Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.002-0520-C01
Project Name Developing the management capacity and increasing the growth of Karmela 2000 Ltd. through the introduction of system for management of business processes
Beneficiary 104527360 Karmela-2000 Ltd.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 13.03.2017
Start Date 13.03.2017
End Date 19.09.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Велико Търново, Велико Търново, гр.Велико Търново

Description

Brief description
Проектът на „Кармела 2000“ ООД има за цел да развие управленския капацитет, както и да засили растежа на предприятието чрез използването на информационни и комуникационни технологии за управление на бизнес процесите. 

Проектът обхваща дейности от категория II. Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, сред които:

1.	Дейност за придобиване и въвеждане на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите в предприятието
В рамките на проекта „Кармела 2000“ ООД възнамерява да закупи и внедри ERP система от ново поколение. Новата система ще замени съществуващата остаряла система, чиито ограничени функционалности не позволяват на предприятието да подобрява организацията на производството, да оптимизира използването на ресурси, да взима ефективно решения, да извършва контрол на всички операции и нива, да подобрява реализицията на продукцията и да разширява клиентската мрежа. 

2.	Дейност за инвестиции в ново оборудване и специализиран софтуер, допринасящ за въвеждането и функционирането на ERP система за управление на бизнес процесите
За целите на внедряването на нова интегрирана ERP система, „Кармела 2000“ ООД възнамерява да закупи сървърно оборудване и софтуер. Те са необходими за инсталацията и поддръжката на системата и ще подсигурят възможност за пълно разгръщане на нейните функционалности. Ще бъдат също така закупени и активи за подсигуряване на една важна функционалност на системата – мобилни баркод четци и принтер за баркодове, които чрез системата ще бъдат интегрирани със складовите наличности и информацията за изпращаните поръчки.

В резултат на изпълнението на проектните дейности в предприятието ще бъде внедрена нова ERP система, която ще развие управленския капацитет на „Кармела 2000“ ООД чрез използването на ИКТ базиран софтуер и едновременно с това ще засили растежа на компанията - пряко следствие от подобряване на всички бизнес процеси.
Activities
  • Activity: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез придобиване и въвеждане на ERP система за управление на бизнес процесите в предприятието: Проектът на „Кармела 2000“ ООД предвижда придобиване и въвеждане на ERP система за управление на бизнес процесите в предприятието от ново поколение, която ще представлява цялостно интегрирано решение. Новата система ще замени съществуващата остаряла система, чиито ограничени функционалности не позволяват на предприятието да подобрява производствените процеси, да оптимизира използването на ресурси, да взима ефективно решения, да извършва контрол на всички операции и нива, да подобрява реализацията на продукцията и да разширява клиентската мрежа. Новата ERP система ще бъде значително по-усъвършенствана и ще предлага пълен интегритет на информацията - всички документи, артикули, материали, контрагенти, процеси и техните взаимовръзки ще бъдат дефинирани и отразени в системата. Това ще подобри проследимостта на вложените суровини и материали в продукцията и последващо проследяване движението на готовата продукция, ще се улесни работата в складовете, като стоката ще се изписва автоматично чрез баркод четци, а не на ръка. Освен че ще поддържа нови съвременни и по-добри функционалности от старата, чрез нея ще се въведат и изцяло нови за предприятието модули, които ще създадат иновативни организационни модели: Модул CRM - в системата ще има интегриран модул за управление на връзките с клиенти, който ще подобри значително нивото на обслужване на клиентите. Модул Човешки ресурси – чрез този модул ще бъде постигнато оптимално управление на човешките ресурси в предприятието чрез поддържане на функционалности за Органиграма и отговорности, функция Целеполагане, функция Оценка на трудовото представяне (атестации). Тоест всички процеси, свързани с оптимизиране на работата на персонала и усъвършенстване на индивидуалното представяне ще бъдат интегрирани в новата система. Модул Непреки разходи (за пълна производствена себестойност) – чрез него дружеството ще може да поддържа изчисление и разпределение на непреки разходи на база произведени количества за период, което досега не се прави. Това ще доведе до по-точно определяне на производствената себестойност на всеки продукт, съответно до по-добро планиране на производствения процес, определяне цената на продукта и взимане на информирани управленски решения. Модул Управление на отпадъците – чрез него дружеството ще може да регистрира и следи колко и какви опаковки/отпадък/брак ще дойдат спрямо заложеното производство, кои от тях могат да се ползват повторно, кои трябва да се върнат към доставчика като амбалаж, кои от тях могат да се ползват повторно. Ще се поддържа отчетност на ниво междинен амбалажен склад и склад отпадъци, а отпадъците ще се делят по типове. За всяка една от стоките ще може да се въвежда амбалажа и на база неговия тип – да се определя дали става за повторно ползване или е за рециклиране. Ако е за рециклиране може преди самото производство да се прави анализ на това какво количество амбалаж за рециклиране (пластмаса, хартия и найлон) ще бъде освободено – ще може да се сметне тежест и себестойност като по този начин се оптимизира процеса по неговата обработка и могат да се сключат дългосрочни договори за изкупуване, извозване и обработка с фирми за рециклиране. За внедряване на новата ERP система „Кармела 2000“ ООД ще избере външен изпълнител, което ще бъде първата стъпка за изпълнение на дейността. След сключване на договор с него, при въвеждане на системата ще се осъществява пълна подкрепа и поетапно планиране, за да може новата система да се въведе без сътресения за работата на предприятието и служителите в нея. Тъй като тя ще замени изцяло съществуващата сега остаряла и нефункционална система, пренасянето на данните ще се осъществи внимателно с цел плавно преминаване към пълен интегритет на информацията и процесите. Придобиването и въвеждането на съвременна ERP система от ново поколение ще подобри използването на информационни и комуникационни технологии в предприятието, като спомогне за подобряване на управлението на всички бизнес процеси., Contracted Amount: 407 904.00 , Reported Amount: 407 900.00
  • Activity: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез инвестиции в ново оборудване и специализиран софтуер, допринасящ за въвеждането и функционирането на ERP системата за управление на бизнес процесите: Дейността предвижда инвестиции в ново оборудване и специализиран софтуер, допринасящ за въвеждането и функционирането на ERP системата за управление на бизнес процесите. За целите на внедряването на новата интегрирана ERP система, „Кармела 2000“ ООД възнамерява да закупи сървърно оборудване и софтуер. Те са необходими за инсталацията и поддръжката на системата и ще подсигурят възможност за пълно разгръщане на нейните функционалности. Ще бъдат също така закупени и активи за подсигуряване на една важна функционалност на системата – мобилни баркод четци и принтер за баркодове, които чрез системата ще бъдат интегрирани със складовите наличности и информацията за изпращаните поръчки. Това е ключов момент от реализацията на проекта, тъй като без адекватно работещо оборудване системата няма да може да извършва своите функции и да постигне своите цели. Понастоящем предприятието притежава стари сървъри, които са база за наличната остаряла ERP система. Те обаче не могат да подсигурят необходимия капацитет за работата на една система от ново поколение. При бързото развитие на съвременните технологии, особено в сферата на информационните и комуникационни технологии и услуги, хардуерът и необходимия за работата му специализиран софтуер трябва да се осъвременяват непрекъснато. За оптималната работа на новата система се изисква обезпечаване на организирането и съхранението на информацията чрез закупуване на хардуер, който може да гарантира висока степен на сигурност, скорост и надеждност на данните и процесите, както и прилежащ софтуер за оптималното функциониране и контрол на хардуера. За внедряването и ползването на новата ERP система, предприятието се нуждае от: - ERP Сървър - 1 бр. - Бекъп сървър - 1 бр. - Непрекъсваемо токово захранващо устройство (UPS) - 1 бр. - Мрежова система - 1 бр. - Софтуер за виртуализация на сървъри - 2 бр. - Сървърна операционна система - 2 бр. - Софтуер за мейл сървър - 1 бр. - Сървърен софтуер за база данни - 1 бр. - Софтуер за архивиране на виртуална среда във време на работа на виртуални сървъри - 1 бр. Много важна функционалност на новата система ще бъде възможността за интеграция с принтер за баркодове и мобилни баркод устройства за улесняване на процеса на управление в склада – чрез тях ще се извършва маркиране и сканиране на суровини, материали и готова продукция за пълна проследяемост и автоматична отчетност. Това ще подобри значително и процеса по изписване на стока, а интеграцията с журнал за инвентаризация ще улесни неимоверно процеса по инвентаризация и планиране на наличности. В тази връзка ще бъдат закупени: - Принтер за баркодове - 1 бр. - Ръчен безжичен баркод четец - 6 бр., Contracted Amount: 98 830.00 , Reported Amount: 98 749.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: STOUN COMPUTERS, Contracted Amount*: 354 683.00 , Reported Amount**: 506 649.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 77 726.69 , Reached amount: 77 714.85

Financial Information

Total Project cost 506 734.00 BGN
Grant 354 713.80 BGN
Self amount 152 020.20 BGN
Total actual amounts paid 354 654.30 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Закупуване на дълготрайни материални и нематериални активи за "Кармела 2000" ООД със следните Обособени позиции: Обособена позиция 1: Придобиване и въвеждане на ERP система за управление на бизнес процесите - 1 бр.; Обособена позиция 2: Закупуване на сървърно оборудване в това число: ERP Сървър - 1 бр. Бекъп сървър - 1 бр. Непрекъсваемо токово захранващо устройство (UPS) - 1 бр. Мрежова система - 1 бр. Принтер за баркодове - 1 бр. Ръчен безжичен баркод четец - 6 бр. Обособена позиция 3: Закупуване на ДНА - специализиран софтуер, допринасящ за въвеждането и функционирането на ERP системата за управление на бизнес процесите в това число: Софтуер за виртуализация на сървъри - 2 бр. Сървърна операционна система - 2 бр. Софтуер за мейл сървър - 1 бр. Сървърен софтуер за база данни - 1 бр. Софтуер за архивиране на виртуална среда във време на работа на виртуални сървъри - 1 бр. , Estimated Amount: 506 734.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Придобиване и въвеждане на ERP система за управление на бизнес процесите - 1 бр.
    Contractor: STOUN COMPUTERS
    Contract total funded value: 354 683.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Закупуване на сървърно оборудване.
    Contractor: STOUN COMPUTERS
    Contract total funded value: 354 683.00
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3: Закупуване на ДНА - специализиран софтуер, допринасящ за въвеждането и функционирането на ERP системата за управление на бизнес процесите
    Contractor: STOUN COMPUTERS
    Contract total funded value: 354 683.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN