Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.002-0222-C01
Project Name Independent Life in Ilinden District
Beneficiary 0006963270583 SOFIA MUNICIPALITY ILINDEN DISTRICT
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 09.12.2015
Start Date 09.12.2015
End Date 09.10.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична

Description

Brief description
Общата цел на настоящият проект е подобряване качеството на живот и  достъпа до услуги за социално включване в отговор на комплексните потребности на хора с увреждания и хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване с цел преодоляването на последиците от социалното изключване и бедността, както и предоставянето на възможности за връщането на реалния пазар на труда на лицата, които полагат грижи за близките си с увреждания.
Специфичната цел е създаване на нов  виртуален Център за комплексно предоставяне на почасови услуги на лицата от целевата група за социално включване в домашна среда. Центърът ще надгради и постигнатите добри резултати от предоставянето на услугата "Личен асистент", като се даде по-широк обхват и спектър на дейностите в посока предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги и други, според потребността на човека с увреждане.
Проектът включва следните дейности:
1. Организация и управление. Подготовка на процедури за избор на изпълнители по реда на ЗОП;
2. Създаване и функциониране на виртуален Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в домашна среда;
3. Супервизия. Управление на риска за потребителите на услугите;
4. Осигуряване на специализиран транспорт за хората с увреждания;
5. Информиране и публичност.
Целевата група на проекта са 32 лица с увреждания и хора над 65 години в невъзможност за самообслужване, които ще се включат на първия етап и 18 лица  с увреждания и хора над 65 години в невъзможност за самообслужване, които ще се включат след приключване на Проект "Нови Алтернативи". В по-широк аспект проектът ще обхване около 1300 лица с увреждания в т.ч. деца и 7300 възрастни хора и, живеещи на територията на Район "Илинден", които ще имат възможност за достъп до част от услугите, предлагани от Центъра (в частност специализираната транспортна услуга).
Activities
  • Activity: Организация и управление. Подготовка на процедури за избор на изпънители по реда на ЗОП.: Екипът за управление ще включва Ръководител, Счетоводител, Координатор и Технически сътрудник. Ръководител: Отговаря за цялостаната организация, координация и управление на дейностите по проекта. Контролира навременното изпълнение на дейностите съобразно времевия график. Отговаря за финансовото управление по изпълнението на Проекта и работи в тясно сътрудничество със счетоводителя на Проекта. Следи за правилното разходване на средствата по проекта в рамките на предвидения бюджет по съответните пера. Следи за коректното провеждане на процедурите за избор на изпълните по реда на Закона за обществените поръчки. Утвърждава изготвените отчети към Управляващия орган, управлява риска и взема решения за мерки и действия, които да минимизират риска от забавяне и/или неизпълнение на дейностите. Отговаря за популяризирането на резултатите от изпълнението на дейностите по проекта. Осъществява мониторинг на изпълнението на всички дейности. Участва в избора на външни експерти за конкретните дейности. Следи за изготвянето на междинни и заключителен доклад. Счетоводител: Отговаря за правилното финансово изпълнение и отчитане на проекта съгласно действащото законодателство в страната, регламентите и изискванията на Управляващия орган на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси 2014-2020". Контролира правилното разходване на средства по Проекта в рамките на предвидения бюджет по съответни пера. Органиира финансовата дейност и реализира счетоводната политика по Проекта. Създава организация на счетоводния процес при осъществяване на дейностите по Проекта, която да осигури навременното и точно осчетоводяване на документите, съставяне на месечни отчети и оборотни ведомости. Осъществява контрол върху исканията за средства, необходими за реализацията на Проекта. Организира и отговаря за изготвянето на описи на платежните документи и финансовите отчети за междинни и финални плащания по Проекта. Изготвя необходимите анализи за финансовото изпълнение на проекта. В случай на констатирани нарушения и нередности по финансово-счетоводната дейност сигнализира Ръководителя и съдейства за отстраняването им. Координатор: Отговаря за изпълнението на проекта, като организира и следи за навременното изпълнение на дейностите, съгласно Плана за действие и в съответствие с изискванията за качество на предоставяните комплексни услуги. Изисква, приема и анализира информация за изпълнението на Проекта. Организира изготвянето на технически задания по реда на Закона за обществените поръчки. Осъществява мониторинг на изпълнението на всички дейности от проектното преложение. Своевременно докладва на ръководителя на проекта за възникнали проблеми по изпълнението на дейностите и предлага решения с цел успешна реализация на проекта. Технически сътрудник: Събира, класира и отговаря за съхранението на цялата техническа документация по проекта. Участва при подготовката на междинни и окончателен доклади по Проекта. Води кореспонденция с Управляващия орган и други институции. Подпомага дейността на Ръководителя на проекта. За администрирането на проекта ще бъдат осигурени материали и консумативи. За подготовката на документацията за провеждане на процедурите за избор на изпълнител ще бъде ползвана експертна помощ от външен изпълнител. Екипът на проекта ще заседава веднъж месечно и ще решава текущи проблеми и ще поставя целите за следващия период. Всички документи, изготвени по проекта ще са в съответствие със закона за защита на личните данни и се съхраняват в оределени от ръководителя места, визуализирани съгласно Единния наръчник за прилагане правилата за информация и комуникация. , Contracted Amount: 45 000.00 , Reported Amount: 33 217.41
  • Activity: Създаване и функциониране на виртуален Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в домашна среда: Ще бъде създаден виртуален Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в домашна среда. За целите на Центъра и за съхранение на документацията и досиетата на потребителите ще се използват помещения в административната сграда на Район Илинден. 2.1. Създаването на виртуалния център ще стартира с подготвителна дейност, а именно изработване на правила (методология) за функционирането на Центъра и предоставянето на комплексните услуги. Правилата ще включват както начина на подбор на работещите в Центъра, така и начина на кандидатстване и изработването на цялостни социални оценките на потребностите и индивидуални планове на всеки потребител, така и детайлни правила за използване на специализирания транспорт за хора с увреждания. Методологията ще бъде изработена от външен изпълнител. 2.2. В съответствие с изработената Методология ще се пристъпи към оценка на потребностите на целевата група и изготвяне на индивидуални планове за видовете необходими услуги от всеки от потребителите. Изготвянето на оценките и индивидуалните планове ще се извърши от външен изпълнител. 2.3. В съответствие с Методологията ще бъде изработена и процедура за подбор на лицата, оказващи услуги въе виртуалния Център. След проведената процедура и одобряване на лицата извършващи социалните услуги , лицата които не са преминали встъпително обучение, ще бъдат обучени в рамките на един работен ден. Обучението ще се извърши от външен изпълнител. 2.4. Функциониране на виртуалния център. Той ще се състои от Отговорник на центъра, шофьор, лични асистенти 50 бр.,(при стартиране центърът ще разполага с 32 потребители, а след края на проект "Нови алтернативи" през месец март 2016 г. ще бъдат включени още 18 представители на целевата група, социални асистенти 2 бр., домашни помощници 3 бр. В съответствие с индивидуалните планове за предоставяне на комплексни услуги лицата от целевата група ще получават подкрепа от личните си асистенти, от социалните и домашните помощници. 2.5. За подобряването на общото физическо състояние на трудноподвижните потребители се предвижда да се предоставят услуги от физиотерапевт-рехабилитатор, който ще посещава в домовете представителите на целевата група поне веднъж месечно за по един час за предоставяне на здравни услуги . Този специалист ще бъде външен експерт. 2.6.Предвижда се в рамките на проекта консултиране и психологическа подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност поне веднъж месечно за по един час. 2.7. С цел подобряване обслужването и интегрирането на потребителите в социалната среда се предвижда закупуване на специализирано транспортно средство за лица с увреждания. С цел надграждане на предоставяните към момента услуги и разширяването на възможностите за използване на транспортното средство и осигуряване на устойчивост на проекта се вклщчват лицата с увреждания, регистрирани в район "Илинден", които са около 1300, и възрастните хора над 65 години - около 7300 човека , изпитващи затруднения при придвижването в градска среда. Отговорникът на Центъра ще извършва вътрешен контрол по отношение на договорените дейности, начина и времето на изпълнението им от лицата, предоставящи комплексните услуги чрез ежемесечни проверки на място по предварително изготвен график. Посещенията се извършват в дома на потребителя на социалната услуга, като резултатите се вписват в дневник на потребителя. Той ще е отговорен и за приемане на обаждания и сигнали на телефонната линия и за изготвянето на графика по обслужването на специализирания транспорт съгласно разписани правила в Методологията за дейността. За нуждите на диспечерскта дейност за приемане на заявки за СТС ще бъде обособена телфонна линия, ще бъде закупен компютър и мултифункционално устройство и ще бъде обзаведено работно място с офис обзавеждане. Шофьорът ще обслужва специализираното транспортно средство., Contracted Amount: 370 780.00 , Reported Amount: 311 075.53
  • Activity: Супервизия. Управление и оценка на риска за потребителите на услугите.: Управлението и оценката на основните рискове за потребителите е предпоставка за опазване на здравето, спазване на принципите, зачитане и защита на интересите и правата на възрастните хора и хората с увреждания. Оценката на риска за потребителите се извършва преди изготвянето на индивидуалния план и преди да започне предоставянето на комплексната услуга. Администраторът на виртуалния Центъра съвместно с екипа за организация и управление на Проекта ще изготвят оценка на потенциалните рискове за потребителите и предоставящите услугите. Ще се извършва и текуща оценка на динамиката на развитие на рисковите фактори в процеса на предоставяне на услугите. В оценката се акцентира на основни рискове като помощ при вземане на лекарства; физическа подкрепа; предпоставки от битовите условия на живот на потребителите; от злополуки; оценка на риска извън дома на потребителя. На база направената оценка в индивидуалния план се залагат дейности за намаляване и предотвратяване на рисковете. Ще се разработи процедура за действие при възникване на кризисни ситуации като част от общата Методология за предоставяне на услугите в Центъра. Личните асистенти, социалните асистенти и домашните помощници ще бъдат обучени и в безопасни техники на работа при дейности, изискващи физически контакт с потребителя. Отговорникът на Центъра организира провеждането на инструктаж за безопасна работа на лицата, предоставящи услугите в Центъра. Инструктажът се регистрира в Книга за инструктаж съгласно Наредба за условията и реда за провеждане на периодично обучение и инструктаж на работниците и служителите по правилата за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. Управлението на рисковете ще е постоянен процес и ще стартира със стартирането на предоставянето на услугите в Центъра. В социалната работа има общоприети форми на добра практика, изразяващи се в следването на определени правила и процедури при предоставянето на подкрепа. Работата с уязвими групи често води до професионално прегаряне, за избягването на което помагащият професионалист има нужда от професионална подкрепа. Супервизията като форма на планирана помощ ще бъде предоставена от експерт със сходна практика и професия и цели проследяване и проверяване на работата на супервизирания професионалист, с оглед предоставянето на качествена грижа на уязвимите групи и избягване на професионалното прегаряне. В регулярно провеждани срещи ще се обсъжда работата с клиентите както и други професионални проблеми като фокусът е върху специфичните нужди от обучение на супервизирания. Основната цел е да се насърчава повишаването на терапевтичната компетентност на супервизирания. Супервизията подпомога на лицата, предоставящи услугите да се учат от своя опит, да развиват уменията си и да повишават качеството на работата си. Ще се предоставя групова супервизия, като срещите със специалист ще се провеждат веднъж на всеки три пъти в рамките на проекта., Contracted Amount: 2 600.00 , Reported Amount: 2 234.59
  • Activity: Осигуряване на специализиран транспорт за хората с увреждания : Дейността ще стартира с обявяване и провеждане на процедура за избор на изпълнител по реда на Закона за обществените поръчки. Документацията, както и техническата спецификация за провежданата процедура ще бъде изработена от външен експерт. Прогнозната стойност за закупуването на специализирани транспортно средство за хора с увреждания ще е 50 000 лв, без ДДС. Доставката на подобен автомобил е наложително не само с оглед обслужване на нуждите на конкретната целева група, но и на останалите нуждаещи се хора с увреждания и възрастни хора на територията на Район Илинден. В територията на района се включват едни от най-старите столични квартали - „Илинден“, „Света Троица“, „Захарна Фабрика“ и „Гевгелийски“ . Населението на район „Илинден“ към месец юни 2015 г. е 36 847 души, от които над 65 г са 7 349 лица. Хората с увреждания са 1723 вкл. деца , над 65 г. - 7300, самотно живеещи хора - 63. На територията на Района в квартал "Захарна фабрика" се намира и един от уникалните домове за стари хора в Столична община. Това е Дом за ветерани на културата, в който живеят 20 души – творци от различни сфери на изкуството. Обгрижват се от лекар и медицинска сестра. Част от тях са трудно подвижни лица и лица, ползващи помощни средства. Специализираният транспорт ще подобри и улесни достъпа на нуждаещите се лица до социални, административни и здравни услуги, тъй като на територията на Район Илинден никоя институция не разполага с подобно транспортно средство. Реда за ползването на специализирания автомобил, както и лицата, които ще имат право да се ползват от услугата, ще бъдат подробно разписани в Методологията за функциониране на Центъра за за почасово предоставяне на услуги за социално включване в домашна среда. Транспортното средство ще бъде обслужвано от шофьор на трудов договор, като достъпът до него ще бъде заявяван чрез Отговорника на Центъра. За нуждите на автомобила в бюджета на проекта са предвидени разходи за гориво и смазочни материали., Contracted Amount: 76 640.00 , Reported Amount: 57 639.48
  • Activity: Информиране и публичност: За популяризиране на проектната инициатива, начините за участие в проекта и социалния ефект от неговото осъществяване ще бъде организирана и проведена информационна кампания. Всички информационни материали ще бъдат изготвени съобразно изискванията на Единния наръчник за прилагане правилата за информация и комуникация. Информационната кампания ще се проведе на два етапа, съответно при стартиране и приключване на проектните дейности - в първия и последния месец от проекта. В рамките на настоящата дейност ще се извърши дизайн, предпечатна подготовка и изработване на 500 флаера, промотиращи старта на проекта и предоставяните услуги и 500 флаера, отразяващи постигнатите резултати при приключване на дейностите. Ще се изработи и табела с името на проекта и логото на Оперативната програма за сградата на районната администрация, както и банер за публичните събития. При стартиране на проекта ще бъде организирана встъпителна пресконференция с участието на представители на администрацията на Район Илинден, на която ще се представи проектната инициатива, целите и дейностите в нея. В рамките на тази дейност ще се проведе и заключителна пресконференция. Участие в нея ще вземат освен представители на районната администрация, също и представители на Центъра за комплексни услуги, ще бъдат поканени за участие и ползватели на услугите, неправителствени организации и др. Популяризирането на помощта от Европейския социален фонд чрез Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси 2014-2020" ще бъде един перманентен процес още от стартиране на дейностите по проекта. На всички документи, произведени в периода на проекта ще бъде поставено логото на ЕС и на Оперативната програма, като ще бъдат съобразени с изискванията на изискванията на Единния наръчник за прилагане правилата за информация и комуникация., Contracted Amount: 4 980.00 , Reported Amount: 4 980.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Zdravko, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 5 079.30
  • Contractor: ESPAS AUTO , Contracted Amount*: 54 036.00 , Reported Amount**: 54 036.00
  • Contractor: AIK 33, Contracted Amount*: 2 000.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Dimityr, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 789.52
  • Contractor: Valentina, Contracted Amount*: 2 400.00 , Reported Amount**: 2 160.00
  • Contractor: BI CONSULT, Contracted Amount*: 8 700.00 , Reported Amount**: 4 445.32
  • Contractor: EG CONSULT, Contracted Amount*: 4 980.00 , Reported Amount**: 2 010.00
  • Contractor: Marya, Contracted Amount*: 4 000.00 , Reported Amount**: 3 750.00
  • Contractor: EG CONSULT OOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 540.00
  • Contractor: POINT TO POINT, Contracted Amount*: 2 040.00 , Reported Amount**: 1 952.72
  • Contractor: Ramp;V CONSULT, Contracted Amount*: 11 000.00 , Reported Amount**: 9 396.00
  • Contractor: Valentina, Contracted Amount*: 2 600.00 , Reported Amount**: 2 234.59
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants with disabilities and participants over 65 incapable of self-care, Measure Unit: Брой, Base Value: 18.00 , Target amount: 50.00 , Reached amount: 87.00
Indicator 2 Participants with disabilities and participants over 65, unable to take care of themselves, with improved access to services, Measure Unit: Брой, Base Value: 18.00 , Target amount: 50.00 , Reached amount: 87.00

Financial Information

Total Project cost 500 000.00 BGN
Grant 500 000.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 401 548.54 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на специализирани превозни средства, адаптирани за хора с увреждания., Estimated Amount: 0.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN