Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.002-0062-C01
Project Name ,,Support for independent living in the municipality of Nova Zagora’’
Beneficiary 000590597 Nova Zagora Municipality
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 17.09.2015
Start Date 17.09.2015
End Date 17.06.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Югоизточен, Сливен, Нова Загора

Description

Brief description
Проект „Подкрепа за независим живот в Община Нова Загора” си поставя за цел да подобри качеството на живот и достъпа за услуги за социално включване на хора с увреждания и лица над 65 г. в невъзможност за самообслужване, преодоляване на последиците от социалното изключване и бедността и връщането на реалния пазар на труда на лицата, които полагат грижи за близките си с увреждания. Услугата ще се предоставя от подкрепеното по настоящия проект Звено за услуги към Домашен социален патронаж - Нова Загора, създаден по процедура „Помощ в дома” за предоставяне на почасови услуги за социално включване в общността или в домашна среда. Към него ще бъдат назначени персонал за функциониране на услугата, състоящ се от социален работник и сътрудник социални дейности, предоставяне на специализирани услуги от наета медицинска сестра за гарантиране на интегриран подход при предоставянето на услугите. За персонал, предоставящ почасови социални услуги ще бъдат наети приблизително 62 лица, които ще обслужват 100 потребители от целевите групи. 
Заложените дейности са съобразени с изискванията на Управляващия орган на ОПРЧР 2014-2020, като постигнатите резултати ще спомогнат за улесняване достъпа до социални и здравни услуги, независим живот и социално включване на нуждаещите се хора с увреждания и лица над 65 г. в невъзможност за самообслужване.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта: За изпълнение на дейностите ще бъде сформиран екип за организация и управление на проекта. Екипът ще се състои от: 1. Ръководител - ръководи работата на екипа, разпределя задачите и отговорностите на членовете; Управлява дейностите по проекта и носи отговорност за цялостното му изпълнение; 2. Координатор - администрира дейностите по проекта и оформя документация свързана с техническата отчетност на проекта, отговаря за навременната подготовка и изпълнението на отделните дейности по проекта; Отчита технически проекта; 3. Счетоводител - Управлява прогнозните и действителни парични потоци; Изготвя и отчита всички финансови документи, съгласно подписания договор и българското законодателство; Подготвя документи за разплащания; Оформя фактури и всички необходими финансово отчетни документи по проекта; Изготвя искане за плащане по междинни и окончателен финансови отчети; 4. Експерт търгове - изготвя необходимите документи за тръжната документация, провежда тръжните процедури, провежда организацията по откриване на процедури за възлагане на обществени поръчки; участва в изготвянето на документации за възлагане на обществени поръчки; участва в комисии за разглеждане, оценка и класиране на офертите; да поддържа архив от досиета с документи, свързани с обществени поръчки; осъществява информационно огласяване на процедурата по възлагане на обществените поръчки; изпраща информацията, свързана с възлагането на обществените поръчки до Агенцията за обществени поръчки, съгласно ЗОП и Правилник за прилагане на Закона за обществените поръчки; 5. Експерт човешки ресурси - Подготвя необходимата документация, свързана с назначаването и освобождаването на персонала в звеното за услуги в домашна среда и лицата предоставящи почасовите услуги. Изготвя и поддържа досиетата на наетия по трудово правоотношение персонал; Приема и завежда заявленията от кандидатите за работа; 6. Технически сътрудник - Администрира дейностите по проекта; Оформя документация, свързана с техническата отчетност на проекта; Води кореспонденцията по проекта; Отговорен за прилагането в работата на всички приети правилници, наредби и заповеди на ръководството; Приема и завежда заявленията от кандидат потребителите при стартиране на проекта; Участва работните срещи на Екипа за управление на проекта и води протокола от срещите; Длъжността е пряко подчинена на Ръководителя на проекта; Екипът ще следи изпълнението да се извършва в съответствие с установените процедури, съгласно изискванията на Възложителя и специалните условия на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по ОП „РЧР”. , Contracted Amount: 45 447.35 , Reported Amount: 42 835.09
  • Activity: Информиране и публичност - провеждане на кампания сред потенциалните кандидат-потребители и кандидатите за работа: С цел информиране на потенциалните потребители за услугата и кандидатите, които желаят да бъдат наети по програмата, ще бъдат изработени и разпространени информационни материали за: предоставената безвъзмездна помощ по ОП; организацията - доставчик на социалните услуги; процеса на предоставяне на услугите; описание на правата и задълженията на пряко предоставящите социални услуги и съответно на потребителите. Ще се проведат информационни кампании чрез организиране и провеждане на стартова пресконференция с помощта на местните електронни медии. Ще бъде осъществена логистика за пресконференцията и ще бъдат изработени, чрез избран изпълнител, следните материали: брошури; плакати; информационна табела; рекламни папки и рекламни химикала; репортаж; логистика; пресконференция. В сайта на кандидата ще бъде публикувана информация. На всички организирани информационни събития ще бъдат привлечени всички заинтересовани страни - организации на хора с увреждания, на възрастни хора, дирекция "Социално подпомагане", кметовете на населените места в община Нова Загора. За провеждане на кампанията ще бъдат изразходени средства в размер на 1034,40 лв., описани в т. 13 от бюджета., Contracted Amount: 1 034.40 , Reported Amount: 1 775.40
  • Activity: Подбор и наемане на персонал за предоставяне на специализирани услуги в Звеното за почасово предоставяне на услуги за социално включване в домашна среда: Дейността включва подбиране и назначаване на персонал, необходим за функциониране на звеното - социален работник и сътрудник социални дейности, персонал за предоставяне на специализирани услуги в домашна среда - медицинска сестра и персонал за почасово предоставяне на услугите. Ще бъде разработена процедура за подбор на кандидатите – приоритетно безработни лица в трудоспособна възраст, които не са придобили право на пенсия за осигурителен стаж и възраст. Наетите на длъжност социален работник, сътрудник социални дейности и медицинска сестра ще бъдат назначени на пълен работен ден, а лицата за персонал за почасово предоставяне на услугата на длъжност личен асистент на пълен и на непълен работен ден. За целта с всеки един ще бъде сключен трудов договор и подробно разписана длъжностна характеристика. За личните асистенти ще бъдат разработени и приложени към трудовия договор индивидуален план-график, включващ обслужваните от тях потребители. Ще бъде закупено работно облекло в размер на 4686,00 лв., описани в т. 4.1 от бюджета, чрез провеждане на процедура за доставка по реда на ЗОП. Наети приблизително 62 лични асистенти, от тях 22 при извършване на първоначалния подбор, а останалите 40 след приключване предоставянето на услугите по операция „Нови алтернативи”. , Contracted Amount: 446 478.52 , Reported Amount: 361 613.83
  • Activity: Провеждане на обучения и супервизия на персонала: Придобиване на знания и умения за предоставяне на качествени услуги в домашна среда с цел повишаване качеството на предоставяните услуги. За гарантиране качеството на предоставяната социална услуга ще бъде проведено въвеждащото обучение за одобрените лица и резерви. В обучението ще бъдат включени единствено лица, които не са преминали въвеждащо обучение. Ще се извърши в рамките на 2 дни по 7 часа по теми, в съответствие с Методиката за предоставяне на социалната услуга в общността „Личен асистент”. Обучението ще завърши с решаване на тест и издаване на сертификат. Предвидени са разходи за въвеждащо обучение на 15 одобрени кандидата за два дни по 10 лв. на ден, чиято обща сума е 300 лв. По време на предоставяне на услугите, на персонала на звеното, за повишаване качеството на предоставяните услуги, ще бъдат проведени три надграждащи обучителни модули с практическа насоченост за около 62 наети лица. Всяко обучение ще бъде в рамките на един ден. Личните асистенти ще бъдат разделени на три групи, средно по 20 лица в група. Предвидените разходи са в размер на 1350 лв. общо за трите надграждащи обучения. По време на предоставяне на услугите ще бъдат провеждани и регулярни групови и индивидуални супервизии по теми и предварителни заявки от персонала на звеното - общо 40 броя. Предвидените разходи за извършване на супервизията са в размер на 704,00 лв. Обучителните програми и текстовите за обучителните модули ще бъдат разработени от нает за целта асистент методик, наетият обучител ще извърши въвеждащото и надграждащите обучения , а нает консултант ще супервизира персонала, предоставящ социалните услуги по теми, предварително заявени чрез индивидуални или групови срещи. Асистент методика ще подготви обучителната програма, ще направи подбор и ще разработи текстовете за обучителните модули, ще подготви теста за проверка на знанията, както и формулярите за обратна връзка. Предвидените разходи са в размер на 280,80 лв. Обучителят ще извърши обучението, ще организира и проведе заключителната част с решаване на теста , ще провери дадените отговори за проверка на знанията. Изборът на асистент методика и консултанта, който ще супервизира персонала ще се извърши по реда на ЗОП, а обучителя ще бъде физическо лице с предвидени разходи за трудови възнаграждения и възнаграждения, определени по реда на ЗДСл на физическите лица. , Contracted Amount: 2 634.80 , Reported Amount: 4 199.73
  • Activity: Подбор на кандидат-потребители на социалните услуги: Дейността е свързана с набиране на потребители на почасовите социални услуги. Ще бъде приложена методика за оценка на потребностите на кандидат-потребители, разработена от избран и нает асистент методик, чрез процедура по реда на ЗОП - предвидени са разходи в размер на 280,80 лв. На всяко лице, подало заявление за ползване на почасови услуги за социално включване, ще бъде извършена индивидуална оценка на потребностите на база изготвената методика. Първата група оценки на потребностите на кандидатите подали заявление, ще бъде извършена от трима експерти оценка - физически лица с предвидени разходи за трудови възнаграждения и възнаграждения в размер на 1200,00 лв., определени по реда на ЗДСл на физическите лица. Предвидената сума включва изготвяне на 80 оценки на лицата, преди стартиране на услугата в рамките на 80 часа. След приключване предоставянето на услугите по операция „Нови алтернативи”, ще бъде направена нова оценка на потребностите на 43 потребители от социалния работник нает в Звеното за почасови услуги. През целият период по предоставянето на почасовите услуги ще се приемат заявления на лица от целевата група, а оценката отново ще бъде извършвана от социалния работник нает в Звеното за почасови услуги. Всеки един кандидат, подал заявление след стартиране на услугата ще бъде оценяван от социалния работник, нает в звеното в рамките на неговото работни време и определеното трудово възнаграждение. Не се предвижда да бъде заплащано допълнително на външни експерти. Приемането на заявления и извършване на оценка на потребностите по време на цялостното предоставяне на услугите, респективно до края на изпълнение на проекта, дава възможност на лица, попаднали в целевите групи на по-късен етап, да се възползват от предоставените услуги. Реализирането на тази дейност ще даде възможност от една страна да се извърши прецизен и справедлив подбор при кандидат-потребителите, а от друга страна оценката ще послужи за основа при разработване на индивидуалните планове за предоставяне на почасовите услуги. , Contracted Amount: 1 480.80 , Reported Amount: 1 054.31
  • Activity: Предоставяне на почасови услуги на одобрените потребители - Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка: Целта на дейността е свързана с удовлетворяване специфичните нужди на потребителите. Подкрепеното звено за почасово предоставяне на услуги за социално включване в домашна среда ще предоставя услуги на хора с увреждания и техните семейства и хора над 65 г с ограничения или в невъзможност за самообслужване - от наетия персонал в звеното на база извършената оценка на потребностите и заявените конкретни услуги. Личният асистент ще предоставя услуги за социално включване. За гарантирания интегриран подход при предоставяне на услугите специализирани услуги ще предоставя и наетата медицинска сестра на потребители с констатирана необходимост. С всеки одобрен потребител ще бъде сключен договор за ползване на услугите, с подробно разписани правата и задълженията на всички страни по договора – доставчика, „личния асистент” и потребителя. Ще бъде разработен индивидуален план за удовлетворяване на конкретните нужди на потребителя, в съответствие с чл. 40 г от ППЗСП. На потребителите ще бъде предоставяна подкрепа – мотивационна, психологическа и/или друг вид, според индивидуалната потребност, чрез предварително заявяване от тяхна страна. Подкрепата ще бъде осигурявана от подбран и нает консултант по реда на ЗОП, за което е предвидена сумата от 1075,00 лв. Зя цялостното функциониране на звеното и предоставянето на услугите ще бъде разработена методика на услугата от подбран и нает асистент методик, за което е предвидена сумата от 280,80 лв. Включването на потребители за обслужване ще бъде извършено на два основни етапа. Първи етап след първоначално извършената оценка на подалите заявления. На този етап ще бъдат включени приблизително 57 потребителя. Втори етап включване на потребители след приключване на процедура "Нови алтернативи", съответно след изготвена нова оценка. По време на цялостното предоставяне на услугата по проекта могат да бъдат включвани потребители от банката чакащи. За доброто функциониране и комуникацията със потребителите, техните близки и личните асистенти са предвидени разходи в размер на 600,00 лв. за заплащане на телефонни разговори, описани в т. 9.1 от бюджета. Почасовите услуги ще бъдат предоставяни за период от 19 месеца., Contracted Amount: 1 955.80 , Reported Amount: 61 123.52
  • Activity: Популяризиране на резултатите от проекта.: Дейността е свързана с информиране и публичност. За целта ще бъде информирана обществеността за постигнатите резултати и предоставената безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 г. през последния месец от приключване на услугата и на проектните дейности. Ще бъдат разработени и разпространени печатни материали - брошури. Ще бъде проведен заключителен семинар с поканени представители на целевите групи и на всички заинтересовани страни - организации на хора с увреждания, на възрастни хора, Дирекция "Социално подпомагане", кметове на населените места в общината и местните електронни медии На всеки един от участниците ще бъде предоставена рекламна папка, рекламен химикал и брошура. Ще бъде осъществена логистика. Всички рекламни материали свързани с публичността, информираността и логистиката ще бъдат осъществени от избрания изпълнител в дейност 1. Ще бъдат изразходвани средства в размер на 889,20 лв., които са описани в т. 13 от бюджета. В сайта на Общината ще бъде публикувана информация. С цел осигуряване на по-голяма публичност и популяризиране на резултатите ще бъде заснет и излъчен репортаж от домовете на някои от потребителите на социалните услуги и техните лични асистенти. , Contracted Amount: 889.20 , Reported Amount: 70.60

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: GALITA - TODOR KRASTEV ET, Contracted Amount*: 1 224.00 , Reported Amount**: 632.00
  • Contractor: Stroy Sistem-75 EOOD, Contracted Amount*: 465.00 , Reported Amount**: 388.00
  • Contractor: SO-NI-TA 81, Contracted Amount*: 3 905.00 , Reported Amount**: 2 966.00
  • Contractor: MERCURIY 12, Contracted Amount*: 480.00 , Reported Amount**: 400.00
  • Contractor: EKO TREYD OOD, Contracted Amount*: 219.60 , Reported Amount**: 183.00
  • Contractor: Tatyana, Contracted Amount*: 2 621.40 , Reported Amount**: 842.40
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants with disabilities and participants over 65 incapable of self-care, Measure Unit: Брой, Base Value: 43.00 , Target amount: 100.00 , Reached amount: 166.00
Indicator 2 Participants with disabilities and participants over 65, unable to take care of themselves, with improved access to services, Measure Unit: Брой, Base Value: 43.00 , Target amount: 100.00 , Reached amount: 166.00

Financial Information

Total Project cost 499 920.87 BGN
Grant 499 920.87 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 472 474.39 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на работно облекло за личните асистенти, Estimated Amount: 3 905.00
Procedure 2 Subject to due process: Излъчване на репортаж , Estimated Amount: 183.00
Procedure 3 Subject to due process: Осигуряване на логистика за участниците в стартовата пресконференция и популяризиране на резултатите от проекта, Estimated Amount: 400.00
Procedure 4 Subject to due process: Подготовка на обучителна програма за въвеждащото и надграждащото обучение, подбор, разработване на текстовете за обучителните модули, подготовка на теста за проверка на знанията, както и формуляра за обратна връзка; проведждане на регулярни групови и индивидуални супервизии; разработване на методика за оценка на потребностите на кандидат-потребителите; предоставяне на почасови услуги на одобрените потребители чрез предоставяне подкрепа на потребителите – мотивационна, психологическа и/или друг вид; Разработване методика на услугата за цялостно функциониране на звеното., Estimated Amount: 0.00
Procedure 5 Subject to due process: Предпечат и печат на информационно-рекламни материали, Estimated Amount: 1 020.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN