Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.008-2129-C01
Project Name Improving the working environment in "PANO-TECH" Ltd. by providing good and safe working conditions
Beneficiary 108562348 PANO-TECH LTD.
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 18.05.2017
Start Date 18.05.2017
End Date 28.02.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Кърджали (BG425), Ардино, гр.Ардино

Description

Brief description
Фирма „Пано-Тех” ЕООД е специализирана в изработката на качествени мъжки и дамски облекла на ишлеме. Дружеството разполага с производствена база в гр.Ардино, разположена в централната част на града. Продукцията е насочена изцяло за реализация на външния пазар.
Към настоящия момент в компанията работят 46 души, от които 3-ма са над 54 години. 
Ръководството на фирмата осъзнава, че осигуряването на здравословни и безопасни условия по време на работния процес е неделима част от организацията на всяка трудова дейност и необходимо условие за постигане на по-висока конкурентоспособност на продукцията и услугите, увеличаване на доходите и печалбата на предприятието, и утвърждаване и развитие на бизнеса. Основни дейности, предвидени за изпълнение в проектното предложение и пряко свързани със социалната политика на фирмата са:
Дейност 1: Разработване, адаптиране и въвеждане на методи и процеси за развитие на човешкия ресурс в предприятието;
Дейност 2: Осигуряване на средства за колективна защита;
Дейност 3: Закупуване на специално работно облекло и лични предпазни средства;
Дейност 4:Обучения на работниците и служителите относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място;
Дейност 5: Осигуряване на социални придобивки за работещите;
Дейност 6: Сформиране на екип, организация и управление на проекта;
Дейност 7: Осигуряване на информираност и публичност по проекта;
Основните стъпки, които "Пано-Тех" ЕООД откроява, следвайки своята фирмена политика са:
- Създаване и непрекъснато подобряване на безопасните и здравословни условия на труд за своите служители;
- Опазване на здравето на работещите във фирмата;
- Опазване на околната среда;
- Производство на качествена продукция.
Activities
  • Activity: Разработване, адаптиране и въвеждане на методи и процеси за развитие на човешкия ресурс в предприятието: Реалната бизнес среда изисква и отговорно бизнес поведение на участниците в реалните процеси. То трябва да бъде стимулирано не само чрез строг контрол, а и чрез създаването на социално икономическа среда, която да мотивира и предполага създаването и поддържането на качествени, здравословни и безопасни условия на труд. За създаването на тази среда е необходимо в следващите години натрупването на достатъчно на брой добри практики и знания в сферата на безопасните и здравословни условията на труд. В тази връзка анализa на състоянието и разработване на стратегия за управление на човешките ресурси с цел удължаване на професионалния живот и въвеждане на практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот на работещите във фирма "Пано-Тех" ЕООД е важен елемент за развитието на човешките ресурси в бъдеще. Иновативните практики за управление на ЧР осигуряват както компетентността, така и съпричастието на служителите по всички нива на организацията. Стратегията ще включва: 1. Оптимизация на работните процеси: - стратегия за преструктуриране - групиране на задачите с цел създаване на „по-съдържателни” постове, ре- организация на трудовите единици за постигане на по-голяма ефективност в работата им; - стратегия за въвеждане на гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време и ротация на работното място); - възможност за избор на работна смяна и ползване на лично време през работния процес за координиране на лични неотложни задължения (за лицата над 54г. и родителите с малки деца). - стратегия за разпределение на задачите- прибягване до услугите на трети лица, които не са част от персонала, за изпълнението на дейности, които са тясно специализирани и за които наемането на служител на пълен работен ден не е оправдано; - стратегия за сътрудничество - с други организации за подготовката на лидерите на утрешния ден и обучението им в някои обещаващи тематики; разделяне на разходите за обучение на групи служители; да се позволява на служителите да посещават други организации, за да придобиват нови знания и по-добре да опознаят средата; 2. Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители, включително служителии над 54г. (съгласно Стратегическата рамка на ЕС за ЗБУТ за 2014- 2020): - стратегия за обучение и професионално развитие - придобиване на нови и и развитие на съществуващите знания и умения, развитие на потенциала на служителите в съответствие с изискванията на работата и приоритетите на организацията; подготвяне на персонала да се справя по-добре с промени и непредвидени обстоятелства; предоставяне на възможност за конкурентно предимство; - стратегия за подбор - въвеждане на нови методи за подбор на персонала; Така предвидените в стратегия за управление на човешките ресурси дейности ще спомогнат за постигане на заложените в проектното предложение основна и специфични цели. Ще се постигне дългосрочен ефект чрез въвеждане на устойчива и прозрачна фирмена политика, която да повиши производителността на труда и да допринесе за повишаване мотивацията и лоялността на работещите., Contracted Amount: 10 000.00 , Reported Amount: 10 000.00
  • Activity: Осигуряване на средства за колективна защита: Фирма "ПАНО-ТЕХ" ЕООД осигурява на своите служители задължителните здравословни и безопасни условия на труд, като има сключен договор със СТМ "МАКАО" ЕООД - гр. Пловдив. След извършено обследване на работните помещения и процеси, СТМ изготвя препоръки за подобряване на безопасните и здравословни условия на труд, и привеждане на цялостния работен процес към нормативните изисквания. В тази дейност се предвижда: - Подмяна на съществуващите осветителни тела с по-ефективни и по-енергоспестяващи - за постигане на осветеност в съответствие с изискванията - на база на направените замервания на осветеността в производствените помещения се налага оптимизация на осветеността, с цел минимизиране неблагоприятните последици върху работещите - умора, главоболие, понижаване на способността на очите да се фокусират върху наблюдавания обект и да задържат фиксация; - Осигуряване на локални, настолни осветителни тела на всяка шевна машина, енергоспестяващи,, за постигане на осветеност в съответствие с изискванията; - Подмяна на обикновените работни столове с ергономични такива - за седящите работни места - с възможност за регулиране на височината на седалката, облегалката и наклона на облегалката. Работните столове ползвани към момента нямат възможност за регулиране и не съответстват на ергономичните изисквания. Продължителното стоене на настоящите столове води до изкривявания. Технологичните операции се характеризират с раздробени и еднообразни движения, наложен ритъм и принудителна работна поза. Несъответствието на работните места и извършваните операции с биологичните възможности може да доведе до претоварване, умора и болки в гърба, сужозилия, мускулни пренапрежения периферни нервни увреждания, деформация на костите и гръбначния стълб. Със закупуване на ергономичните столове ще се осигурят качествени и добри условия на труд за извършване на ежедневните задължение. По този начин ще се минимизира риска от гръбначни изкривявания. - Осигуряване на ергономични постелки на пода за намаляване на умората при правостоящата работна поза - продължителното стоене върху твърда повърхност в изправено положение може да доведе до умора и здравословни проблеми; При изправена, неподвижна стойка кръвта в артериите престава да цикрулира правилно, повишава се натоварването върху ходилата, което води до мускулни схващания и свличане на свода на стъпалото; Чрез основната си функция "анти-умора", ергономичните подови постелки облекчават натоварването в краката, стимулират циркулацията на кръвта и намаляват напрежението в кръста, сухожилията и мускулите на краката; Подробното обосноваване и нуждата от закупуване и подмяната на описаните дейности са подробно разписани в "Програма за минимизиране на риска във "ПАНО-ТЕХ" ЕООД, гр. Ардино", която е неразделна част от проектното предложение., Contracted Amount: 13 900.00 , Reported Amount: 13 570.00
  • Activity: Закупуване на специално работно облекло и лични предпазни средства: Във фирма "ПАНО-ТЕХ" ЕООД работят общо 46 души, 3-ма от които е необходимо да използват ЛПС и специално работно облекло. Длъжностите и вида на личните предпазни средства са описани от СТМ и утвърдени от ръководството на "ПАНО-ТЕХ ЕООД в Списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС за безопасност и работа, съгласно Наредба 3 на МТСП и МЗ от 19.04.2001г., след извършена оценка на риска на различните работни места. Към момента ръководството на фирмата осигурява работно облекло и лични предпазни средства за минимална защита. Във връзка с предписанията от СТМ, съобразени с нормативната база и след класифициране на основните рискови фактори по време на работа и спецификата на работните места е необходимо да се закупят нови и по- ефективни и предпазващи работно облекло и ЛПС осигуряващи по - висока защита по време на работа. По този начин ще бъде минимизиран риска от трудови злополуки и ще се подобри здравния статус на работещите. За целевата група, чиято дейност е свързана с работа с риск за здравето и безопасността, който не може да се отстрани по друг начин, е предвидено да се закупят: За длъжностите Оценител облекло, Технолог облекло, Контрольор качество, Пакетировач, Машинен оператор шиене, Гладач, ютия: - Работна манта - антистатична, антиалергична - облекчава работата и защитава тялото на работещия; - Чехли - ергономични, ортопедични, антистатични, противохлъзгащи; За длъжността Монтьор текстилно оборудване: - Работна манта - антистатична; - Обувки - естествена кожа, изолиращи, противохлъзгащи; - Диелектрични ръкавици; За длъжността Брояч, промишлено производство: - Работна манта - антистатична; - Обувки - естествена кожа, изолиращи, противохлъзгащи; Всички описани ЛПС и специално работно облекло са от по – висок защитен и качествен клас от доставяните до момента, което ще допринесе за мотивирането на персонала, подобряване на здравния му статус и повишаване на производителността на труда. Подобрените качествени показатели на ЛПС средства и облекла ще повишат сигурността и безопасността на използващите ги работници.Значително дълго ще се запазят и експлоатационните им качества., Contracted Amount: 5 200.00 , Reported Amount: 4 978.00
  • Activity: Обучения на работниците и служителите относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място: Дейността е съпътстваща основните мерки за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. След извършена оценка на риска на работните места и определяне на основните рискове на индивидуалното работно място се определят следните теми за провеждане на обучения: - Проблеми за здравето и безопасността при работа в предприятия от шивашката индустрия; Характерни и присъщи рискове за здравето и безопасността в бранша; - Планиране и идентифициране на опасностите, оценяване на рисковете и определяне на мерки за превенция; - Изисквания на безопасност към оборудването. Електричество и свързаните с него опасности; - Микроклимат, осветление и шум на работните места; - Ергономия на работното място; - Сигнални дисплеи и табла; - Замърсяване на атмосферата, газове, течности и пари, метали и други опасни химикали; Профилактични мерки; Вентилация, аспирация, индивидуални средства за защита; - Причини за нещастни случаи; Опасностите на работните места; Оказване на първа долекарска помощ. Предвиденото обучение има за цел да допълни знанията на работещите и да надгради основните познания, които са придобили от задължителния въвеждащ инструктаж за безопасност на труда, съгласно чл. 26 (2) 1 "а" и "б" от ЗЗБУТ. Обучениеята и инструктажите по безопасност и здраве при работа са две взаимно свързани страни на общия процес на подготовка на работниците и служителите от предприятието, както и на други лица, които имат отношение към тези въпроси. Обучението и инструктажите по безопасност и здраве при работа се провеждат само в работно време, като всички необходими за това разходи са за сметка на работодателя.Основните цели на дейността са да се усвояват основните изисквания, нормите, правилата и мерките за безопасен и здравословен труд и да се поддържа необходимото ниво на знания и умения по безопасност и здраве при работа на работещите през целия период на трудовата им дейност в съответствие с изискванията на съответната професия и дейност. Обучителните методи в рамките на проекта ще бъдат определени и следвани от страна на избрания изпълнител - обучителен център, притежаващ необходимия лиценз за извършване на предвиденото обучение., Contracted Amount: 15 000.00 , Reported Amount: 15 000.00
  • Activity: Осигуряване на социални придобивки за работещите: В изпълнението на тази дейност "ПАНО-ТЕХ" ЕООД ще предостави на служителите си подходящо помещение за хранене, съблекалня и стая за краткотраен отдих за жената, в което ще се осигури задължителното обзавеждане и оборудване по Наредба 11 от 02.03.1987г. за стаите за лична хигиена на жената и за почивка на бременните жени. За целта ще бъде направен ремонт на трите помещения - стая за краткотраен отдих, помещение за хранене и съблекалня, като се направи подмяна на подова настилка, шпакловане и боядисване, и осигуряване на подходящо осветление. Така заложената дейност ще спомогне на служителите във фирмата да се възползват от пълноценна почивка и удобство при хранене. С цел подобряване условията за почивка и хранене, помещенията ще бъдат напълно оборудвано и обзаведено с цел създаването на по-добри условия за хранене, създаване на приятна обстановка за релаксиране и възстановяване на служителите на "ПАНО-ТЕХ" ЕООД., Contracted Amount: 41 000.00 , Reported Amount: 38 808.02
  • Activity: Сформиране на екип, организация и управление на проекта: В рамките на тази дейност ще бъде сформиран екип от служители на предприятието , който ще бъде зает с управлението и отчитането на проектните дейности. Екипът ще отговаря за правилното провеждане на цялостната процедура по проекта. Дейността ще се изпълнява през целия период на проекта. Предвижда се екипът да се състои от ръководител и счетоводител . В разходите за дейността е предвидено само тяхното заплащане на база, сключени граждански договори. В съответвстие с плана за действие по проекта Екипът разработва подробен план за изпълнение. В него ще са посочени задачите, тяхната последователност, както и ще се утвърди график за изпълнението им. Задачите се утвърждават окончателно, както и отговорниците за тяхното изпълнение. Създава се структура за управление с точно поставени задачи и отговорности. Дейността е основополагаща за изпълнение на останалите проектни дейности и постигане назаложените цели на проекта - Изпълнение на дейностите по проекта, постигане на целите, изготвяне на технически и финансови отчети и цялостно финализиране на проекта. При определяне на заплащането на членовете на екипа е използвана методиката за определяне на възнаграждения, приложена към документите за информация, оповестени при обявяването на настоящата процедура., Contracted Amount: 7 125.00 , Reported Amount: 5 694.76
  • Activity: Осигуряване на информираност и публичност по проекта: В рамките на тази дейност ще бъде избран изпълнител за изработка и монтаж на информационни табели, доставка на стикери за новозакупеното оборудване и информационни емблеми за работното облекло и лични предпазни средства и рекламно-информационни материали (брошури). Иформационните табели ще отговарят на всички изисквания, относно материалите за публичност и визуализация и ще оповестяват основните данни по проекта, както и безвъзмездния принос на ЕСФ за изпълнението му., Contracted Amount: 1 500.00 , Reported Amount: 360.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Hydro Construct Ltd., Contracted Amount*: 15 808.02 , Reported Amount**: 15 808.02
  • Contractor: MAKAO Ltd., Contracted Amount*: 15 000.00 , Reported Amount**: 15 000.00
  • Contractor: Omar Ltd., Contracted Amount*: 4 978.00 , Reported Amount**: 4 978.00
  • Contractor: Vetex Ltd., Contracted Amount*: 13 570.00 , Reported Amount**: 13 570.00
  • Contractor: Ivana Agro Ltd., Contracted Amount*: 23 000.00 , Reported Amount**: 23 000.00
  • Contractor: Ni Ko Ltd., Contracted Amount*: 360.00 , Reported Amount**: 360.00
  • Contractor: Central Consulting Company Ltd., Contracted Amount*: 10 000.00 , Reported Amount**: 10 000.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises which have introduced new processes for health and safety at work, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Number of enterprises supported, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Employed, including self-employed, persons, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 46.00 , Reached amount: 46.00
Indicator 4 Number of enterprises which have introduced new systems, practices and tools for human resources development and organisation of labour processes, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 93 725.00 BGN
Grant 93 725.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 88 410.78 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Закупуване на специално работно облекло и лични предпазни средства, Estimated Amount: 5 200.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на специално работно облекло и лични предпазни средства
    Contractor: Omar Ltd.
    Contract total funded value: 4 978.00
Procedure 2 Subject to due process: Обучения на работниците и служителите относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място, Estimated Amount: 15 000.00
  • Differentiated position 1: Обучения на работниците и служителите относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място
    Contractor: MAKAO Ltd.
    Contract total funded value: 15 000.00
Procedure 3 Subject to due process: Осигуряване на информираност и публичност по проекта, Estimated Amount: 1 500.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на информираност и публичност по проекта
    Contractor: Ni Ko Ltd.
    Contract total funded value: 360.00
Procedure 4 Subject to due process: Осигуряване на социални придобивки за работещите – оборудване и обзавеждане, Estimated Amount: 23 000.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на социални придобивки за работещите – оборудване и обзавеждане
    Contractor: Ivana Agro Ltd.
    Contract total funded value: 23 000.00
Procedure 5 Subject to due process: Осигуряване на социални придобивки за работещите – СМР (текущ ремонт), Estimated Amount: 18 000.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на социални придобивки за работещите – СМР (текущ ремонт)
    Contractor: Hydro Construct Ltd.
    Contract total funded value: 15 808.02
Procedure 6 Subject to due process: Осигуряване на средства за колективна защита, Estimated Amount: 13 900.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на средства за колективна защита
    Contractor: Vetex Ltd.
    Contract total funded value: 13 570.00
Procedure 7 Subject to due process: Разработване, адаптиране и въвеждане на методи и процеси за развитие на човешкия ресурс в предприятието, Estimated Amount: 10 000.00
  • Differentiated position 1: Разработване, адаптиране и въвеждане на методи и процеси за развитие на човешкия ресурс в предприятието
    Contractor: Central Consulting Company Ltd.
    Contract total funded value: 10 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN