Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.002-0251-C01
Project Name Independent life in Bansko municipality
Beneficiary 000024663 BANSKO MUNICIPALITY
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 10.05.2016
Start Date 10.05.2016
End Date 10.01.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, Благоевград, Банско, гр.Банско

Description

Brief description
Проектът предвижда предоставяне на услугите “социален асистент”, „личен асистент” и „домашен помощник” на самотноживеещи възрастни хора, такива с увреждания, както и техните семейства, живеещи в Банско и селата на територията на общината. Предвижда се и предоставяне на услугата “социален асистент”, „личен асистент” и „домашен помощник” и за деца с увреждания, както и консултации за техните близки с оглед създаване на условия за алтернативно професионално развитие на родителите, които се грижат за тях.
Реализирането на проекта ще осигури предлагането на социални услуги, които ще позволят на възрастните хора самотноживеещи и такива с увреждания да останат в домашна среда, като в същото време получават необходимите грижи и подкрепа. Самотноживеещите хора ще имат възможност за водене на активен социален живот и преодоляване на социалната изолация. По отношение на хората с увреждания в трудоспособна възраст, те ще бъдат улеснени при изпълнението на ежедневните си ангажименти и индивидуалните им потребности ще бъдат адекватно удовлетворени.
Oбщина Банско предвижда осигуряването на 60 работни места за лични асистенти, социални асистенти и домашни помощници, в зависимост от необходимостта на конкретния потребител, определена в индивидуалната му оценка.
Щe бъде подкрепена дейността на Център за социална рехабилитация и интеграция (център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда), където 60 потребители, самотноживеещи възрастни хора, такива с увреждания, както и деца с увреждания и техните семейства, ще ползват интегрирани социални услуги и ще получават и необходимите им съгласно направени индивидуални оценки, интегрирани социални услуги, които да подобрят качеството им на живот.
Activities
  • Activity: Дейност 1: Управление и организация на проекта: Управлението на проекта ще се ръководи от екип, състоящ се от: - ръководител на проекта, който ще отговаря за цялостното организиране, реализиране и отчитане на проекта; управлението и мониторинга на осъществяваните дейности, както и всички организационни въпроси; - счетоводител на проекта, който ще отговаря за реализирането на предвидените разходи и счетоводното отчитане на проекта. Той ще осъществява финансовият мениджмънт на проекта - ще следи за правилното изразходване на средствата, плащането на избраните изпълнители, както и ще е изцяло отговорен за изготвянето на искания за плащане и финансовата част на междинни/финален отчети. - координатор на проекта, който ще отговаря за контрола по изпълнението на проекта. Координатора също така ще отговаря за графика на изпълнение на проекта, периодично ще уведомява и подпомага ръководителя на проекта и ще подготвя документите за отчетност. - технически сътрудник 1, който ще отговаря за отчетната документация по изпълнението на под- дейност "предоставяне на социална услуга личен асистент, социален асистент, домашен помощник"; - технически сътрудник 2, който ще отговаря за отчетната документация по изпълнението на под- дейност "предоставяне на интегрирани социални услуги от специалисти в "Център за социална интеграция и рехабилитация"; Екипът е отговорен за цялостното управление и организация на осъществяването на проекта като основно дейността на екипа ще се състои в следното: - идентифициране специфичните потребностите на човека в неравностойно положение от съответната социална услуга; - обсъждане, наблюдение и вътрешна оценка на заложените индикатори, последователността на изпълнение и постигнатите резултати; - изготвяне на финансови и технически доклади; - организиране на процедурите за избор на изпълнители; - координиране и мониторинг на коректното изпълнение и предотвратяване на възникнали нередности или усложнения; Управлението ще се осъществява чрез текущи работни срещи, както и извънредни работни срещи при необходимост; както и подготвяне на междинни и финален доклади; Допълнителни функции на управленческия екип по Дейност 1 включват: - Създаване на подходящите условия за мониторинг на проекта; - Поддържане на ясни, толерантни и прозрачни отношения между всички участници в изпълнение на проектните дейности., Contracted Amount: 30 240.00 , Reported Amount: 30 781.99
  • Activity: Дейност № 2 Дейности по информиране и публичност : За достигане на максимална публичност и информираност по проекта ще бъдат предприети следните мерки: • Откриване на проекта с пресконференция за целите, дейностите и очакваните резултати от проекта. • Закриване на проекта с пресконференция за постигнатото по проекта. • Организация на публикации в печатните медии, отразяващи прогреса по дейностите на проекта. • Отпечатване на брошури, достъпни за широката общественост. Процедурата за избор на изпълнител ще бъде организирана и проведена съгласно изискванията на ЗОП., Contracted Amount: 3 576.00 , Reported Amount: 1 200.00
  • Activity: Дейност № 3 Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка чрез подкрепа за дейността на съществуващият Център за социална рехабилитация и интеграция; Мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност: Проектът предвижда предоставяне на разработени вече в община Банско социални услуги (консултации с психолог, логопед, рехабилитатор, социален работник) , предвижда се и предоставяне на услугите социален асистент , личен асистент или домашен помощник на самотно живеещи възрастни хора, такива с увреждания, както и техните семейства, живеещи в Банско и селата на територията на общината. Предвижда се и предоставяне на услугата социален асистент или личен асистент за деца с увреждания, както и консултации за техните близки с оглед създаване на условия за алтернативно професионално развитие на родителите, които се грижат за тях. Реализирането на проекта ще осигури предлагането на социални услуги, които ще позволят на възрастните хора самотно живеещи и такива с увреждания да останат в домашна среда, като в същото време получават необходимите грижи и подкрепа. Самотно живеещите хора ще имат възможност за водене на активен социален живот и преодоляване на социалната изолация. По отношение на хората с увреждания в трудоспособна възраст, те ще бъдат улеснени при изпълнението на ежедневните си ангажименти и индивидуалните им потребности ще бъдат адекватно удовлетворени. От друга страна децата с увреждания, които ще ползват услугата “социален асистент” или “личен асистент” и техните семейства ще имат достъп до професионални грижи и професионални консултации, които да подобрят качеството им на живот., Contracted Amount: 448 496.76 , Reported Amount: 379 855.85
  • Activity: Дейност № 4 Аналитично и методологично обезпечаване на работата на социалните асистенти, личните асистенти и домашните помощници: Предвижда се да се проведе обучение на наетите социални асистенти, лични асистенти и домашни помощници, както и на персонала от специалист работещи в Центъра за социална рехабилитация и интеграция. Изпълнителят ще има за задължение да предоставя психологическа подкрепа и консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги. Екипът по проекта ще има ангажимент да координира и следи за изпълнението на възложените на изпълнителя дейности., Contracted Amount: 17 664.00 , Reported Amount: 17 664.00
  • Activity: Дейност № 5 Мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност;: В рамките на изпълнението на проекта ще бъде осъществявана мотивационна и / или психологическа подкрепа за потребителите на социалните услуги. Всички консултации ще се осъществяват от специалистите работещи в "Центъра за социална рехабилитация и интеграция"., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 7 309.52

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: "MULTIINVEST" OOD, Contracted Amount*: 17 664.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: SHERATAN TA LTD, Contracted Amount*: 2 900.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants with disabilities and participants over 65 incapable of self-care, Measure Unit: Брой, Base Value: 31.00 , Target amount: 60.00 , Reached amount: 96.00
Indicator 2 Participants with disabilities and participants over 65, unable to take care of themselves, with improved access to services, Measure Unit: Брой, Base Value: 31.00 , Target amount: 60.00 , Reached amount: 96.00

Financial Information

Total Project cost 499 976.76 BGN
Grant 499 976.76 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 437 876.47 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Изпълнение на дейности по информираност и публичност по проект "Независим живот в община Банско, Estimated Amount: 2 980.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN