Identification

UMIS Number BG16RFOP002-1.005-0132-C03
Project Name Development of "Resource and project management system in design and engineering companies.
Beneficiary 121627612 SM Consulta ltd.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 30.05.2018
Start Date 30.05.2018
End Date 27.07.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Description

Brief description
Системата за управление ресурсите и проектите в проектанска и инженерингова компании, ще бъде разработена на модулен принцип и ще обединява характерни функционалности на различни по предназначение и обхват други софтуерни системи.
Основните функционални модули на системата ще обхванат и автоматизират следните бизнес процеси в проектантските и инженерингови компании: управление на търговските процеси; управление на документооборота; управление на проектите; управление на ресурсите; управление на  вътрешнофирмената комуникация, обучения и обмен на документи.
Activities
  • Activity: Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктова (стока или услуга) или производствена иновация - ще бъде извършена, чрез наемане на екип от 10 човека.: Наемане на екип от 10 човека за извършване на разработката. Наемането на екипа е ноебходимо за извършването на следните дейности: TRL 1: Системата за управление ресурсите и проектите в проектантска и инженерингова компании, ще бъде разработена на базата на облачните технологии. Потребителите на системата ще разполагат със собствено облачно пространство със съответните ресурси и права на достъп. TRL 2: Формулиране на концепция, функционален обхват, какви технологии ще се използват, Концептуално описание, архитекурна схема, модел на базата данни, функционален обхват, data flow, потребителски роли. TRL 3: Да проведат тестове в среда, която ще бъде близка до реалната. Архитекурата на системата позволява, системата да бъде инсталирана в cloud. По време на тестването ще се анализрат различните видове клауд услги, които се предлагат от различни доставичци, влкючително и на частни клауд базирани сървъри. Тестването ще обхване основните компонени на клауд услугите, а именно: процесорно време, дисково пространство,оперативна памет, мрежови трафик, сигурност и надежност. TRL 4: Тестове на ниво програмна единица (Unit testing), Тестове на ниво програмна единица (Unit testing), Системни тестове, Системни тестове, Системни тестове, Функционално тестване (Functional), Тестване на потребителския интерфейс (User Interface), Тестове за работоспособност (Performance), Стрес тестове (Stress), Тестове на стабилността на системата (Stability), Тестване на използваемостта на системата (Usability), Тестване на сигурността (Security), TRL 5: След приключване на разработката и съответните тестове доказващи добрата работоспособност на системата ще започне следващия етап, който трявба да покаже пълната й функционалност в реална среда. За целта в системата ще бъдат заредени данни пилотни данни във всеки един от модулите. Основните тестове, които ще се изпълнават са Тестове за работоспособност (Performance). TRL 6: След приключване на етапа по валидиране на системата ще бъдете напавена демонстрация на целия проектен процес на базата на пилотен клиент. За целата посредством средствата на система ще бъдат заредени всички необходими данни. Системата ще бъде инсталирана на частен клауд, който ще служи за демонстрация и в последствие ще се използва при реалната работа със системата. Ще бъдат създадени потребителите на системата и ще бъдат настроени техните права за достъп. TRL 7: В процеса на подготовка на проектното предложение и направените предварителни проучвания за реализация на софтуерното решение в пазарната ниша, към която сме насочили разработката, като носители на идейния проект, сме установили контакт с пилотна организация. Основната дейност на тази пилотна организация е проектиране и всички дейности, обхващащи проектантскиата дейност и бизнес процеси. TRL 8: Успешното и документирано приемане на прототипа на системата по отношение на работоспособност и функционален обхват, ще прерастне в етап на реална експлоатация. Тук ще се премине от етап прототип, до изграждане на реална система. Системата ще бъде тествана за работоспособност и функционален обхват с реални данни на пилотната организация. Резултатите от това ще бъдат документирани и потвърдени от пилотната организация TRL 9: След като системата бъде потвърдена по отношение на нейната работоспособност и функционален обхват с реални данни на пилотната организация, ще се премине към пълно внедряване в избраната организация. Този процес ще обхване всички бизнес процеси на проектантската организация в пълния им обхват и взаимовръзки. При необходимост ще бъдат направени финни настройки на същата, за прецизиране на разработената система по отношение на нейтата насоченост към спецификата на този пазарен дял. Ще бъде разработена и утвърдена документация за работа със системата- Ръководство на администратора, както и ръководство на потребителя. , Contracted Amount: 367 077.00 , Reported Amount: 348 883.80
  • Activity: Придобиване на дълготрайни материални активи (ДМА), необходими за разработването на продуктова (стока или услуга) или производствена иновация - ще бъде извършена чрез придобиването на: Сървър за разработка - 1 бр., СТОРИДЖ - 1 бр., Преносим компютър - 5 бр., РАБОТНИ СТАНЦИИ - 2 бр., РУТЕРИ И СУИЧОВЕ - 1 бр., Непрекъсваемо захранване - 1 бр.. : Придобиване на: 1. Сървър за разработка - 1 бр., 2. СТОРИДЖ - 1 бр., 3. Преносим компютър - 5 бр., 4. РАБОТНИ СТАНЦИИ - 2 бр., 5. РУТЕРИ И СУИЧОВЕ - 1 бр., 6. Непрекъсваемо захранване - 1 бр. Активите са необходими за извършването на разработката, тестването и осуряването на работата на системата обект на разработката. Необходимите стъпки за осъществяване на дейността са: 1. Сформиране на екип: Ще бъде сформиран екип от управителя на компанията, финансовия мениджър и външен консултант по тръжни процедури; 2. Подготовка на детайлна техническа документация: (от 1-ви до 2-ри месец от изпълнението на проекта); 3. Подготовка на тръжна документация: (от 1-ви до 2-ри месец от изпълнението на проекта); 4. Избор на изпълнител: (от 2-ри до 3-ти месец от изпълнението на проекта); 5. Сключване на договор: (3-ти месец от изпълнението на проекта); 6. Доставка на актива и подписване на приемо предавателния протокол: (4-ти месец от изпълнението на проекта); 8. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол: (4-ти месец от изпълнението на проекта) 9. Визуализация с оглед изпълнение на задълженията им по Регламент 1303/2013 относно мерките за комуникация и информация: (от 1-ви до 12-ти месец от изпълнението на проекта)., Contracted Amount: 69 595.00 , Reported Amount: 68 995.00
  • Activity: Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктова иновация - ще бъде извършена, чрез възлагането на външни услуги по по анализ на бизнес процесите при управление на проектантска дейност Германия и Скандинавия - 1 бр. и външни услуги по анализ на бизнес процесите при управление на проектантска дейност България - 1 бр.: Възлагане на външни услуги по: - Анализ на бизнес процесите и нормативна уредба при управление на проектантска дейност Германия и Скандинавия - 1 бр. - Анализ на бизнес процесите при управление на проектантска дейност България - 1 бр. За реализацията на проекта – създаване на софтуерна система за управление на дейността на проектантските бюра, както и насочеността на реализация на продукта на три основни пазара: България, Германия, Скандинавски страни, е необходимо ползването на консултантски специализирани услуги, а именно: 1. За изграждането на софтуерния продукт в България – 20 хил. Лв. Обосновка на разхода: Необходимост от активно участие на специалисти от работещо проектнатско бюро, които да съдействат в разработването на продукта, като предоставят информация и консултират софтуерните разработчици относно бизнес процесите при управление на проектантска дейност, детайлите при изпълнение на проектантски проект, взаимовръзки, управление на документи, управление на сертификационния статус на участниците в изпълнението на проектантски проект 2. За реализацията на софтуерния продукт, съобразно целите на проекта – да съответства на бизнес процесите в Германия и Скандинавия – 50 хил. Лв. Обосновка за разхода: Необходимост от активно участие на специалисти за изучаване на специфичните бизнес процеси за съответните региони. Спецификата на работа на проектантски бюра, работещи под нормативната уредба на тези страни, разработка и описание на типичните процеси на работа в регионите, необходим документооборот, наличие на специфични изисквания за регионите, които трябва да бъдат реализирани при разработката на софтуерния продукт и , консултации относно нормативната уредба действаща в Германия и Скандинавия и свързаност с Регламентите, поставени от Европейския съюз. Необходимите стъпки за осъществяване на дейността са: 1. Сформиране на екип: Ще бъде сформиран екип от управителя на компанията, финансовия мениджър и външен консултант по тръжни процедури; 2. Подготовка на детайлна техническа документация: (от 1-ви до 2-ри месец от изпълнението на проекта); 3. Подготовка на тръжна документация: (от 1-ви до 2-ри месец от изпълнението на проекта); 4. Избор на изпълнител: (от 2-ри до 3-ти месец от изпълнението на проекта); 5. Сключване на договор: (3-ти месец от изпълнението на проекта); 6. Подписване на приемо предавателния протокол: (8-ти месец от изпълнението на проекта); 9. Визуализация с оглед изпълнение на задълженията им по Регламент 1303/2013 относно мерките за комуникация и информация: (от 1-ви до 18-ти месец от изпълнението на проекта)., Contracted Amount: 70 000.00 , Reported Amount: 69 080.00
  • Activity: Придобиване на специализиран софтуер (вкл. разработване на софтуер и лицензи за срока на изпълнение на проекта), представляващ дълготраен нематериален актив (ДНА), необходим за разработването на продуктова (стока или услуга) или производствена иновация ще бъде извършена чрез придобиването на: Операционна система Server 1 бр., База данни - 2 бр.: Придобиване на: 1. Операционна система Server 1 бр., 2. База данни - 2 бр. Придобиването на активите е необходимо за работата на сървъра за разработка и обработка на данните по разработката. Необходимите стъпки за осъществяване на дейността са: 1. Сформиране на екип: Ще бъде сформиран екип от управителя на компанията, финансовия мениджър и външен консултант по тръжни процедури; 2. Подготовка на детайлна техническа документация: (от 1-ви до 2-ри месец от изпълнението на проекта); 3. Подготовка на тръжна документация: (от 1-ви до 2-ри месец от изпълнението на проекта); 4. Избор на изпълнител: (от 2-ри до 3-ти месец от изпълнението на проекта); 5. Сключване на договор: (3-ти месец от изпълнението на проекта); 6. Доставка на актива и подписване на приемо предавателния протокол: (4-ти месец от изпълнението на проекта); 8. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол: (4-ти месец от изпълнението на проекта) 9. Визуализация с оглед изпълнение на задълженията им по Регламент 1303/2013 относно мерките за комуникация и информация: (от 1-ви до 18-ти месец от изпълнението на проекта). , Contracted Amount: 21 355.00 , Reported Amount: 21 329.00

Participating Organizations

Partners
  • Partner: VSU - Lyuben Karavelov, Contracted Amount*: 19 391.40 , Reported Amount: 52 251.34
Contractors
  • Contractor: Global Consulting ltd., Contracted Amount*: 63 226.80 , Reported Amount**: 90 324.00
  • Contractor: Stemo AD, Contracted Amount*: 55 264.00 , Reported Amount**: 69 080.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Private investment matching public support for innovation or R&D projects (all activities), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 62 894.53 , Reached amount: 68 042.14
Indicator 2 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Number of enterprises cooperating with research institutions (Activites 1 & 3), Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 528 027.00 BGN
Grant 405 016.00 BGN
Self amount 123 011.00 BGN
Total actual amounts paid 396 463.65 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Възлагане на външни услуги по: - Анализ на бизнес процесите и нормативна уредба при управление на проектантска дейност Германия и Скандинавия - 1 бр. - Анализ на бизнес процесите при управление на проектантска дейност България - 1 бр., Estimated Amount: 70 000.00
  • Differentiated position 1: Възлагане на външни услуги по анализ на бизнес процесите и нормативна уредба при управление на проектантска дейност в Германия и Скандинавия
    Contractor: Stemo AD
    Contract total funded value: 39 696.00
  • Differentiated position 2: Възлагане на външни услуги по анализ на бизнес процесите при управление на проектантска дейност в България
    Contractor: Stemo AD
    Contract total funded value: 15 568.00
Procedure 2 Subject to due process: Придобиване на дълготрайни материални активи (ДМА) и дълготрайни нематериални активи (ДНА), Estimated Amount: 90 950.00
  • Differentiated position 1: Придобиване на дълготрайни материални активи (ДМА)
    Contractor: Global Consulting ltd.
    Contract total funded value: 48 296.50
  • Differentiated position 2: Придобиване на дълготрайни нематериални активи (ДНА)
    Contractor: Global Consulting ltd.
    Contract total funded value: 14 930.30

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN