Identification

UMIS Number BG05SFOP001-1.002-0020-C09
Project Name Development and implementation of information system "Register of powers of attorney."
Beneficiary 000695349 Ministry of Justice
Funding ESF ==> Good Governance
Date of the Contract/Order 18.04.2017
Start Date 15.03.2017
End Date 30.04.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Terminated (termination date)
Location of Performance
  • България

Description

Brief description
Към настоящия момент в България не съществува съвременна електронна система, в която да се регистрират нотариално заверени пълномощни и декларации и чрез която да е възможно информацията от тях да е видима и проверима.Поради липсата на съвременно средство за проверка в реално време на достоверността на предоставяните им упълномощаващи документи,държавните органи,гражданите и бизнесът рискуват да се изправят пред съществени проблеми, доверявайки се единствено на информацията от хартиения документ – лесно манипулируем при съвременните технологични средства.Настоящият проект ще реши посочените проблеми,чрез създаването на информационна система "Регистър на пълномощните",която няма да е публична, и достъп до информацията в нея ще имат само страните и правоимащите органи.По Дейност 1 от проекта ще бъде извършено проучване,ще се изготви Доклад с препоръки и предложения за промяна на нормативната уредба (в ЗННД) с оглед осъществяването и функционирането на информационна система "Регистър на пълномощните".Ще се изготви Доклад с препоръки и описание на необходимите технологични процеси и функционалности на системата, както и ще се разработи Техническа спецификация и документация по ЗОП за избор на изпълнител за Дейност 2.В рамките на Дейност 2 ще бъде разработена и внедрена информационна система "Регистър на пълномощните", обслужваща регистър "Пълномощни",ще се разработи ръководство за администриране на системата и ръководство за потребители на системата, както и обучителени видео материали.Ще се обучат 60 лица, извършващи нотариални действия или нотариални функции, както и 3 бр. администратори от МП. Дейност 3 ще осигури изпълнението на мерки за информация и публичност комуникация по проекта.Разработената информационна система ще взаимодейства с информационната система на Камарата на Нотариусите и с информационните системи на правоимащите органи с цел автоматизиране на процеса по отношение на достъп до съдържание на пълномощни и взаимодействие система със система.
Activities
  • Activity: Проучване на националната нормативна уредба и добри практики на страни членки на ЕС. Изготвяне на проекти на нормативни актове и препоръки за необходимите технологични процеси и функционалности. Разработване на Техническа спецификация и тръжна документация по ЗОП за избор на изпълнител за разработване и внедряване на информационната система „Регистър на пълномощните“.: В рамките на дейността ще се извърши проучване, което ще обхване действащата нормативна уредба в Република България и добри практики в тази област на страни членки на ЕС, като проучването ще обхване като минимум Великобритания, Германия, Франция, Литва и Латвия. В резултат на извършеното проучване ще бъдат изготвени: ­1.Доклад с препоръки и приложени проекти за промяна на нормативните актове (напр. в ЗННД с оглед осъществяването и функционирането на информационна система (ИС) "Регистър на пълномощните"; Наредба № 32/1997 г. за служебните архиви на нотариусите, издадена от министъра на правосъдието, регламентираща достъпа по електронен път до упълномощителни документи, предварителни договори, пълномощни за подкрепа и др., заверени от нотариус; практики в областта на електронното овластяване и взаимно признаване на документи); 2.Разработена Техническа спецификация и тръжна документация по ЗОП за избор на изпълнител за разработване и внедряване на ИС „Регистър на пълномощните“, включваща описание на процесите по: - предоставяне на информация на лица, извършващи нотариални действия или изпълняващи нотариални функции, на държавни органи, на лица – физически и юридически, местни и чуждестранни, публични и частни; - взаимодействието между участници и страни, между трети лица и страни, между трети лица и участници, както и между лицата, извършващи нотариални действия или изпълняващи нотариални функции и всички вече посочени; - заявяване, обработка и издаване на електронни удостоверения, съдържащи информация за това дали нотариално удостовереният документ е автентичен, действащ или прекратен; - необходимите технологични процеси и функционалности на информационната система. Въвеждането и промяната на информацията в Регистъра на пълномощните (Регистъра) ще е задължение на лицата, извършващи нотариални действия, и на лицата, изпълняващи нотариални функции, като се гарантира невъзможността за неоторизиран достъп и подмяна. Ще бъдат създадени нормативни основания за достъп до съхраняваните документи, включително и на държавни органи, бизнеса и гражданите. Обхватът на Регистъра ще се разшири и с удостоверяваните документи от лицата, изпълняващи нотариални функции (по чл. 83 и сл. от ЗННД). В спецификацията ще се съдържа описание на функционалните и нефункционалните параметри на ИС "Регистър на пълномощните". ИС ще е Web базирана с централизирана база данни, с възможност за достъп на множество потребители до съхраняваната информация, чрез гъвкави механизми за оторизация и автентификация на потребителите, включително с е-­сертификати. , Contracted Amount: 27 328.00 , Reported Amount: 25 494.36
  • Activity: Разработване и внедряване на информационна система "Регистър на пълномощните": В рамките на дейността ще бъде разработена и внедрена в МП информационна система "Регистър на пълномощните". ИС ще предоставя възможност за създаване на роли и групи от потребители: а) лица - страни/участници по дадено пълномощно с роля достъп до информацията от пълномощното, справка за всички пълномощни (действащи и прекратени), по които те са страни/участници; б) лица, имащи нормативното право за удостоверяване на пълномощни с роля: създаване на пълномощни, импортиране на съществуващи от външна система и справки за издадени пълномощни, отнасящи се до страните по тях; в) правоимащи органи и лица, за които документът е предназначен, с роля търсене и преглеждане на пълномощно по определени критерии.Ще се създаде интерфейс с ИС "Единство" за взаимодействие система със система при обмен на информация за издадени пълномощни.ИС ще предоставя електронна админ. услуга по уведомяване на лице за наличие на пълномощно, по което то е страна; ще притежава средства за електронно подписване на информацията за пълномощните, като същата се съхранява в структуриран вид; ще гарантира съвместимост между съхраняваните в различни формати пълномощни, ще предоставя лек и интуитивен интерфейс за ползване, който да се визуализира през най-често използваните браузъри и устройства.Ще предоставя форми, чрез които правоимащите лица да могат да създават необходимите документи, свързани с упълномощаването.Издадените по този ред пълномощни ще са видими само от страните и единствено през системата, като електронно подписани документи. ИС ще поддържа списъци от използвани понятия, автоматично попълване, автоматична корекция и формален контрол. Ще се разработи ИС "Регистър на пълномощните" с лесен за използване от потребителите интерфейс. Ще се реализират 3 бр. нови ЕАУ: 1. ЕАУ за справка относно наличие и съдържание на пълномощно; 2. ЕАУ по уведомяване на лице за наличие и промяна на статуса на пълномощно, по което то е страна 3. ЕАУ по уведомяване на 3 бр. лица за промяна на статуса на пълномощно за подкрепа.Ще се създаде възможност за извършване на справки по различни критерии (предварителни договори и пълномощни, в това число за подкрепа), както и възможност за използване на ел. форми, чрез които правоимащите лица ще могат да създават необходимите документи. В рамките на дейността ще бъдат анализирани данните в ИС ""Единство" на Нотариалната камара. Базите данни ще бъдат анализирани по следните показатели: пълнота, коректност и консистентност на съхраняваните данни. Въз основа на анализа ще се разработят адекватни правила за преноса на съответния вид данни от локалните системи към централната база данни на информационна система "Регистър на пълномощните". Въз основа на анализа трябва да се разработят адекватни правила за достъп до съответните данни, с цел извършване на справки за налични пълномощни, като входът за извличане на справките трябва да се реализира през портала на информационна система "Регистър на пълномощните". Въз основа на правилата трябва да се реализира единен интерфейс за граждани през портала на информационна система "Регистър на пълномощните", през който да достъпват различните справки, като данните се извличат както от "Регистър на пълномощните", така и от ИС "Единство" на Нотариалната камара. Ще бъдат проведени тестове за доказване на правилната работа на разработените автоматизирани средства. . Ще се разработят ръководство за администриране на системата и ръководство за потребители на системата. Ще бъдат разработени два обучителни видео материала за работа със системата от различни групи лица администратори и потребители, които ще бъдат достъпни в информационната система. Ще бъдат обучени минимум 60 лица, извършващи нотариални действия или изпълняващи нотариални функции, за работа със системата и 3 бр. администратори от МП. , Contracted Amount: 464 038.00 , Reported Amount: 148.30
  • Activity: Мерки за информация и комуникация: При изпълнението на дейността екипът на Министерството на правосъдието и избраният изпълнител ще се придържат към изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. През целия период на изпълнението на проекта бенефициентът и избраният изпълнител ще провеждат активна информационна политика, насочена както към заинтересованите страни, така и към широката общественост. В изпълнение на дейността се предвиждат следните действия: 1. Периодични публикации на интернет страницата на Министерството на правосъдието, отразяващи напредъка и постигнатите резултати - на всеки три месеца. 2. Публикуване на 1 статия (прессъобщение) в българска печатна медия. 3. Изработване на ролбанер за визуализация, с възможност за позиционирането му на видно място по време на мероприятията по проекта . 4. Изработване на информационна табела, която ще бъде поставена на видно място в сградата на МП. 5. Изготвяне и разпространение на рекламни материали – химикали, блок-листа, флаш памети; 6. Провеждане на една заключителна пресконференция за запознаване на обществеността и медиите с постигнатите резултати по проекта., Contracted Amount: 4 578.00 , Reported Amount: 533.86

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: DMI DEVELOPMENT LTD, Contracted Amount*: 3 240.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: CIELA NORMA AD, Contracted Amount*: 23 760.00 , Reported Amount**: 23 760.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 E-services supported, available in transactional regime, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 3.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Number of supported registers, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 0.00 BGN
Grant 0.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 0.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Мерки за информация и комуникация, Estimated Amount: 3 935.80
  • Differentiated position 1: Мерки за информация и комуникация
    Contractor: DMI DEVELOPMENT LTD
    Contract total funded value: 3 240.00
Procedure 2 Subject to due process: Проучване на съществуващата нормативна уредба и предложение за промяна на същата, чрез изготвяне на проекти за промяна на нормативни актове. Изготвяне на препоръки за необходимите технологични процеси и функционалности. Разработване на Техническа спецификация и тръжна документация по ЗОП за избор на изпълнител по Дейност 2., Estimated Amount: 72 000.00
  • Differentiated position 1: роучване на съществуващата нормативна уредба и предложение за промяна на същата, чрез изготвяне на проекти за промяна на нормативни актове. Изготвяне на препоръки за необходимите технологични процеси и функционалности. Разработване на Техническа спецификация и тръжна документация по ЗОП за избор на изпълнител по Дейност 2.
    Contractor: CIELA NORMA AD
    Contract total funded value: 23 760.00
Procedure 3 Subject to due process: Разработване и внедряване на информационна система "Регистър на пълномощните", вкл. с прилежащото й обучение. , Estimated Amount: 458 240.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN