Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.090-0003-C01
Project Name Providing a new social service in the municipality of Svishtov - Center for care for the elderly unable to self-care
Beneficiary 000133965 MUNICIPALITY OF SVISHTOV
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 19.03.2021
Start Date 01.05.2021
End Date 08.12.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Велико Търново (BG321), Свищов, гр.Свищов

Description

Brief description
С проектното предложение ще се създаде иновативна  социална услуга от резидентен тип: Център за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване с капацитет 15 места.
Целевите групи по проекта ще бъдат:
- възрастни хора над 65 години с ограничения или в невъзможност за самообслужване, поради старост, хронични заболявания или увреждане.
Социалната услуга ще се предоставя в сграда, общинска собственост, ремонтирана, реконструирана, оборудвана и обзаведена по договор за БФП №BG16RFOP001-5.002- С01-0006  за проект "Създаване на нова социална услуга "Център за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване" , финансиран по Оперативна програма"Региони в расттеж", процедура „Подкрепа за деинституционализация на социалните услуги за възрастни и хора с увреждания” BG16RFOP001-5.002.Периодът за изпълнение на проекта беше от15.01.2019 До 15.07.2020г.
 Реконструираната сграда е въведена в експлоатация с удостоверение № 22 от 07.07.2020 г., местонахождение УПИ ІV-4296, кв.83, по действащият регулационен план на гр. Свищов, зона ІІ, община Свищов, с административен адрес ул.„ Княз Борис Първи“ № 36.
Настоящият проект е в съответствие с програмните документи и цели деинституционализацията на хора с увреждания и възрастни хора, и изграждане на приемаща и подкрепяща нагласа в обществото.
Activities
  • Activity: Предварителна организация и подготовка - определяне на кандида-потребителите, подбор и наемане на персонал и разработване на вътрешни правила за дейността на социалната услуга.: С реализацията на тази дейност се цели 1.да се определят кандидат- потребителите за соц. услуга Приемане на заявленията на желаещите да ползват услугите ще се извърши от Общината, след което ще се изготви индивид.оценка от подкрепа на потребностите. от двама специалисти - соц. работници от съществуващи соц. услуги на територията на общината. След оценяване кандидат-потребителите ще бъдат класирани по низходящ ред според получените точки. К- потребители, оценени с най-висок брой точки ще бъдат настанени в Центъра. Целта е да се осигури достъп до дългосрочни здравно- соц.грижи и психолог. подкрепа. Услугите ще се предоставят след сключване на договор между общината и потребителя, в който ще са посочени правата и задълженията на страните. Ще се разработи график за подкрепа на потребителите, според индивид. потребности за предоставяне на услуги от различните специалисти Приемът на заявления за ползване на услугата ще се осъществява непрекъснато през целия период на изпълнение на проектните дейности. Услугата по проекта ще се предоставя в продължение на 12 месеца на 15 потребители, настанени в Центъра. 2.Подборът и наемане на персонал - Целта е да се сформира екип, който да има практически умения в предоставяне на соц. услуги за хора с ограничена подвижност поради увреждане или възраст ще съответства на изискванията на бълг.атнидискрим. законодателство и ще осигурява защита на потребителите. При подбор ще се използва местния човешки ресурс и ще се осигури достъп до информация и до участие в конкурса на заинтересовани от общината. Това ще допринесе за разкриване на нови работни места и в същото време ще гарантира познаване на местните особености и характеристика от страна на специалистите , които ще бъдат наети. Подборът на персонал ще бъде съобразен с капацитета на услугата (15 потреб.) и спецификите в грижите за потребители с увреждания и ограничена мобилност. В Центъра ще работи с персонал от 14 човека. 1.Длъжности на специалисти необходими за функциониране на услугата: управител, соц.работник, мед.сестри, психолог, трудотерапевт, рехабилитатор 2.Длъжности, пряко ангажирани с обслужването на потребители:санитари, хигиенист, работник поддръжка . Всеки член на екипа има длъжн. характеристика и знае своята подчиненост, задължения и отговорности. Работно време -24 часов сменен режим на работа Персоналът спазва профес. етика и нормат.изисквания за защита на личните данни, като не разпространява сведения, получени в резултат на диагностична и консултат.работа, зачита честта и защитава личното достойнство на лицата. С оглед постигане на целите и подобряване качеството на предоставяните услуги, ще се ползват почасово специалисти от съпътстваща услуга - ЦСРИ гр.Свищов - рехабиитатор, психолог и трудотерапевт, които ще се включат с експертния си опит в зависимост от нуждите на потребителите. 3.Разработване на вътрешните правила за дейността ,които да представят минимални изисквания за функциониране и качество на услугата ЦГВХНС. С тях се определя задължителния минимум услуги и дейности, които трябва да бъдат осигурени в Центъра На базата на тези изисквания, Общината ще прецени необходимите ресурси за създаване на адекватна организация на работа, за осъществяване на вътрешен контрол върху качеството на предоставяната услуга и създаване система за подобряването му. Вътрешните правила ще бъдат разработени от наети за това 2 експерт-консултанти, в съответствие с изискванията на новия ЗСУ и поднормативната уредба. Правилата и процедурите за функциониране на ЦГВХНС ще бъдат подчинени на следните принципи: - Зачитане достойнството на личността; - Уважение към личната история и етническата и културна идентичност; - Недискриминация по пол, етническа принадлежност, здравословно състояние, възраст ; - Зачитане на индивидуалните потребности на лицата; - Подпомагане лицата за реализирането им в социалната среда; - Подкрепяне и стимулиране на самостоятелността, съобразно индивидуалните особености, Contracted Amount: 1 000.00 , Reported Amount: 997.67
  • Activity: Обучение на персонала в създадената услуга - ЦГВХНС - начално и надграждащо, осигуряване на супервизия и подкрепа при предоставянето на услугите.: В обучението ще бъдат обхванати общо 14 човека - персонала на ЦГ; Обучението ще бъде насочено към усъвършенстване и разширяване на практическите умения на специалистите за предоставяне на качествена грижа и подкрепа на хора с физически увреждания. Обучителният процес ще бъде ориентиран практически и ще се основава на добри практики от българския и международен опит. Също така процесът на обучение цели повишаване на уменията за качествено и ефективно справяне с работата на индивидуално ниво и за екипа като цяло, както и развиване на капацитет в областта на организационните умения. В рамките на проекта ще бъдат проведени 2 тридневни обучения - едно начално и едно надграждащо. В случай на новоназначени служители те ще се обучават по Програма за обучение на новопостъпил персонал, която включва: - Инструктаж по безопасност на труда и противопожарна безопасност; - Запознаване с Правилниците и процедурите в ЦГ; - Специфики при работата с възрастни хора с увреждания и невъзможност за самообслужване. Едновременно с обученията, се предвижда и съпътстваща супервизия за персонала с цел навременно получаване на обратна връзка и оказване на помощ при овладяване на трудни ситуации в работата. Разходите за изпълнение на дейността са разпределени, както следва: Обучения: 1. Възнаграждение за двама обучители по 36 часа х 25 лв/час – 1800,00 лв. 2. Материали за участниците – 2 обучения х 14 пакета х 23.00 лв = 644,00 лв. 3. Транспортни разходи за обучители: 2 пътувания по 608 км. в двете посоки, разход на горива 8/100 = 98 л.общо по средна цена 2,00 лв = 196,00 лв.х 2 обучители = 392,00 лв. 4. Нощувка за обучители: 2 обучения х 4 нощувки х 60 лв. х 2 обучители = 960,00 лв. 5. Дневни разходи – 2 обучения х 3 дни х 2 обучители х 20 лв. = 240,00 лв. 6. Издаване на сертификати – цветен принт и ламиниране – 24,10 лв. Обща цена за обученията: 4060,10 лв. Супервизия: 1. Възнаграждение на супервизор - 16 часа месечно – 6 месеца х 25 лв/час = 2400,00лв. 2. Транспортни разходи – 6 пъти х 608 км. в двете посоки, разход на горива 8/100 = 290 л.общо х средна цена 2,00лв. = 580,00 лв. 3. Нощувка за супервизори: 6 пъти х 2 нощувки х 60 лв. = 720,00 лв. 5. Дневни разходи – 6 пъти х 2 дни х 20 лв. = 240,00лв. Обща цена за супервизия: 3940,00 лв., Contracted Amount: 8 000.10 , Reported Amount: 6 686.50
  • Activity: Създаване и предоставяне на услуги в Център за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване.: Услугата ЦГВХНС ще се разкрие със Заповед на Кмета на общината с капацитет 15 места. ЦГВХНС е форма на социална услуга, насочена към лица, които имат потребност от 24 часова грижа. Социалната услуга създава среда за живот близка до семейната, при която лицата получават необходимата им индивидуализирана подкрепа за водене на относително самостоятелен и независим живот.Услугата се предоставя в комбинация и координация с базовите услуги в общността и с други социални услуги. ЦГВХНС предоставя дългосрочни услуги в зависимост от желанието и потребностите на потребителите, осигурява подходящо равнище на интервенция и подкрепа, което дава възможност на хората да постигнат максимална самостоятелност и контрол над собствения си живот. Социалната услуга е подходяща за лица с увреждания и стари хора с висока степен на зависимост от грижа. Лицата в ЦГВХНС са смесени по възраст, пол, степен на увреждане и ниво на автономност.Водеща цел на услугата е оказване на интензивна подкрепа и съдействие за постигане в максимална степен на самостоятелност, в комбинация с други социални, здравни и други подкрепящи/съпътстващи услуги в съответствие с потребностите на настанените лица. В новата резидентна услуга ще бъдат настанени 15 лица от общността в невъзможност за самообслужване. Профилът ще съответства на потребностите на настанените лица от съответната целева група. Водеща задача е да се задоволят основните жизнени потребности на лицата чрез подходящи грижи и да се осигурят условия за тяхното надграждане. Организацията и структурирането на работата в Центъра се основават на убеждението, че всички хора са свободни и равни. Свободни да правят своя избор и равни да го осъществяват с помощта на специалисти. Наборът от услуги и грижи ще осигурят на потребителите възможност да упражнят правото си на избор по отношение на свободно време, социални дейности, културни интереси, храна, време за хранене, установена практика на ежедневиетот, лични и социални отношения, и религиозна принадлежност. Важна част от работата на екипа ще бъде оказване на съдействие на лицата за поддържане на връзките им с роднини и близки или възможност за реинтеграция. Чрез услугите в ЦГ, на потребителите ще бъдат осигурени: - Социална рехабилитация; - Двигателна рехабилитация - Медицинска грижа; - Функционална и занимателна трудотерапия; - Организация на свободното време На потребителите ще бъде осигурена сигурна безопасна среда за живот. Обстановката е близка до семейната среда, всеки потребител има свое лично пространство. На потребителите на услугата ще се осигури социално, психологическо и здравно консултиране и информиране. Ще се ползват съпътстващи услуги в общността като напр. преглед и консултация при специалист, провеждане на изследвания и др. необходими. В Центъра за грижа ще се организира и провежда трудотерапия с цел да подпомага соц. адаптиране на потребителите. Насочена е към изграждане на умения за преодоляване на трудности и соц. възстановяване. Трудотерапията ще бъде: битова –за възстановяване на труд. умения; занимателна – за социализация на личността и поддържане на личните интереси на потребителите; развлекателна – за общуване чрез хоби или изкуство. Обхваща дейности, свързани с изработване на мартеници, картички, изделия от дърво, пластмаса и хартия, различни видове рисуване.Ще бъде изготвена диференцирана и индивидуализирана преценка на потребностите на лицата при прилагането на трудотерапията, с цел соц. интеграция и соц. включване на ползващите услугите на Центъра за грижа. , Contracted Amount: 239 623.75 , Reported Amount: 271 236.43

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: HEALTH CONSULT LTD, Contracted Amount*: 680.00 , Reported Amount**: 680.00
  • Contractor: ET "ZLATANOV-50-MARIN ZLATANOV", Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 516.49
  • Contractor: HMI TRADE Co., Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 563.40
  • Contractor: TEAM FOUNDATION, Contracted Amount*: 8 000.10 , Reported Amount**: 6 686.50
  • Contractor: Nice-M EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 242.00
  • Contractor: ZDRAVE KOMERS EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 810.43
  • Contractor: "ONYX - 2007" Ltd., Contracted Amount*: 74 400.00 , Reported Amount**: 2 313.79
  • Contractor: De Place 2019 EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 220.00
  • Contractor: "Zona - Invest" Ltd., Contracted Amount*: 720.00 , Reported Amount**: 600.00
  • Contractor: ET "NIK 96- NIKOLAI ROBOV", Contracted Amount*: 160 867.80 , Reported Amount**: 2 166.54
  • Contractor: ENERGO-PRO Energy Services EAD, Contracted Amount*: 168 000.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: AVG-96 EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 162.15
  • Contractor: Mariko EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 22.80
  • Contractor: NOVE ENGINEERING EOOD, Contracted Amount*: 1 407 101.87 , Reported Amount**: 24 051.41
  • Contractor: PANEV - ELECTRIC LTD, Contracted Amount*: 2 400.00 , Reported Amount**: 2 277.00
  • Contractor: KERHER EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 111.60
  • Contractor: STOPANSKI DEINOSTI KCM, Contracted Amount*: 1 867.98 , Reported Amount**: 1 867.98
  • Contractor: DISINFECTION STATION - BG, Contracted Amount*: 480.00 , Reported Amount**: 432.00
  • Contractor: A1 BULGARIA EAD, Contracted Amount*: 7 200.00 , Reported Amount**: 556.96
  • Contractor: ET MEGI- MRIYA GERCHEVA, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 159.00
  • Contractor: START - ENGINEERING, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 300.00
  • Contractor: POWER SECURIRY GROUP, Contracted Amount*: 3 528.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants aged over 18, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.00 , Reached amount: 31.00
Indicator 2 Участници над 18 г., получаващи социални и здравни услуги в общността, след извеждането им от институция и от психиатрични болници, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.00 , Reached amount: 31.00

Financial Information

Total Project cost 267 697.38 BGN
Grant 267 697.38 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 267 696.40 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Доставка на канцеларски материали за общинска администрация и второстепенните разпоредители с бюджетни кредити за 2021/2022 година”, Estimated Amount: 69 000.00
  • Differentiated position 1: „Доставка на канцеларски материали за общинска администрация и второстепенните разпоредители с бюджетни кредити за 2021/2022 година”
    Contractor: "ONYX - 2007" Ltd.
    Contract total funded value: 9 600.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на канцеларски материали за общинска администрация и второстепенните разпоредители с бюджетни кредити 2020/2021 години, Estimated Amount: 69 000.00
  • Differentiated position 1: оставка на канцеларски материали за общинска администрация и второстепенните разпоредители с бюджетни кредити 2020/2021 години
    Contractor: "ONYX - 2007" Ltd.
    Contract total funded value: 9 600.00
Procedure 3 Subject to due process: Доставка на консумативи и техническо обслужване за наличната компютърна ,размножителна и печатна тех ника за неждите на Община Свищов, Estimated Amount: 199 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на консумативи и техническо обслужване за наличната компютърна ,размножителна и печатна тех ника за неждите на Община Свищов
    Contractor: "ONYX - 2007" Ltd.
    Contract total funded value: 27 600.00
Procedure 4 Subject to due process: Доставка на косумативи за наличната компютърна, размножителна и печатна техника за нуждите на Община Свищов, Estimated Amount: 199 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на косумативи за наличната компютърна, размножителна и печатна техника за нуждите на Община Свищов
    Contractor: "ONYX - 2007" Ltd.
    Contract total funded value: 27 600.00
Procedure 5 Subject to due process: Доставка на нетна електрическа енергия за ниско напреение и избор на координатор на балансираща група за сградите на Община Свищов и звената на бйджтна издръжка към Община Свищов за една година, Estimated Amount: 540 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на нетна електрическа енергия за ниско напреение и избор на координатор на балансираща група за сградите на Община Свищов и звената на бйджтна издръжка към Община Свищов за една година
    Contractor: ENERGO-PRO Energy Services EAD
    Contract total funded value: 168 000.00
Procedure 6 Subject to due process: Доставка на робтно облекло и обувки за нуждине на Общинска служба"Социалнидейности, "Други дейности по опразованието " и ОП "Чистота-Свищов., Estimated Amount: 61 500.00
  • Differentiated position 1: Доставка на робтно облекло и обувки за нуждине на Общинска служба"Социалнидейности, "Други дейности по опразованието " и ОП "Чистота-Свищов.
    Contractor: STOPANSKI DEINOSTI KCM
    Contract total funded value: 1 867.98
Procedure 7 Subject to due process: Доставка на хляб и хлебни изделия за нуждите на специализираните институции и социалните услуги в общността и детските заведения на територията на община Свищов за 2020/2021/2022 година по обособена позиция №1., Estimated Amount: 190 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на хляб и хлебни изделия за нуждите на специализираните институции и социалните услуги в общността и детските заведения на територията на община Свищов за 2020/2021/2022 година по обособена позиция №1.
    Contractor: ET "NIK 96- NIKOLAI ROBOV"
    Contract total funded value: 160 867.80
Procedure 8 Subject to due process: Доставка на хранителни продукти и нехранителни стоки за нуждите на специализиранети институции и социалните услуги в обкносттана територията на Обина Свищов за 2021/2022 година, по обособени позиции, Estimated Amount: 1 175 000.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1 -Доставка на хранителни продукти
    Contractor: NOVE ENGINEERING EOOD
    Contract total funded value: 1 199 962.67
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2 - Доставка на нехранителни стоки
    Contractor: NOVE ENGINEERING EOOD
    Contract total funded value: 35 540.57
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3- Доставка на ставка на стоки, включени в списъка на стоките и услугите по чл.12,ал.1,т.1 от ЗОП
    Contractor: NOVE ENGINEERING EOOD
    Contract total funded value: 171 598.63
Procedure 9 Subject to due process: Предоставяне на далекосъобщителни услуги за нуждите на общинската администрация и звената на бюджетна издръжка към Община Свищов. , Estimated Amount: 70 000.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на далекосъобщителни услуги за нуждите на общинската администрация и звената на бюджетна издръжка към Община Свищов.
    Contractor: A1 BULGARIA EAD
    Contract total funded value: 3 600.00
Procedure 10 Subject to due process: Предоставяне на далекосъобщителни услуги за нуждите на общинската администрация и звената на бюджетна издръжка към Община Свищов. Обособена позиция №1: „Предоставяне на далекосъобщителни услуги чрез обществена далекосъобщителна подвижна клетъчна мрежа по стандарт GSM с национално покритие от лицензиран оператор” Обособена позиция №2: „Предоставяне на далекосъобщителни услуги чрез фиксирана телефония” , Estimated Amount: 70 000.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция №1: „Предоставяне на далекосъобщителни услуги чрез обществена далекосъобщителна подвижна клетъчна мрежа по стандарт GSM с национално покритие от лицензиран оператор”
    Contractor: A1 BULGARIA EAD
    Contract total funded value: 3 600.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN