Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.040-0064-C01
Project Name Patronage of elderly and disabled people in the Municipality of Pleven
Beneficiary 000413974 MUNICIPALITY PLEVEN
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 25.06.2019
Start Date 01.07.2019
End Date 01.05.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Плевен (BG314), Плевен

Description

Brief description
Проектът "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания в Община Плевен" ще предлага прилагането на комплексен подход за предоставяне на интегрирани почасови мобилни здравно - социални услуги на територията на община Плевен. Целева група на проекта ще са възрастни хора над 65 г, с ограничения или в невъзможност за самообслужване, както и хора с увреждания и техните семейства. Чрез проектът ще се предоставят интегрирани мобилни услуги за хората с невъзможност за самообслужване, както и за хора с увреждания, чрез съчетаване на комплексни действия в посока на осигуряване на дългосрочна грижа, включително социални, здравни и психологически, в общността и/или в домашна среда; ще се оказва подкрепа за организиране на ежедневието и създаване на условия за социални контакти.
Activities
  • Activity: Подготвителни дейности за стартиране на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги: За успешната реализация на проекта ще бъде сформиран екип (със Заповед на Кмета на Община Плевен) от 4 служители на Община Плевен. Екипът ще се състои от следните позиции - Ръководител - 1 бр.; Експерт Счетоводство и финанси - 1 бр.; Експерт Социални дейности – 1 бр. и Технически сътрудник - 1 бр. Екипът ще бъде отговорен за осъществяване на проектните цели и дейности, за гарантиране на успешната реализация и спазване на хоризонталните принципи, той ще организира и управлява дейностите по проекта, ще организира подготовката на документация и провеждане на процедури за избор на изпълнители и доставчици, съгласно ЗОП, ще изготвя договори с доставчици и изпълнители, ще участва в наемането на персонала на Центъра, съгласно КТ, ще провежда месечни работни срещи, ще изготвя месечни технически и финансови доклади, справки и др. Първите 10 (десет) месеца от стартиране на проекта ще бъдат за подготовка за изпълнение на планираните дейности: 1. В този срок, екипът за организация и управление на проекта ще разработи необходимите документации и ще проведе обществени поръчки (при необходимост от провеждането им) – 1. за доставка на материали и консумативи, 2. за доставка на два броя автомобили, необходими за услугата, 3. за осигуряване на мерки за информация и комуникация. 2. В същото време, екипът ще изготви и Критерий за наемане на персонал и съгласно Кодекс на труда ще проведе конкурси за наемане на персонал, който ще предоставя услугата. Първоначално ще бъдат проведени конкурси за назначаване на част от екипа на Центъра - Диспечер на услугата; социален работник – 4 бр.; Шофьор – 2 бр. 3. Ще вземе участие в подготовката за провеждане на въвеждащите обучения на наетия персонал - осигуряване на зала/и, техника за провеждането им, както и осигуряването на обучителите., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на транспортни средства за извършване на мобилната работа: За да бъде предоставена качествено и ефективно услугата патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания в Община Плевен е необходимо закупуването на два автомобила. В състава на Община Плевен влизат 25 населени места, в които ще има ползватели на новата социална услуга. Общата площ на общината е 809,712 km2, като отдалечеността от гр. Плевен към различните кметства е средно 30 км. Това налага територията условно да бъде разделена на две, като всеки автомобил ще може да обхваща по 12 населени места без гр. Плевен. По този начин мобилната форма на услугата ще се фокусира върху предоставянето на подкрепа за хората в напреднала възраст в домашна среда и ще осигури медицински и социални грижи в техните домове. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Обучение и супервизия на персонала: Предоставянето на почасовите интегрирани здравно-социални услуги, изисква усвояване на допълнителни знания и умения за формиране на необходимата професионална подготовка за работа. Обучението ще започне преди стартиране на услугата, като продължителността, темите и програмата на обучението ще бъдат съгласно Методика разработена от Министерство на здравеопазването в рамките на Компонент 1 по процедура „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания“. В процеса на обслужване на потребителите, през 12-те месеца на предоставяне на услугите, ще бъдат провеждани ежемесечни супервизии на наетия персонал. Тези супервизии ще бъдат съобразени с решаване на възникнали потребности от умения за справяне в различни ситуации. В зависимост от идентифицираните нужди на доставчиците формата за провеждането им ще е групов или индивидуален, съгласно разработената Методика от Министерство на здравеопазването. За обезпечаване на провеждане на обученията ще бъдат подсигурени необходимите материали и консумативи, подходяща за провеждане на обученията зала, обезпечена с подходяща техника. За да бъдат проведени обученията на специалистите, всички ще бъдат назначени един месец преди стартиране на услугата., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора на територията на община Плевен: Управлението на услугата ще се помещава на ул. „Ген. лейт. Ат. Стефанов“ №4. Обектът е обособено по приключил проект на Община Плевен по Процедура за БФП BG05M9OP001-2.002 „Независим живот“ на ОП РЧР 2014-2020 г. Центърът е обзаведен, оборудван, и с осигурена достъпна среда. Във връзка с администрирането и функциониране на Центъра, е предвидено да се закупят необходимите канцеларски материали и консумативи. Към Центъра ще бъдат назначени следните специалисти: Диспечер на услугата; социален работник–4 бр.; Шофьор–2 бр.; Домашен санитар–35 бр.; Психолог–2 бр.; Рехабилитатор–2 бр. и медицински сестри–6 бр. Общата численост ще е 52 служители с различна компетентност и задължения, разписани в дл. характеристики за съответните позиции. Предоставянето на почасови мобилни интегрирани здравно-социално услуги ще се осъществява съобразно разработената от МЗ програма /методика/ за предоставяне на патронажна грижа и стандарти за качество на услугата. В периода от 12 месеца за предоставяне на услугите от Центъра за почасови социални услуги ще бъдат обхванати 334 лица. Към всеки потребител ще бъде приложен индивидуален подход при определяне на вида и оптимално необходимото време на месец за предоставяне на почасовите услуги, като всяко лице от целевата група може да получава здравно-социални услуги до 2 часа на ден. За ефективното функциониране на Центъра и предоставянето на качествени услуги на потребителите ще се провежда ежемесечен мониторинг. Центърът ще предоставя следните видове услуги: - оказване на административна помощ (съдействие за изготвяне на необходимите документи за явяване на ТЕЛК и РЕЛК, попълване и подаване на необходимите формуляри като данъчни декларации, молби за получаване на помощи от службите за социално подпомагане или до други учреждения; съдействие при получаване на технически помощни средства); здравни консултации (осъществяване на контакт с лекар специалист, придружаване или довеждане на лекаря в дома на потребителя; съдействие за извършване на изследвания; консултиране и съветване относно здравословното състояние на потребителите, за хигиена и хранене; измерване на кръвно налягане, консултиране относно ползване на медицински изделия; консултиране за хигиена и предпазване от развитието на декубитус при рискови за това пациенти; измерване на витални показатели); психологическа подкрепа (консултиране и различни терапевтични дейности, съобразно индивидуалните потребности на потребителите на услугата; възстановяване и поддържане на психическото равновесие); рехабилитация (дейности свързани с двигателната активност на потребителите; процедури, масажи и различни видове манипулации; консултиране на близките на потребителите за раздвижване и двигателни умения); помощ в ежедневните задължения (хигиена на дома; смяна и пране на спално бельо; изхвърляне на отпадъците и др. подобни; поддържане на личната хигиена на човека, за когото се грижи; снабдяване с нужните хранителни продукти; помощ при храненето; пазаруване; придружаване извън дома, според потребностите)., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 368 450.37
  • Activity: Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране: Реализацията на дейността има за цел подкрепа за развитие на нови форми на комплексни услуги в общността и в семейна среда, които гарантират нормално развитие и равен шанс за пълноценно участие на потребителите и техните близки, в реалния живот. Сформираният екип на Центъра ще предостави цялостен пакет от дейности, които подкрепят потребителите в процеса на взаимодействие с другите структури и услуги, когато имат нужда от тях. Предоставяните специализирани услуги в Центъра /подкрепа и консултации от специалисти, със специфичен опит и квалификация/, са продиктувани от изискванията към социалните услуги да предоставят подкрепа съобразно с потребностите и да спомагат за повишаване на качеството на живот на целевата група по проекта. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants aged over 18, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 334.00 , Reached amount: 349.00
Indicator 2 Providers of services for social inclusion, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Number of providers of services for social inclusion with extended coverage of their activity., Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Участници над 18 г., вкл. с увреждания, получаващи патронажна грижа, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 334.00 , Reached amount: 349.00

Financial Information

Total Project cost 773 978.08 BGN
Grant 773 978.08 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 515 828.74 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN