Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.024-1831-C01
Project Name Implementation of entrepreneurial idea of enterprise "ARCHITECTURAL STUDIO DI AND KEY" EOOD (Single Member Limited Liability Company)
Beneficiary 204827654 D and K architectual studio" Ltd.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 12.09.2019
Start Date 12.09.2019
End Date 25.10.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Ловеч (BG315), Ловеч, гр.Ловеч

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение е фокусирано върху реализиране на предприемаческата услуга за създаване на архитектурни проекти на пространствената среда с методи на лазерно сканиране и 3D моделиране и за използването им като инструменти за нейното управление, в отговор на реалните потребности на архитектурната практиката за внедряване на иновационни технологии. "АРХИТЕКТУРНО СТУДИО ДИ ЕНД КЕЙ"ЕООД идентифицира настоящата предприемаческа идея на база на оценения й пазарен потенциал, образованието и експертизата на екипа, който ще я осъществява и принадената стойност на услугите. 
Тези архитектурни дейности намират широко приложение при: геодезическо заснемане и картиране;архитектурата, урбанистиката, строителството на сгради и съоръжения;пътно проектиране и строителство;планиране, анализ и контрол при бедствия и аварии;установяване на причините за ПТП,както и възможностите за тяхното избягване;археология и обекти на културното наследство и много др.
Основното пазарно предимство на тази услуга е, че след приключване на проекта разработената иновационна практика ще намери широко практическо приложение в управлението на градската среда и особено при работа с пространствени среди, включително отделни групи сгради, квартали, паметници на архитектурата и културно-историческото наследство, трудно достъпни терени и др. За описаната предприемаческа идея към настоящия момент има отворена пазарна ниша в България. Архитектурните дейности имат висока добавена стойност и са в процес на устойчиво икономическо развитие. 
За да е в състояние да реализира предприемаческата си идея, дружеството се нуждае от наемане на квалифициран персонал-4 човека на трудов договор, които ще осъществят на практика архитектурните дейности;закупуване на ДМА-4бр. различна по вид и функционалност измервателна и копираща техника и изработване на интернет страница.Всичко това ще има кумулативен ефект върху осигуряване на възможност дружеството да предлага на пазара дългосрочни качествени нишови услуги.
Activities
  • Activity: Дейности за реализиране на пазара на предприемаческата идея (дейността ще бъде осъществена чрез: Назначаване на квалифициран персонал - 4 бр.; Закупуване на ново оборудване - ДМА - 4 бр.; разходи за изработване на интернет страница - 1 бр., закупуване на материали и консумативи, наем на работно помещение): В рамките на тази дейност се предвижда наемане на квалифициран персонал - 4 човека, закупуване на ДМА - 4 бр., които са необходими предпоставки за реализиране на предприемаческата идея.Така планираната дейност е необходима за постигане на заложените цели. В рамките на дейността се предвижда сформирането на екип за реализацията на предприемаческата идея, подробно описан в т.9 от настоящия формуляр.В екипа ще участват 4 специалисти- квалифициран персонал, 3 от тях са обект на оценка, като всички те, включително и предприемачът, ще бъдат наети на трудови договори, като разходите за възнагражденията им са включени в бюджета на проекта.Бройката, квалификацията, професионалния опит и компетенции са съобразени със спецификата на предприемаческата идея и са пряко свързани с нейния предмет.В тази връзка са идентифицирани следните експертни длъжности, необходими за реализирането на предприемаческата идея: архитект - 2 бр.; технически сътрудник и чертожник. Наетите 4 лица, вкл. предприемачът, ще бъдат на половин работен ден - 4 ч. за различен период, съобразно ангажиментите по проекта, със следното възнаграждение: трудово възнаграждение за позиция Архитекти с вкл. осигурителни вноски за сметка на работодателя за един месец от 950 лв. по 18 м. за 2 човека = 34 200 лв. трудово възнаграждение за позиция Техн. сътрудник с вкл. осигурителни вноски за сметка на работодателя за един месец от 500 лв. по 6 м. за 1 човек = 3 000 лв трудово възнаграждение за позиция Чертожник с вкл. осигурителни вноски за сметка на работодателя за един месец от 500 лв. по 18 м. за 1 човек = 9 000 лв Предприемачът - Мария Дакова е на 27 години и е дипломиран магистър - архитект, възпитаник на ВСУ "Любен Каравелов", като има над 3 год. проф. опит в областта на предприемаческата идея, който е описан подробно в т.9 Екип. Мария Дакова ще осъществява цялостното извършване на специализираните услуги, както и ще отговаря за пазарната им реализация. Заедно с нея ще работят: - Калин Костадинов Чакъров - дипломиран магистър - архитект, възпитаник на ВСУ "Любен Каравелов"" и над 3 год. проф. опит в областта на предприемаческата идея. Длъжността, която ще заема е архитект; - Георги Петров - дипломиран магистър - архитект, възпитаник на УАСГ и над 12год. проф. опит в областта на предприемаческата идея. Длъжността, която ще заема е технически сътрудник; - Чертожник - тази позиция се предвижда да бъде заета от лице с трайни увреждания, което не е обект на предварителна оценка, но следва да притежава проф. опит в областта на предприемаческата идея. Длъжността е необходима за реализиране на проектните дейности и е в пряка връзка с останалите позиции от екипа на проекта. Всички горепосочени длъжности са определени след задълбочен анализ на дейностите, които ще се реализират в новосъздаденото архитектурно предприятие, свързани с предоставяне на услугите по проектиране и разработване на архитектурни проекти, индивидуално съобразени с нуждите и целите на клиентите и при внедряване на иновационни технологии за постигане на оптимални резултати при значителна икономия на вложените средства.„АРХИТЕКТУРНО СТУДИО ДИ ЕНД КЕЙ" ЕООД не само смята да привлече, но и да задържи специалистите в областта на предприемаческата идея, осигурявайки качествена работна среда и устойчива заетост. В допълнение на това, с цел интегриране на лицата в неравностойно положение, предприятието ще назначи един служител с намалена трудоспособност- на позицията "Чертожник". „АРХИТЕКТУРНО СТУДИО ДИ ЕНД КЕЙ" ЕООД не разполага със собствено помещение за реализиране на дейността си в гр.Ловеч.Офис пространството е необходимо за осигуряване на качествена и устойчива работна заетост на предвидените за назначаване 4 служители и ще бъде съобразено с евентуалните потребности на лицето с трайни увреждания, което ще се присъедини към екипа на проекта.Затова предвиждаме наемането на помещение за 18м.- 12 600 лв., т.е по 700 лв на м., Contracted Amount: 189 421.60 , Reported Amount: 184 745.40
  • Activity: Дейности за реализиране на пазара на предприемаческата идея (дейността ще бъде осъществена чрез: Назначаване на квалифициран персонал - 4 бр.; Закупуване на ново оборудване - ДМА - 4 бр.; разходи за изработване на интернет страница - 1 бр.) - ПРОДЪЛЖЕНИЕ: Заедно с наемането на персонал, за да реализира предприемаческата си идея, дружеството предвижда да закупи и внедри в експлоатация следните ДМА: - Пълна сканираща система- 1бр- необходима за 3Д лазерно сканиране на пространствената среда - Настолна работна станция -1бр- необходима за обработка на събраните от сканиращата система данни и изработка на архитектурни проекти и 3Д пространсвени виртуални модели; - Мастилоструен плотер -1бр- необходим за разпечатване на готови архитектурни проекти и чертежи; - Лаптоп- 1бр- необходим за обработка на терен на събраните от сканиращата система данни и демонстрация на изработени арх. проекти на клиенти извън офиса на студиото. ДМА не са определени самоцелно, а след внимателно обследване на потенциалните нужди на архитектурното студио по изработване на архитектурни проекти и тяхното визуализиране за нуждите на пазара. Системата за пълно 3Д сканиране е иновационна за българския пазар, но с изключително висока функционалност и широко поле за приложение. За обработката на получените от нея данни и тяхното визуализиране е необходимо и закупуването на останалите ДМА. Всички те са ядрото на самата концепция за развитие на конкретния бизнес модел, за да бъде икономически обоснован и ефикасен. За закупуване на ДМА са приложени оферти от производител или първи доставчик на обща стойност от 107 121,60лв. За функционирането на закупеното оборудване по проекта и разпечатването на готовите архитектурни проекти, за цялостното функциониране на архитектурното студио, с цел удовлетворяване на потребностите на крайните клиенти и визуализиране на изработените архитектурни проекти ще е необходимо и закупуване на материали и консумативи. Общата стойност, която предвиждаме за този разход е в размер на 13 500лв. Освен чисто техническата част по закупуването на ДМА и наемането на квалифициран персонал, за реализирането на предприемаческата идея е от ключово значение атрактивното й представяне в адекватна среда, пряко свързана с определените потенциални клиенти. За младите дружества, които са напълно непознати на пазара, маркетингът е едно от най-скъпо струващите пера, особено, ако конкретните маркетингови инициативи са ниско ефективни и без принадена стойност. При разполагане с богат набор от маркетингови мерки, от които "АРХИТЕКТУРНО СТУДИО ДИ ЕНД КЕЙ" ЕООД може да използва, като най-целесъобразно и с най-голям ефект е идентифицирано създаването на интернет страница на дружеството с потенциално висок индекс от Google, с лесен за навигация интерфейс, достъпна с IP адреса си в целия свят. Тя ще съдържа информация за фирмата, информация за предлаганите услуги, форма за заявка за предоставяне на услуги, форма за оставяне на обратна връзка. В днешно време всеки втори потребител проверява за дадена стока и услуга първо онлайн и чак след това пристъпва към търсенето й във физически вариант. Ако едно дружество, предлагащо нови услуги, не съществува в интернет пространството, шансовете му за успешно пазарно навлизане и реализация са нищожни. Нововъзникващите дружества базират повече от 85% от маркетинговата си стратегия върху интернет представянето в различни форми. Справки онлайн по ключови думи правят широка гама от потребители - от физически лица, които имат имоти, нуждаещи се от преустройство или намерения за ново строителство, през общ. институции, които са разполагат с бюджет за извършване на дейности по преустройство на градската среда, архитектурното и културно-историческо наследство, до големи проекти на национ. или чуждестранни инвеститори. Тази богата палитра от заинтересовани лица, прави разработката и активирането на такава интернет страница най-логичното и най-рационалното действие от гледна точка на "инвестирани средства - постигнат резултат". В тази връзка "АРХИТЕКТУРНО СТУДИО ДИ ЕНД КЕЙ" ЕООД е идентифицирала създаването на собствена интернет страница като ключова за успешната реализация на предприемаческата идея. Общата стойност, която предвиждаме за този разход е в размер на 10 000 лв, Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност за визуализация на проекта: Дейността цели осигуряване на прозрачност и разгласа в публичното пространство на целите, дейностите и резултатите на проекта и настоящата схема за безвъзмездно финансиране. Дейността предвижда изпълнение на мерки за популяризиране на получената финансова подкрепа от ОПИК чрез ЕФРР в съответствие с правилата на ЕС за комуникация и визуализация и с Насоките за осъществяване на мерките за информация и публичност от бенефициентите по ОПИК. В обхвата на тази дейност ще бъдат изпълнени мерки за представяне на настоящия проект, неговата същност, цели и очаквани резултати, както и за осигуряване на публичност и информиране на обществеността, относно финансовия принос на ЕС и ОПИК за развитие на предприемачеството чрез реализиране на идеята на проекта. Тези мерки ще се прилагат съгласно правилата на Регламент (ЕО) № 1828/2006 на Комисията от 8 декември 2006 г. и Задълженията на бенефициентите за осигуряване на информация и публичност. Дейностите за визуализация и популяризиране на проекта включват: 1.Изработване на информационни материали под формата на: • Информационна табела 2 бр. - поставена на мястото на изпълнение на проекта с минимални размери 50х70 см, с отбелязан приносът на Европейския съюз и ОПИК- 2 табела х 200 лв.=400 лв.; Табелата ще съдържа минимум следната текстова и визуална информация: - емблемата на ЕС (в съответствие с графичните стандарти, определени в приложение II от Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията) и упоменаването „Европейски съюз“; - наименованието на съфинансиращия фонд - Европейски фонд за регионално развитие; - общото лого за програмен период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност; - наименованието на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020; - наименованието на проекта; - общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; като емблемата на ЕС, упоменаването "Европейски съюз" и наименованието на финансиращия фонд ще заемат минимум 25% от площта. 2. Визуализационни стикери – 4 бр. - Върху закупените по проекта ДМА ще бъдат поставени визуализиращи стикери, включващи информация за финансовия принос на ЕС чрез Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020 - ще бъдат изработени за сметка на бенефициента. 3. Публикуване на актуална информация на интернет страницата на компанията – целта е популяризиране на проекта и публикуване на постигнатите резултати на всеки етап от изпълнение на отделните дейности;, Contracted Amount: 400.00 , Reported Amount: 400.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: MAPEX, Contracted Amount*: 83 544.00 , Reported Amount**: 104 430.00
  • Contractor: INSAD LTD, Contracted Amount*: 10 080.00 , Reported Amount**: 10 500.00
  • Contractor: Atanas, Contracted Amount*: 1 680.00 , Reported Amount**: 2 100.00
  • Contractor: STEMO, Contracted Amount*: 10 056.00 , Reported Amount**: 12 570.00
  • Contractor: ARA MOTORSPORT, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 13 900.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employment increase in supported enterprises, Measure Unit: Еквивалент на пълно работно време, Base Value: 0.50 , Target amount: 3.00 , Reached amount: 1.50
Indicator 2 Number of new enterprises supported (all activities), Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 177.76 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Прогнозна стойност на EBITDA, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 22.15 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 184 807.40 BGN
Grant 147 845.94 BGN
Self amount 36 961.46 BGN
Total actual amounts paid 147 845.94 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Визуализация и публичност , Estimated Amount: 400.00
  • Differentiated position 1: Визуализация и публичност
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на материали и консумативи , Estimated Amount: 13 500.00
  • Differentiated position 1: Доставка на материали и консумативи
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 3 Subject to due process: Доставка, тестване и пускане в експлоатация на ДМА- 3бр. - ОП 1: Мастилоструен плотер- 1 бр.; ОП 2: Настолна работна станция 1бр. и лаптоп- 1бр., Estimated Amount: 12 688.80
  • Differentiated position 1: ОП 1: Мастилоструен плотер- 1 бр.
    Contractor: STEMO
    Contract total funded value: 1 136.00
  • Differentiated position 2: ОП 2: Настолна работна станция 1бр. и лаптоп- 1бр.
    Contractor: STEMO
    Contract total funded value: 8 920.00
Procedure 4 Subject to due process: Доставка, тестване и пускане в експлоатация на ДМА- 4бр. - ОП 1: Пълна сканираща система- 1 бр.; ОП 2: Мастилоструен плотер- 1 бр.; ОП 3: Настолна работна станция 1бр. и лаптоп- 1бр., Estimated Amount: 107 121.60
  • Differentiated position 1: ОП 1: Пълна сканираща система- 1 бр.;
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: ОП 2: Мастилоструен плотер- 1 бр.;
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 3: ОП 3: Настолна работна станция 1бр. и лаптоп- 1бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 4: ОП 1: Пълна сканираща система- 1 бр.;
    Contractor: MAPEX
    Contract total funded value: 75 544.00
  • Differentiated position 5: ОП 2: Мастилоструен плотер- 1 бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 6: ОП 3: Настолна работна станция 1бр. и лаптоп- 1бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 5 Subject to due process: Наем на помещение , Estimated Amount: 12 600.00
  • Differentiated position 1: Наем на помещение
    Contractor: INSAD LTD
    Contract total funded value: 10 080.00
  • Differentiated position 2: Наем на помещение
    Contractor: Atanas
    Contract total funded value: 1 680.00
Procedure 6 Subject to due process: Създаване на интернет страница, Estimated Amount: 10 000.00
  • Differentiated position 1: Създаване на интернет страница
    Contractor: MAPEX
    Contract total funded value: 8 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN