Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.002-0018-C01
Project Name “CARES FOR LIFE WITH DIGNITY 4”
Beneficiary 000413942 Municipality Iskar
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 17.09.2015
Start Date 01.11.2015
End Date 01.08.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Плевен, Искър

Description

Brief description
В рамките на проект "ГРИЖИ ЗА ДОСТОЕН ЖИВОТ 4" ще бъдат извършени  дейности за : 
•Обективна оценка на индивидуалните потребности на всички кандидати  и гарантиран равен достъп до предлаганите услуги; 
•Реализиране на   пакет интегрирани социални и здравни услуги и оказване на мотивационна и  психологическа подкрепа на потребителите според индивидуалните им потребности; 
•Подбор , обучение, психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ услугите; •Дейности осигуряващи  информиране и публичност, ефективна организация и управление на проектните дейности.
С реализирането на проекта  ще се подобри   качеството на живот на повече от 70 жители на Община Искър -  хора с увреждания и хора над 65 години, в невъзможност за самообслужване;
• Ще бъдат ограничени последиците от социалното изключване и бедността при ползвателите на услуги;
•Ще се намали  безработицата и бедността чрез подобряване  качеството на работната сила и създаване на над 70 нови работни места  в сектора на социалната икономика на територията на община Искър .
•Ще се разшири вида и териториалния обхват на предоставяните интегрирани социални и здравни услуги от "Звено за услуги в домашна среда“.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта : Цел на дейността е постигане на ефективно управление на проектните дейности. Ще се формира екип за управление на проекта Ще се разработи и приложи система от правила, процедури и инструментариум за администриране и управление на проекта. Ежемесечно ще се провеждат срещи на проектния екип, на които ще се приемат месечни планове и отчети за извършената работа и ще се обсъждат и решават текущи задачи . Ще се прилага специално разработена система за вътрешен мониторинг и оценка на напредъка на проектните дейности. Всички експерти/обучители предоставят ежемесечен отчет и доклад за дейността си, съобразно графика на дейностите ; • Членовете на проектния екип изготвят ежемесечни отчети и доклади за дейността си и ги представят на ръководителя на проекта. • Счетоводителят на проекта извършва текущи плащания , изготвя междинни финансови отчети и окончателен финансов отчет и чрез Ръководителя на проекта го представя пред ДО. • Ръководителят на проекта изготвя месечен доклад за напредъка, междинни технически доклади и заключителен технически доклад за напредъка на проектните дейности и го предоставя на ДО. , Contracted Amount: 44 800.00 , Reported Amount: 41 292.16
  • Activity: Информиране и публичност: Цели на дейността: • Повишаване информираността на местната общественост и институциите, осигуряване на прозрачност • Включване в процеса на реализация на проекта на всички заинтересовани страни, • Популяризиране на резултатите от проекта 1. В рамките на проекта ще се реализират 2 информационни дни : встъпителен и заключителен. Проектът ще бъде представен пред медиите и обществеността на встъпителен информационен ден с участието на Кмета на общината, екипа, представители на социалните институции, здравеопазването, местните читалища и гражданите. Присъстващите ще бъдат запознати с целите, задачите, дейностите и резултатите от реализацията на проекта. На Заключителния информационен ден ще бъдат поканени да участват регионални и местни институции и организации, които имат отношение към предоставянето на социални услуги в общността, медии, граждани. Ръководителят на проекта ще представи резултатите от дейностите с мултимедийна презентация. Координаторът ще представи сътрудничеството с институциите, възможностите за трансфер на добри практики и мултиплициране на резултатите от проекта. Кметът на общината ще представи възможностите за социално предприемачество и промяна на политиките на местно ниво в областта на социалните услуги. Ще бъдат оповестени възможностите за по-нататъшно предоставяне на социални услуги на територията на Община Искър. Ще се осъществи свободен прием на граждани. 2. Ще бъдат изработени и монтирани 5 информационни табели с размери 1,8 / 0,6 м. с името на проекта при спазени изисквания за визуална идентификация. Те ще бъдат монтирани в сградите, на общинската администрация, кметствата от Общината и Домашен социален патронаж. 3. Ще бъде издадена брошура, формат А4 пълно цветен печат, 1000 бр. за по-широко информиране на обществеността, в частност потенциални изпълнители и потребителите, за услугите и параметрите на предоставянето им. Брошурата ще бъде разпространена чрез Център за услуги и информация в общинската администрация, кметствата, читалищата, лечебните заведения и Дирекция „Социално подпомагане” Тя ще бъде предложена на местните медии за представяне на проекта и социалните услуги. Ще бъде раздадена на всички кандидат- ползватели на услугата. 4. Банер – 1 бр. с името на проекта при спазени изисквания за визуална идентификация, който ще бъде използван при въвеждащото и надграждащите обучения, информационните дни и пресконференции. , Contracted Amount: 3 300.00 , Reported Amount: 3 300.00
  • Activity: Укрепване на Звено за услуги в домашна среда - почасово предоставяне на интегрирани почасови социални и здравни услуги: Предвижда се разширяване на териториалния обхват и подобряване качеството на предлаганите социални услуги в домашна среда.Разработване и прилагане на методология и инструментариум за оценка на потребностите, организация и управление на качеството на услугите. Разработване и прилагане на процедури за адекватен избор на потребители и изпълнители. 1.Разработване и прилагане на методология и инструментариум за оценка на потребностите и подбор на потребители на комплексни социални и здравни услуги. Избран изпълнител ще разработи методология и инструментариум и ще извърши оценка на потребностите от социални и здравни услуги на кандидат - потребителите. Комисия по подбора на потребители , назначена със Заповед на кмета на общината, ще изработи критериите за подбор и ще подбере лицата, които ще ползват услуги в рамките на проекта, като се съобрази с: • действащата нормативна уредба, стандарти, правила и критерии за избор на потребители; • изготвената оценка на потребностите ; • особеностите на целевата група; • териториалния обхват на проекта. 2. Подбор и наемане на персонал на Звено за услуги в домашна среда за предоставяне на интегрирани социални и здравни услуги - не по-малко от 40 лични асистенти, 1 сътрудник социални дейности, и 1 медицинска сестра. Комисия по подбора, назначена със Заповед на кмета на общината, ще изработи критериите за подбор и ще подбере лицата, които ще предоставят услуги в рамките на проекта . Комисията при определяне на Критериите за подбор на изпълнители ще се съобрази с: • действащата нормативна уредба, стандарти, правила и критерии; • особеностите на целевата група; • териториалния обхват на проекта. При подбора на изпълнители предимство ще имат безработни лица, активно търсещи работа, в трудоспособна възраст, които не са придобили право на пенсия за осигурителен стаж и възраст. Процедурата за подбор на изпълнители включва: •Обявяване на работните места в Д „Бюро по труда”. •Поддържане на регистър за постъпилите заявления на кандидатите. •Оценка по документи за професионална пригодност, образование и квалификация и провеждане на събеседване с кандидате . •Сключване на трудови договори. 3. Разработване и прилагане на методология и инструментариум за организация и управление на качеството на услугите. Екипа за управление ще разработи методология и инструментариум за вътрешен мониторинг и управление на качеството на предоставяните интегрирани социални и здравни услуги. Дейностите ще се извършват при спазване на утвърдената методика на АСП и стандарти за предоставяне на услугата "личен асистента" в домашна среда и в съответствие с индивидуалните потребности на ползвателите на услуги. • Услугите ще се предоставят след сключване на договор между доставчика на услугата и потребителя за срок от 18 месеца и въз основа на индивидуален план за всеки един потребител. • Ще бъдат изработени индивидуални графици за предоставяне на почасови интегрирани социални и здравни услуги на всеки потребител. • Обема на дейностите и графика на предоставянето на услугите се определят от потребностите на конкретния потребител. • Обемът и качеството на предоставяните услуги ще бъдат обект на вътрешен мониторинг, който ще се извършва от екипа за управление на проекта. • Изпълнителите на услугите ще водят дневник на потребителите и ще изготвят месечен доклад за своята работа. , Contracted Amount: 441 679.82 , Reported Amount: 415 381.58
  • Activity: Обучение на персонала за предоставяне на услугите: Дейността се изпълнява с цел подобряване качеството на работа на изпълнителите чрез придобиване на знания и умения за предоставяне на качествени социални и здравни услуги в домашна среда Обучението ще се проведе в 2 групи по 30 учебни часа в рамките на 5 дни по предварително разработена програма. Програмата за обучение, ще бъде съобразена с изискванията на утвърдените методики и стандарти за предоставяне на услуги в домашна среда. Дейността ще бъде възложена на организация-изпълнител и ще се проведе по изготвен график. Обучението ще се проведе по основни модули, както следва: • общи познания за домашните грижи – 4 часа; • основни задължения на изпълнителите на социални услуги в домашна среда- 4 часа; • специфика на грижите за стари хора , лица с увреждания, и терминално болни лица -4 часа; • методика за предоставяне на услугата - 4 часа; • етични стандарти в работата на личния асистент и домашния помощник – 2 часа; • здравословни и безопасни условия на труд, включително въведение в процедурите за оказване на услуги с физически контакт – 4 часа; • процедури за осигуряване на качество на услугата и мониторинг.Работа с документи -4 часа • екологични аспекти при грижите в домашна среда и утвърждаване на норми за здравословен начин на живот – 4 часа., Contracted Amount: 1 000.00 , Reported Amount: 1 000.00
  • Activity: Психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги: Предвижда се дейността да бъде възложена на Изпълнител. Изборът на изпълнител ще се извърши по реда на Закона за обществените поръчки. В техническото задание ще бъдат заявени изисквания към Програмата за психологическа подкрепа, консултиране и супервизия , както и изисквания към консултантите за образователна степен : магистър по психология или социална педагогика ; квалификация, съответстваща на тематиката на проведените консултации и/или професионален опит не по-малко от 6 години. Ще се провежда ежемесечни сесии за психологическа подкрепа, консултации и супервизия по качеството на предлаганите услуги с всички изпълнители в 4 групи по 4 часа месечно. Оказване на коригиращо въздействие при необходимост, върху изпълнението на услугата с цел подобряване качеството й. Ще се разработи месечен график и програма за психологическа подкрепа, консултации и супервизия . Ще се води присъствена форма на участниците. Резултатите от проведените сесии ще се описват в месечен доклад от експертите . , Contracted Amount: 6 192.00 , Reported Amount: 6 192.00
  • Activity: Мотивационна и психологическа подкрепа на потребителите според индивидуалните им потребности: Възможностите за интеграция на потребителите на социални услуги е силно ограничена , а самите те са с понижено самочувствие и дистанцирани от обществения живот. В рамките на дейността ще се прилагат индивидуални консултации за преодоляване на социалната изолация и интеграция на потребителите в живота на местната общност. Чрез посещения в дома на потребителите ще се провеждат психологически консултации за мотивация, емоционална подкрепа и подпомагане процеса на общуване със семейството и близкото обкръжение. Мотивационна и психологическа подкрепа на потребителите ще се извършва в индивидуални сесии, в отговор на конкретните им потребности . В рамките на проекта ще бъдат предоставени по график общо 140 часа консултации за мотивационна и психологическа подкрепа на потребителите.Резултатите от проведените консултации ще бъдат документирани във формуляри за проведени индивидуални консултации. Необходимостта от подобен вид подкрепа ще бъде обект на предварителната социална оценка на потребностите, а нейната продължителност ще бъде разписана в индивидуалния план за предоставяне на услугата. , Contracted Amount: 3 010.00 , Reported Amount: 3 010.10

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: ET"Ilian Mihov - Kentavar 66", Contracted Amount*: 3 300.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Association"Development of Personality and Human Communities", Contracted Amount*: 18 448.00 , Reported Amount**: 16 717.10
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants with disabilities and participants over 65 incapable of self-care, Measure Unit: Брой, Base Value: 42.00 , Target amount: 70.00 , Reached amount: 132.00
Indicator 2 Participants with disabilities and participants over 65, unable to take care of themselves, with improved access to services, Measure Unit: Брой, Base Value: 42.00 , Target amount: 62.00 , Reached amount: 132.00

Financial Information

Total Project cost 499 981.82 BGN
Grant 499 981.82 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 461 071.61 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN