Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.101-0131-C02
Project Name Patronage care for people with disabilities and elderly – Krushari Municipality
Beneficiary 000852754 Krushari Municipality
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 03.07.2020
Start Date 16.03.2020
End Date 31.01.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Добрич (BG332), Крушари, с.Крушари

Description

Brief description
Проект „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – община Крушари“ ще осъществи превенция разпространението на корона вирус, опазване на общественото здраве и благосъстоянието на населението, при спазване на разпоредбите на националното законодателство в ситуация на пандемична обстановка. 
Общата цел на проектното предложение е осигуряване на мрежа от услуги в домашна среда на територията на община Крушари, които са в посока на подобряване качеството на живот на хората с увреждания и възрастните хора и повишаване на възможностите им за социално включване в условия на наложителен период на социална изолация.
Специфичните цели:
- осигуряване на достъп до услуги на територията на населени места в община Крушари, предназначени за възрастни хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване, хора с увреждания и техните семейства, лица в карантинен период и възрастни в риск, които са застрашени в най-голяма степен от COVID-19, при спазване на мерките за ограничаване движението на хора в условия на извънредно положение и наложителен период на социална изолация;
- опазване на здравето на лица от целевата група и ограничаване на риска от разпространение на корона вирус, чрез осигуряване на материален и кадрови ресурс за предоставянето на услуги в домашна среда в населени места в община Крушари.
Проектът се предвижда да обхване 16 лица, представители на целевата група.
Дейностите по проекта са:
1. Подбор и наемане на персонал за предоставяне на услуги за преодоляване последиците от коронавируса.
2. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по договора), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни услуги.
3. Транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата. Осигуряване на лични предпазни средства и дезинфекциращи препарати за лицата, предоставящи услугите.
Activities
  • Activity: Подбор и наемане на персонал за предоставяне на услуги за преодоляване последиците от коронавируса: Дейността ще стартира след подписване на договор за безвъзмездна финансова помощ по процедура BG05M9OP001-2.101“Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 3”. С осъществяване на подбор и наемане на персонал ще се обезпечи човешкия ресурс, необходим за предоставянето на заложените услугите по проекта, за да се намалят негативните последиците от коронавируса. В настоящата се създала ситуация, след въвеждане на извънредно положение в страната, нивата на безработица се повишиха рязко в кратки срокове, поради спиране на дейността голяма част от предприятията и организациите, като наетите се оказаха „на улицата“, без перспектива за доходи, в изключително критичен момент за икономиката на страната. С оглед на изпълнение на Условията за кандидатстване по настоящата процедура, ще се даде възможност да бъдат наети 4 лица по проекта. Това ще допринесе за осигуряване на заетост и доходи на безработни лица, което е превенция за последващо социално изключване и обедняване на населението в общината. Наетите за предоставяне на услугите се определят на база потенциалните потребители и при спазване принципите за ефективност, ефикасност и икономичност на разходите, от гледна точка на брой обслужени лица от едно наето лице. Планира се наемането на лица да бъде на длъжност: - Доставчик - 52430003 Работник, изпълняващ доставки по домовете (съгласно Национална класификация на професиите и длъжностите (НКПД 2011). Община Крушари предвижда наетите доставчиците по проекта да започнат да обслужват първоначално потребители от селата Крушари, Телериг и Коритен, като в процес на реализация на проекта, ще се разшири обхвата и ще бъдат включени допълнително и други населени места от общината, в зависимост от установените потребности на населението. Персоналът ще осигури услуги за задоволяване на ежедневните нужди на лицата от целевата група от битов характер – пазаруване, заплащане на сметки, административни услуги, снабдяване с лекарства и т.н., със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по договора. Ще изпълняват ежедневни заявки на потребители, обработени от Координатор логистика, като се взима предвид приоритетно заявки/поръчки по спешност. Организацията на трудовата дейност ще бъде допълнително прецизирана в хода на проекта, в зависимост от заявените нужди на потребителите от ползване на услуги по проекта., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 14 843.24
  • Activity: Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по договора), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни услуги : Дейността се предвижда да стартира веднага след назначаване на персонал по проекта. Предвид разпоредбите за ограничаване движението на хора, Община Крушари ще създаде условия за осигуряване задоволяването на нужди от доставка на продукти и лекарства за представителите на целeвата група, включени в проекта, с цел тяхната защита и ограничаване на риска от заразяването им с COVID-19. Ще опосредства и съдейства на потребителите при нужда да се изпълнят административни услуги (при подаване на документи например) или друга необходимост, произтичаща от напускане на дома на потребителите, като по този начин ще се защити обществения интерес и ще се отговори на нуждите на населението от превенция разпространението на COVID-19 в контекста на създалата се извънредна епидемична ситуация в страната. Организацията на процеса по логистичното изпълнение от момента на подаване на заявка от потребител до нейното изпълнение (доставка до дома на потребителя), ще бъде организирана от Община Крушари, като се ще приложи най-удачния подход за изпълнение и бърза реакция спрямо заявените нужди от потребителите. Ще се приложи най-удачния начин потребителите да получат подробна информация как и при какви случаи могат да използват услугите, предлагани от персонала, назначен по проекта. Ще бъде разяснен процеса за подаване на заявка, потвърждението й от страна на Община Крушари, че е получена и предадена за изпълнение към доставчиците, както и задължително ще се даде възможност на потребителите да могат да дават обратна връзка за удовлетвореността от предоставената услуга и имат ли препоръки за подобрението й. Ще бъдат информирани, че услугите са безплатни по проекта, но доставката на заявените продукти и лекарствени средства, заплащане на битови сметки и т.н. се извършват с личните им финанси и не са обезпечени по проекта. При изпълнение на Дейност 2 Община Крушари ще прилага подход на гъвкавост, прозрачност, приоритизиране и акуратност, като водещ принцип е да се окаже бърза и навременна подкрепа за представителите на целевата група., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата. Осигуряване на лични предпазни средства и дезинфекциращи препарати за лицата, предоставящи услугите: Дейността ще започне реализация веднага след сключване на договор по процедурата. Закупуването на хигиенни материали, дезинфектанти, медицински изделия и лични предпазни средства е обусловено поради нуждата от ограничаване разпространението на корона вируса, като се защити здравето както на персонала по проекта, така и на представителите на целевата група. Използването на лични предпазни средства и медицински изделия от персонала по проекта значително ще намалят вероятността от заразяване с нежелани вируси и инфекции, като същевременно се изпълняват мерките за защита на обществения интерес и нуждите на населението на територията на община Крушари от превенция разпространението на корона вирус. Дезинфекциращите средства и хигиенните материали спомагат в борбата срещу вируси, гъбички и бактерии и са предназначени за дермално приложение, дезинфекция на повърхности, подове , машини и съоръжения. Миенето и дезинфекцията на ръцете са основа за предотвратяване на инфекция. В борбата с корона вирус могат да се използват и дезинфекциращ препарат за ръце на алкохолна основа с поне 60% алкохол. Дейността също включва и осигуряване на транспорт на доставчиците, за изпълняване на ежедневните заявки на потребителите, при реализиране на Дейност 2., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants aged over 18, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 16.00 , Reached amount: 22.00
Indicator 2 Providers of services for social inclusion, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Участници над 18г., вкл. с увреждания, получаващи грижа във връзка с пандемичната ситуация, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 16.00 , Reached amount: 22.00
Indicator 4 Number of providers of services for social inclusion with extended coverage of their activity., Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 26 159.98 BGN
Grant 26 159.98 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 20 780.54 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN