Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.002-0180-C01
Project Name " Service Center at home " at Breznik municipality .
Beneficiary 000386559 Breznik municipality.
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 11.12.2015
Start Date 01.01.2016
End Date 01.12.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, Перник, Брезник, гр.Брезник

Description

Brief description
Създаване на нов  "Център за услуги в домашна среда "към Община Брезник за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда.С предоставяне на социалните услуги от Центъра се цели подобряване качеството на живот и на достъпа до услугите на  хора с увреждания и хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване.   Увеличаване на предоставяните социални услуги в общността по видове, съобразно потребностите на населението и разширяване на териториалния им обхват.Осигуряване на качество на социалните услуги. Създаване на работни места в сектора на социалната икономика . 
Създаване на възможности за социално включване  на членове на семействата на потребителите на социални услуги.
Осигуряване на по-високи икономически възможности  за потребителите и техните семейства.
Activities
  • Activity: 1.Дейност 1.Назначаване на екипа за управление на проекта. Реализация и отчет по проекта.: През първия месец от стартирането на проекта се назначава екипа за управление. Екипа се състои от ръководител, координатор, счетоводител и специалист. Всички в екипа са с професионален опит. Екипът за управление отговаря за цялостното ръководство и организация по изпълнение на дейностите по проекта. От пръвия до третия месец ще се подготви цялата задължителна документация свързана с правилното изпълнение на дейностите , професионалното управление и цялостното функциониране на центъра. Осигурява се офис за Центъраи.Място за настаняване на персонала за управление и екипни срещи,място в което ще се предоставят консултации идр., пространствата се оборудват и се създават оптимални условия за работа . Провежда се работна среща за определяне на задълженията на екипа за управление и администриране на проекта Диференцират се отговорностите на всеки член от екипа.Провежда се процедура за възлагане за избор на Проектни консултанти, всички консултанти ще бъдат наети по процедурите по ЗОП, във връзка с това ще се подготви необходимата документация. Изготвя се графика за тях. Екипът ще провежда работни срещи за които ще изготвя протоколи, ще отговаря за цялостното изпълнение и администриране на дейностите по проекта при стриктно спазване на Ръководство на бенефициента за изпълнение и управление на проекти по ОПРЧР 2014-2020; Методология за регламентиране на възнагражденията по ОПРЧР 2014-2020; Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020, разпоредбите на европейското и национално законодателство, приложимите подзаконови нормативни актове, включително всички указания на Управляващия и Сертифициращия орган, действащи по време на изпълнение на дейностите по договора, като осигурява спазването на принципа на добро финансово управление. , Contracted Amount: 44 628.20 , Reported Amount: 45 250.03
  • Activity: Дейност 2.Провеждане на информационна кампания . Информиране на обществеността относно стартирането и развитието на Проекта.: Провеждане на информационна кампания . Информиране на обществеността относно стартирането и развитието на Проекта.Информационната кампания се предвижда да започне от втори проектен месец с изготвяне на материалите за информиране и популяризиране. Информиране и популяризиране на достъп до социални услуги и повишаване на качеството на живот на лица с трайни увреждания, възрастни с нарушено здраве и социална изолация или в риск от такава, които са зависимост от чужда помощ при задоволяване на основни жизнени потребности, както и осигуряване на цялостна подкрепа за техните семейства с фокус върху жените в настоящият проект , не са познати добре в общността. Целите, обхвата и процедурата за предоставяне на безвъзмездна помощ по ОП ”РЧР” не са популяризирани достатъчно на местно ниво. Работодателите и общността по места не познават добре проблемите на жените в семействата на деца с трайни увреждания, на близките на тежко болни и зависими от чужда помощ възрастни, върху които основно пада грижата за децата или възрастните. Информационната кампания запознава обществеността с новите услуги в община Брезник и популяризира инициативите на ЕСФ. Предвижда се разпространяването на информационни материали, изготвени от бенефициента.Всички материал изготвени с цел информиране и популяризиране ще са изготвят по изискванията упоменати в "Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020", За целта ще се изготвят плакати , брошури , стикери ,рекламна табела , публикации в местен печат и телевизионни излъчвания .През втория месец ще се проведе стартираща конференция и в последният проектен месец ще се проведе заключителна конференция в гр.Брезник – с участие на медии, институции имащи отношение към проекта, заинтересовани граждани, потребители на услугите.Публикуват се два информационни материала – първият за промотиране на проекта, а вторият – за популяризиране.Разпространяват се рекламни и информационни материали, които ще информират за началото на стартирането на проекта, достъпа до услугите, които ще се предоставят, мястото, условията за достъп, срок на реализация и контакти , те ще се разпространяват до края на проекта . , Contracted Amount: 4 188.00 , Reported Amount: 4 188.00
  • Activity: Дейност 3.Подбор и назначаване на персонал за управление на "Центъра за услуги в домашна среда" и персонал за предоставяне на социални услуги. Обучение, консултиране и супервизия на персонала предоставящ услугите.: Дейността ще стартира с утвърдена от Кмета на Община Брезник процедура за подбор на персонал в Центъра за услуги и персонал предоставящ услуги за социално включване в общността и в домашна среда-лични асистенти и домашни помощници.Персонал за управление в центъра -социален работник, технически сътрудник и медицинско лице. Лицата предоставящи услуги на потребителите от целевите групи са общо 37 лица-15 л. асистенти, и 22 дом. помощници. Процедурата за подбор на персонал за управление и предоставяне на услуги в Центъра за услуги в домашна среда ще бъде разработена от екипа за управление, съобразно изискванията свързани с предоставянето на интегрираните услуги, и по реда на Българското действащото законодателство, като целта е да се осъществи подбор на квалифицирани и мотивирани кадри за работа. В процедурата за подбор ще залегнат основни хоризонтални принципи на ОПРЧР за равни възможности и равенство между мъжете и жените, устойчиво развитие, като няма да бъде допусната дискриминация по пол, възраст, етническа и религиозна принадлежност и др. Ще бъде публикувана обява за набиране на персонал за управление на Центъра и персонал предоставящ услуги за социално включване в общността и в домашна среда, на сайта на Община Брезник, и на информационното табло на Общината, както и местния клон на Дирекция „Бюро по труда”, като тяхно професионално съдействие ще се търси за насочване на безработни лица за участие в открития подбор.Подбора ще се извърши на няколко етапа подробно разписани в процедурата за подбор , като след всеки подбор ще бъдат информирани кандидатите с качени на сайта на общината списъци и окачени на ключовите места. При подбора на персонал за Центъра и персонала предоставящи услугите, ще бъдат конкретизирани изисквания за определената длъжност , като се спазват изискванията на трудовото законодателство.Лицата които ще бъдат избрани след подбора ще бъдат наети на трудови договори, при спазване трудовото законодателство.Одобрените лица ще бъдат назначени на трудови договори при стартирането на услугата, като на същите е осигурена работна заетост в рамките на 20 месеца.Социалния работник, техническия сътрудник и медицинската сестра ще бъдат обучени , както и наетите лица които ще предоставят услуги, като за целта ще се проведе едно въвеждащо и едно надграждащо обучения в рамките на проекта. Въвеждащото обучение ще бъде проведено непосредствено преди стартиране предоставянето на услуги, в рамките на 3 дни по 6 учебни часа. Целта е лицата които ще предоставят услуги да бъдат подготвени и запознати с основните особености на целевите група, техните потребности, както и същността на интегрирания подход при предоставяне на услуги. Въвеждащо обучение ще преминат лицата, които не са обучавани по сходни програми и проекти. През 9-тия месец от старта на дейността на Центъра за услуги в домашна среда е заложено надграждащо обучение за лицата предоставящи услуги. То ще бъде проведено в рамките на 2 дни по 6 учебни часа. Целта е надграждане на знанията и повишаване на квалификацията им. Със стартирането на услугите от Центъра е предвидено включването в проекта на консултант, които ще предоставя компетентни съвети, актуална информация, опит, знания и умения с лицата предоставящи грижи и услуги за целевата група, в зависимост от потребността им, възникнала в хода на работа- психологическа, социална, образователна и др. Този консултант ще провежда и супервизия на наетия персонал предоставящ услугите. С предвиденото предоставяне на консултантска подкрепа на персонала, предоставящ социалната услуга и супервизия се цели да се постигне положително отношение към работата на домашните помощници и личните асистенти и преодоляване на риска. Ежемесечно за периода от 20 месеца предоставяните консултации и супервизия ще осъществяват , както групови срещи с домашните помощници отделно и групови срещи с личните асистенти отделно , така и индивидуални в рамките на 20 часа месечно. , Contracted Amount: 416 937.60 , Reported Amount: 2 568.18
  • Activity: Дейност 4.Подбор, индивидуална оценка на потребностите на кандидат-потребителите и включването им в желаните от тях услуги. : За по голяма информираност на населението от възможностите за предоставяне на услуги от Центъра за услуги в домашна среда ще се проведе информационна кампания с цел популяризиране сред обществеността на Община Брезник. Обявяването на подбора ще бъде публично , като се публикува обява на сайта на Общината и се поставят обяви на публични места. Всички потенциални потребители на услуги и техните семейства ще бъдат информирани за възможностите които предоставя Центъра за услуги в домашна среда - ползването на почасови интегрирани услуги за социално включване в общността и в домашна среда. По време на промотиране на проекта и при консултиране кандидат – потребителите се информират, че приоритетно в обхвата на Проекта, без оглед на тяхното финансово положение и при недопускане на дискриминация, основана на пол, увреждане, възраст и др., се включват: - Хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване , които са поставени в риск от институционализация;- лица с трайни увреждания и техните семейства.Дава се информация и за целевите групи.Цели се да се постигне: Целеви, планиран и демократичен подбор на най-нуждаещите се лица от целевите групи.Екипът по проекта ще разработи необходимата документация за реализиране на дейността по подбор– изготвяне на заявления на кандидат- потребители, като се посочат и съпътстващите изискуеми документи, удостоверяващи принадлежност на кандидат потребителите към заложените в проекта целеви групи. След подаване на заявление за участие в проекта на всеки кандидат потребител на услуги ще бъде изготвена оценка на потребностите. Същата ще бъде изготвена от нает външен специалист- специалист оценки на потребностите, който ще оцени състоянието, на кандидат потребителя, потребностите от ползване на интегрирани услуги, вкл. здравни предоставяна от Центъра за услуги в домашна среда.Данните посочени в оценка на потребностите , отнасяща се до потребителите ще бъде проследявани от назначения социален работник в Центъра и от екипа и на тази база ще се отработват и индивидуалните планове .Комисия, съставена със заповед на Кмета на общината, на база на оценка на потребностите определя потребителите на услугата.Изготвя се списък на одобрените кандидати за ползване на услугата , подредени по низходящ ред.Необхванатите кандидат-потребители се подреждат в списък на чакащи . Те могат да бъдат включвани в рамките на продължителността на Проекта в случай на преустановяване ползването на услугата от одобрените лица при спазване реда на подреждане в списъка. Подборът и включването на потребители ще се осъществява през целия период на функциониране на Центъра за услуги в домашна среда, като главно то ще бъде на два основни етапа- първия със стартирането на проекта и втория с приключването на процедура "Нови алтернативи". Лицата от целевата група, които ползват услуги по процедура „Нови алтернативи” ще бъдат включени в дейностите по проекта и ще ползват предоставяните услуги . За целта през месец март 2016г., след приключване предоставянето на услугите по „Нови алтернативи”, социалния работник в центъра ще направи оценка на потребностите и на лицата участвали в процедура "Нови алтернативи" и подали заявление да ползват услуги по настоящия проект. Потребителите на услуги по процедура „Нови алтернативи” могат да ползват част от интегрираните услуги предоставяни по настоящия проект, като подадат заявление за ползване и им бъде направена оценка на потребностите от /например ползване на здравни услуги, мотивационна и психологическа подкрепа/.Имайки предвид целевите групи които имат своята специфика и висок процент на смъртностриста Дейността ще продължи до приключването на проекта. , Contracted Amount: 3 511.20 , Reported Amount: 2 688.39
  • Activity: Дейност 5.Предоставяне на социални услуги от Центъра за услуги в домашна среда.: Създаване на механизъм за интегрирани почасови услуги на потребителите.Осигуряване на качество на социалните услуги. Изпълнение на индивидуалните планове за услуги за всички потребители. Услугите, които се предоставят от центъра за услуги в домашна среда са в изпълнение на индивидуалните планове и развиващи програми : Дейността стартира от четвърти проектен след приключен успешно подбор на потребители и персонал.След проведено обучение на персонала въвеждащо и сключени трудови договори . Сключва се договор за услуга между Кмета на Общината и потребител за гарантиране правата и сигурността на двете страни . В предвид на факта че, услугите които ще се предоставят имат иновативен характер - интегрирани услуги ще бъдат разработени правила и процедури от нает външен експерт. Предоставяните услуги могат да бъдат еднократни, периодични и ежедневни в зависимост от индивидуалните потребности на нуждаещите се. За всеки един потребител ще бъде изготвен индивидуален план, съобразно оценката на потребностите и необходимостта от ползване на интегрирани почасови услуги. Индивидуалният план ще бъде изготвен с участието на самия потребител, като в него ще участва социален работник, медицинско лице, консултант потребители /външен изпълнител/. В плана ще бъдат заложени и рисковете, като целта е осигуряване на максимална сигурност и задоволяване на индивидуалните потребности. Интегрирани услуги за социално включване , предоставяни от Центъра за услуги в домашна среда ще включва следните услуги: -съдействие при набиране, попълване и оформяне на необходима документация пред различни институции, предвид от необходимостта на дадения потребител, както и осигуряване на посредничество между институции; -помощ в общуването и поддържането на социални контакти, съдействие при осъществяването им; -профилактично наблюдение на здравето и здравни услуги за потребителите; -информация и консултация по конкретни въпроси; -осигуряване на здравни, социални, психологически и правни консултации на потребителите; -осигуряване на мотивационна и емоционална подкрепа на потребителите, според индивидуалните им потребности; -разясняване на правата и отговорностите на лицата с увреждания , запознаване с нормативната уредба; - услуги за лична помощ; - услуги за комунално-битови дейности; Предоставянето на социалните услуги се извършва при стриктно спазване на правилата и процедурите, разписани на национално и териториално равнище. Лицата предоставящи услугите спазва стриктно договореното работно време или обем работа, отразени в индивидуалния му график за работа при всеки един потребител, в чийто дом работи.Оказваната помощ и подкрепа от изпълнителя по време на предоставяне на услугата се извършват по разписан график, възможно най-деликатен и ненатрапчив начин. Това се отнася в най-голяма степен, когато се оказва помощ на потребителя при: осъществяване на пряк допир (обличане, събличане, къпане, миене, бръснене и поддържане на устната хигиена); помощ при приемането на лекарства, храна и други дейности от ежедневието, поддържащи здравето; оказване на съдействие при промяна на здравословното състояние за получаване на медицинска помощ; приготвяне на храна; пазаруване; административни и други услуги. Със стартирането на дейността ще бъдат сключени договори с потребителите за предоставяне на услуги , като тези договори уреждат отношенията между потребителя и доставчика, определят правилата и отговорностите , реда за ползване на услуги,вида, реда и начин за ползване и отказ от услугите и др. , Contracted Amount: 18 069.20 , Reported Amount: 417 155.38
  • Activity: Дейност 6. Закупуване на обзавеждане и оборудване за "Центъра за услуги в домашна среда". : За разкриване на новосъздадения Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда в Община Брезник е предвидено помещние в сграда общинска собственост на адрес гр.Брезник ул. "Владо Радославов" 29 на първия етаж с обособен достъп за инвалиди . Дейността стартира с процедура по ЗОП за доставк на нужното обзавеждане и оборудване за центъра. Целта на тази дейност е осигуряване на комуникация на всички нива,обособяване на прилично място зо предоставяне на услуги на място в Центъра. Обработване на информация, подготовка и изработване на отчетните материали .Обстановка нормална за предоставяне на услуги на място, възможност за целесъобразност и практичност., Contracted Amount: 3 576.00 , Reported Amount: 3 519.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Western office company ltd, Contracted Amount*: 6 511.02 , Reported Amount**: 5 252.69
  • Contractor: Ivan, Contracted Amount*: 500.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: KRAKRA SOFT-NACHKO BOZHKOV, Contracted Amount*: 1 656.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: bulteks 99, Contracted Amount*: 4 560.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Diana, Contracted Amount*: 9 855.20 , Reported Amount**: 5 459.95
  • Contractor: Krakra, Contracted Amount*: 600.00 , Reported Amount**: 300.00
  • Contractor: TELENOR BULGARIA, Contracted Amount*: 1 473.00 , Reported Amount**: 274.65
  • Contractor: Stanka, Contracted Amount*: 7 144.00 , Reported Amount**: 6 259.96
  • Contractor: HERMES - 1992 LTD, Contracted Amount*: 360.00 , Reported Amount**: 180.00
  • Contractor: Boriana, Contracted Amount*: 2 165.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: BICI, Contracted Amount*: 1 632.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Nikolai Georgiev, Contracted Amount*: 3 228.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants with disabilities and participants over 65 incapable of self-care, Measure Unit: Брой, Base Value: 26.00 , Target amount: 86.00 , Reached amount: 119.00
Indicator 2 Participants with disabilities and participants over 65, unable to take care of themselves, with improved access to services, Measure Unit: Брой, Base Value: 26.00 , Target amount: 76.00 , Reached amount: 119.00

Financial Information

Total Project cost 490 910.20 BGN
Grant 490 910.20 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 479 672.22 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN