Identification

UMIS Number BG05SFPR002-2.002-0064-C01
Project Name Strengthening the municipal capacity in the Municipality of Dospat
Beneficiary 000614906 Municipality Dospat
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 08.03.2023
Start Date 01.04.2023
End Date 01.10.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Смолян (BG424), Доспат

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение е фокусирано върху прилагането на интегрирани мерки с оглед изпълнението на правомощията на Община Доспат, свързани с осъществяването на отговорностите й по реда на ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. В съответствие с целите на Процедурата за директно предоставяне на БФП, чрез укрепването на общинския капацитет в сферата, ще се постигне подкрепа на процесите на реформиране на системите на социалните услуги и ще се постигне улесняване на преходът към нови механизми на местно ниво. Реализацията на проекта ще обхване 9 лица от целевите групи и ще допринесе за безпроблемното въвеждане на реформите в областта на социалните услуги и личната помощ и ще ускори предоставянето на по-ефективна, ефикасна и качествена грижа на лицата от най-уязвимите групи от жителите на Община Доспат. За целта ще се реализира комплекс от взаимно свързани мерки, включващ разкриване на работно място на социален работник, което ще бъде оборудвано и обзаведено; наемане, обучение и супервизия на персонала за прилагане на мерките по ЗЛП, ЗХУ и ЗСУ на общинско ниво. 
Ще се създаде оборудван фронт-офис в Общинска администрация Доспат, в който ще работи служител на длъжност социален работник, пряко отговорен за прилагане на мерките по ЗЛП, ЗХУ и ЗСУ на общинско ниво и ще извършва компетентно насочване на потребителите на различните социални услуги в Общината. Местоположението на фронт-офиса ще бъде в Общинска администрация Доспат. Няма да е необходим ремонт на фронт-офиса. Осигурена е достъпна среда за хора с увреждания.
Activities
  • Activity: Наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги.: Първи и втори месец са планирани за подготвителни дейности. Планираните обучения и супервизии на целевата група ще се реализират от трети месец след съгласуване с изпълнителя на дейностите. От 3-ти месец до 18 месец ще бъде назначен социалният работник. В рамките на 18 месеца ще се изпълняват заложените дейности в проекта. Общата продължителност на проекта е 18 месеца. Целта на дейността е в Община Доспат да има функциониращ екип от специалисти, които да гарантират изпълнение на правомощията на Община Доспат по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Съдържание на дейността накратко: разкриване на фронт-офис в Общинска администрация Доспат, назначаване на социален работник по правилата на КТ, реализиране на обучения и супервизии на новоназначения и другите служители посочени в проектното предложение свързани с изпълнението на правомощията им по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП, осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд на социалния работник чрез оборудване на работното му място. Етапи на изпълнение: 1 и 2 месец от стартирането на проекта ще бъдат за организационни дейности. Екипът за организация и управление на проекта ще осигури гласност за новия проект на сайта на Община Доспат и в местните и регионални медии. В тези два месеци следва да се обособи новосъздаденото работно място - фронт-офис в сградата на Община Доспат като стартират дейностите по обезпечаване с необходимото оборудване. В този период следва да се сключат и договорите с изпълнителя, който ще провежда обученията и супервизията на целевата група, като се посочат в график планираните обучения. Предвижда се обученията да започнат от трети месец. Планираните обучения на служителите ще бъдат свързани с изпълнението на правомощията им по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Темите, които се включват в обученията ще се определят спрямо идентифицираните нужди. На обученията ще се очертаят основните права, задължения и отговорности на всеки служител, участващ в дейността. С цел оказване на организационно-методическа подкрепа на персонала, се предвижда провеждането на супервизии. Дейностите по обучения и супервизии ще бъдат възложени на външен изпълнител - обучителна организация с лиценз. Предвижда се в тях да вземат участие общо 9 служители. Обученията ще гарантират качествено изпълнение на задълженията на новия служител и актуализиране и повишаване на знанията и уменията на служители от Община Доспат и доставчици на социални услуги на територията на Общината. Ще се обособи фронт-офис, който не се нуждае от ремонт, а само от оборудване. Фронт- офисът ще бъде в сградата на Община Доспат до Центъра за административно обслужване на гражданите. Осигурена е достъпна среда за хората с увреждания. За целите на подбора екипът за организация и управление на проекта ще разработи документация и критерии. Информация относно кандидатстването ще бъде публикувана на сайта на Община Доспат. Комисия, назначена от кмета на Общината ще проведе интервю с кандидатите и ще изготви списък на оценените кандидати. Социалният работник ще има конкретни задължения, посочени в длъжностната му характеристика и съобразени с дейностите в проектното предложение. Ще му бъдат вменени и задължения по насочване с цел прилагане на политиките. За повишаване на общинския капацитет ще бъдат организирани и проведени обучения и супервизии на новия служител, служителите от Общинска администрация Доспат, ДЦДМУ и ЦОП. , Contracted Amount: 32 913.00 , Reported Amount: 16 299.36

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 9.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Employed persons who have increased their competences, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 9.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 32 913.00 BGN
Grant 32 913.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 22 881.96 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN