобилна форма на социална услуга, която ще се фокусира върху предоставяне на грижа и подкрепа за хората в тяхната домашна среда. Услугите, ще се предоставят по график от домашни помощници, медицинска сестра, рехабилитатор, психолог и лекар. При необходимост ще бъдат привлечени и други специалисти, в зависимост от нуждите на целевата група. Изготвянето на индивидуалните оценки, Плановете за грижа и Договорите с потребителите ще се извършва от Сътрудник „СД“. Изготвянето на графиците за предоставянето на услугите, контролът по тяхното спазване, актуализация, включването на нови потребители и отпадането на други, ще се осъществява от Координатор, който ще осъществява мониторинг върху предоставянето на услугата. За осъществяване на дейностите по „Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги със средства на потребителите“ ще бъде назначен Диспечер, за приемане на заявките на потребителите и разпределение за изпълнение от Социални асистенти. Предоставянето на услугите ще бъде подпомогнато от шофьор, който ще осъществява транспортирането на специалистите до и между домовете на потребителите. Транспортирането ще се осъществява с превозно средство на общината. Графикът на шофьора ще бъде съобразен с местоживеенето на лицата и ще е обект на контрол от страна на Координатора. За набиране на подходящите лица за предоставяне на услугите, общината ще извърши подбор и наемане на персонал на трудов договор. След сключването на договорите с наетите лица, преди стартиране на услугата, ще бъде проведено въвеждащо обучение, за ония от тях, които не са преминали такова. Предвидено е и текущо провеждане на надграждащи обучения.Персоналът ще бъде подпомогнат чрез провеждане на индивидуална и групова супервизия. В рамките на супервизиите ще бъдат анализирани комуникативните възможности на служителите и техните уменията за оказване на подкрепа. Ще бъдат обсъдени трудностите и проблемите възникнали при предоставяне на услугите, както и начини за тяхното разрешаване и преодоляване. Предвижда се изпълнението на проекта да стартира от 01.02.2023 година с 1 подготвителен месец и 22месеца предоставяне на социалната услуга, считано от 01.03.2023 година. Това ще осигури непрекъснатост на предоставяните към настоящия момент грижи в домашна среда., Contracted Amount: 959 209.74 , Reported Amount: 524 764.68

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Disadvantaged participants, with an improved living conditions as a result of an ESF+ intervention, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 97.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Disadvantaged participants, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 97.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 959 209.74 BGN
Grant 959 209.74 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 628 427.80 BGN
Percentage of EU co-financing 82.17 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN